#1
@Makelifegreatagain hoe gaat ie nu met je?
ik ben blij nog van je te horen je hebt heel wat meegemaakt dank voor je verhaal
ik kan er weinig op zeggen
1 ding ik wens je heel veel geluk en liefde toe in de toekomst en sterkte kracht
oh wow dat doet me wel wat mixed feelings ( niet negatieve feelings )Bedankt voor je bericht.
Heb akelig veel voor de kiezen gehad idd, deels mijn eigen schuld, deels door derden. Echter kijk ik nu vooruit, wat gebeurd is kan ik niet meer veranderen, de toekomst heb ik in grote lijnen (ik kan weer slechte woordgrapjes maken gelukkig😜) zelf in de hand.
Ik heb me nog niet bijgelezen in de topics, maar naar die van jou ga ik als eerste kijken. Ben een paar maanden geleden toevallig nog een keer op het forum wezen kijken, puur omdat ik me opeens afvroeg hoe het met jou zou gaan haha, heb jou struggles en strijd altijd met veel interesse gevolgd.
Heb toen alleen geen reactie geplaatst, kon het toen zelf nog niet aan om vragen op mij eigen situatie te beantwoorden, want die waren er vast gekomen.
Ik reageer straks in je topic👊
Zware tijd gehad, veel gebeurd.@Makelifegreatagain hoe gaat ie nu ?
Wat goed om van je te horenZware tijd gehad, veel gebeurd.
Sinds een periode weer zin in het leven en probeer de draad weer op te pakken.
Op dit moment zit ik dus ook in opname, dus ik ben weer actief bezig met mijn herstel.
Daarnaast veel andere (positieve) ontwikkelingen, maar die laat ik vanwege herkenbaarheid achterwege.
Voor de rest die dit leest en actief heeft meegeschreven in dit topic, mijn excuses voor mijn gedrag de laatste periode/reacties in dit topic.
Ik zat inderdaad in een psychose, echter was dat op dat moment zelf niet te beseffen, daarvoor was ik er toen te erg aan toe.
Zware tijd gehad, veel gebeurd.
Sinds een periode weer zin in het leven en probeer de draad weer op te pakken.
Op dit moment zit ik dus ook in opname, dus ik ben weer actief bezig met mijn herstel.
Daarnaast veel andere (positieve) ontwikkelingen, maar die laat ik vanwege herkenbaarheid achterwege.
Voor de rest die dit leest en actief heeft meegeschreven in dit topic, mijn excuses voor mijn gedrag de laatste periode/reacties in dit topic.
Ik zat inderdaad in een psychose, echter was dat op dat moment zelf niet te beseffen, daarvoor was ik er toen te erg aan toe.
Hopelijk gaat nu alles weer goed met je. We trappen een open deur in als we zeggen dat het lang kan deuren, maar de volhouder wint. En ja, het is moeilijk, maar je wil er iets aan doen en dat op zich is al moedig.

Opzich niet erg, daar alcohol niet mijn probleem is/was, echter heeft die minimale hoeveelheid wel wat met me gedaan.
Jawel, daarom bewust max 3 glazen genomen toen.Pas er maar mee op. Het wordt vanzelf een probleem als je blijft drinken.
Heb jij nooit gehad dat als je aangeschoten of dronken was, de drempel naar gebruik van je hoofdmiddel een stuk lager werd?
Hartstikke mooi. Dit is een mooie samenvatting van wat fanatiek herstel een mens kan brengen.Weer eens een update.
Wat kan het leven veranderen in een jaar tijd.
Het gaat nog steeds erg goed, in oktober heb ik mijn eerste jaar volledig in herstel en zonder terugval achter de rug🎉.
Waar de "telling" van dagen naar weken, naar maanden op ten duur steeds meer vervaagde, merk ik dat ik er nu toch wel mee bezig ben met de datum in oktober dat ik een jaar ga aantikken.
Simpelweg omdat het zo vaak als onmogelijk voelde, ik was een gevangene van mijn verslaving, af en toe had ik even verlof (korte periodes zonder gebruik), telkens werd ik weer gegrepen door mijn verslaving.
Op dit moment ben ik lekker op vakantie met mijn grote liefde ❤️
Voor mij een tijd tot reflectie, en hebben het regelmatig over het afgeloper jaar.
Toen we elkaar ontmoette was ik zwaar verslaafd, depressief en had ik mijn kindje nog steeds niet terug in mijn leven. In plaats van wegrennen van iemand die je nog amper kent heeft ze toen de keuze gemaakt me te steunen, en ik kan wel zeggen dat ze de belangrijkste factor is geweest in mijn herstel.
Ik heb haar toen de belofte gedaan dat ik er alles aan zou doen om blijvend clean te worden, en we fantaseerden over een leven samen waarin we gelukkig zouden zijn.
Het is alsof we in een droom leven, dolgelukkig met elkaar en het leven is zo mooi.
Waar ik verslaafd en depressief was, was mijn vriendin eenzaam en depressief. Beide halen zoveel uit onze relatie, we begrijpen elkaar en ik kan voor het eerst in mijn leven echt volledig mijzelf zijn.
Een andere belofte die ik al veel eerder daarvoor heb gemaakt, is aan mijn zoontje. Ik beloofde hem dat ik weer in zijn leven zou komen, ondanks dat ik in alle mogelijke manieren werd tegengewerkt.
Ik denk dat dit de twee belangrijkste beloftes zijn die ik heb gemaakt, en beide ben ik nagekomen.
Een lang verhaal om eigenlijk niets anders te zeggen dan dat ik rete trots op mezelf ben dat ik het eindelijk flik.
Ik zal later nog een hele uitgebreide post maken wat voor mij de factoren zijn en levensgebieden waar ik de grootste veranderingen heb doorgevoerd (praktisch alles maar dat, terzijde 😅), wellicht hebben de meelezers die nog worstelen er iets aan.
Fijne dag iedereen ❤️
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."