Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname ronde 2

Opname ronde 2

187 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Weer eens een update.

Wat kan het leven veranderen in een jaar tijd.

Het gaat nog steeds erg goed, in oktober heb ik mijn eerste jaar volledig in herstel en zonder terugval achter de rug🎉.

Waar de "telling" van dagen naar weken, naar maanden op ten duur steeds meer vervaagde, merk ik dat ik er nu toch wel mee bezig ben met de datum in oktober dat ik een jaar ga aantikken.

Simpelweg omdat het zo vaak als onmogelijk voelde, ik was een gevangene van mijn verslaving, af en toe had ik even verlof (korte periodes zonder gebruik), telkens werd ik weer gegrepen door mijn verslaving.

Op dit moment ben ik lekker op vakantie met mijn grote liefde ❤️

Voor mij een tijd tot reflectie, en hebben het regelmatig over het afgeloper jaar.

Toen we elkaar ontmoette was ik zwaar verslaafd, depressief en had ik mijn kindje nog steeds niet terug in mijn leven. In plaats van wegrennen van iemand die je nog amper kent heeft ze toen de keuze gemaakt me te steunen, en ik kan wel zeggen dat ze de belangrijkste factor is geweest in mijn herstel.

Ik heb haar toen de belofte gedaan dat ik er alles aan zou doen om blijvend clean te worden, en we fantaseerden over een leven samen waarin we gelukkig zouden zijn.

Het is alsof we in een droom leven, dolgelukkig met elkaar en het leven is zo mooi.

Waar ik verslaafd en depressief was, was mijn vriendin eenzaam en depressief. Beide halen zoveel uit onze relatie, we begrijpen elkaar en ik kan voor het eerst in mijn leven echt volledig mijzelf zijn.

Een andere belofte die ik al veel eerder daarvoor heb gemaakt, is aan mijn zoontje. Ik beloofde hem dat ik weer in zijn leven zou komen, ondanks dat ik in alle mogelijke manieren werd tegengewerkt.

Ik denk dat dit de twee belangrijkste beloftes zijn die ik heb gemaakt, en beide ben ik nagekomen.

Een lang verhaal om eigenlijk niets anders te zeggen dan dat ik rete trots op mezelf ben dat ik het eindelijk flik.

Ik zal later nog een hele uitgebreide post maken wat voor mij de factoren zijn en levensgebieden waar ik de grootste veranderingen heb doorgevoerd (praktisch alles maar dat, terzijde 😅), wellicht hebben de meelezers die nog worstelen er iets aan.

Fijne dag iedereen ❤️
Klik om te vergroten...
Hartstikke mooi. Dit is een mooie samenvatting van wat fanatiek herstel een mens kan brengen.

Er staat je nig veel meer moois te wachten. Blijf er aan werken.

Rond de grotere mijlpalen wordt mijn gevoel van stabiliteit vaak wat minder. Gaat ook weer over. Geen teken van minder goed herstel.

Geniet ervan 😘
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Hartstikke mooi. Dit is een mooie samenvatting van wat fanatiek herstel een mens kan brengen.

Er staat je nig veel meer moois te wachten. Blijf er aan werken.

Rond de grotere mijlpalen wordt mijn gevoel van stabiliteit vaak wat minder. Gaat ook weer over. Geen teken van minder goed herstel.

Geniet ervan 😘
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht ❤️

Leuk dat je een berichtje stuurt, jij bent één van de handjevol mensen hier op DF waar ik een hoop van heb geleerd, puur door goed na te denken over de dingen die jij hier in diverse topics schrijft / schreef omtrent herstel🙏.

Dus bij deze, bedankt voor de wijze woorden❤️
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Weer eens een update.

Wat kan het leven veranderen in een jaar tijd.

Het gaat nog steeds erg goed, in oktober heb ik mijn eerste jaar volledig in herstel en zonder terugval achter de rug🎉.

Waar de "telling" van dagen naar weken, naar maanden op ten duur steeds meer vervaagde, merk ik dat ik er nu toch wel mee bezig ben met de datum in oktober dat ik een jaar ga aantikken.

