#1
Ik bewonder je doorzettingsvermogen! Opzich een helder plan; duidelijke afspraken met jezelf gemaakt en jezelf ingedekt door niks in huis te houden.
Al het tegengas is pure zorg vanuit het forum van mensen die het gehele pad al bewandeld hebben. Het feit is gewoon zo dat eenmaal verslaafd/verslavingsgevoelig het bijna niet valt te controleren. Omdat verslaving / trek sterker is dan elke gedachte of wil die je daar tegenover zet.
Dat hoeft trouwens niet direct te gebeuren als je in oktober weer eens 3mmc pakt. Misschien gaat het zelfs wel een jaar goed. Maar pas dan op dat je niet denkt; ah het gaat nu zo goed. Kan wel een keertje extra pakken.
Dat lijkt dan wellicht voor jou een normale gedachte maar ik krijg de koude rillingen van die gedachte. Want die "het kan wel weer een keertje" heeft me op Koninginnedag bijna me leven gekost.
Heel veel succes, en bewijs het tegendeel maar. Misschien zijn er toch wel succesverhalen. 👌😉
Zo, dat vind ik super klote om te lezen dat het bijna mis is gegaan op Koningsdag (denk ik ipv Koninginnedag 😉). Dan snap ik je post ook volledig! En ik begrijp ook de achtergrond van velen die ervaringsdeskundigen zijn.
De festival dagen dat ik het gebruik, zijn de mooiste dagen van het jaar. Daar krijg ik zo’n bak energie van elke keer. Dat kunnen behouden is me veel waard en wat ik ook als motivatie gebruik om dit vol te houden. Niet alleen tot oktober, voor een jaar, maar voor de periode dat ik naar festivals ga. Dat is hoop ik totdat ik er niet meer ben 😄