Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gaat je niet lukken.
succes.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Wat er in mijn optiek in deze thread nog ontbreekt is een concreet plan wat er gebeurt als je toch weer gebruikt @Naamvoorhier

Ja, je vrienden gaan het aan je vrouw vertellen. En dan verder? Wat zijn jouw plannen?
Klik om te vergroten...
Concreet plan is heel simpel: dan volledig stoppen met 3mmc en overschakelen naar xtc, wat is super klote zou vinden. Er is me dus alles aan gelegen om dit te laten slagen.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#3
annihilation zei:
Gaat je niet lukken.
succes.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de extra motivatie om te laten zien dat ik het wel kan 👌🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Damius zei:
Goed dat je actief actie onderneemt en dit van je afschrijft!

De meest effectieve manier om naar gecontroleerd gebruik te gaan, is door eerst een poos te geheelonthouden. Dus: eerst ontnemen, dan rustig ‘opbouwen’. Als je doel is om 3 maandelijks te gebruiken: dan gebruik eerst eens zes maanden niet. Kijken of dat lukt.



Lees ik hier goed dat je je vrouw als een soort ‘escalatie ladder’ gebruikt? Klinkt vrij ongezond. Je partner moet je kunnen helpen in dit proces. Ondersteunen. En niet straffen. Aantal Posts hierboven gaat het ook over die eerlijkheid. Betrek haar aan de voorkant in jouw proces. Doe je dit niet, dan is er in mijn optiek geen sprake van een relatie met sterk wederkerig fundament. Zonder mijn partner was ik nooit gekomen tot waar ik nu sta. Heeft mij altijd gesteund. Ik moet er niet aan denken hoe mijn hersteltraject was verlopen wanneer ik dit in het geniep had moeten doen. No way.
Klik om te vergroten...
Mijn doelstelling is eigenlijk om pas op Thunderdome in december te gebruiken, tenzij ik eerder feestje heb.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
Naamvoorhier zei:
Bedankt voor de extra motivatie om te laten zien dat ik het wel kan 👌🏻
Klik om te vergroten...
Ik hoop het voor je. 👍
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Naamvoorhier zei:
Mijn doelstelling is eigenlijk om pas op Thunderdome in december te gebruiken, tenzij ik eerder feestje heb.
Klik om te vergroten...
Feestje? Nederland heeft goed gespeeld!!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Feestje? Nederland heeft goed gespeeld!!
Klik om te vergroten...
Heb helaas niks liggen 🤣🤣🤣
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
Concreet plan is heel simpel: dan volledig stoppen met 3mmc en overschakelen naar xtc, wat is super klote zou vinden. Er is me dus alles aan gelegen om dit te laten slagen.
Klik om te vergroten...
Dus jou plan is om als je voor december dit jaar 3-mmc gebruikt je dan overstapt op Mdma/xtc.

Dan ruil je het ene middel in voor het andere.
Dat is toch geen lange termijn oplossing lijkt mij.

Ik ben geen verslavingsdeskundige, maar zo te lezen heb je best wat meegemaakt en ben je een verslaving ingerold.
Met een concreet plan denk ik meer aan het oplossen van onderliggende problemen.

Ik lees goede tips en adviezen van andere leden, maar die leg je wel heel makkelijk naast je neer. Ik denk dat je jezelf overschat in dit traject.

Maar nogmaals succes, we lezen graag hoe het je vergaat de komende tijd.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Naamvoorhier zei:
Mijn vrouw en ik hebben randje, randje, randje op scheiding gestaan. Als er destijds iets op papier had gestaan waar ik mijn handtekening onder kon zetten, dan had ik het getekend. Mijn vrouw is geen hulp in deze en dat wil ik ook niet, en dat hoef ik ook niet.

Er hangt voor mij veel vanaf, en dat doe ik bewust, omdat ik bijzonder graag 3mmc op gecontroleerde wijze wil gebruiken. Maar ik wil op goed voor mijn lichaam en geest zorgen. Dus het is nu all-in, geen slap gehannes meer.

Tnx for the tough love! 😏
Klik om te vergroten...
Okee, ja, heftig man. Ik kan me voorstellen dat dat nog altijd wel moeilijk is!

Persoonlijk denk ik dat je het jezelf daarom ook wel wat makkelijker mag maken. Lukt het echt niet om te besluiten dat je gewoon geen 3-MMC meer wil? En dat je deze stiekeme levensstijl die erbij hoort ook niet meer wil? Uiteindelijk zijn dat wel de beste drijfveren om het gewoon niet meer te doen. Want als je besluit dat je echt geen 3-MMC meer wil, kun je dan ook niet gewoon met je vrouw bespreken dat je last hebt van cravings? Dat is toch juist te verwachten als bekend is dat je vroeger drugs gebruikte. Ik zou achterdochtig worden als iemand eerst stimulerende drugs gebruikt en daarna nooit meer zin heeft.

