Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik focus me nu heel erg op detox omdat ik dan tenminste er even uit ben. En inderdaad het is niet het enige plan. We gaan kijken voor een dag behandeling erna. Maar ik moet eerst nog afwachten. Me therapeut heeft vanochtend eindelijk het juiste persoon te pakken gekregen dus hoop vanmiddag meer te horen!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Shitzooi zei:
Ik ben nu al 3 uur misselijk en trillerig van de spanning. Maar heb besloten te gaan! Heb alleen soms uit paniek de angst over te geven (gebeurd letterlijk nooit en toch heb ik het) dus dat maakt me wel een beetje bang. Maar goed ik wil gaan en ik zorg dat ik wat eerder ben. Dan zal ik kijken of ik het durf aan te geven. De meeting is om 7. We gaan er weer voor!
en na de meeting kan ik lekker in me bed liggen met me hond Ajax kijken om tot rust te komen. Gaat helemaal goed komen.
Klik om te vergroten...
Super goed. Angsten overwin je door ze aan te gaan en (99% van de tijd) te merken dat alle doemscenario's niet uitkomen.

Heb je al een sponsor gevraagd?
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
V
Vieze asbakLid
01-01-2024, 00:00
#4
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...
Goed dat je toch besloten hebt om te gaan. Beetje mosterd na de maaltijd maar je mag altijd een meeting bezoeken, ook onder invloed. De regel is echter in veel gevallen dat je alleen mag luisteren, dit kan natuurlijk per regio en situatie verschillen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...

Super mooi dat je daarop terugkomt! Je eerlijkheid siert je!

Ik ben blij dat je zo lief ontvangen bent. Hopelijk vind je daar een plek waar je veel steun kan vinden om hier doorheen te komen en te leren omgaan met de cravings naar coke!

Ik zou zeggen, gebruik die telefoonnummers. Ik ben pas heel laat begonnen met bellen en doe het nu eigenlijk nog steeds te weinig. Heb me er vanmiddag weer echt toe moeten zetten om iemand te bellen. Maar ik ben achter altijd blij dat ik het gedaan heb. Zowel in goede als in minder goede tijden kan het toch even m'n zinnen op iets anders zetten. Of simpelweg om even te lachen en uit m'n hoofd te raken.

Veel mensen vinden het ook heel erg leuk om gebeld te worden. Dus schroom niet! 😉
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af.
voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen.
Klik om te vergroten...
Zoals @LucidLucy zegt: je eerlijkheid siert je❤️

Super knap dat je vandaag wel bent gegaan en je een positieve indruk hebt gekregen! Heel veel succes morgen!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Shitzooi zei:
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, maar heel goed dat je herstel op #1 zet. Ik denk altijd maar zo: ik heb m’n kansen gehad om normaal te drinken en gebruiken maar die heb ik vespeeld.

En over het liegen, tsja dat wordt zo’n gewoonte op een gegeven moment. Bij mij was het een soort automatisme geworden zelfs, soms was het leugentje er al uit voordat ik er erg in had. Blijf eerlijk en het zal steeds makkelijker gaan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Shitzooi zei:
Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting.
merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding
Klik om te vergroten...

Heb je die vriendin al laten weten wat er speelt? In dat geval hoeft die vriendschap zeker niet zomaar over te zijn. Dat is waarschijnlijk beter dan met een stom smoesje komen of zonder iets te zeggen niet komen opdagen.

Ik herken het wel hoor. Ineens lijkt je hele wereld een beetje in elkaar te storten omdat alle sociale dingen die je deed, inneens een risico zijn geworden. Maar dit zal veranderen over tijd.

Het is echt een soort rouwproces geweest voor mij.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Shitzooi zei:
Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken.
Klik om te vergroten...
Oh, ik snap dit zo goed! Ik ben ook altijd heel bang om mensen teleur te stellen en ik twijfel ook heel vaak aan mijn eigen motieven. Dat is er zeg maar wel ingeramd vroeger en die interne stem is niet zo makkelijk te herkennen en uit te schakelen. Dus ik zeg ook wel eens wat om mensen een plezier te doen. Ik zeg dan bijvoorbeeld dat ik een afspraak héél gezellig vond, terwijl ik alleen maar opgelucht ben dat het voorbij is.