Simpelweg omdat het zo vaak als onmogelijk voelde, ik was een gevangene van mijn verslaving, af en toe had ik even verlof (korte periodes zonder gebruik), telkens werd ik weer gegrepen door mijn verslaving.

Op dit moment ben ik lekker op vakantie met mijn grote liefde ❤️

Voor mij een tijd tot reflectie, en hebben het regelmatig over het afgeloper jaar.

Toen we elkaar ontmoette was ik zwaar verslaafd, depressief en had ik mijn kindje nog steeds niet terug in mijn leven. In plaats van wegrennen van iemand die je nog amper kent heeft ze toen de keuze gemaakt me te steunen, en ik kan wel zeggen dat ze de belangrijkste factor is geweest in mijn herstel.

Ik heb haar toen de belofte gedaan dat ik er alles aan zou doen om blijvend clean te worden, en we fantaseerden over een leven samen waarin we gelukkig zouden zijn.

Het is alsof we in een droom leven, dolgelukkig met elkaar en het leven is zo mooi.

Waar ik verslaafd en depressief was, was mijn vriendin eenzaam en depressief. Beide halen zoveel uit onze relatie, we begrijpen elkaar en ik kan voor het eerst in mijn leven echt volledig mijzelf zijn.

Een andere belofte die ik al veel eerder daarvoor heb gemaakt, is aan mijn zoontje. Ik beloofde hem dat ik weer in zijn leven zou komen, ondanks dat ik in alle mogelijke manieren werd tegengewerkt.

Ik denk dat dit de twee belangrijkste beloftes zijn die ik heb gemaakt, en beide ben ik nagekomen.

Een lang verhaal om eigenlijk niets anders te zeggen dan dat ik rete trots op mezelf ben dat ik het eindelijk flik.

Ik zal later nog een hele uitgebreide post maken wat voor mij de factoren zijn en levensgebieden waar ik de grootste veranderingen heb doorgevoerd (praktisch alles maar dat, terzijde 😅), wellicht hebben de meelezers die nog worstelen er iets aan.

Fijne dag iedereen ❤️
Klik om te vergroten...

Mooi om zo"n positief verhaal te lezen door herstel. Geniet van de liefde
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Bedankt voor je bericht ❤️

Leuk dat je een berichtje stuurt, jij bent één van de handjevol mensen hier op DF waar ik een hoop van heb geleerd, puur door goed na te denken over de dingen die jij hier in diverse topics schrijft / schreef omtrent herstel🙏.

Dus bij deze, bedankt voor de wijze woorden❤️
Klik om te vergroten...
Geen dank, geef het vooral door 😘
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weer eens een update.

Sinds gister ben ik officieel meer dan een jaar clean! 🎂

Het was een lange weg, en het heeft bloed zweet en tranen gekost om te staan waar ik nu sta.

Maar wat ben ik trots op in de eerste plaats mezelf, maar ook zeker op mijn partner, zonder haar had ik dit niet kunnen bewerkstelligen.

Fijn weekend allemaal! 🎉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Weer eens een update.

Sinds gister ben ik officieel meer dan een jaar clean! 🎂

Het was een lange weg, en het heeft bloed zweet en tranen gekost om te staan waar ik nu sta.

Maar wat ben ik trots op in de eerste plaats mezelf, maar ook zeker op mijn partner, zonder haar had ik dit niet kunnen bewerkstelligen.

Fijn weekend allemaal! 🎉
Klik om te vergroten...
Topper! Gefeliciteerd 👍

Geef het door 🙏
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Allereerst wederom bedankt voor de tips, oa @Pietlul en @Koffieb00n!

UPDATE:

Dag 3 zit er bijna op. De groep is een stuk anders dan de vorige keer, echter wel een aantal bekende gezichten van de vorige keer, en iedereen steunt en helpt elkaar dus dat is prettig.

Moet zeggen dat ik er tot nu toe vrij goed doorheen ga. Weinig ontwenning en ik pak wat uurtjes slaap mee in de nacht, heb deze keer meteen slaapmedicatie dus dat maakt wel echt verschil (geen pammetjes, middel wat suf en roesje geeft, niet heel spannend maar helpt me wel wat).

