Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Ik bewonder je doorzettingsvermogen! Opzich een helder plan; duidelijke afspraken met jezelf gemaakt en jezelf ingedekt door niks in huis te houden.

Al het tegengas is pure zorg vanuit het forum van mensen die het gehele pad al bewandeld hebben. Het feit is gewoon zo dat eenmaal verslaafd/verslavingsgevoelig het bijna niet valt te controleren. Omdat verslaving / trek sterker is dan elke gedachte of wil die je daar tegenover zet.

Dat hoeft trouwens niet direct te gebeuren als je in oktober weer eens 3mmc pakt. Misschien gaat het zelfs wel een jaar goed. Maar pas dan op dat je niet denkt; ah het gaat nu zo goed. Kan wel een keertje extra pakken.

Dat lijkt dan wellicht voor jou een normale gedachte maar ik krijg de koude rillingen van die gedachte. Want die "het kan wel weer een keertje" heeft me op Koninginnedag bijna me leven gekost.

Heel veel succes, en bewijs het tegendeel maar. Misschien zijn er toch wel succesverhalen. 👌😉
Klik om te vergroten...

Zo, dat vind ik super klote om te lezen dat het bijna mis is gegaan op Koningsdag (denk ik ipv Koninginnedag 😉). Dan snap ik je post ook volledig! En ik begrijp ook de achtergrond van velen die ervaringsdeskundigen zijn.

De festival dagen dat ik het gebruik, zijn de mooiste dagen van het jaar. Daar krijg ik zo’n bak energie van elke keer. Dat kunnen behouden is me veel waard en wat ik ook als motivatie gebruik om dit vol te houden. Niet alleen tot oktober, voor een jaar, maar voor de periode dat ik naar festivals ga. Dat is hoop ik totdat ik er niet meer ben 😄
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
En dat was dag 11! Merk dat ik wat rustiger word in mn koppie. M’n gedachten gaan nog wel regelmatig naar 3mmc toe, maar het zakt wel meer naar de achtergrond en ik merk dat ik wat beter in m’n vel begin te zitten. Goede reden om lekker door te gaan zo!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Lekker bezig man!!
S
SpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#4
Naamvoorhier zei:
Hey speedboot, bedankt voor je bericht! Eerlijk gezegd snap ik niet welke ontzettend veel voorbehouden ik maak. Mijn doel is als volgt: tot 1 oktober gebruik ik geen 3mmc. Daarna, maximaal 4x per jaar, alleen op een festival. Mocht dit niet lukken, dan geef ik thuis aan dat ik verslaafd ben, zoek ik hulp en is 3mmc klaar voor mij. Welk voorbehoud zit daar dan is?

Met mijn doelstelling laat ik gebruiken tijdens sex volledig los, iets wat ik een heel lastige beslissing vond. Met mijn doelstelling ben ik naar mijn idee heel streng naar mezelf toe. Ik had ook als doelstelling 4x per jaar op festivals en x-aantal keer per jaar tijdens sex. Dat heb ik bewust niet gedaan, omdat ik het mezelf dan te lastig maak. Thuis iets hebben liggen gaat fout, alles voor festival ligt bij vriend van me, en die weet dat ik deze doelstelling heb. Als ik naar festival ga, gaat hij altijd mee, dus verzorgt hij het dan, en verder krijg ik via hem niks. Iedereen met wie ik gebruikte weet mijn doelstelling en krijg ik niks van.

En dat het heel lastig is om mijn doelstelling te behalen, dat weet ik. Alle goede dingen kosten moeite, en ik ben ertoe bereid om die moeite te nemen.

Wrijving zorgt voor warmte, alle weerstand die ik hier krijg geeft me extra drive. Dus iedereen hier mag me blijven vertellen dat ik ga falen. Dat vat ik niet persoonlijk op, des te groter is de kick als ik laat ziet dat ik het wel kan.
Klik om te vergroten...

Dat is wat ik tussen de regels door leest uit je posts. Maar wellicht is het mijn verkeerde interpretatie! Nogmaals: vanuit mij full support. Als dit werkt dan werkt het en je hebt een duidelijk plan alleen wel een moeilijk plan. Maar, als je streng bent voor jezelf dan sta je al 1-0 voor. Je hebt een hoop te verliezen want als ik het zo lees is je partner er over informeren wel het grootste verlies wat je kan overkomen.