Het is zó moeilijk om je kwetsbaar op te stellen als je geleerd hebt dat dat kan betekenen dat je bijna afgemaakt wordt. Maar petje af, dat je het nu gedaan hebt!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vanavond naar een CA meeting. Donderdag was er een vrouw die heel lief naar me toe kwam en aan het einde van de meeting nummers wilde uitwisselen. Zij is al 8 jaar clean. Nu appt ze me regelmatig met hoe het gaat. Ze vroeg vrijdag of ik mee wilde naar een meeting maar ik was toen doorgehaald en durfde niet. Maar ik vroeg gister of ze een goede weet voor vanavond. En ze gaat met me mee, bood zelfs aan me op te pikken. Heel lief en echt een stok achter de deur. Anders was ik waarschiinlijk weer niet gegaan door spanning vanavond.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shitzooi zei:
Vanavond naar een CA meeting. Donderdag was er een vrouw die heel lief naar me toe kwam en aan het einde van de meeting nummers wilde uitwisselen. Zij is al 8 jaar clean. Nu appt ze me regelmatig met hoe het gaat. Ze vroeg vrijdag of ik mee wilde naar een meeting maar ik was toen doorgehaald en durfde niet. Maar ik vroeg gister of ze een goede weet voor vanavond. En ze gaat met me mee, bood zelfs aan me op te pikken. Heel lief en echt een stok achter de deur. Anders was ik waarschiinlijk weer niet gegaan door spanning vanavond.
Klik om te vergroten...
Super trots op je dat je dit zo goed aanpakt!🙌🏻
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou het is een paar dagen goed gegaan. 4 dagen. En nu weer de fout in gegaan. Ik weet niet eens waarom ik het nog doe want me neus doet zo veel pijn. De tranen staan in me ogen. Is nu de 2e keer dat ik dit heb. Naja gevolgen van me acties..
Morgen gewoon weer een meeting pakken. En vrijdag.
Gister had ik het heel moeilijk en heb ik 2 vrouwen van de meeting geappt die me hebben geholpen. Ik heb toen dus niet gebruikt. Was heel trots op mezelf. En dan is het vandaag toch mis gegaan..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Shitzooi zei:
Nou het is een paar dagen goed gegaan. 4 dagen. En nu weer de fout in gegaan. Ik weet niet eens waarom ik het nog doe want me neus doet zo veel pijn. De tranen staan in me ogen. Is nu de 2e keer dat ik dit heb. Naja gevolgen van me acties..
Morgen gewoon weer een meeting pakken. En vrijdag.
Gister had ik het heel moeilijk en heb ik 2 vrouwen van de meeting geappt die me hebben geholpen. Ik heb toen dus niet gebruikt. Was heel trots op mezelf. En dan is het vandaag toch mis gegaan..
Klik om te vergroten...
Blijf volhouden en terugkomen naar de meetings. Blijf in verbinding. Vraag een sponsor.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb een vraagje voor de mensen die naar NA meetings gaan.
Ik heb best wel veel moeite met het God gedeelte. Ik ben heb nooit geloofd. En ik heb altijd een beetje een ‘afkeer’ tegen geloof gehad (niet tegen mensen die geloven even voor de duidelijkheid). Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan? Ook omdat het zo veel in de stappen voorkomt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Shitzooi zei:
Ik heb een vraagje voor de mensen die naar NA meetings gaan.
Ik heb best wel veel moeite met het God gedeelte. Ik ben heb nooit geloofd. En ik heb altijd een beetje een ‘afkeer’ tegen geloof gehad (niet tegen mensen die geloven even voor de duidelijkheid). Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan? Ook omdat het zo veel in de stappen voorkomt.
Klik om te vergroten...
NA is niet-religieus. Het gaat hier niet om God in de traditionele zin, het gaat om "God zoals wij hem begrepen", oftwel een liefhebbende hogere macht buiten jezelf die je zelf mag kiezen. De reden hiervoor is dat voor een verslaafde het middel lange tijd de hogere macht is geweest, en dat is natuurlijk niet echt een liefhebbende H.M. Wat je ook kiest - dat mag een religieuze God zijn als je dat wilt maar dat zal bij jou niet zo zijn :) Bij mij is m'n hogere macht de groep.