Wel met vlagen somber omtrent de hele situatie nu ik helder begin te worden. Kan er tot nu toe nog een balans in vinden door me terug te trekken op die momenten, dus ik verlies me er gelukkig niet in.

Wel heb ik het vrij moeilijk met de tijd die ik dagelijks heb door te komen. Verveling slaat al behoorlijk toe namelijk. Maar daar ga ik mijn weg vast wel weer in vinden.

Over paar dagen weer een update, geniet van jullie weekend👋👋.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#8
UPDATE:

Vandaag een significant betere dag dan gisteren gelukkig! Vannacht goed geslapen, viel snel in slaap en zeker 6 uur aaneengesloten geslapen.

Merk aan alles dat de detox zijn werk doet. Stoelgang weer normaal, eetlust weer als vanouds en energielevel is denk ik zo'n 80% van wat het normaal is. Dat is nu een beetje het probleem, ik kan mijn energie niet kwijt aangezien ik het terrein niet af mag in detox fase. Dus heb een route uitgestippeld om te gaan hardlopen, dat ga ik straks doen.

Eerste kilo's zitten er ook alweer bij, en ook begin ik weer een beetje kleur in mijn gezicht te krijgen.

Enige wat ik vervelend vind is een zeer negatief persoon binnen de groep. Dit maakt dat ik me terug moet trekken in mijn kamer omdat ik dat gewoon niet trek. Vol zelfmedelijden, ligt aan alles en iedereen behalve aan die persoon zelf. Zeer irritant, ik probeer mijn stemming positief te houden dus zon persoon kan ik op dit moment niet echt handlen.

Ik was van plan elke paar dagen een update te geven, echter merk ik dat ik de behoefte heb dat dagelijks even te doen, dus dat doe ik dan ook bij deze😬.

Fijne zondag allemaal👋👋
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Makelifegreatagain zei:
UPDATE:

Een snellere update dan gepland. Reality kicks in, en heb een moeilijke dag. Loop er eigenlijk al heel de dag verloren bij en heb het zwaar.

Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nog meer neer moet zetten hier, gewoon even een klote dag.

Aan de andere kant betekent dit wel dat de detox zijn werk doet, om dan maar met een positieve noot af te sluiten..
Klik om te vergroten...
Ik had vandaag ook cravings, maar ik heb het doorstaan door een rondje te gaan wandelen en mezelf voor te houden dat ik komende week echt nuchter, energiek en veerkrachtig mijn dingen wil doen en dat ik daarom dus niks wil gebruiken.

Dat helpt misschien voor jou ook: iets bedenken waarvoor je wil leven en als je dan zin krijgt in coke/wiet/gokken dat je je dan indenkt hoe je niet meer goed kan doen waar je voor wil leven als je weer een kater hebt of je geld vergokt hebt.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ik had vandaag ook cravings, maar ik heb het doorstaan door een rondje te gaan wandelen en mezelf voor te houden dat ik komende week echt nuchter, energiek en veerkrachtig mijn dingen wil doen en dat ik daarom dus niks wil gebruiken.

Dat helpt misschien voor jou ook: iets bedenken waarvoor je wil leven en als je dan zin krijgt in coke/wiet/gokken dat je je dan indenkt hoe je niet meer goed kan doen waar je voor wil leven als je weer een kater hebt of je geld vergokt hebt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht.

Ik heb zeker wat om voor te leven, mijn zoontje!

Dat heeft in en na eerste opname ook zeker geholpen, echter heeft de situatie me er nu toch onder gebracht. Hij is wel de reden dat ik zo snel aan de bel heb getrokken, dat had ik nooit gedaan zonder hem denk ik.

Tot nu toe gelukkig nog geen craving/zucht gehad, maar ik weet dat het gaat komen. Hier in de kliniek ging ik dan douchen/hardlopen, echter heb ik meer handvaten nodig dan dat. Die hoop ik de komende tijd te gaan ontdekken en aan mijn gereedschapskist toe te kunnen voegen zogezegd.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
UPDATE:

Prima dag gehad. Bezoek gehad (mijn kindje❤️) dat heeft me uiteraard heel goed gedaan.

