Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
188 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
OtherShore zei:
Eens, maar volgens mij bedoelde @De Zandman het niet zo.
Klik om te vergroten...
@De Zandman bedoelde het goed. Daar twijfel ik niet eens aan, maar voor het geval het verkeerd geïnterpreteerd werd, heb ik even mijn ervaring met 25 mg er maar snel bijgezet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Daar ging het mij niet om :). Iemand die 25 mg van de psychiater krijgt, moet je niet vertellen dat 100 mg waarschijnlijk beter is 😂. Ik heb gewenning bij mij nooit de kans gegeven en ben na een week of 2 gestopt omdat ik me constant te moe voelde.
Maar anderen slikken 400 mg van dit spul en doen alsof het niets is en gebruiken het dan ook niet om te slapen.
Klik om te vergroten...
Er zijn wel meer middelen die anders werken dan je zou verwachten. Bij Mirtazapine is het op een lage dosis een goed middel om te slapen, maar die eigenschap gaat verloren bij een hogere dosering, terwijl misschien de verwachting is dat hoe hoger hoe sterker. Bij hogere doseringen gaat Mirtazapine echter als antidepressivum werken. Zoiets kan bij Quetiapine ook aan de hand zijn.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Eens, maar volgens mij bedoelde @De Zandman het niet zo.
Klik om te vergroten...
Maar deze jongen is gewoon redelijk beïnvloedbaar/gevoelig om op z’n zachtst te zeggen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Eens, maar volgens mij bedoelde @De Zandman het niet zo.
Klik om te vergroten...

Inderdaad. Ik heb niet willen zeggen dat 100 mg beter is. Immers ik ben geen arts.
In mijn post staat ook nergens dat 100 mg beter zou zijn, toch?!
Ik heb willen aangeven dat er grote verschillen zijn in medicijnen voorschrijven.
Meer niet.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#5
IMG_0164.jpeg
heb een dna test gedaan daar blijkt dus uit dat ik meer Scandinavisch ben dan Nederlands. Ik ken helemaal niemand die Scandinavisch is😂. Wat betekent dit?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Bekijk bijlage 59233
heb een dna test gedaan daar blijkt dus uit dat ik meer Scandinavisch ben dan Nederlands. Ik ken helemaal niemand die Scandinavisch is😂. Wat betekent dit?
Klik om te vergroten...

Verplicht Surströmming eten.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
IMG_0192.jpeg
de zorg in Nederland😨😂
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
AntiBenzo1312 zei:
Bekijk bijlage 59275
de zorg in Nederland😨😂
Klik om te vergroten...

Waar zijn die rekeningen van dan? Psycholoog? Medicatie?
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#9
AntiBenzo1312 zei:
Bekijk bijlage 59275
de zorg in Nederland😨😂
Klik om te vergroten...
1714159485537.png
Beter dan in Amerika :tearsofjoy:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
annihilation zei:
Waar zijn die rekeningen van dan? Psycholoog? Medicatie?
Klik om te vergroten...

Ja ik ben ook wel benieuwd. Kan natuurlijk zijn door niet-gecontracteerde zorgverleners. Dan krijg je vaak 75% (?) vergoed.

Mijn behandeling was volgens mij zo'n €60.000 + €23.000 (detox en 6 weken Zuid-Afrika + 12 weken ambulante schematherapie gevolgd door 10 weken nazorg). Gelukkig werd dat wel volledig vergoed (moest daarvoor wel toestemming krijgen van de zorgverlener). Ik heb alleen uiteraard zelf het vliegticket moeten betalen en medicatie.

Wat dat betreft hebben we het vrij goed met ons zorgverzekerings stelsel.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
annihilation zei:
Waar zijn die rekeningen van dan? Psycholoog? Medicatie?
Klik om te vergroten...
Verslavingszorg nee 0€ vergoed
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
AntiBenzo1312 zei:
Verslavingszorg nee 0€ vergoed
Klik om te vergroten...
Huh hoe dan? Had je geen verwijzing van de HA ofzo?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Huh hoe dan? Had je geen verwijzing van de HA ofzo?
Klik om te vergroten...
Ik ben verwezen door de huisarts dit kan niet kloppen. Ga maandag bellen
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
AntiBenzo1312 zei:
Ik ben verwezen door de huisarts dit kan niet kloppen. Ga maandag bellen
Klik om te vergroten...

Ja verslavingszorg zit volgens mij gewoon standaard in het basispakket. Maar inderdaad, bij niet gecontracteerde zorg wordt soms maar een deel vergoed.

Of als er meerdere psychologische trajecten naast elkaar lopen ook volgens mij. Maar ik zou inderdaad wel even navraag doen bij je zorgverzekeraar.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Ja verslavingszorg zit volgens mij gewoon standaard in het basispakket. Maar inderdaad, bij niet gecontracteerde zorg wordt soms maar een deel vergoed.

Of als er meerdere psychologische trajecten naast elkaar lopen ook volgens mij. Maar ik zou inderdaad wel even navraag doen bij je zorgverzekeraar.
Klik om te vergroten...
Bij mij niks dus dat klopt sowieso niet
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heb je dit van te voren niet gevraagd of het verzekerd wordt?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
AntiBenzo1312 zei:
Bij mij niks dus dat klopt sowieso niet
Klik om te vergroten...
Verslavingszorg wordt vergoed vanuit iedere basisverzekering. Bij jou is er iets anders aan de hand.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Verslavingszorg wordt vergoed vanuit iedere basisverzekering. Bij jou is er iets anders aan de hand.
Klik om te vergroten...
In de zorg app tenminste bij mij kan je ook zien waarvoor je factuur is.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Verslavingszorg wordt vergoed vanuit iedere basisverzekering. Bij jou is er iets anders aan de hand.
Klik om te vergroten...
Ja bellen dus
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Heb je dit van te voren niet gevraagd of het verzekerd wordt?
Klik om te vergroten...
Nou verslavingszorg zit in een alle basispakketten en helemaal als je ook nog word doorverwezen. Ik ben ontzettend kwaad ze zijn helemaal gek geworden. Dit kan niet kloppen als dit klopt moet ik sowieso stoppen met mijn behandeling want ik ga dit al niet betalen want ik ben het er niet mee eens. Ze overtreden de regels ze moeten dit gewoon vergoeden het is verslavingszorg!!! Er komt elke maand een dikke nota van 500€ binnen eerst dacht ik dat het wrl klopt en trof de heletijd een regeling maar nu het oploopt tot 1600€ ga ik zeker bellen. Heb het sowieso al gedeclareerd de nota’s maar bellen is sws beter. Me hele weekend is alweer verpest. Lekker stress terwijl ik tering hard werk voor me geld het zijn gewoon criminelen. Moet dan nog veel geld van ze krijgen ze gaan al mijn nota’s maar checken en elke nota waar verslavingszorg opstaat gaan ze maar mooi kwijt schelden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."