#1
Gaat je niet lukken.
succes.
succes.
Concreet plan is heel simpel: dan volledig stoppen met 3mmc en overschakelen naar xtc, wat is super klote zou vinden. Er is me dus alles aan gelegen om dit te laten slagen.Wat er in mijn optiek in deze thread nog ontbreekt is een concreet plan wat er gebeurt als je toch weer gebruikt @Naamvoorhier
Ja, je vrienden gaan het aan je vrouw vertellen. En dan verder? Wat zijn jouw plannen?
Bedankt voor de extra motivatie om te laten zien dat ik het wel kan 👌🏻Gaat je niet lukken.
succes.
Mijn doelstelling is eigenlijk om pas op Thunderdome in december te gebruiken, tenzij ik eerder feestje heb.Goed dat je actief actie onderneemt en dit van je afschrijft!
De meest effectieve manier om naar gecontroleerd gebruik te gaan, is door eerst een poos te geheelonthouden. Dus: eerst ontnemen, dan rustig ‘opbouwen’. Als je doel is om 3 maandelijks te gebruiken: dan gebruik eerst eens zes maanden niet. Kijken of dat lukt.
Lees ik hier goed dat je je vrouw als een soort ‘escalatie ladder’ gebruikt? Klinkt vrij ongezond. Je partner moet je kunnen helpen in dit proces. Ondersteunen. En niet straffen. Aantal Posts hierboven gaat het ook over die eerlijkheid. Betrek haar aan de voorkant in jouw proces. Doe je dit niet, dan is er in mijn optiek geen sprake van een relatie met sterk wederkerig fundament. Zonder mijn partner was ik nooit gekomen tot waar ik nu sta. Heeft mij altijd gesteund. Ik moet er niet aan denken hoe mijn hersteltraject was verlopen wanneer ik dit in het geniep had moeten doen. No way.
Ik hoop het voor je. 👍Bedankt voor de extra motivatie om te laten zien dat ik het wel kan 👌🏻
Feestje? Nederland heeft goed gespeeld!!Mijn doelstelling is eigenlijk om pas op Thunderdome in december te gebruiken, tenzij ik eerder feestje heb.
Heb helaas niks liggen 🤣🤣🤣Feestje? Nederland heeft goed gespeeld!!
Dus jou plan is om als je voor december dit jaar 3-mmc gebruikt je dan overstapt op Mdma/xtc.Concreet plan is heel simpel: dan volledig stoppen met 3mmc en overschakelen naar xtc, wat is super klote zou vinden. Er is me dus alles aan gelegen om dit te laten slagen.
Okee, ja, heftig man. Ik kan me voorstellen dat dat nog altijd wel moeilijk is!Mijn vrouw en ik hebben randje, randje, randje op scheiding gestaan. Als er destijds iets op papier had gestaan waar ik mijn handtekening onder kon zetten, dan had ik het getekend. Mijn vrouw is geen hulp in deze en dat wil ik ook niet, en dat hoef ik ook niet.
Er hangt voor mij veel vanaf, en dat doe ik bewust, omdat ik bijzonder graag 3mmc op gecontroleerde wijze wil gebruiken. Maar ik wil op goed voor mijn lichaam en geest zorgen. Dus het is nu all-in, geen slap gehannes meer.
Tnx for the tough love! 😏
Dat gezegd hebbende..Het is mogelijk om wat druk van jezelf af te halen zodat je wat meer kan ontspannen.
Die had ik niet verwachtConcreet plan is heel simpel: dan volledig stoppen met 3mmc en overschakelen naar xtc, wat is super klote zou vinden. Er is me dus alles aan gelegen om dit te laten slagen.
Heb al vanaf oktober of november xtc thuis liggen, en niet gebruikt. Daarvan heb ik al bewezen dat ik daar prima vanaf kan blijven.Die had ik niet verwachtMDMA zal jouw 3-MMC cravings niet wegnemen ben ik bang. Nu verslaving aan je heeft geknaagd zal het nooit meer hetzelfde zijn. En als je MDMA gaat gebruiken zoals je 3-MMC hebt gebruikt dan kom je uiteindelijk op een heel donkere plek uit.
De zaken die je benoemt om in kaart te brengen vind ik handig, dat ga ik uitschrijven. Bedankt voor de tip 👊🏻Dat gezegd hebbende..
Wat is je plan voor de dingen die je gaat doen in plaats van 3-MMC?
Want ik heb je alleen nog maar horen zeggen 'ik wil het minder vaak gebruiken'. 3-MMC moet je met gezond gedrag gaan vervangen, en het lijkt me dat je daar een plan voor nodig hebt. Een duidelijk plan hoe en wat helpt ook om helder naar de zaken te kijken.
Misschien is het een goede start om even heel duidelijk voor jezelf in kaart te brengen:
-Wat zijn de momenten dat je normaal gesproken 3-MMC gebruikt?
-Kun je die momenten vermijden?
-Waar ga je heen in plaats van naar de plek waar je meestal 3-MMC gebruikt?
-Welke concrete handelingen ga je doen in plaats van 3-MMC gebruiken?
-Wat zijn triggers voor jou (bijvoorbeeld de kroeg, porno, gokken, tripreports op internet, advertenties van vendors)?
Ik had vroeger ook maanden keta in huis zonder er wat mee te doen. Toch werd het later mijn achilles heel. Wees gewoon voorzichtig, al helemaal nu je weet dat je misbruikneigingen vertoont bij andere drugs. Je spreekt met mensen die je (helaas) voor zijn gegaan. Ik worstelde er ook lang mee voor ik het mijn partner vertelde en heb daarmee meer kapot gemaakt dan nodig was. Ik wil je daar eigenlijk voor behoeden.Heb al vanaf oktober of november xtc thuis liggen, en niet gebruikt. Daarvan heb ik al bewezen dat ik daar prima vanaf kan blijven.
Mooi gezegd. Wat mij betreft de kern van deze thread.Ik ben geen verslavingsdeskundige, maar zo te lezen heb je best wat meegemaakt en ben je een verslaving ingerold.
Met een concreet plan denk ik meer aan het oplossen van onderliggende problemen.
Mijn vrouw en ik hebben randje, randje, randje op scheiding gestaan. Als er destijds iets op papier had gestaan waar ik mijn handtekening onder kon zetten, dan had ik het getekend. Mijn vrouw is geen hulp in deze en dat wil ik ook niet, en dat hoef ik ook niet.Ahhh, shit. Ik ben net te laat om nog een reactie te plaatsen want nu is de discussie voorbij.
Ik ga toch maar even de stoute schoenen aantrekken en er nog één ding over zeggen:
Eerlijkheid is voor vrouwen meestal ook dat je oprecht bent over de dingen waarmee je worstelt. Door niks te vertellen over je uitspattingen, kan ze daar ook geen onderdeel van zijn en kan ze je ook niet helpen. Maar goed.. Vrouwen kunnen soms ook wat onredelijk reageren als je daadwerkelijk oprecht bent, en soms ook respect voor je verliezen omdat je dan in hun ogen niet meer die rots in de branding bent. Dat is vaak een lastige spagaat waar je in zit als man (zeg ik als man enigszins seksistisch en veralgemeniserend).
Het klinkt wel alsof er veel van af hangt dat het nu allemaal goed gaat! Dus ik hoop dat het je gaat lukken. Goed in ieder geval dat je hier je verhaal doet. Wij hebben in ieder geval geprobeerd met je mee te denken, en je wat tough love te geven. Mocht je het zwaar hebben met cravings, laat het dan vooral weten! Want er zitten hier veel ervaringsdeskundigen![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."