#1
Super om te horen! Als je het verschil al zo erg merkt na een korte periode zonder drugs dan kun je je wel voorstellen hoe je je over een jaar zult voelen! Probeer het vol te houden , want bij hergebruiken val je zo weer in de kuil
Ja. En hier tussen zit een fase waarin je zult moeten buffelen. De eerste weken is vaak een roze wolk. Niets mis mee, geniet er vooral van @Diamant . Echter ook zaak dat je aan je onderliggende uitdagingen gaat werken. Het is telkens twee stappen vooruit en 1 terug. Daarnaast ook allesbehalve een lineair proces.Super om te horen! Als je het verschil al zo erg merkt na een korte periode zonder drugs dan kun je je wel voorstellen hoe je je over een jaar zult voelen! Probeer het vol te houden , want bij hergebruiken val je zo weer in de kuil
Naar omstandigheden dus heel goed gehandeld. Knap!Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Goed gehandeld. Klinkt alsof je je in een sociale omgeving bevindt waar ook drugs en middelen worden gebruikt. In beginsel helpt het om daar weloverwogen afstand van te nemen in de deze eerste fase. Dit zijn eigenlijk typisch ook onderwerpen die je bij een ambulant verslavingszorgtraject zou leren. Hoe dan ook: je zult je de komende tijd meer moeten omringen met mensen die geen middelen gebruiken. Of in ieder geval situaties ontwijken waar zij dit wel doen.Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Met O&N snap ik, en ik gun je een feestje. Maar waarom vanavond? En hoe ga je dat bij de volgende feestdag doen? Een verslaafd hoofd kan altijd een reden vinden om te mogen gebruiken. Ik denk dat ik wel 100 laatste keren heb gehadIk ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?
dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
Misschien ben ik nu te streng, maar het is je dealer... Hoe kun je verwachten van je dealer dat die ervoor zorgdraagt dat je geen domme dingen doet. Jij bent de persoon in je leven die verantwoordelijkheid draagt voor jezelf.Ik ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?
dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
Als je met oud & nieuw toch nog coke gaat gebruiken, probeer dan in ieder geval niet of zeer weinig alcohol te drinken. Dat is waarschijnlijk het grootste gevaar om alsnog door te slaan in gebruik.dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt.
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.Misschien ben ik nu te streng, maar het is je dealer... Hoe kun je verwachten van je dealer dat die ervoor zorgdraagt dat je geen domme dingen doet. Jij bent de persoon in je leven die verantwoordelijkheid draagt voor jezelf
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. XHet was dus toch te mooi om waar te zijn, dat LSD inzicht. Je kunt wel een inzicht hebben, maar je moet van moment tot moment steeds weer die keuze maken en nu maak je weer destructieve keuzes.
Als ik jou was zou ik het zo maken dat het nog maar van 1 kant komt: die van jou.Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Zeker niet opgeven nee.Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Ga de adviezen van de mensen hier eens een tijdje opvolgen. Het zijn basisprincipes die een sponsor ook van je zou vragen, en die wilde je graag toch?Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Fijn dat ik iemand aan het lachen kan maken, vind het zelf ook vrij hilarisch inderdaad haha. Maar wat ik bedoelde was dat ik er niet in ben blijven hangen oid, dus dat het nachtje coke mn verslaving heeft verergerdDe laatste keer was éénmalig. En morgen doe ik het gewoon nog een keer.
Weinig constructieve reactie dit, maar ik moest er hartelijk om lachen![]()
Grappig aan de ene kant. Aan de andere kant zorgwekkend imo, want ik heb dit veel te vaak gezien. Ook en juist bij mezelf.De laatste keer was éénmalig. En morgen doe ik het gewoon nog een keer.
Weinig constructieve reactie dit, maar ik moest er hartelijk om lachen![]()
Precies dit. Ergens vind ik het ook triest hoe wat forumgenoten zichzelf voor de gek blijven houden maar dat deed ik zelf ook jaren lang. Af en toe twijfel ik ook wel. Heeft het wel zin? Maar al helpt een bericht 1 op de 1000 keer dan heeft het m.i. nut. Maar af en toe voelt het wel wat nutteloos. Je kent de threads wel met vele pagina’s van dezelfde loze beloftes aan zichzelf die je van kilometers ver al fout ziet gaan. Maar ik houd hoop dat het iemand helpt (heeft het ook wel gedaan hoor) en gun ieder een fijn herstel, en daar hoort een harde / confronterende boodschap ook bijGrappig aan de ene kant. Aan de andere kant zorgwekkend imo, want ik heb dit veel te vaak gezien. Ook en juist bij mezelf.
Ik geloof geen woorden van een verslaafde meer, enkel daden. Je overwint pas een verslaving als je het bewezen hebt over een aanzienlijke periode van tijd. Woorden kunnen gebaseerd zijn op een gevoel van bijvoorbeeld motivatie. Dat gevoel gaat een keer weg en waar ben je dan?
Een gevoel is te shaky voor betekenisvol herstel. Je hebt discipline over daadwerkelijke tijd nodig.
Misschien een beetje hard van me. Wil de stemming ook niet negatief maken...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."