Toch vond ik het best moeilijk, omdat ik vrij maar goddeloos ben opgevoed - m'n ouders geloofden niet echt in God maar ik mocht dat zelf weten. Nu ik het schrijf vind ik dat best gek want bij NA mocht ik het ook zelf weten 😄. Maargoed, in mijn jeugd hing mijn leven niet af van het hebben van een hogere macht :wink: Er wordt in de meetings wel meerdere malen "God" gezegd, omdat "God zoals wij hem begrepen" wat omslachtig zou worden elke keer. Het went wel hoor.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vond dit (op afkickkliniekwijzer.nl), wat de kern is van de 12 stappen:

Huidige 12 stappenplan​

  1. Erken het probleem
  2. Geef toe dat je hulp nodig hebt
  3. Aanvaard de hulp
  4. Maak een balans op van je leven
  5. Beken je eigen misstappen en de misstappen tegenover anderen
  6. Ontdek je eigen zwakheden en tekortkomingen
  7. Werk aan je eigen zwakheden en tekortkomingen
  8. Maak een lijst van mensen die je schade hebt berokkend
  9. Zoek contact met deze mensen en probeer het goed te maken
  10. Kijk voortaan kritisch naar jezelf en erken direct je eigen fouten
  11. Vind een manier om rust te vinden in je leven, bijvoorbeeld door meditatie of door gebed
  12. Help anderen en geef je eigen ervaringen door
Shitzooi zei:
Ik heb best wel veel moeite met het God gedeelte.
Klik om te vergroten...

Ik ben het helemaal met je eens dat het woord God echt niet prettig klinkt voor atheïsten. Ik begrijp zelf ook niet waarom dit niet veranderd kan worden. In de VS is bijna iedereen gelovig, dus daar is het een normale uitspraak. Maar hier niet, dus waarom kan het dan niet aangepast worden? Of beter nog, gewoon weggelaten worden? Want ook een Hogere Macht naar keuze is nog steeds niet waar een atheïst voor staat.

Ik zou gewoon mijn eigen woorden gaan kiezen. Schrijf het op zoals jij het voelt, wel met de kern erin natuurlijk, maar zonder God erbij. Dan heb je in ieder geval je eigen 'gebed'. Wel heel jammer dat er geen respect voor atheïsten is. Want inmiddels ziet in Nederland meer dan de helft van de mensen zich als 'nadrukkelijk niet-gelovig', volgens een rapport van het Centraal Plan Bureau uit 2022.
www.scp.nl

Buiten kerk en moskee | Sociaal en Cultureel Planbureau

Nederland is geen gelovig land meer. Atheïsten en agnosten vormen inmiddels een meerderheid onder de bevolking. Religieuze groepen zijn nu minderheden in Nederland. Daarmee is voor de meeste mensen de zoektocht naar zingeving en...
www.scp.nl www.scp.nl
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het gaat erom dat JIJ verandert, niet het programma :)

Je kunt pas herstellen als je bereid wordt om ALLES aan te pakken. Daar horen ook ALLE stappen bij.

Lees https://aa-netherlands.org/wp-content/uploads/2017/01/en_bigbook_chapt4.pdf maar eens.
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#19
dupont zei:
Het gaat erom dat JIJ verandert, niet het programma :)

Je kunt pas herstellen als je bereid wordt om ALLES aan te pakken. Daar horen ook ALLE stappen bij.
Klik om te vergroten...
Ik ben het hier helemaal mee eens!
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazeker 5 jaar geleden deed ik 1 gram per avond en nacht.... Nu al 3 gram van half 7 savonds tot 11-12 uur savonds en g gebruik is al helemaal problematisch...😌

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."