Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super om te horen! Als je het verschil al zo erg merkt na een korte periode zonder drugs dan kun je je wel voorstellen hoe je je over een jaar zult voelen! Probeer het vol te houden , want bij hergebruiken val je zo weer in de kuil
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
brdrstr zei:
Super om te horen! Als je het verschil al zo erg merkt na een korte periode zonder drugs dan kun je je wel voorstellen hoe je je over een jaar zult voelen! Probeer het vol te houden , want bij hergebruiken val je zo weer in de kuil
Klik om te vergroten...
Ja. En hier tussen zit een fase waarin je zult moeten buffelen. De eerste weken is vaak een roze wolk. Niets mis mee, geniet er vooral van @Diamant . Echter ook zaak dat je aan je onderliggende uitdagingen gaat werken. Het is telkens twee stappen vooruit en 1 terug. Daarnaast ook allesbehalve een lineair proces.
Hoe dan ook: keep it up :)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat fijn voor je! Hopelijk kun je dit gevoel vast blijven houden. Heel erg veel geluk en succes gewenst de aankomende tijd. Heel knap. 🤎
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Diamant zei:
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...
Naar omstandigheden dus heel goed gehandeld. Knap!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diamant zei:
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...
Goed gehandeld. Klinkt alsof je je in een sociale omgeving bevindt waar ook drugs en middelen worden gebruikt. In beginsel helpt het om daar weloverwogen afstand van te nemen in de deze eerste fase. Dit zijn eigenlijk typisch ook onderwerpen die je bij een ambulant verslavingszorgtraject zou leren. Hoe dan ook: je zult je de komende tijd meer moeten omringen met mensen die geen middelen gebruiken. Of in ieder geval situaties ontwijken waar zij dit wel doen.

wat is je plan voor oud en nieuw?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?

dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diamant zei:
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...

Wat goed gedaan!
Complimenten
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
Ik ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?

dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
Klik om te vergroten...
Met O&N snap ik, en ik gun je een feestje. Maar waarom vanavond? En hoe ga je dat bij de volgende feestdag doen? Een verslaafd hoofd kan altijd een reden vinden om te mogen gebruiken. Ik denk dat ik wel 100 laatste keren heb gehad :wink: Het wordt wel tijd dat je voor jezelf gaat kiezen. Stop met drinken en blijf bij je gebruiksvrienden weg.

En tsja, je dealer komt als jij hem of haar appt of belt. Drugs verkopen is hun broodwinning. Vraag jezelf eens af: waarom bestel je coke als het slecht met je gaat? Je verdient inderdaad beter maar je vraagt er wel zelf om. Je kunt de schuld niet (uitsluitend) bij jouw dealer leggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diamant zei:
Ik ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?

dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
Klik om te vergroten...
Misschien ben ik nu te streng, maar het is je dealer... Hoe kun je verwachten van je dealer dat die ervoor zorgdraagt dat je geen domme dingen doet. Jij bent de persoon in je leven die verantwoordelijkheid draagt voor jezelf.

En ik vind het persoonlijk wel super onverantwoordelijk om die uitzonderingen te maken. Denk er eens over na: je gaat om dingen te vieren juist die dingen doen die het meest problematisch voor je zijn gebleken. Dat is zowat de nummer 1 valkuil voor verslaafden.

Het was dus toch te mooi om waar te zijn, dat LSD inzicht. Je kunt wel een inzicht hebben, maar je moet van moment tot moment steeds weer die keuze maken en nu maak je weer destructieve keuzes.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...
Als je met oud & nieuw toch nog coke gaat gebruiken, probeer dan in ieder geval niet of zeer weinig alcohol te drinken. Dat is waarschijnlijk het grootste gevaar om alsnog door te slaan in gebruik.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Misschien ben ik nu te streng, maar het is je dealer... Hoe kun je verwachten van je dealer dat die ervoor zorgdraagt dat je geen domme dingen doet. Jij bent de persoon in je leven die verantwoordelijkheid draagt voor jezelf
Klik om te vergroten...
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Mindless zei:
Het was dus toch te mooi om waar te zijn, dat LSD inzicht. Je kunt wel een inzicht hebben, maar je moet van moment tot moment steeds weer die keuze maken en nu maak je weer destructieve keuzes.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Diamant zei:
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Klik om te vergroten...
Als ik jou was zou ik het zo maken dat het nog maar van 1 kant komt: die van jou.