Puur uit nieuwsgierigheid: je geeft aan gebruik icm sex los te laten (wat mij een hele slimme lijkt). Hoe ging dat hiervoor? Plande jij en je partner daar dan samen tijd voor of wist zij er dan niet van?

Zet hem op!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Speedboot zei:
Dat is wat ik tussen de regels door leest uit je posts. Maar wellicht is het mijn verkeerde interpretatie! Nogmaals: vanuit mij full support. Als dit werkt dan werkt het en je hebt een duidelijk plan alleen wel een moeilijk plan. Maar, als je streng bent voor jezelf dan sta je al 1-0 voor. Je hebt een hoop te verliezen want als ik het zo lees is je partner er over informeren wel het grootste verlies wat je kan overkomen.

Puur uit nieuwsgierigheid: je geeft aan gebruik icm sex los te laten (wat mij een hele slimme lijkt). Hoe ging dat hiervoor? Plande jij en je partner daar dan samen tijd voor of wist zij er dan niet van?

Zet hem op!
Klik om te vergroten...
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik aardig wist hoeveel ik moest pakken om het wel te voelen en het niet te laten merken. In heel veel situaties, ook bij sex. En misschien heeft ze wel vermoedens gehad, dat ga ik haar maar niet vragen 😄
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naamvoorhier zei:
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik aardig wist hoeveel ik moest pakken om het wel te voelen en het niet te laten merken. In heel veel situaties, ook bij sex. En misschien heeft ze wel vermoedens gehad, dat ga ik haar maar niet vragen 😄
Klik om te vergroten...
Je zult verbaasd staan als je 't aan mensen vraagt. Naasten zullen meestal wel doorhebben dat er iets aan de hand is, maar wat precies weten ze vaak niet en dus gaan ze de confrontatie niet aan.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pom, pom, pom… ff kijken wat voor dag het is… ow, het is inmiddels dag 12 zonder 3. Dat begint eindelijk ergens op te lijken! Ik wens een ieder een heel fijn weekend!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog even en de maand is doormidden. En na een week of drie wordt het echt makkelijker en makkelijker hoor. Nu al denk ik, of niet?
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Nog even en de maand is doormidden. En na een week of drie wordt het echt makkelijker en makkelijker hoor. Nu al denk ik, of niet?
Klik om te vergroten...
Ja, volgens mij was het maandag dat het in m’n kop echt ff helemaal misging. Dat was echt een klotemoment en zoiets heb ik daarna niet meer gehad. Merk dat ik me echt wel beter begin te voelen, merk wel dat ik minder scherp ben en dat ik me bijvoorbeeld lastig aan het werk toe kan zetten. Hoop dat dit weer bijtrekt want vind ik erg storend.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naamvoorhier zei:
Ja, volgens mij was het maandag dat het in m’n kop echt ff helemaal misging. Dat was echt een klotemoment en zoiets heb ik daarna niet meer gehad. Merk dat ik me echt wel beter begin te voelen, merk wel dat ik minder scherp ben en dat ik me bijvoorbeeld lastig aan het werk toe kan zetten. Hoop dat dit weer bijtrekt want vind ik erg storend.
Klik om te vergroten...
Hoe langer je clean bent, des te helderder wordt je hoofd 👍
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Hoe langer je clean bent, des te helderder wordt je hoofd 👍
Klik om te vergroten...
Dát! ♥️
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ff berichtje voor mezelf om terug te lezen op moeilijke momenten.

