Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname ronde 2

Opname ronde 2

187 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#1
DR Eric Berg op youtube heeft goede clips over voeding
Aangezien hersengezondheid in verband staat tot de maag/bacteriën en lichaam etc.
Een slecht brein zorgt vaak ook snel voor heftige craving. Hier heb ik veel aan gehad
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Makelifegreatagain zei:
Volgende week ga ik voor het eerst een NA-meeting bezoeken.

Kan me alleen er niet echt een voorstelling bij maken wat ik kan verwachten.

Iemand die hierover wat meer wilt vertellen?
Klik om te vergroten...
Laat het maar gewoon gebeuren. Je wordt letterlijk met open armen ontvangen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel veel sterkte! Goed bezig jij! 💪😘
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
UPDATE: Dag 28

Goedemorgen iedereen!

Ondertussen alweer mijn 28e dag in opname, morgen ga ik alweer mijn 5e week in.

Afgelopen week heb ik een gesprek gehad met behandelend team (regie, pb, ambulant regie etc) omtrent de vorderingen. Allemaal erg positief, ze vinden dat ik het programma volg zoals moet en overal gemotiveerd aan meedoe. Ook vinden ze het goed dat ik zelf veel initiatief toon omtrent zaken die ik buiten de kliniek op / aan moet gaan pakken.

Vanwege bovenstaande ook besproken wat ik nog uit de opname wil halen, en wat het nog als toegevoegde waarde kan bieden. Dit is oa opstart medicatie ad(h)d, dit is vandaag opgestart. Ben benieuwd wat dat met me gaat doen, dit is namelijk de eerste keer dat ik daar medicatie voor krijg.

Ook is mijn einddatum besproken, dit gaat eind oktober zijn. Al met al nog een ruime 2 weken dus. Uiteindelijk zal mijn opname dan zo'n 7 weken duren.

Ook heb ik gisterenavond voor het eerst een meeting bezocht, ik was dit eigenlijk nooit van plan om te doen maar eigenlijk heeft @dupont door zijn herhaalde berichten hierover in diverse topics hier mij toch dat zetje gegeven.

Ik vond het een bijzondere avond. Gelukkig gaven ze zelf ook al wel aan dat het in het begin wellicht wat sekte achtig aan kan voelen, en dat deed het ook.

Echter denk ik wel dat dit mij in de toekomst houvast kan bieden en ik geloof zeker dat dit van toegevoegde waarde kan zijn voor mijn herstel. Ik ben dan ook van plan dit in ieder geval de komende tijd te blijven doen.

Voor nu wens ik jullie allen een fijne dinsdag! 👋👋❤️
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor de fijne steunende reacties, die doen me goed!

Ik probeer goed voor mezelf te zorgen, echter de afgelopen dagen lukte dat niet helemaal. Geen energie om te koken of op te ruimen, zelfs een dag overgeslagen qua douchen. Dat doe ik normaal nooit.

Vandaag ga ik dus eens even aan de schoonmaak🙂

Heb redelijk geslapen vannacht, paar keer wakker geweest maar zit verbetering in. Merk ook dat de woede, onbegrip en gevoel van machteloosheid steeds minder word. Het besef dat ik rustig moet blijven in deze situatie is er, en dat ik uiteindelijk zal krijgen waar ik recht zolang ik maar door blijf gaan met waar ik nu al 2,5 maand mee bezig ben.

Zojuist gesprek gehad met ambulant begeleiding + verpleegkundige. Afgesproken het contact de komende tijd te intensiveren zodat ik wat meer momenten heb om mijn verhaal kwijt te kunnen en te ventileren.

Daarnaast ook besproken dat ik waarschijnlijk binnen nu en een paar dagen (die keuze heb ik gelukkig zelf, dat is een bepaalde preventie regeling die ik elk moment kan inzetten, daar is altijd een bed voor beschikbaar in de kliniek namelijk) even tot max 3 dagen terug ga naar de kliniek. Dat geeft mij de mogelijkheid even rustig te verwerken wat er de afgelopen week op me af is gekomen, en daarna weer de draad op te pakken waar ik tot een paar dagen geleden mee bezig was. Bijkomend voordeel is dat je bij binnenkomst eerst moet aantonen dat je schoon bent op middelen, waardoor ik direct de aantijgingen dat ik nu in gebruik zou zijn van tafel veeg. Daarnaast zitten er nog best wat mensen waar ik al weken mee in opname heb gezeten, dus dan kan ik ook even wat steun zoeken bij hun.

