Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Damius zei:
Moedig besluit!

Tussen de regels door in je posts lees ik veel dat je bezig bent met je gevoel en hoe je daartoe te verhouden. Ik begrijp dat goed. Een belangrijk inzicht waar ik op den duur achterkwam in mijn eigen herstelproces, is dat een belangrijke rode draad in mijn afgelopen jaren (tijdens en rondom ietwat excessief drugsbruik) was dat ik telkens opzoek was naar de 'quick fix' om mij toch goed te voelen. En daarvoor bijvoorbeeld naar de middelen greep, omdat het een directe oplossing leek te bieden voor ongemak waar ik mee kampte. Met oog hierop las ik het volgende:



Om eerlijk te zijn: als je merkt dat feedback van anderen je energie kosten, dan lig je goed op koers. Dat betekent namelijk dat je vanuit nieuwe invalshoeken aan het nadenken bent over jou als persoon en jouw gedrag. Je stapt nu in verbinding, door over je gevoel te praten en het van je af te schrijven, in plaats van dat je je isoleert door naar middelen te grijpen. En dat kan soms confronterend zijn. Soms ook niet, want het staat je vrij om het ergens mee eens of oneens te zijn. Hoe dan ook ondersteunt dit zeer zeker waar je mee bezig bent (om terug te komen op jouw quote). Namelijk: je kwetsbaar opstellen, zodat jij als persoon groeit. En dat vergt moed, openheid en kwetsbaarheid. Til ook niet te zwaar aan eenieders feedback of tips. Zie het gewoon als een gratis cadeau, die je niet verplicht hoeft aan te nemen.

Wellicht is onderstaande video ook interessant:

Klik om te vergroten...
Ben je een schrijvende psycholoog ofzo? Je weet dingen zo goed te duiden en te verwoorden 👌🏻

Weet inmiddels ook wel wat een achterliggende oorzaak is waardoor ik sneller naar 3 heb gegrepen, dat is echter niet iets wat ik zo kan fixen, het is ook maar een deel van m’n uitdaging.

Merk wel dat het me enorm helpt om op dit forum te zitten in plaats van alleen maar in mijn eigen hoofd hiermee bezig te zijn. Zoals je zegt, dat is wel confronterend, maar het is ook een noodzaak om tot inzichten te komen en tot daadwerkelijke verandering!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Damius Je weet het inderdaad weer glashelder te verwoorden als altijd. Fijn hoor, iemand als jij hier op het forum! ♥️
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naamvoorhier zei:
Ben je een schrijvende psycholoog ofzo? Je weet dingen zo goed te duiden en te verwoorden 👌🏻
Klik om te vergroten...
Haha dit heb ik ook wel eens gedacht. Een therapeut die stiekem is ingehuurd door DF om leden op t rechte pad te krijgen. 😜
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
'Wil de échte therapeut dan NU opstaan!'
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha dank voor de lieve woorden.

Waarheid is dat ik geïntegreerde pilot van ChatGPT ben, niets anders dan een AI robot.

Zonder dollen, misschien gebeurt dit wel binnen een aantal jaar, who knows of je dan nog online tegen 'echte' mensen praat?

Ben van huis uit socioloog. Maar met een flinke interesse in psychologie. Wel helemaal sinds m'n herstelproces. Meeste podcasts rondom psychologie en verslaving wel geluisterd inmiddels. Af en toe wellicht ietwat obsessief. Tsja, verslaving uit zich elke keer weer op een andere manier he ... :wink:.

Ik vind 't vooral belangrijk om af en toe anderen te kunnen helpen met de ervaring die ik heb opgebouwd. Daarnaast merk ik dat het mij helpt in m'n eigen proces. Door te schrijven, structureer ik mijn eigen gedachten. Ik blijf ook actief bezig met m'n eigen ontwikkeling op deze manier. En als 't anderen ook nog eens helpt, dan maakt dat mij ook weer een stukje gelukkiger. Win-win dacht ik zo. Sommige mensen gaan naar meetings. Dat begrijp ik goed. Voor mij gaat het een stap te ver en ik vind het voor mijzelf ook niet nodig. Wel snap ik de gedachte erachter: niet verzaken en altijd aan jezelf blijven werken. Voor mij helpt dit forum daarbij.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Damius zei:
Haha dank voor de lieve woorden.

Waarheid is dat ik geïntegreerde pilot van ChatGPT ben, niets anders dan een AI robot.

Zonder dollen, misschien gebeurt dit wel binnen een aantal jaar, who knows of je dan nog online tegen 'echte' mensen praat?

Ben van huis uit socioloog. Maar met een flinke interesse in psychologie. Wel helemaal sinds m'n herstelproces. Meeste podcasts rondom psychologie en verslaving wel geluisterd inmiddels. Af en toe wellicht ietwat obsessief. Tsja, verslaving uit zich elke keer weer op een andere manier he ... :wink:.

