Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Shitzooi zei:
Heeft iemand misschien wat tips deze tijd te overbruggen met zo min mogelijk gebruiken? Ik merk dat nu in me koppie veel de gedachte speelt: “je mag nu nog dus fuck it ga maar weer”. En vind het ook wel lastig er tegenin te gaan. Want ik merk ook een soort gekke acceptatie ervan? Omdat ik weet dat ik binnenkort hulp heb en deze gekke periode stopt. Ik kijk er oprecht naar uit, misschien klinkt dat gek geen idee. Ik kan echt niet wachten. Als ze zouden zeggen: “je kan morgen op het vliegtuig stappen” zou ik het direct doen. Maar ik wil nu niet vol mezelf in gebruik storten. Ik bedoel ik accepteer nu als het keertje mis gaat. Heb nu wel geaccepteerd dat ik het inderdaad niet zelf kan en zonder intensieve hulp. Maar ik kan niet accepteren als ik nu vol ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Nog even helemaal los nu het nog kan. Dat is een hele bekende. Je verslaving is aan het woord. Je zieke hoofd, niet jij. Dat is een belangrijk besef.

Wat je kunt doen is hulp vragen. Je niet isoleren. Je uitspreken. Praat je hoofd maar leeg tegen een fellow. Als je trek krijgt de héle film afspelen inclusief de ellende de dag erop.

Stap 1, 10 en 11 dagelijks zetten. Ga een keer naar een meeting waar je nog nooit bent geweest. Ga met fellows naar de film of een eindje wandelen. Lees in het Big Book of NA basisboek.

Als je met enige tijd nuchter de kliniek in kunt, is dat echt een groot voordeel. Je bent helderder, slaapt beter, kunt beter nadenken, krijgt of hebt meer energie.

Doe je best en lukt het niet probeer dan niet te streng te zijn naar jezelf. Je hebt de belangrijkste stap al gezet.

😘
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ha @Shitzooi hoe is je intake vandaag gegaan? Heb je al wat meer concrete info gekregen?
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Ha @Shitzooi hoe is je intake vandaag gegaan? Heb je al wat meer concrete info gekregen?
Klik om te vergroten...
Intake was fijn en goed. Nog geen info over een datum. Me huisarts had me al 3 dagen geleden verwijsbrief moeten sturen en behandelgeschiedenis. Elke keer gebeld van heb het nog niet. Dus dat vertraagd het weer. Maandag ochtend gelijk weer bellen
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#4
We zijn weer een weekje verder. Hoe is nu @Shitzooi?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shitzooi zei:
Heeft iemand misschien wat tips deze tijd te overbruggen met zo min mogelijk gebruiken? Ik merk dat nu in me koppie veel de gedachte speelt: “je mag nu nog dus fuck it ga maar weer”. En vind het ook wel lastig er tegenin te gaan. Want ik merk ook een soort gekke acceptatie ervan? Omdat ik weet dat ik binnenkort hulp heb en deze gekke periode stopt. Ik kijk er oprecht naar uit, misschien klinkt dat gek geen idee. Ik kan echt niet wachten. Als ze zouden zeggen: “je kan morgen op het vliegtuig stappen” zou ik het direct doen. Maar ik wil nu niet vol mezelf in gebruik storten. Ik bedoel ik accepteer nu als het keertje mis gaat. Heb nu wel geaccepteerd dat ik het inderdaad niet zelf kan en zonder intensieve hulp. Maar ik kan niet accepteren als ik nu vol ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Hoe minder je nu nog gebruikt, hoe beter je start met de behandeling gaat zijn. Ik zeg niet dat het makkelijker wordt maar elke keer dat je nu een craving kan weerstaan win je iets.

En als het wel gebeurt is het geen ramp.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shitzooi zei:
Intake was fijn en goed. Nog geen info over een datum. Me huisarts had me al 3 dagen geleden verwijsbrief moeten sturen en behandelgeschiedenis. Elke keer gebeld van heb het nog niet. Dus dat vertraagd het weer. Maandag ochtend gelijk weer bellen
Klik om te vergroten...
Fijn dat de intake zo positief was! Hoe lager de drempel is om te gaan starten, hoe meer je ook zult slagen in het tegengaan van gebruik, denk ik zo. Ik bedoel eigenlijk: als je er als een berg tegenop ziet omdat de intake al niet zo soepel ging, dan zul je ook meer in een stemming zijn om te gebruiken, zodat je niet aan die vervelende instantie hoeft te denken.

Heb je zelf al een plannetje gemaakt hoe je je gebruik zoveel mogelijk kunt beperken de aankomende tijd?

