Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Die MDMA had je al gebruikt ook toch? Toen je er niet veel van merkte. Dus blijft eigenlijk van jouw plannen over: geen 3-MMA gebruiken. En dat is nou juist wat je de laatste tijd wel probeerde maar wat maar niet lukte. En dan hebben we nog een (grote) achterdeur, namelijk:

Dus je hoeft maar 1 ding te doen om te mogen gebruiken van jezelf: naar een feestje. zo gepiept.

Nee, op deze manier kom je er niet.
Klik om te vergroten...
Ik heb MDMA (volgens mij) in oktober gebruikt, dat deed me toen niet zoveel. Kan zijn omdat ik weinig serotonine had, waardoor het bijna geen effect had. Sindsdien heb ik het liggen en lukt het me om er vanaf te blijven. Als ik vaker dan 4x per jaar 3MMC gebruik, dan stop ik daarmee en ga ik over op de MDMA. Dat deed ik vroeger ook en dat ging prima. Als wat ik nu heb liggen gewoon geen goede MDMA is, dan haal ik wat anders.

Ik gebruik geen grote achterdeur. Mijn doelstelling is 4x per jaar op een groot festival. Bij voorkeur elk kwartaal 1. Ik heb net Defqon gehad, tot Thunderdome heb ik niks in de agenda staan. Bij voorkeur gebruik ik tot Thunderdome niks. Als ik echter wel eerder naar een feestje ga, tussen oktober en december, dan doe ik het wel. Dan ben ik drie maanden clean geweest en zit ik netjes in m’n doelstelling van 4x per jaar, vanaf 1 juli 2024. En zo kom ik precies waar ik zijn wil. Of je me nu gelooft of niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Naamvoorhier zei:
Ik gebruik geen grote achterdeur. Mijn doelstelling is 4x per jaar op een groot festival. Bij voorkeur elk kwartaal 1. Ik heb net Defqon gehad, tot Thunderdome heb ik niks in de agenda staan. Bij voorkeur gebruik ik tot Thunderdome niks. Als ik echter wel eerder naar een feestje ga, tussen oktober en december, dan doe ik het wel. Dan ben ik drie maanden clean geweest en zit ik netjes in m’n doelstelling van 4x per jaar, vanaf 1 juli 2024. En zo kom ik precies waar ik zijn wil. Of je me nu gelooft of niet.
Klik om te vergroten...
Meestal is het wat makkelijker om van empathogenen af te blijven inderdaad. Het zijn vooral dopamine-agonisten die zo'n MEER, MEER, MEER effect hebben. Persoonlijk heb ik daarom wel baat bij switchen van middel. Ik blijf expres ook tijdens feestjes af van heel stimulerende dingen, want dat is wel een beetje kat op het spek binden.

Natuurlijk is een verslaving vervangen door een ander (iets minder) verslavend middel geen goedgekeurde GGZ-tip. Maar ik denk wel dat het er eentje is die beter werkt dan proberen minder 3-MMC te gebruiken. Want dat MEER zit wel echt in het aard van het beestje.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naamvoorhier zei:
Ik heb MDMA (volgens mij) in oktober gebruikt, dat deed me toen niet zoveel. Kan zijn omdat ik weinig serotonine had, waardoor het bijna geen effect had. Sindsdien heb ik het liggen en lukt het me om er vanaf te blijven. Als ik vaker dan 4x per jaar 3MMC gebruik, dan stop ik daarmee en ga ik over op de MDMA. Dat deed ik vroeger ook en dat ging prima. Als wat ik nu heb liggen gewoon geen goede MDMA is, dan haal ik wat anders.

