Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds meer coke

Steeds meer coke

381 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Ik hoop voor je dat je snel terecht kunt in zuid Afrika of een andere ontwenningskliniek!
Er zijn zoals eigenlijk overal voor, wachtlijsten en nu maar hopen dat het niet te lang duurt.
Stap 1 heb je gezet, en dat is een heel erg belangrijke....erken dat je hulp nodig hebt, je kunt het niet alleen, want je bent ( zwaar) verslaafd.
Dit heb je nu geaccepteerd allemaal.
Je bent heel goed bezig!!
Klik om te vergroten...
Het gaar ongeveer max 4 weken duren zoiets. Vrijdag al intake gesprek
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed zo dat is te overzien.
Alle sterkte toegewenst, en ga ervoor hoe hard en moeilijk het is.
Je moet je leven terug krijgen en dat is niet makkelijk, ik weet het maar je zit op de goede weg iig!
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heeft iemand misschien wat tips deze tijd te overbruggen met zo min mogelijk gebruiken? Ik merk dat nu in me koppie veel de gedachte speelt: “je mag nu nog dus fuck it ga maar weer”. En vind het ook wel lastig er tegenin te gaan. Want ik merk ook een soort gekke acceptatie ervan? Omdat ik weet dat ik binnenkort hulp heb en deze gekke periode stopt. Ik kijk er oprecht naar uit, misschien klinkt dat gek geen idee. Ik kan echt niet wachten. Als ze zouden zeggen: “je kan morgen op het vliegtuig stappen” zou ik het direct doen. Maar ik wil nu niet vol mezelf in gebruik storten. Ik bedoel ik accepteer nu als het keertje mis gaat. Heb nu wel geaccepteerd dat ik het inderdaad niet zelf kan en zonder intensieve hulp. Maar ik kan niet accepteren als ik nu vol ga gebruiken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Shitzooi zei:
Heeft iemand misschien wat tips deze tijd te overbruggen met zo min mogelijk gebruiken? Ik merk dat nu in me koppie veel de gedachte speelt: “je mag nu nog dus fuck it ga maar weer”. En vind het ook wel lastig er tegenin te gaan. Want ik merk ook een soort gekke acceptatie ervan? Omdat ik weet dat ik binnenkort hulp heb en deze gekke periode stopt. Ik kijk er oprecht naar uit, misschien klinkt dat gek geen idee. Ik kan echt niet wachten. Als ze zouden zeggen: “je kan morgen op het vliegtuig stappen” zou ik het direct doen. Maar ik wil nu niet vol mezelf in gebruik storten. Ik bedoel ik accepteer nu als het keertje mis gaat. Heb nu wel geaccepteerd dat ik het inderdaad niet zelf kan en zonder intensieve hulp. Maar ik kan niet accepteren als ik nu vol ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik zie dan zoiets voor me als:

Ik zit in een 10 meter diep gat waar ik volgende week uit ga klimmen. Maar nu ik toch met mezelf af heb gesproken om er volgende week uit te klimmen, kan ik mezelf ook net zo goed nog een paar meter dieper ingraven.

De logica van een verslaafde geest...

Verder geen oordeel hoor. Ben er bekend mee en "schuldig aan", die logica. Maar als je er even bij stilstaat: stoppen doe je nu, niet morgen/volgende week.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je moet er niet vanuit gaan dat hulp krijgen je problemen gaat oplossen. Dat zul je echt zelf moeten doen. Je moet "mediteren" om je hoofd zover te brengen, dat je echt gezond wilt worden en bereid bent veel stress te gaan accepteren.
Schrijf op waarom je zonodig denkt te willen consumeren terwijl je ook nog graag een leven zonder wilt. Wat wil je in de toekomst als je niet meer mag van jezelf? Wat ga je in de plaats ervan doen? En probeer het eens uit, nu al te doen... Sporten, lezen, schrijven, etc etc..