En misschien even langsgaan bij de HA? Bij mijn praktijk scheelt dat soms nog wel.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#7
CaRRita zei:
Fijn dat de intake zo positief was! Hoe lager de drempel is om te gaan starten, hoe meer je ook zult slagen in het tegengaan van gebruik, denk ik zo. Ik bedoel eigenlijk: als je er als een berg tegenop ziet omdat de intake al niet zo soepel ging, dan zul je ook meer in een stemming zijn om te gebruiken, zodat je niet aan die vervelende instantie hoeft te denken.

Heb je zelf al een plannetje gemaakt hoe je je gebruik zoveel mogelijk kunt beperken de aankomende tijd?

En misschien even langsgaan bij de HA? Bij mijn praktijk scheelt dat soms nog wel.
Klik om te vergroten...
Ja als ik morgen bel en het nog steeds niet snel geregeld is ga ik langs.
ik wil gewoon snel gaan. Ook afwachten of de verzekeraar het er mee eens is met de behandeling. Maar goed. Heb gelukkig een goede zorgverzekeraar in dit soort dingen.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het gaat kut. Ga wel meetings en probeer zo veel mogelijk clean te blijven. Had 3 dagen maar vandaag terugval.
morgen spreek ik de psychiater. En vandaag de huisarts eindelijk gezien voor de verwijzing. Hoop stress eromheen. Elke dag bellen en gevraagd moet ik langs komen. Nee hoefde niet zou de verwijzing krijgen. En dan gister horen: de huisarts wil je eerst zien…
Maar goed dat komt nu ook goed. Vrijdag verwijzing ophalen.
zou morgen eigenlijk naar Bruce Springsteen gaan met de familie (vader is groot fan opgegroeid met zijn muziek daardoor) maar ik heb de afspraak (online) om 18.15 met de psychiater. Dat zelfs ervoor afgezegd.
ik kan gewoon echt niet wachten tot ik naar de kliniek kan. Maandag ging heel goed met clean blijven was ook helemaal mezelf gewoon. Vrolijk, lekker druk en was weer naar de gym geweest. Voelde me zo goed. En toen dinsdag was al echt een strijd. Hele dag ertegen vechten. En nu vandaag weer mis.
ik weet dat de kliniek pas het begin is. Maar goed het is een start. In ieder geval een goede start van me nieuwe leven hoop ik
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
jammer dat er een terugval is, het ontbreekt je niet aan motivatie, wat ik heel goed vind om te zien , hou vol en heel veel sterkte vanuit mij