Ik gebruik geen grote achterdeur. Mijn doelstelling is 4x per jaar op een groot festival. Bij voorkeur elk kwartaal 1. Ik heb net Defqon gehad, tot Thunderdome heb ik niks in de agenda staan. Bij voorkeur gebruik ik tot Thunderdome niks. Als ik echter wel eerder naar een feestje ga, tussen oktober en december, dan doe ik het wel. Dan ben ik drie maanden clean geweest en zit ik netjes in m’n doelstelling van 4x per jaar, vanaf 1 juli 2024. En zo kom ik precies waar ik zijn wil. Of je me nu gelooft of niet.
Klik om te vergroten...
De tijd zal het leren!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Queenir zei:
Kan iemand mij eens zeggen wat er nu zo geweldig is aan 3MMC? Wat moet ik me voorstellen bij die euforische roes? Ben je dan nog alert of zoals dronken? Ik kan niet vergelijken met xtc want ik moet niks hebben waar je de dag erna een rothumeur van hebt.
Klik om te vergroten...
Ik heb nog nooit een rothumeur van xtc gekregen, eerder het tegenovergestelde
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Queenir zei:
Kan iemand mij eens zeggen wat er nu zo geweldig is aan 3MMC? Wat moet ik me voorstellen bij die euforische roes? Ben je dan nog alert of zoals dronken? Ik kan niet vergelijken met xtc want ik moet niks hebben waar je de dag erna een rothumeur van hebt.
Klik om te vergroten...
Beter gewoon er vanaf blijven 😘
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#6
De eerste volledige week zonder 3mmc! Lekker, lekker! Op naar week 2 🎉
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo de fuck. Denk dat ik nu echt weet wat een craving inhoudt. Werd ergens door getriggerd. Een gedachte aan iets in de toekomst, waarbij ik eerder wat zou gebruiken. Sinds dat moment is het mega onrustig in m’n kop. Kan me lastig op m’n werk reageren, niet echt ergens toe zetten, lijkt alsof ik in m’n kop op een vlot zit op zee terwijl het stormt. Lekker hoor… zo blij dat ik er niet aan kan komen, anders grote kans dat het mis zou gaan. Ik ga zo maar ff stukje lopen, hopen dat het wat rust geeft. Iemand tips voor zo’n moment door te komen? 🙏🏻
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
Zo de fuck. Denk dat ik nu echt weet wat een craving inhoudt. Werd ergens door getriggerd. Een gedachte aan iets in de toekomst, waarbij ik eerder wat zou gebruiken. Sinds dat moment is het mega onrustig in m’n kop. Kan me lastig op m’n werk reageren, niet echt ergens toe zetten, lijkt alsof ik in m’n kop op een vlot zit op zee terwijl het stormt. Lekker hoor… zo blij dat ik er niet aan kan komen, anders grote kans dat het mis zou gaan. Ik ga zo maar ff stukje lopen, hopen dat het wat rust geeft. Iemand tips voor zo’n moment door te komen? 🙏🏻
Klik om te vergroten...

Je gebruikt al zo lang 3M en dan nog nooit eerder had? Dat is juist het nadeel van 3M dat die cravings zo erg zijn. Toen ik dat gebruikte was het echt nog veel erger dan wanneer ik pep of coke gebruikte.
Vooral uitspreken dus dat doe je goed en heel veel heel veel heel veel heel veel heel veel afleiding zoeken. Succes!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Je gebruikt al zo lang 3M en dan nog nooit eerder had? Dat is juist het nadeel van 3M dat die cravings zo erg zijn. Toen ik dat gebruikte was het echt nog veel erger dan wanneer ik pep of coke gebruikte.
Vooral uitspreken dus dat doe je goed en heel veel heel veel heel veel heel veel heel veel afleiding zoeken. Succes!
Klik om te vergroten...
Wel vaker behoefte aan gehad, maar niet zoals dit. Denk doordat ik nu weet dat ik het lange tijd niet ga doen dat het misgaat in m’n hoofd. Normaal gesproken pakte ik gewoon wat, of wist ik dat de volgende keer niet zo lang zou duren. Nooit eerder deze onrust gehad zoals nu 😖

lange tijd heb ik het niet gesnoven, sinds ik dat doe wordt de behoefte eraan wel sterker.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naamvoorhier zei:
Wel vaker behoefte aan gehad, maar niet zoals dit. Denk doordat ik nu weet dat ik het lange tijd niet ga doen dat het misgaat in m’n hoofd. Normaal gesproken pakte ik gewoon wat, of wist ik dat de volgende keer niet zo lang zou duren. Nooit eerder deze onrust gehad zoals nu 😖

lange tijd heb ik het niet gesnoven, sinds ik dat doe wordt de behoefte eraan wel sterker.
Klik om te vergroten...

Ja dat is wel logisch idd dat de trek hoger wordt als je het jezelf een tijd verbied om het zomaar te zeggen. Alles wat "verboden" is, is extra lekker natuurlijk. En ja als je snuift is de kans dat je cravings/trek krijgt wel groter dan wanneer je het oraal neemt idd.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Storm is weer gaan liggen
Perenijsje zei:
Ja dat is wel logisch idd dat de trek hoger wordt als je het jezelf een tijd verbied om het zomaar te zeggen. Alles wat "verboden" is, is extra lekker natuurlijk. En ja als je snuift is de kans dat je cravings/trek krijgt wel groter dan wanneer je het oraal neemt idd.
Klik om te vergroten...
Storm is weer gaan liggen, bedankt voor je berichten Perenijsje, fijn om ff te kunnen spuien op zo’n moment 🙏🏻
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naamvoorhier zei:
Storm is weer gaan liggen

Storm is weer gaan liggen, bedankt voor je berichten Perenijsje, fijn om ff te kunnen spuien op zo’n moment 🙏🏻
Klik om te vergroten...
Trek gaat altijd voorbij 👍
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naamvoorhier zei:
Storm is weer gaan liggen

Storm is weer gaan liggen, bedankt voor je berichten Perenijsje, fijn om ff te kunnen spuien op zo’n moment 🙏🏻
Klik om te vergroten...