YouTube videos van succes verhalen kijken is misschien wel een leuke gezonde bezigheid.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
De problemen die je diep in je hebt, daar zul je zelf aan moeten werken. Gesprekken met hulpverleners kunnen je handvaten geven, en inzicht geven, maar ze oplossen moet je zelf.
Dat is niet makkelijk, het zal zwaar zijn, heel zwaar zelfs....maar zoals gezegd, je hebt het begin zèlf gemaakt!
Ga er voor de volle duizend procent voor en je kunt het halen. Heb vertrouwen in jezelf!
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Shitzooi zei:
Zo dicht bij me leven weer oppakken na jarenlangen problemen (eetstoornissen, depressies, persoonlijkheidsproblamtiek). Me leven ligt al ‘stil’ sinds mijn 17e. Bijna 10 jaar..normaal was ik altijd gelijk vol in (intensieve) behandelingen gesprongen. Omdat ik me leven terug wilde. Maar omdat het juist een tijd lang echt goed ging met me, en ik juist bezig was met bouwen aan me toekomst deze keer, heeft het me nu langer gekost om het te accepteren. Accepteren dat ik het weer voor nu niet kan.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je teleurstelling heel goed. Alleen denk ik dat je even 'vergeet' dat je een hele afschuwelijke traumatische ervaring achter de kiezen hebt. Dus het is niet 'zomaar' weer in elkaar gestort. Daar is een hele duidelijke aanleiding voor. Eigenlijk kun je veel zelfvertrouwen hebben. Er is heel veel voor nodig om jou weer de fout in te laten gaan. Want welk mens zou onbeschadigd kunnen zijn na bepaalde gebeurtenissen die in jouw leven zijn gebeurd? Niemand toch?

Shitzooi zei:
Maar ik kan niet accepteren als ik nu vol ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je een grens bepalen. Wat mag nog wel en wat niet? En vraag dan vooral je fellows en alle andere hulplijnen die je hebt, om te helpen met je grens te bewaken. Kijk, helemaal niet gebruiken gaat niet lukken, dat is een feit. Maar je kunt wel streven naar iets wat acceptabel voor je is. Bepaalde dagen? Of een bepaalde hoeveelheid? Of alleen als X gebeurt? Of alleen als je het via Y kunt krijgen? Ik zeg natuurlijk maar wat. Maar ik denk dat het wel goed zou zijn om een realistisch doel te stellen en dan ook voor vol te gaan om dat te behalen. Zo ga je dan ook met een goed/positief gevoel weg als je die grens hebt bewaakt.

En verder wil ik nog even zeggen dat ik zó trots op je ben. Wow! :cheerpompom: :raisedhands:🤗
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Shitzooi zei:
Heeft iemand misschien wat tips deze tijd te overbruggen met zo min mogelijk gebruiken? Ik merk dat nu in me koppie veel de gedachte speelt: “je mag nu nog dus fuck it ga maar weer”. En vind het ook wel lastig er tegenin te gaan. Want ik merk ook een soort gekke acceptatie ervan? Omdat ik weet dat ik binnenkort hulp heb en deze gekke periode stopt. Ik kijk er oprecht naar uit, misschien klinkt dat gek geen idee. Ik kan echt niet wachten. Als ze zouden zeggen: “je kan morgen op het vliegtuig stappen” zou ik het direct doen. Maar ik wil nu niet vol mezelf in gebruik storten. Ik bedoel ik accepteer nu als het keertje mis gaat. Heb nu wel geaccepteerd dat ik het inderdaad niet zelf kan en zonder intensieve hulp. Maar ik kan niet accepteren als ik nu vol ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Nog even helemaal los nu het nog kan. Dat is een hele bekende. Je verslaving is aan het woord. Je zieke hoofd, niet jij. Dat is een belangrijk besef.