ooit overkomen we onze verslaving wel , er is licht aan het einde van de tunnel ook voor ons als verslaafde 🥰
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#10
3(!!!) dagen… wat goed! Morgen voor de 4 gaan?
je weet wat ik je zei hé mop… 💪🏻💪🏻
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Shitzooi zei:
Het gaat kut. Ga wel meetings en probeer zo veel mogelijk clean te blijven. Had 3 dagen maar vandaag terugval.
morgen spreek ik de psychiater. En vandaag de huisarts eindelijk gezien voor de verwijzing. Hoop stress eromheen. Elke dag bellen en gevraagd moet ik langs komen. Nee hoefde niet zou de verwijzing krijgen. En dan gister horen: de huisarts wil je eerst zien…
Maar goed dat komt nu ook goed. Vrijdag verwijzing ophalen.
zou morgen eigenlijk naar Bruce Springsteen gaan met de familie (vader is groot fan opgegroeid met zijn muziek daardoor) maar ik heb de afspraak (online) om 18.15 met de psychiater. Dat zelfs ervoor afgezegd.
ik kan gewoon echt niet wachten tot ik naar de kliniek kan. Maandag ging heel goed met clean blijven was ook helemaal mezelf gewoon. Vrolijk, lekker druk en was weer naar de gym geweest. Voelde me zo goed. En toen dinsdag was al echt een strijd. Hele dag ertegen vechten. En nu vandaag weer mis.
ik weet dat de kliniek pas het begin is. Maar goed het is een start. In ieder geval een goede start van me nieuwe leven hoop ik
Klik om te vergroten...
Terugval hoort erbij maatje. Zolang je maar de wil hebt om er iets aan te doen wordt het een keer beter. Goed dat je het hier deelt. Ik denk aan je 💪
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wow dit is lang geleden. Ik moest ineens weer aan dit forum denken en dacht ik laat maar eens van me horen.
Ik ben over 10 dagen precies 1 jaar clean!!!
wauw wat is me leven veranderd zeg, ik kan oprecht zeggen dat ik echt gelukkig ben. Dit betekend niet dat ik altijd maar vrolijk en blij ben natuurlijk. Maar ik heb echt een fijn leven in herstel gevonden.
mocht iemand langs dit forum komen die midden in de hel van verslaving zit, je kan er écht uit komen. Zoals je aan het begin van mijn topic leest wilde ik het graag zelf doen, zonder kliniek, en ging ik elke keer weer op me bek. Hulp zoeken is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Zonder de kliniek, het NA programma en me leven omgooien had ik nooit zo ver kunnen komen.
Ik ben echt dankbaar dat ik clean ben, dat ik kan genieten van het leven en de mensen om me heen. 🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shitzooi zei:
Wow dit is lang geleden. Ik moest ineens weer aan dit forum denken en dacht ik laat maar eens van me horen.
Ik ben over 10 dagen precies 1 jaar clean!!!
wauw wat is me leven veranderd zeg, ik kan oprecht zeggen dat ik echt gelukkig ben. Dit betekend niet dat ik altijd maar vrolijk en blij ben natuurlijk. Maar ik heb echt een fijn leven in herstel gevonden.
mocht iemand langs dit forum komen die midden in de hel van verslaving zit, je kan er écht uit komen. Zoals je aan het begin van mijn topic leest wilde ik het graag zelf doen, zonder kliniek, en ging ik elke keer weer op me bek. Hulp zoeken is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Zonder de kliniek, het NA programma en me leven omgooien had ik nooit zo ver kunnen komen.
Ik ben echt dankbaar dat ik clean ben, dat ik kan genieten van het leven en de mensen om me heen. 🙏
Klik om te vergroten...
Lekker! Wat eerst onmogelijk lijkt, kan echt 😘
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Shitzooi zei:
Wow dit is lang geleden. Ik moest ineens weer aan dit forum denken en dacht ik laat maar eens van me horen.
Ik ben over 10 dagen precies 1 jaar clean!!!
wauw wat is me leven veranderd zeg, ik kan oprecht zeggen dat ik echt gelukkig ben. Dit betekend niet dat ik altijd maar vrolijk en blij ben natuurlijk. Maar ik heb echt een fijn leven in herstel gevonden.
mocht iemand langs dit forum komen die midden in de hel van verslaving zit, je kan er écht uit komen. Zoals je aan het begin van mijn topic leest wilde ik het graag zelf doen, zonder kliniek, en ging ik elke keer weer op me bek. Hulp zoeken is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Zonder de kliniek, het NA programma en me leven omgooien had ik nooit zo ver kunnen komen.
Ik ben echt dankbaar dat ik clean ben, dat ik kan genieten van het leven en de mensen om me heen. 🙏
Klik om te vergroten...
Respect!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed gedaan
Nu volhouden!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shitzooi zei:
Wow dit is lang geleden. Ik moest ineens weer aan dit forum denken en dacht ik laat maar eens van me horen.
Ik ben over 10 dagen precies 1 jaar clean!!!
wauw wat is me leven veranderd zeg, ik kan oprecht zeggen dat ik echt gelukkig ben. Dit betekend niet dat ik altijd maar vrolijk en blij ben natuurlijk. Maar ik heb echt een fijn leven in herstel gevonden.
mocht iemand langs dit forum komen die midden in de hel van verslaving zit, je kan er écht uit komen. Zoals je aan het begin van mijn topic leest wilde ik het graag zelf doen, zonder kliniek, en ging ik elke keer weer op me bek. Hulp zoeken is de beste keuze die ik heb kunnen maken. Zonder de kliniek, het NA programma en me leven omgooien had ik nooit zo ver kunnen komen.
Ik ben echt dankbaar dat ik clean ben, dat ik kan genieten van het leven en de mensen om me heen. 🙏
Klik om te vergroten...

Heel gaaf om te horen!