Fijn en graag gedaan!🙏
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Naamvoorhier zei:
Zo de fuck. Denk dat ik nu echt weet wat een craving inhoudt. Werd ergens door getriggerd. Een gedachte aan iets in de toekomst, waarbij ik eerder wat zou gebruiken. Sinds dat moment is het mega onrustig in m’n kop. Kan me lastig op m’n werk reageren, niet echt ergens toe zetten, lijkt alsof ik in m’n kop op een vlot zit op zee terwijl het stormt. Lekker hoor… zo blij dat ik er niet aan kan komen, anders grote kans dat het mis zou gaan. Ik ga zo maar ff stukje lopen, hopen dat het wat rust geeft. Iemand tips voor zo’n moment door te komen? 🙏🏻
Klik om te vergroten...
Zie het als een golf. Een golf die komt en je dreigt te overspoelen, maar die ook écht weer gaat. Afleiding is het beste. Even vloeken, jas aan en vijf km gaan wandelen, of naar de sportschool, je huis gaan stofzuigen, íets, maakt niet uit wat. Afleiding afleiding afleiding. En voor je het weet heb je de golf doorstaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jazz35 zei:
Zie het als een golf. Een golf die komt en je dreigt te overspoelen, maar die ook écht weer gaat. Afleiding is het beste. Even vloeken, jas aan en vijf km gaan wandelen, of naar de sportschool, je huis gaan stofzuigen, íets, maakt niet uit wat. Afleiding afleiding afleiding. En voor je het weet heb je de golf doorstaan.
Klik om te vergroten...
Dit, en probeer 't te accepteren. Hoe rot 't ook voelt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Naamvoorhier zei:
Wel vaker behoefte aan gehad, maar niet zoals dit. Denk doordat ik nu weet dat ik het lange tijd niet ga doen dat het misgaat in m’n hoofd. Normaal gesproken pakte ik gewoon wat, of wist ik dat de volgende keer niet zo lang zou duren. Nooit eerder deze onrust gehad zoals nu 😖

lange tijd heb ik het niet gesnoven, sinds ik dat doe wordt de behoefte eraan wel sterker.
Klik om te vergroten...
De zin wordt na elke golf weer een beetje minder. Het wordt steeds een beetje normaler om 'nee dat wil ik niet' te denken/zeggen. Totdat het geen enkele moeite meer kost om van de 3-MMC af te blijven.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bedankt voor jullie opbouwende reacties, deze lezende merk ik pas hoezeer ik ze even nodig had. Voel me er door gesterkt 🙏🏻👊🏻

Het raakte me dat het er zo inklapte terwijl ik juist zo lekker ging. Dacht, ik doe dit wel ff, maar is niet makkelijk. Jullie bemoedigingen raken me net zo!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben nu bijna drie maanden gestopt met 3mmc. Kost me écht nul moeite meer!! Nu was er bij mij sprake van een beginnende verslaving, maar dan nog. Ik maal er niet meer om. Dat was de eerste dagen/weken wel anders. Op dat punt ga jij ook komen!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb wel eerder cravings gehad als er zin in, maar dan snoof ik direct meer, totdat ik er zo ziek van was dat ik er geen zin meer in had. Vandaag was anders, dan gewoon zin hebben in. Leek meer een soort van psychotische toestand ofzo, echt wel van geschrokken dat dit kan nadat ik een week juist niks gebruikt heb 😖
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Naamvoorhier zei:
Heb wel eerder cravings gehad als er zin in, maar dan snoof ik direct meer, totdat ik er zo ziek van was dat ik er geen zin meer in had. Vandaag was anders, dan gewoon zin hebben in. Leek meer een soort van psychotische toestand ofzo, echt wel van geschrokken dat dit kan nadat ik een week juist niks gebruikt heb 😖
Klik om te vergroten...
Hmm ja. Je hoofd moet weer leren om te functioneren zonder drugs / wennen aan een nuchter bestaan / je emoties niet langer onderdrukken maar ondergaan. Dat kan onprettig zijn. Maar 't gaat over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."