Dit zeg ik ook omdat ik uit allerlei wetenschappelijk onderzoek naar verslavingspreventie weet dat stressoren juist een belemmering is voor gedragsverandering. Met iets minder dure woorden: als jij niet lekker in je vel zit is de kans veel groter dat je naar de 3-MMC grijpt. Het is mogelijk om wat druk van jezelf af te halen zodat je wat meer kan ontspannen. Dat geeft ook wat meer ruimte om even rustig na te denken en vervolgens gezonde keuzes te maken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed bezig.

Probeer de gedachtes aan 3mmc los te zien van je eigen gedachtes. Dat is de verslaving die je probeert over te halen tot gebruik. Dat is niet je rationele brein maar de verslaving!
Langzaam maar zeker kán dat gebruik in lijden. Soms zie je dat niet eens aankomen. Wil nu niet zeggen dat dat gaat gebeuren hoor, maar even tipje voor je proces.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Het is mogelijk om wat druk van jezelf af te halen zodat je wat meer kan ontspannen.
Klik om te vergroten...
Dat gezegd hebbende..
Wat is je plan voor de dingen die je gaat doen in plaats van 3-MMC?

Want ik heb je alleen nog maar horen zeggen 'ik wil het minder vaak gebruiken'. 3-MMC moet je met gezond gedrag gaan vervangen, en het lijkt me dat je daar een plan voor nodig hebt. Een duidelijk plan hoe en wat helpt ook om helder naar de zaken te kijken.

Misschien is het een goede start om even heel duidelijk voor jezelf in kaart te brengen:
-Wat zijn de momenten dat je normaal gesproken 3-MMC gebruikt?
-Kun je die momenten vermijden?
-Waar ga je heen in plaats van naar de plek waar je meestal 3-MMC gebruikt?
-Welke concrete handelingen ga je doen in plaats van 3-MMC gebruiken?
-Wat zijn triggers voor jou (bijvoorbeeld de kroeg, porno, gokken, tripreports op internet, advertenties van vendors)?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Naamvoorhier zei:
Concreet plan is heel simpel: dan volledig stoppen met 3mmc en overschakelen naar xtc, wat is super klote zou vinden. Er is me dus alles aan gelegen om dit te laten slagen.
Klik om te vergroten...
Die had ik niet verwacht :) MDMA zal jouw 3-MMC cravings niet wegnemen ben ik bang. Nu verslaving aan je heeft geknaagd zal het nooit meer hetzelfde zijn. En als je MDMA gaat gebruiken zoals je 3-MMC hebt gebruikt dan kom je uiteindelijk op een heel donkere plek uit.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Die had ik niet verwacht :) MDMA zal jouw 3-MMC cravings niet wegnemen ben ik bang. Nu verslaving aan je heeft geknaagd zal het nooit meer hetzelfde zijn. En als je MDMA gaat gebruiken zoals je 3-MMC hebt gebruikt dan kom je uiteindelijk op een heel donkere plek uit.
Klik om te vergroten...
Heb al vanaf oktober of november xtc thuis liggen, en niet gebruikt. Daarvan heb ik al bewezen dat ik daar prima vanaf kan blijven.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Dat gezegd hebbende..
Wat is je plan voor de dingen die je gaat doen in plaats van 3-MMC?

Want ik heb je alleen nog maar horen zeggen 'ik wil het minder vaak gebruiken'. 3-MMC moet je met gezond gedrag gaan vervangen, en het lijkt me dat je daar een plan voor nodig hebt. Een duidelijk plan hoe en wat helpt ook om helder naar de zaken te kijken.

Misschien is het een goede start om even heel duidelijk voor jezelf in kaart te brengen:
-Wat zijn de momenten dat je normaal gesproken 3-MMC gebruikt?
-Kun je die momenten vermijden?
-Waar ga je heen in plaats van naar de plek waar je meestal 3-MMC gebruikt?
-Welke concrete handelingen ga je doen in plaats van 3-MMC gebruiken?
-Wat zijn triggers voor jou (bijvoorbeeld de kroeg, porno, gokken, tripreports op internet, advertenties van vendors)?
Klik om te vergroten...
De zaken die je benoemt om in kaart te brengen vind ik handig, dat ga ik uitschrijven. Bedankt voor de tip 👊🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
En om deze voetbaltechnisch gezien mooie dag even goed af te sluiten. De tweede dag dat ik niks gebruikt heb ga ik afsluiten. Fijne avond nog even!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Als ik zie hoeveel steun en liefde ik heb mogen ontvangen van mijn man in mijn weg naar herstel van mijn verslaving aan 3-MMC is dat ook iets wat ik jou ontzettend zou gunnen.