Als je de verantwoordelijkheid helemaal in jouw handen legt is er helemaal niemand anders dan jezelf waar je de schuld bij neer kunt leggen. Ja, dat is een hele verantwoordelijkheid, maar dat is ook hoe je de controle houdt.

Het is mooi hoor, als een dealer ook een beetje om het welzijn van zijn klanten denkt, maar die verwachting kun je toch niet hebben van een dealer. Het is een dealer!! Hij is erbij gebaat dat jij blijft gebruiken! Ook al geeft 'ie misschien ook deels om je welzijn. En los daarvan: hij is niet jou. Je wilt toch zelf alle controle in handen hebben?

Diamant zei:
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Klik om te vergroten...
Zeker niet opgeven nee.

Denk eens terug aan wat je zag tijdens je LSD inzicht. Ik schat zo in dat je op dat moment niet dacht dat het een goed idee zou zijn om zo nu en dan de middelen waar je grote problemen mee hebt, als uitzondering op bepaalde momenten toch weer te gaan gebruiken(?)

Dit is ook tricky aan shortcuts als trips. Ben hier zelf ook heel bekend mee: tijdens zo'n trip heel erg helder voor ogen hebben hoe ik mezelf saboteer en precies zien wat gedaan moet worden om mezelf daaruit te halen.

Het probleem is: die helderheid van denken raak je kwijt. En dan zit je weer in die mist waar je niet eens ziet hoe absurd bepaalde ideeën zijn. Een idee als "laat ik mijn prestatie van 2 maanden niet het het middel waar ik aan verslaafd ben te hebben gebruikt, vieren met... het middel waar ik aan verslaafd ben!!

Het is absurd...

Het gezegde wat betreft psychedelica gaat echt op:

"Beware of unearned wisdom"

Je krijgt tijdens een trip alleen glimpen. Je komt even uit die mist waardoor je even helder ziet wat je probleem is en wat je eraan moet doen om het te fixen. En die ervaring kán waardevol zijn, maar tegelijkertijd daal je daarna weer neer in die mist waar je niet meer kunt zien waar je mee bezig bent. Dus hoe je het ook wendt of keert, je zult nuchter toe moeten werken naar die helderheid. Nuchter jezelf uit die mist moeten werken.

Hopelijk zie je dit niet als slechts kritiek. (Ik denk het niet) Het is tricky. Ben er zelf ook al te bekend mee om keer op keer die dingen te doen die me juist in dat patroon houden. Die momenten waarmee je jezelf "beloond" met het ding waar je aan verslaafd bent en omgaan met die "vrienden" die in dat milieu verkeren, dát houdt je hierin.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diamant zei:
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.

Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Klik om te vergroten...
Ga de adviezen van de mensen hier eens een tijdje opvolgen. Het zijn basisprincipes die een sponsor ook van je zou vragen, en die wilde je graag toch?

De harde waarheid is dat je op het moment - en de komende tijd - de gedachten van je eigen hoofd niet kunt vertrouwen, zeker niet als het om gebruik en herstel gaat maar vermoedelijk ook nog wel op andere vlakken. Waar je nu bent, fysiek en mentaal, is een gevolg van het je laden leiden door je eigen gedachten. Een fellow zei tegen mij: "Het beste wat jouw hoofd kon verzinnen is de puinhoop waar je je nu in bevindt. Luister naar iemand die langer clean is."

En helaas is er geen easy way out. Accepteer je verslaving, vecht er niet meer tegen maar ga er ook niet meer in mee, ga de suggesties opvolgen en doe het niet meer alleen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Stiekem zag ik dit al wel aankomen maar ik hield het voor me. Zolang jij alcohol en gebruikersvrienden in je cirkel houdt, ga je niet clean blijven.

Zoals Dupont ook zo mooi zegt: je kunt eigen gedachten de komende tijd niet vertrouwen. Want die gaan je op een bepaald punt altijd weer naar gebruik brengen en dat gaat heel sneaky terwijl je het zelf niet door hebt.

