Ja gesprekken, en e-health aanbieden. En oefeningen meegeven. Ik heb me al ingeschreven bij de s-ggz. Maar nog helemaal geen bevestiging gekregen. Dus ik bel maandag even heen of dat wel is gelukt.
Wat kan ik verwachten van de s-ggz heb wel gelezen dat dit echt voor de zwaarste problemen is? Gaan ze me medicatie geven in behandeling? Of gaan ze mij uit huis zetten? Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten. Ben ooit bii een basis ggz geweest.
Dit zou wel raar en onnodig zijn, als je op medicatie wordt gezet of uit huis gezet wordt als er (volgens jou zeggen) eigenlijk geen probleem is.
Ik heb daar persoonlijk moeite mee, dat mensen dan maar op medicatie gezet worden, terwijl het in wezen een kwestie is van de tijd nemen om de volle aandacht te geven aan je gevoelens.
Maar goed, daar ben je nog niet: bij medicatie of uit huis zetten.
Ik hoop dat je het een kans gaat geven, wat ik hierboven heb gezegd. Het is moeilijk, tótdat je het doet. Je gevoelens observeren is het enige dat je hoeft te doen, wat eigenlijk helemaal niet moeilijk is als je er eenmaal mee bezig bent. Het probleem is: ermee starten. Je geest heeft 1001 afleidingsmanoeuvres om jou vooral NIET naar je gevoelens te laten kijken. (Meestal is er iets te vinden, als iemand zo zijn best doet je af te leiden, hint)
Sorry, misschien komt dit wat gefrustreerd over. Ik denk gewoon vaak: mensen, probeer het nou tenminste. Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn: ga op een stoel zitten en voel wat er in je omgaat. Maar ook ik weet wat de geest er allemaal bij zal halen om te voorkomen dat je daadwerkelijk gaat kijken zonder weerstand. Dit maakt iets dat uiterst simpel is, in de praktijk tot schijnbaar onmogelijk om te doen.