Wat je kunt doen is hulp vragen. Je niet isoleren. Je uitspreken. Praat je hoofd maar leeg tegen een fellow. Als je trek krijgt de héle film afspelen inclusief de ellende de dag erop.

Stap 1, 10 en 11 dagelijks zetten. Ga een keer naar een meeting waar je nog nooit bent geweest. Ga met fellows naar de film of een eindje wandelen. Lees in het Big Book of NA basisboek.

Als je met enige tijd nuchter de kliniek in kunt, is dat echt een groot voordeel. Je bent helderder, slaapt beter, kunt beter nadenken, krijgt of hebt meer energie.

Doe je best en lukt het niet probeer dan niet te streng te zijn naar jezelf. Je hebt de belangrijkste stap al gezet.

😘
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ha @Shitzooi hoe is je intake vandaag gegaan? Heb je al wat meer concrete info gekregen?
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Ha @Shitzooi hoe is je intake vandaag gegaan? Heb je al wat meer concrete info gekregen?
Klik om te vergroten...
Intake was fijn en goed. Nog geen info over een datum. Me huisarts had me al 3 dagen geleden verwijsbrief moeten sturen en behandelgeschiedenis. Elke keer gebeld van heb het nog niet. Dus dat vertraagd het weer. Maandag ochtend gelijk weer bellen
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#11
We zijn weer een weekje verder. Hoe is nu @Shitzooi?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shitzooi zei:
Heeft iemand misschien wat tips deze tijd te overbruggen met zo min mogelijk gebruiken? Ik merk dat nu in me koppie veel de gedachte speelt: “je mag nu nog dus fuck it ga maar weer”. En vind het ook wel lastig er tegenin te gaan. Want ik merk ook een soort gekke acceptatie ervan? Omdat ik weet dat ik binnenkort hulp heb en deze gekke periode stopt. Ik kijk er oprecht naar uit, misschien klinkt dat gek geen idee. Ik kan echt niet wachten. Als ze zouden zeggen: “je kan morgen op het vliegtuig stappen” zou ik het direct doen. Maar ik wil nu niet vol mezelf in gebruik storten. Ik bedoel ik accepteer nu als het keertje mis gaat. Heb nu wel geaccepteerd dat ik het inderdaad niet zelf kan en zonder intensieve hulp. Maar ik kan niet accepteren als ik nu vol ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Hoe minder je nu nog gebruikt, hoe beter je start met de behandeling gaat zijn. Ik zeg niet dat het makkelijker wordt maar elke keer dat je nu een craving kan weerstaan win je iets.

En als het wel gebeurt is het geen ramp.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shitzooi zei:
Intake was fijn en goed. Nog geen info over een datum. Me huisarts had me al 3 dagen geleden verwijsbrief moeten sturen en behandelgeschiedenis. Elke keer gebeld van heb het nog niet. Dus dat vertraagd het weer. Maandag ochtend gelijk weer bellen
Klik om te vergroten...
Fijn dat de intake zo positief was! Hoe lager de drempel is om te gaan starten, hoe meer je ook zult slagen in het tegengaan van gebruik, denk ik zo. Ik bedoel eigenlijk: als je er als een berg tegenop ziet omdat de intake al niet zo soepel ging, dan zul je ook meer in een stemming zijn om te gebruiken, zodat je niet aan die vervelende instantie hoeft te denken.

Heb je zelf al een plannetje gemaakt hoe je je gebruik zoveel mogelijk kunt beperken de aankomende tijd?

En misschien even langsgaan bij de HA? Bij mijn praktijk scheelt dat soms nog wel.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#14
CaRRita zei:
Fijn dat de intake zo positief was! Hoe lager de drempel is om te gaan starten, hoe meer je ook zult slagen in het tegengaan van gebruik, denk ik zo. Ik bedoel eigenlijk: als je er als een berg tegenop ziet omdat de intake al niet zo soepel ging, dan zul je ook meer in een stemming zijn om te gebruiken, zodat je niet aan die vervelende instantie hoeft te denken.