Voor de korte termijn heb ik dus even mijn plan van aanpak bijgesteld welke even wat passender is op de huidige situatie.

Fijne dag allemaal👋👋
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Makelifegreatagain zei:
Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor de fijne steunende reacties, die doen me goed!

Ik probeer goed voor mezelf te zorgen, echter de afgelopen dagen lukte dat niet helemaal. Geen energie om te koken of op te ruimen, zelfs een dag overgeslagen qua douchen. Dat doe ik normaal nooit.

Vandaag ga ik dus eens even aan de schoonmaak🙂

Heb redelijk geslapen vannacht, paar keer wakker geweest maar zit verbetering in. Merk ook dat de woede, onbegrip en gevoel van machteloosheid steeds minder word. Het besef dat ik rustig moet blijven in deze situatie is er, en dat ik uiteindelijk zal krijgen waar ik recht zolang ik maar door blijf gaan met waar ik nu al 2,5 maand mee bezig ben.

Zojuist gesprek gehad met ambulant begeleiding + verpleegkundige. Afgesproken het contact de komende tijd te intensiveren zodat ik wat meer momenten heb om mijn verhaal kwijt te kunnen en te ventileren.

Daarnaast ook besproken dat ik waarschijnlijk binnen nu en een paar dagen (die keuze heb ik gelukkig zelf, dat is een bepaalde preventie regeling die ik elk moment kan inzetten, daar is altijd een bed voor beschikbaar in de kliniek namelijk) even tot max 3 dagen terug ga naar de kliniek. Dat geeft mij de mogelijkheid even rustig te verwerken wat er de afgelopen week op me af is gekomen, en daarna weer de draad op te pakken waar ik tot een paar dagen geleden mee bezig was. Bijkomend voordeel is dat je bij binnenkomst eerst moet aantonen dat je schoon bent op middelen, waardoor ik direct de aantijgingen dat ik nu in gebruik zou zijn van tafel veeg. Daarnaast zitten er nog best wat mensen waar ik al weken mee in opname heb gezeten, dus dan kan ik ook even wat steun zoeken bij hun.

Voor de korte termijn heb ik dus even mijn plan van aanpak bijgesteld welke even wat passender is op de huidige situatie.

Fijne dag allemaal👋👋
Klik om te vergroten...
Wat ben je sterk en goed bezig 🤗.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Wat ben je sterk en goed bezig 🤗.
Klik om te vergroten...
Ik doe mijn best!

Nu merk ik pas echt dat ik deze keer alles echt anders aanpak dan daarvoor. En waar ik eerst er alles aan deed om mijn verslaving problematiek geheim te houden, ben ik deze keer open hierover.

Want ik merk dat de tamtam omtrent de situatie wel aan het rondgaan is, dat houd je niet tegen. Dus mensen die ik al enige tijd niet gezien of gesproken heb nemen contact met me op om me een hart onder de riem te steken en zijn voornamelijk ontzettend verbaasd en snappen niet dat ze me dit flikt. Want wij waren altijd een goed functionerend gezin waarbij iedereen zag dat ik ontzettend veel deed en bovengemiddeld veel ouderschapstaken op me nam.

Merk dat sommige wel even verbaasd zijn als ik het hele verhaal uitleg, inclusief de verslaving. Ik heb namelijk tot dit jaar prima gefunctioneerd. Maar het is wel fijn om te merken dat mijn kring toch niet zo klein is dan ik dacht, en dat ondanks lange stilte van mijn kant er nog steeds oprechte interesse en steun voor me is.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goedemorgen allemaal,

Weer een avond en dag doorgekomen💪

Merk wel dat ik er in de avonduren het meest last van heb. En moet nu wel op gaan passen, ik mag geen contact opnemen omdat alles via advocaat gaat, echter kan ik mezelf op dat gebied gewoon niet in controle houden. Het ongeloof en onbesef dat we opeens zo tegenover elkaar staan en daar geen antwoord op krijgen houd me heel de dag en nacht bezig. Moet ik wel wat op gaan letten, anders gaat dat tegen me gebruikt worden.

Duurde lang voordat ik in slaap viel, daarna wel lekker doorgeslapen dus kan uitgerust aan deze nieuwe dag beginnen.