Ik heb tijdens mijn herstel rond de 4 maanden clean het heel erg moeilijk gehad. Ik voelde me altijd zo ontzettend moe en sliep ook heel slecht en daar had ik de hele dag last van. Mijn gedachtes waren toen dat ik meer moest laten en voor mezelf moest gaan kiezen. Ik ging toen dingen laten als sport, afspraken, niet meer naar meetings, belde niemand uit het programma meer. Ging ook verschillende supplementen nemen waaronder cbn, nou en dat was echt droog gebruiken, dat potje was met een paar dagen al leeg. Voelde me op bepaald moment weer meer eenzaam en ging weer eens chillen bij mensen waar middelen waren. Kreeg op bepaald punt het idee om wietolie te gaan gebruiken 'want dat zou wel eens kunnen helpen en ook tegen de verveling die ik vaak voelde'. Het is allemaal sneaky. Ik zat zwaar in de onderhandeling om het te kopen of niet. Had de afreken pagina er meerdere keren voor. Maar ik heb het niet gedaan. Want ik begon in te zien dat mijn verslaving zo werkt en dat ik mijn actieve gebruik precies op die manier altijd weer bij harddrugs belandde. Gelukkig namen mensen uit het programma toen weer eens contact met me op en ben het weer gaan oppakken.

ik moet gewoon heel scherp blijven op mezelf en in contact staan met mede verslaafden of meetings bezoeken. Dat geeft mij inzicht in hoe dat gedraai in het hoofd werkt, omdat andere mensen verhalen delen of jou denken spiegelen als je ze vertelt wat jij denkt bij bepaalde situaties in je leven.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#16
En je dealer de schuld geven? Come on.. Neem verantwoordelijkheid, blokkeer en verwijder zn nummer, zeg tegen je vrienden dat je verslavingsproblemen hebt en vraag ze je geen nummers meer door te sturen.

Een dealer is een dealer. Die hoeft zich niet te bekommeren om jou. Die moet gewoon snel zijn en op tijd zijn en de juiste shit en hoeveelheid leveren. Punt.

Wat moeten alcoholisten tegen de horeca of alcoholproducenten zeggen dan? 'Je hebt slecht voor mij gezorgd de laatste tijd?'
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
De laatste keer was éénmalig. En morgen doe ik het gewoon nog een keer.

Weinig constructieve reactie dit, maar ik moest er hartelijk om lachen :)
Klik om te vergroten...
Fijn dat ik iemand aan het lachen kan maken, vind het zelf ook vrij hilarisch inderdaad haha. Maar wat ik bedoelde was dat ik er niet in ben blijven hangen oid, dus dat het nachtje coke mn verslaving heeft verergerd
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fijn dat je het jaar positief afsluit! Op naar een drugsvrij(er) 2024
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
De laatste keer was éénmalig. En morgen doe ik het gewoon nog een keer.

Weinig constructieve reactie dit, maar ik moest er hartelijk om lachen :)
Klik om te vergroten...
Grappig aan de ene kant. Aan de andere kant zorgwekkend imo, want ik heb dit veel te vaak gezien. Ook en juist bij mezelf.

Ik geloof geen woorden van een verslaafde meer, enkel daden. Je overwint pas een verslaving als je het bewezen hebt over een aanzienlijke periode van tijd. Woorden kunnen gebaseerd zijn op een gevoel van bijvoorbeeld motivatie. Dat gevoel gaat een keer weg en waar ben je dan?

Een gevoel is te shaky voor betekenisvol herstel. Je hebt discipline over daadwerkelijke tijd nodig.

Misschien een beetje hard van me. Wil de stemming ook niet negatief maken...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Grappig aan de ene kant. Aan de andere kant zorgwekkend imo, want ik heb dit veel te vaak gezien. Ook en juist bij mezelf.

Ik geloof geen woorden van een verslaafde meer, enkel daden. Je overwint pas een verslaving als je het bewezen hebt over een aanzienlijke periode van tijd. Woorden kunnen gebaseerd zijn op een gevoel van bijvoorbeeld motivatie. Dat gevoel gaat een keer weg en waar ben je dan?

Een gevoel is te shaky voor betekenisvol herstel. Je hebt discipline over daadwerkelijke tijd nodig.

Misschien een beetje hard van me. Wil de stemming ook niet negatief maken...
Klik om te vergroten...
Precies dit. Ergens vind ik het ook triest hoe wat forumgenoten zichzelf voor de gek blijven houden maar dat deed ik zelf ook jaren lang. Af en toe twijfel ik ook wel. Heeft het wel zin? Maar al helpt een bericht 1 op de 1000 keer dan heeft het m.i. nut. Maar af en toe voelt het wel wat nutteloos. Je kent de threads wel met vele pagina’s van dezelfde loze beloftes aan zichzelf die je van kilometers ver al fout ziet gaan. Maar ik houd hoop dat het iemand helpt (heeft het ook wel gedaan hoor) en gun ieder een fijn herstel, en daar hoort een harde / confronterende boodschap ook bij :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."