Wat is het vandaag een fijne dag! Dag 13 dat je niet gebruikt, nog een paar dagen en je hebt langer achter elkaar gebruikt dan een hele tijd het geval is geweest. Je koppie gaat vaak naar gebruiken, maar het wordt wel rustiger. Je voelt je ook beter, al ben je op dit moment nog wat sneller on edge, dat zakt wel weer weg. Je hebt weer meer aandacht voor thuis, bent meer en gezelliger aanwezig. Je geniet meer van de tijd met je vrouw en kids, je hebt dit gemist man! Niet steeds jachtig op zoek naar wanneer je weer kan gebruiken, maar gewoon lekker bezig met werk, gezin en vrienden! Een dag als deze raak je kwijt als het misgaat, daar is geen twijfel over, dus doorgaan zo! 👊🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag 14e dag 🎉
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Twee weken, lekker op weg!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gisteren was dag 15 zonder. Heel fijn, is prima gegaan. Wel merk ik dat ik anders begin terug te kijken op mijn gebruik in de afgelopen tijd. Waar ik eerder dacht dat het niet zo erg gesteld was, heus wel meer dan gemiddeld maar het was nog wel ok, zie ik steeds meer in dat het totaal niet ok ging. Afgelopen weekend liep ik door huis, en besefte ik me dat ik al heel lang niet een weekend zonder 3 door huis heb gelopen. Dat ik nu meer aandacht heb voor wat belangrijk is in het leven, en dat ik dat enorm naar de achtergrond heb gedrukt. Nu besef ik me pas een beetje hoe je brein in staat is om de realiteit te vervormen zodat het bij je gebruikerskoppie past. Bij deze even een notitie daarvan voor mezelf!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Naamvoorhier zei:
Afgelopen weekend liep ik door huis, en besefte ik me dat ik al heel lang niet een weekend zonder 3 door huis heb gelopen. Dat ik nu meer aandacht heb voor wat belangrijk is in het leven, en dat ik dat enorm naar de achtergrond heb gedrukt. Nu besef ik me pas een beetje hoe je brein in staat is om de realiteit te vervormen zodat het bij je gebruikerskoppie past. Bij deze even een notitie daarvan voor mezelf!
Klik om te vergroten...
Waardevol inzicht! Alvast een spoiler alert: weet ook dat deze mind tricks de andere kant op zullen plaatsvinden. Op den duur gaat je brein je wijsmaken ‘dat het wel meeviel’ en het wel weer een keertje kan. Gebruik wordt gedownsized en geromantiseerd. Dit gaat je vroeg of laat ook gebeuren. Schrijf ook die momenten op en denk vooral terug aan jouw bovenstaande post.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Damius zei:
Waardevol inzicht! Alvast een spoiler alert: weet ook dat deze mind tricks de andere kant op zullen plaatsvinden. Op den duur gaat je brein je wijsmaken ‘dat het wel meeviel’ en het wel weer een keertje kan. Gebruik wordt gedownsized en geromantiseerd. Dit gaat je vroeg of laat ook gebeuren. Schrijf ook die momenten op en denk vooral terug aan jouw bovenstaande post.
Klik om te vergroten...
Goede reminder. De pijn van gebruik is snel vergeten. De mooie momenten van het begin worden verheerlijkt.

De (enigszins weggestopte) herinneringen aan de pijn van verslaving zijn mijn meest waardevolle herinneringen geworden.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
De (enigszins weggestopte) herinneringen aan de pijn van verslaving zijn mijn meest waardevolle herinneringen geworden.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Voor mij geld dat ik de beschamende momenten in gebruik echt zo nu en dan weer actief ophaal. Met name rondom alcoholgebruik en de dronken beschamende momenten vol black-outs. Schandalig gedragen richting anderen, veel te amicaal en de volgende dag niet meer weten wat er precies is gebeurd. Tegelijkertijd 100% aanvoelen dat het niet pluis zit, verdoezeld onder een deken van angst, hoge hartslag, lichte zeurende paniek en bovenal onmacht.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Damius zei:
Tegelijkertijd 100% aanvoelen dat het niet pluis zit, verdoezeld onder een deken van angst, hoge hartslag, lichte zeurende paniek en bovenal onmacht.
Klik om te vergroten...
Ouch die voel ik wel. The day after gebruik.. wat een ellende is het toch ook. Gevolgd door een hele week vermoeid zijn, depressief, prikkelbaar en slechte concentratie. Kan me niet vaak genoeg eraan herinneren dat dat de realiteit is. Gebruik is niet meer leuk.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Koffieb00n zei:
Ouch die voel ik wel. The day after gebruik.. wat een ellende is het toch ook. Gevolgd door een hele week vermoeid zijn, depressief, prikkelbaar en slechte concentratie. Kan me niet vaak genoeg eraan herinneren dat dat de realiteit is. Gebruik is niet meer leuk.
Klik om te vergroten...
Jep, die voel ik ook. Kan me de laatste keer 3m nog levendig voor de geest halen, nu bijna drie maanden terug. Met keiharde techno op mijn oren en diep weggedoken in mijn jas met grote stappen naar het station voor de trein naar Antwerpen, waar ik de dag erna moest werken. Hopend dat ik geen bekenden tegen zou komen. In mijn eentje - tegen de goede voornemens in - wéér genomen op een doordeweekse dag. Restantje weggeflikkerd onderweg. Voelde me schuldig, triest, opgefokt, eenzaam, nerveus en kon mijn energie nergens in kwijt. 3mmc? Neuh. Niet meer voor mij!! Niets leuks meer aan! 😶

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."