Fijne dag allemaal👋
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Makelifegreatagain zei:
echter kan ik mezelf op dat gebied gewoon niet in controle houden
Klik om te vergroten...
Tja, dat klinkt niet goed.. Zolang je niet tot rust weet te komen, blijf je een gevaar voor jezelf. hmmm, echt lastig, want ik herken dit soort gemaal in het hoofd.
Sterkte en je zult je ex moeten vergeven om een goede vader te zijn verwacht ik.

Fijne dag tevens toegewenst!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
@Makelifegreatagain hier ligt wel de sleutel, hoewel ik goed begrijp dat je nu nog andere emoties voelt.
Probeer dit voor ogen te houden en dat je haar uiteindelijk dit kunt vergeven.
De andere emoties zijn begrijpelijk, maar gaan je niet verder helpen.

Vergeving kan heel moeilijk zijn.
Wat voor mij heeft geholpen is meditatie via een app (meditation moments).
Koptelefoon op en lekker luisteren, misschien kun je het eens proberen.

Sterkte met alles 🙏
Klik om te vergroten...
Dat vind ik dus lastig. Ik wil er gewoon als volwassenen over praten. Weten wat haar beweegredenen zijn om dit te doen, wat dit met haar doet, want het kan niet anders dan dat zij dit ook niet zo heeft gewild.

Echter word er door haar familie een muur om haar heen gebouwd waar ik niet doorheen kom, en elke poging dat wel te doen word tegen me gebruikt.

Rationeel weet ik ook wel dat ik dat niet moet doen,, helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

En ik weet ook dat ze het liefst met me zou praten, echter durft ze het niet omdat ze waarschijnlijk strikte instructies heeft gekregen. En er komt vanzelf een moment dat we met zijn tweeën zijn en ik het haar kan vragen, echter kan ik het gewoon niet loslaten.

Maar ik weet dat ik dit niet meer moet doen, dus heb alle social media van mijn telefoon gegooid nu.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Sterkte en je zult je ex moeten vergeven om een goede vader te zijn verwacht ik.
Klik om te vergroten...
@Makelifegreatagain hier ligt wel de sleutel, hoewel ik goed begrijp dat je nu nog andere emoties voelt.
Probeer dit voor ogen te houden en dat je haar uiteindelijk dit kunt vergeven.
De andere emoties zijn begrijpelijk, maar gaan je niet verder helpen.

Vergeving kan heel moeilijk zijn.
Wat voor mij heeft geholpen is meditatie via een app (meditation moments).
Koptelefoon op en lekker luisteren, misschien kun je het eens proberen.

Sterkte met alles 🙏
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Makelifegreatagain zei:
Goedemiddag allemaal :)

Even update: Still going strong💪

Gaat steeds beter met me. Ondanks de emoties probeer ik het maar te laten voor wat het is, en echt alles aan mijn advocaat over te laten. De aantijgingen in de corespondentie zijn echter niet mals en slaan nergens op, dus helemaal loslaten lukt natuurlijk niet, maar het is op dit moment te managen.

Vandaag de laatste dingen uit de gezamenlijke koopwoning gehaald. Meuk die ze zelf niet meer wou, en ik gok geen zin had naar de stort te brengen. Deed wel even pijn en was lastig, maar dat is achter de rug.

Rest van de dag mijn gemak houden/emoties verwerken en dan vanavond een na meeting op het programma.

Fijne dag👋👋
Klik om te vergroten...
Echt zo goed om te horen, man! En weet.. als je dit (nuchter) overwint, overwin je daarna alles!

Zet hem op! Jij kunt dit!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#13
Makelifegreatagain zei:
Dat vind ik dus lastig. Ik wil er gewoon als volwassenen over praten. Weten wat haar beweegredenen zijn om dit te doen, wat dit met haar doet, want het kan niet anders dan dat zij dit ook niet zo heeft gewild.

Echter word er door haar familie een muur om haar heen gebouwd waar ik niet doorheen kom, en elke poging dat wel te doen word tegen me gebruikt.

Rationeel weet ik ook wel dat ik dat niet moet doen,, helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

En ik weet ook dat ze het liefst met me zou praten, echter durft ze het niet omdat ze waarschijnlijk strikte instructies heeft gekregen. En er komt vanzelf een moment dat we met zijn tweeën zijn en ik het haar kan vragen, echter kan ik het gewoon niet loslaten.