3-MMC is een echte sluipmoordenaar en ik denk dat je meer nodig hebt dan je eigen overtuiging dat het stoppen wel lukt zonder hulp of openheid richting je vrouw.

En de keuze die je hierin maakt is geheel aan jou maar als ervaringsdeskundige wilde ik dit nog wel eventjes gezegd hebben.

Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen en hit me up als ik je ergens bij kan helpen!💓
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Naamvoorhier zei:
Heb al vanaf oktober of november xtc thuis liggen, en niet gebruikt. Daarvan heb ik al bewezen dat ik daar prima vanaf kan blijven.
Klik om te vergroten...
Ik had vroeger ook maanden keta in huis zonder er wat mee te doen. Toch werd het later mijn achilles heel. Wees gewoon voorzichtig, al helemaal nu je weet dat je misbruikneigingen vertoont bij andere drugs. Je spreekt met mensen die je (helaas) voor zijn gegaan. Ik worstelde er ook lang mee voor ik het mijn partner vertelde en heb daarmee meer kapot gemaakt dan nodig was. Ik wil je daar eigenlijk voor behoeden.

Uiteindelijk is het jouw pakkie aan maar denk er op zn minst over na 😄
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Ik ben geen verslavingsdeskundige, maar zo te lezen heb je best wat meegemaakt en ben je een verslaving ingerold.
Met een concreet plan denk ik meer aan het oplossen van onderliggende problemen.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd. Wat mij betreft de kern van deze thread.

Je zit er dieper in dan jezelf door hebt.. pas op en zoek hulp.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Weet niet hoe ik in één bericht kan reageren op meerdere personen door middel van citaten dus doe ik het maar even op deze manier.

@Torchic: bedankt voor je bericht, fijn om te lezen dat je zoveel steun van je man hebt ontvangen! Ik hoop van harte dat je jouw verslaving de baas bent en blijft!!

@Ulixes: Dat je me wil behoeden voor zaken waar je zelf mee geworsteld hebt waardeer ik, dank daarvoor!

@Koffieb00n en @Zeehond: oplossen van onderliggende problemen ben ik met jullie eens. Hier ga ik niet inhoudelijk op in verder, ik neem dat wel mee, bedankt! Wel wil ik opmerken dat ik weet hoe diep ik erin zit. Dat is ook de reden waarom ik dit draadje heb aangemaakt, en dat ik hulp inschakel zodra het een keer misgaat. Dat betekent naar de huisarts om aan te geven dat ik verslaafd ben, en open kaart spelen thuis.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Ahhh, shit. Ik ben net te laat om nog een reactie te plaatsen want nu is de discussie voorbij.
Ik ga toch maar even de stoute schoenen aantrekken en er nog één ding over zeggen:

Eerlijkheid is voor vrouwen meestal ook dat je oprecht bent over de dingen waarmee je worstelt. Door niks te vertellen over je uitspattingen, kan ze daar ook geen onderdeel van zijn en kan ze je ook niet helpen. Maar goed.. Vrouwen kunnen soms ook wat onredelijk reageren als je daadwerkelijk oprecht bent, en soms ook respect voor je verliezen omdat je dan in hun ogen niet meer die rots in de branding bent. Dat is vaak een lastige spagaat waar je in zit als man (zeg ik als man enigszins seksistisch en veralgemeniserend).

Het klinkt wel alsof er veel van af hangt dat het nu allemaal goed gaat! Dus ik hoop dat het je gaat lukken. Goed in ieder geval dat je hier je verhaal doet. Wij hebben in ieder geval geprobeerd met je mee te denken, en je wat tough love te geven. Mocht je het zwaar hebben met cravings, laat het dan vooral weten! Want er zitten hier veel ervaringsdeskundigen :wink:
Klik om te vergroten...
Mijn vrouw en ik hebben randje, randje, randje op scheiding gestaan. Als er destijds iets op papier had gestaan waar ik mijn handtekening onder kon zetten, dan had ik het getekend. Mijn vrouw is geen hulp in deze en dat wil ik ook niet, en dat hoef ik ook niet.

Er hangt voor mij veel vanaf, en dat doe ik bewust, omdat ik bijzonder graag 3mmc op gecontroleerde wijze wil gebruiken. Maar ik wil op goed voor mijn lichaam en geest zorgen. Dus het is nu all-in, geen slap gehannes meer.

Tnx for the tough love! 😏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."