Zo bizar wat er allemaal kan veranderen als herstel omarmd wordt. Ik kan het soms zelf nog steeds niet geloven hihi
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alweer lang geleden. Ik wilde van me aftypen.
ik ben 13 maanden clean gebleven. Heb een leuke vriend sinds een jaar en we wonen sinds 1,5 maand samen.
paar maanden geleden was ik terug gevallen. sinds ik clean ben struggle ik enorm met eetbuien. Dit is me niet onbekend want ik heb een eetstoornis sinds mijn 15e. Deze was naar de achtergrond verdwenen in actieve verslaving. Dit is eigenlijk hetzelfde als actieve verslaving aan de coke voor mij. En uiteindelijk werd het me zo veel dat ik besloot op te pakken omdat ik niet kan stoppen met eten. Ergens in mijn hoofd denk ik dat ik meer waard ben als ik slanker ben en voelde het als kiezen tussen twee kwaden.
Ik ben na 5 terugvallen over 2 maanden tijd terug gegaan naar de NA meetings en was 88 dagen clean. Maar de eetbuien waren er weer. In mijn ‘korte’ terugval was ik afgevallen en sinds ik weer clean ben waren de eetbuien direct terug. De eetbuien werden me weer te veel en ik heb weer opgepakt. Ik was aangekomen, voel me walgelijk en de eetbuien stoppen niet hoe hard ik ook mijn best doe (AO meetings, meetings, sponsor etc). Dus nu zit ik weer aan de coke.
ik voel me moedeloos. Weet niet waar ik nog hulp kan of moet vragen. Ik heb al 3 eetstoornis behandelingen gehad in me leven. En nog een hoop andere therapien.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shitzooi zei:
Alweer lang geleden. Ik wilde van me aftypen.
ik ben 13 maanden clean gebleven. Heb een leuke vriend sinds een jaar en we wonen sinds 1,5 maand samen.
paar maanden geleden was ik terug gevallen. sinds ik clean ben struggle ik enorm met eetbuien. Dit is me niet onbekend want ik heb een eetstoornis sinds mijn 15e. Deze was naar de achtergrond verdwenen in actieve verslaving. Dit is eigenlijk hetzelfde als actieve verslaving aan de coke voor mij. En uiteindelijk werd het me zo veel dat ik besloot op te pakken omdat ik niet kan stoppen met eten. Ergens in mijn hoofd denk ik dat ik meer waard ben als ik slanker ben en voelde het als kiezen tussen twee kwaden.
Ik ben na 5 terugvallen over 2 maanden tijd terug gegaan naar de NA meetings en was 88 dagen clean. Maar de eetbuien waren er weer. In mijn ‘korte’ terugval was ik afgevallen en sinds ik weer clean ben waren de eetbuien direct terug. De eetbuien werden me weer te veel en ik heb weer opgepakt. Ik was aangekomen, voel me walgelijk en de eetbuien stoppen niet hoe hard ik ook mijn best doe (AO meetings, meetings, sponsor etc). Dus nu zit ik weer aan de coke.
ik voel me moedeloos. Weet niet waar ik nog hulp kan of moet vragen. Ik heb al 3 eetstoornis behandelingen gehad in me leven. En nog een hoop andere therapien.
Klik om te vergroten...
Ja joh... een verslaafd hoofd zoekt altijd iets. Ik zit de laatste tijd ook met snaaierij. Zag ik eerst niet als een probleem maar de essentie is precies hetzelfde als bij drugsgebruik. Het beging mij ook de neus uit te komen dat er nog iets zit wat ik maar niet te pakken lijk te kunnen krijgen... Maar ooit zal het me lukken :) Mijn herstelonderhoud blijf ik volhouden. Maandag maar eens een OA meeting pakken. Er is een online mannenmeeting. Een fellow van NA is met behulp daarvan 35 kg afgevallen. Respect en ergens ook wel jaloers op :wink:

Ik zou zeggen: blijf bezig en geef niet op.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Ja joh... een verslaafd hoofd zoekt altijd iets. Ik zit de laatste tijd ook met snaaierij. Zag ik eerst niet als een probleem maar de essentie is precies hetzelfde als bij drugsgebruik. Het beging mij ook de neus uit te komen dat er nog iets zit wat ik maar niet te pakken lijk te kunnen krijgen... Maar ooit zal het me lukken :) Mijn herstelonderhoud blijf ik volhouden. Maandag maar eens een OA meeting pakken. Er is een online mannenmeeting. Een fellow van NA is met behulp daarvan 35 kg afgevallen. Respect en ergens ook wel jaloers op :wink:

Ik zou zeggen: blijf bezig en geef niet op.
Klik om te vergroten...
Goedzo! Ik vond de stap naar een OA meeting heel moeilijk. Ik train 5-6x per week krachttraining, werk in een gym en eet (buiten de eetbuien) hartstikke gezond. Ik kon vrij snel stap 1 zetten met me middelen verslaving en toegeven dat ik geen controle heb als ik begin. Maar met eten blijf ik het idee houden dat ik er controle over heb en dat ik gewoon discipline hoor te hebben. Want dat heb ik ook met trainen. En ik heb anorexia gehad dus waarom zou ik het nu niet kunnen en toen wel? Dat idee.
de AO meeting waar ik was was fijn, maar ook moeilijk voor mij. In mijn eetstoornis behandelingen (voor anorexia en boulimia) heb ik geleerd dat ik mezelf geen ristricties op moet leggen maar daar doen ze dat juist wel. Bijvoorbeeld geen chocolade meer of suiker. Maar toen ik dat deed na mijn anorexia begonnen de eetbuien juist, doordat ik zo streng was voor mezelf en niks ‘ongezonds’ mocht. Het blijft een strijd en heel lastig wat nou het juiste is voor mij..
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb geluk dat ik sporten als hobby heb anders was ik 150kilo 😑

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."