Heb je zelf al een plannetje gemaakt hoe je je gebruik zoveel mogelijk kunt beperken de aankomende tijd?

En misschien even langsgaan bij de HA? Bij mijn praktijk scheelt dat soms nog wel.
Klik om te vergroten...
Ja als ik morgen bel en het nog steeds niet snel geregeld is ga ik langs.
ik wil gewoon snel gaan. Ook afwachten of de verzekeraar het er mee eens is met de behandeling. Maar goed. Heb gelukkig een goede zorgverzekeraar in dit soort dingen.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het gaat kut. Ga wel meetings en probeer zo veel mogelijk clean te blijven. Had 3 dagen maar vandaag terugval.
morgen spreek ik de psychiater. En vandaag de huisarts eindelijk gezien voor de verwijzing. Hoop stress eromheen. Elke dag bellen en gevraagd moet ik langs komen. Nee hoefde niet zou de verwijzing krijgen. En dan gister horen: de huisarts wil je eerst zien…
Maar goed dat komt nu ook goed. Vrijdag verwijzing ophalen.
zou morgen eigenlijk naar Bruce Springsteen gaan met de familie (vader is groot fan opgegroeid met zijn muziek daardoor) maar ik heb de afspraak (online) om 18.15 met de psychiater. Dat zelfs ervoor afgezegd.
ik kan gewoon echt niet wachten tot ik naar de kliniek kan. Maandag ging heel goed met clean blijven was ook helemaal mezelf gewoon. Vrolijk, lekker druk en was weer naar de gym geweest. Voelde me zo goed. En toen dinsdag was al echt een strijd. Hele dag ertegen vechten. En nu vandaag weer mis.
ik weet dat de kliniek pas het begin is. Maar goed het is een start. In ieder geval een goede start van me nieuwe leven hoop ik
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
jammer dat er een terugval is, het ontbreekt je niet aan motivatie, wat ik heel goed vind om te zien , hou vol en heel veel sterkte vanuit mij

ooit overkomen we onze verslaving wel , er is licht aan het einde van de tunnel ook voor ons als verslaafde 🥰
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#17
3(!!!) dagen… wat goed! Morgen voor de 4 gaan?
je weet wat ik je zei hé mop… 💪🏻💪🏻
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shitzooi zei:
Het gaat kut. Ga wel meetings en probeer zo veel mogelijk clean te blijven. Had 3 dagen maar vandaag terugval.
morgen spreek ik de psychiater. En vandaag de huisarts eindelijk gezien voor de verwijzing. Hoop stress eromheen. Elke dag bellen en gevraagd moet ik langs komen. Nee hoefde niet zou de verwijzing krijgen. En dan gister horen: de huisarts wil je eerst zien…
Maar goed dat komt nu ook goed. Vrijdag verwijzing ophalen.
zou morgen eigenlijk naar Bruce Springsteen gaan met de familie (vader is groot fan opgegroeid met zijn muziek daardoor) maar ik heb de afspraak (online) om 18.15 met de psychiater. Dat zelfs ervoor afgezegd.
ik kan gewoon echt niet wachten tot ik naar de kliniek kan. Maandag ging heel goed met clean blijven was ook helemaal mezelf gewoon. Vrolijk, lekker druk en was weer naar de gym geweest. Voelde me zo goed. En toen dinsdag was al echt een strijd. Hele dag ertegen vechten. En nu vandaag weer mis.
ik weet dat de kliniek pas het begin is. Maar goed het is een start. In ieder geval een goede start van me nieuwe leven hoop ik
Klik om te vergroten...
Terugval hoort erbij maatje. Zolang je maar de wil hebt om er iets aan te doen wordt het een keer beter. Goed dat je het hier deelt. Ik denk aan je 💪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Shitzooi zei:
Het gaat kut. Ga wel meetings en probeer zo veel mogelijk clean te blijven. Had 3 dagen maar vandaag terugval.
morgen spreek ik de psychiater. En vandaag de huisarts eindelijk gezien voor de verwijzing. Hoop stress eromheen. Elke dag bellen en gevraagd moet ik langs komen. Nee hoefde niet zou de verwijzing krijgen. En dan gister horen: de huisarts wil je eerst zien…
Maar goed dat komt nu ook goed. Vrijdag verwijzing ophalen.
zou morgen eigenlijk naar Bruce Springsteen gaan met de familie (vader is groot fan opgegroeid met zijn muziek daardoor) maar ik heb de afspraak (online) om 18.15 met de psychiater. Dat zelfs ervoor afgezegd.
ik kan gewoon echt niet wachten tot ik naar de kliniek kan. Maandag ging heel goed met clean blijven was ook helemaal mezelf gewoon. Vrolijk, lekker druk en was weer naar de gym geweest. Voelde me zo goed. En toen dinsdag was al echt een strijd. Hele dag ertegen vechten. En nu vandaag weer mis.
ik weet dat de kliniek pas het begin is. Maar goed het is een start. In ieder geval een goede start van me nieuwe leven hoop ik
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, en hoort er bij. Toch weer 3 dagen gewonnen. Da’s al beter dan hoe ‘t was.