Ik vind 't vooral belangrijk om af en toe anderen te kunnen helpen met de ervaring die ik heb opgebouwd. Daarnaast merk ik dat het mij helpt in m'n eigen proces. Door te schrijven, structureer ik mijn eigen gedachten. Ik blijf ook actief bezig met m'n eigen ontwikkeling op deze manier. En als 't anderen ook nog eens helpt, dan maakt dat mij ook weer een stukje gelukkiger. Win-win dacht ik zo. Sommige mensen gaan naar meetings. Dat begrijp ik goed. Voor mij gaat het een stap te ver en ik vind het voor mijzelf ook niet nodig. Wel snap ik de gedachte erachter: niet verzaken en altijd aan jezelf blijven werken. Voor mij helpt dit forum daarbij.
Klik om te vergroten...
Zat ik er niet ver naast haha 👌🏻
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Hoe meldt nog een sportjunk zich. Seven days a week als het effe kan. Ach ja, beter dan drugs. Toch? 😅
Klik om te vergroten...
Zeker beter. Ik word letterlijk high van mijn ochtend run
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Javelin FGM-148F zei:
Zeker beter. Ik word letterlijk high van mijn ochtend run
Klik om te vergroten...
En ik van mijn dansles straks. Sky high! ♥️💃
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Javelin FGM-148F zei:
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
Klik om te vergroten...
Aah, dat was dan mijn aanname, dacht dat iedereen aan de 3 zat tegenwoordig 🤣🫣

Voelt lekker hè, niks in huis! Dat scheelt me zo enorm! Anders zijn je gedachten constant daarbij en pak je toch weer “even” iets. In mijn geval was het dan ineens twee dagen later, twee nachten niet geslapen en blij zijn dat alles op was omdat ik me afvroeg of m’n lichaam ermee zou kappen of niet.

Dat is dan ook wel weer het fijne van zo’n forum. Dit typen en dan het besef dat indaalt dat het qua gebruik toch wel stevig is geweest 🙃
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naamvoorhier zei:
Thuis gebruiken is echt het slechtste wat ik gedaan heb met dat spul. Daarvoor kon ik het prima in de hand houden, toen het thuisgebruik begon 😖😖😖
Klik om te vergroten...
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Javelin FGM-148F zei:
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
Klik om te vergroten...
Hier nog één. Wat fijn en goed om die shit niet meer te voelen branden in het keukenkastje hè, of te weten dat er ergens in huis nog iets moet liggen om daar vervolgens als een obsessieve speurhond naar op zoek te gaan. 🙈
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazz35 zei:
daar vervolgens als een obsessieve speurhond naar op zoek te gaan. 🙈
Klik om te vergroten...
🤣
Been there done that. Mijn man verstopt alle zooi en vertrekt naar het buitenland, ik gelijk zoek modus aan . 🤣
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gaat vooralsnog goed, geen moeite om niet te gebruiken. Merk echt verschil in m’n koppie, voelt alsof ik eindelijk weer mezelf ben, erg fijn.

Heb vandaag vanwege aankomende wetswijziging wel van alles besteld waar ik nog benieuwd naar ben. Waarschijnlijk niet heel slim, wel goede test om te zien of ik er vanaf kan blijven 🤣💪🏻
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Javelin FGM-148F zei:
🤣
Been there done that. Mijn man verstopt alle zooi en vertrekt naar het buitenland, ik gelijk zoek modus aan . 🤣
Klik om te vergroten...
Haha, same here. Inmiddels heb ik hem gezegd dat hij moet zorgen dat het er gewoon niet is als hij naar het buitenland gaat. 😂
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Naamvoorhier zei:
Gaat vooralsnog goed, geen moeite om niet te gebruiken. Merk echt verschil in m’n koppie, voelt alsof ik eindelijk weer mezelf ben, erg fijn.
Klik om te vergroten...
Ben wel benieuwd @Naamvoorhier , of je met al deze goede resultaten nog steeds hetzelfde over je aanvankelijke plan denkt. Of is er een verschuiving plaats aan het vinden in hoe je jouw gebruik in de toekomst voor je ziet?
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vandaag mijn vierde week zonder 3! Heel erg blij mee en voel me er erg goed door!

In de eerste drie weken heb ik er best wel stress van gehad merk ik nu achteraf, en als ik stress heb ga ik meer eten.

Vanaf afgelopen week weer echt lekker aan het sporten geslagen dus daar nu de focus op leggen.

Vanwege de aanstaande wetgeving omtrent rc’s heb ik een aantal middeltjes gehaald die ik nog wil uitproberen. Dat heb ik in tegenstelling tot mijn voorraad 3 wel thuis liggen, maar voel totaal geen neiging om er wat van te pakken.

So far, so good! 🎉🎉🎉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."