Maar ik weet dat ik dit niet meer moet doen, dus heb alle social media van mijn telefoon gegooid nu.
Klik om te vergroten...
Probeer je focus te houden op de dingen waar je wel invloed op hebt 🫶🤛
Je bent goed bezig, respect 🙏
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goedemiddag allemaal :)

Even update: Still going strong💪

Gaat steeds beter met me. Ondanks de emoties probeer ik het maar te laten voor wat het is, en echt alles aan mijn advocaat over te laten. De aantijgingen in de corespondentie zijn echter niet mals en slaan nergens op, dus helemaal loslaten lukt natuurlijk niet, maar het is op dit moment te managen.

Vandaag de laatste dingen uit de gezamenlijke koopwoning gehaald. Meuk die ze zelf niet meer wou, en ik gok geen zin had naar de stort te brengen. Deed wel even pijn en was lastig, maar dat is achter de rug.

Rest van de dag mijn gemak houden/emoties verwerken en dan vanavond een na meeting op het programma.

Fijne dag👋👋
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Respect kerel, hou je haaks 🤙🏻
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ulixes zei:
Maar je bent dus nog clean?
Klik om te vergroten...
2 dagen niet, nu wel.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goedemorgen😊,

Vanochtend weer gesprek gehad met ambulant verpleegkundige. Deed me goed even mijn hart te luchten omtrent alles.

Ik kan wel zeggen dat ik er weer redelijk bovenop ben. Uiteraard ben ik er nog steeds 24/7 mee bezig, echter merk ik dat ik het ook los kan laten en de situatie heb geaccepteerd, en gewoon moet afwachten en mijn advocaat de boel moet laten regelen.

Ik slaap weer goed, ik eet en drink weer voldoende en kan weer lachen/genieten.

De afgelopen week is echt een hel geweest, en ondanks dat ik het gewend ben om echt diep gaan en de hel mij helaas niet onbekend is, was dit toch van een andere orde. Dat zullen jullie vast gemerkt hebben uit mijn berichten.

Echter heeft het mij er niet onder gekregen. En daar ben ik ontzettend trots op. Ik denk dat ik heb laten zien gegroeid te zijn als persoon, en zeker heb laten zien dat ik ben gegroeid als verslaafde in herstel.

Vanaf nu hoop ik weer wat positiviteit aan dit topic toe te kunnen gaan voegen, er zitten namelijk mooie dingen aan te komen, waar ik mentaal waarschijnlijk nog wel een extra positieve boost van ga krijgen.

"You never know how strong you are, until being strong the only choice is you have"

Screenshot_20231114_113349.jpg
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
UPDATE:

Een dag vol positiviteit😁.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
Weer een keer een update.

Ik zeg en denk altijd dat als er in dit stadium zo snel een stuk minder word gepost, dan zit er iets niet goed. Bij mij niet anders.

Het is ze gelukt. Ik ben geknakt. Maar dat kwam uiteindelijk meer door de drive hun te ontmaskeren. Ik ga het echt kort houden en val bijna in slaap, maar als je denkt alles gehad te hebben, beland ik regelrecht in een aflevering van Alberto Stegeman. En zelfs dat werd overtroffen.

Ze hebben vd week een leger van fake profiles op me af gestuurd. Irritant, wel veel te opzichtig. Dwt is in alles, idee is leuk, de afwerking lijkt gedaan door iemand met het syndroom van down. Alle respect voor die mensen trouwens. Echter ben ik door wat er gebeurde, nachtelijke bezoeken rond mijn huis waar ik al zeg ik het zelf geniale manier bewijs voor heb, allerlei dingen waardoor ik het plaatje steeds meer in elkaar begon te zetten, dacht iedereen om me heen dacht dat ik aan het ijlen was. Want eerlijk is eerlijk, dit heeft me vooral de afgelopen 3 dagen volledig overgenomen. En dat betekent dan ook volledig. Echter in de nacht ging ik soms dan wel even genieten van een dame die ik daar een kleine vergoeding voor gaf :wink:. Lang verhaal kort, ze hebben mijn mobiel geïnfecteerd en hadden volledige toegang. Vanochtendhaf ik het laatste stukje van de puzzel. Uiteraard begonnen ze daarna direct een offensief om sporen uit te wissen, echter heb ik het meeste weten te behouden.

Dan denk je dat ze hun verlies nemen, maar nee. ze hebben eind vd middag ingebroken in mijn appartement.

Nu val ik echt in slaap dus morgen maak ik mijn verhaal af.

Ben kapot,maar voldaan
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
wtf man
is dit geen zaak voor politie oid,

hoop dat je goed kan slapen :redheart:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."