Hoe harder je vecht, des te moeilijker wordt het. Maar daar ga je aan werken. Geef nooit op en blijf je inzetten, dan komt ‘t goed.
S
ShitzooiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gister avond de psychiater gesproken. Dit is wel de tweede keer dat ik iemand van hun spreek die een beetje een voor oordeel hebben over BPD. Dat vind ik wel heel erg lastig. Ik weet dat er een stigma op zit en dat veel dat ook mee maken met psychologen en psychiaters zelfs. Ik heb dit alleen nooit eerder gehad. En nu dus voor het eerst. Het viel wel mee. Maar wat hij vroeg kwam er eigenlijk op neer of ik niet in 1x omsla in emotie en helemaal gek daarvan ga doen. Dus dat gaf me wel een beetje een vervelende nasmaak.
maar goed. Ik ben altijd tegen iedereen open over mijn borderline. Juist omdat ik dat stigma verschrikkelijk vind. En ik krijg altijd: “je komt niet over als iemand met BPD” of iets in die richting. Wat maar weer bewijst wat voor stigma er op zit. Zelfs me eerste gesprek aan de telefoon die zondag avond zei die psycholoog dat.
Maar goed. Mijn zorgverzekering moet het nu ook goed keuren. Hebben ze 10 werkdagen voor. Gelukkig heb ik wel een hele goede. Dus hopelijk komt dat ook goed.
ik moest ook huilen bij het gesprek. Hij vroeg: “denk je ooit nog drugs te kunnen gebruiken?” Waar op ik antwoordde absoluut niet. Ik wil nooit meer drugs gebruiken. Ik heb geen eens meer een angst gevoel of het gevoel dat ik iets ga missen als ik dat zeg.
alcohol gaat wel wat moeilijker worden te accepteren weet ik. Merk het nu al als ik uiteten ga. Dat ik toch wel een glaasje wijn mis bij me eten. Of bij Ajax wedstrijd een biertje. En op mijn leeftijd draaien veel dingen nog rond zuipen. Verjaardagen, avondje kroeg etc. Maar goed. Als alcohol drinken betekend dat ik hier weer eindig..niet waard. Ik wil mezelf gewoon weer terug.
ook heb ik school gesproken. Ze was heel lief en begripvol. Zei dat ze het heel stoer van me vindt dat ik dit aan haar vertel en dit aan ga. En dat wanneer ik er klaar voor ben haar kan bellen om op een nieuwe datum de cursus opnieuw te starten. Dus dat is echt heel fijn. Nu voelt het gewoon als een pauze en niet als iets definitiefs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...151617181920
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."