Begin mijn draai weer steeds meer te vinden, en het moment dat ik het terrein mag verlaten komt in zicht (= naar de sportschool toe kunnen gaan!) dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik vroeg me wel af, hoe kwamen de mensen hier die ook een klinische opname hebben gehad de dagen door. Ik zit in een fijne, maar rustige groep en merk dat ik hierdoor toch meer tijd zelfstandig moet doden, en daar heb ik nog wat moeite mee.

Tips zijn welkom.

Fijne avond allen👋👋
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Makelifegreatagain zei:
UPDATE:

Prima dag gehad. Bezoek gehad (mijn kindje❤️) dat heeft me uiteraard heel goed gedaan.

Begin mijn draai weer steeds meer te vinden, en het moment dat ik het terrein mag verlaten komt in zicht (= naar de sportschool toe kunnen gaan!) dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik vroeg me wel af, hoe kwamen de mensen hier die ook een klinische opname hebben gehad de dagen door. Ik zit in een fijne, maar rustige groep en merk dat ik hierdoor toch meer tijd zelfstandig moet doden, en daar heb ik nog wat moeite mee.

Tips zijn welkom.

Fijne avond allen👋👋
Klik om te vergroten...
Er waren wat mensen in de kliniek waar ik fijn mee kon praten, dat deed me wel goed. Ik ben ook wel graag op mezelf en dat deed ik daar ook wel, maar het voelde ook wel alsof ik er daardoor wat te weinig uitgehaald heb.

Ga je straks buiten naar meetings?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Makelifegreatagain zei:
Ik heb zeker wat om voor te leven, mijn zoontje!
Klik om te vergroten...
Precies! Dus is het slechts nog de uitdaging om dat snel genoeg te bedenken :wink:
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#14
UPDATE:

Ik heb de detox doorlopen! Nog niet schoon maar wel doorgestroomd naar behandel groep. Erg fijn, nu kan ik inhoudelijk aan de slag met oa zelfcontrole. De meeste hier heb ik op de detox al ontmoet, de meeste zitten er nog maar kort dus ik zal een groot gedeelte van mijn tijd hier met dezelfde mensen doorbrengen. Een hele fijne groep, we steunen elkaar en op sommige momenten hebben we ook echt heel veel lol. Gisteren een moment gehad dat we zo lollig en melig waren dat de tranen in mijn ogen stonden van het lachen. Kan me niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst bij mij is voorgekomen.

Ik kan dus ook wel zeggen dat ik in een steeds positievere flow terecht kom. Omgaan met alle tijd die ik hier heb blijft wel een ding, maar ik ben begonnen met lezen en merk dat ik dat ook weer begin te waarderen.

Al met al ben ik dus erg positief met hoe mijn proces tot dusver gaat.

Fijne woensdag allemaal👋👋❤️
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Ga je straks buiten naar meetings?
Klik om te vergroten...

Jep, in de regio waar ik woon is er helaas niet heel veel "keuze" qua meetings dus ik hoop wel dat het een fijne groep is dan, maar ik heb voor mezelf wel besloten dat te gaan doen.

Heb echter nog totaal geen beeld daarbij, wat kan ik daarin verwachten?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Makelifegreatagain zei:
Jep, in de regio waar ik woon is er helaas niet heel veel "keuze" qua meetings dus ik hoop wel dat het een fijne groep is dan, maar ik heb voor mezelf wel besloten dat te gaan doen.

Heb echter nog totaal geen beeld daarbij, wat kan ik daarin verwachten?
Klik om te vergroten...
De meetings zelf zijn wat ritualistisch met altijd dezelfde structuur. Mensen vertellen waar ze mee zitten en/of delen over hun herstel, en dat kun jij ook doen.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#17
UPDATE:

Dag 9 zit er alweer op. Ondanks dat de dagen lang duren vliegt de tijd ook wel weer voorbij eigenlijk.

Best het eea gebeurd de afgelopen 24 uur. Medebewoner had een terugval op de groep waarbij medische ondersteuning nodig was, gezien het zero tolerance beleid is diegene dus ook niet meer in opname.

Daarnaast mijn bloedonderzoek teruggekregen en besproken. Weinig bijzonderheden, sommige waardes waren net wat te hoog of te laag, maar vrij normaal voor iemand die flink in gebruik heeft gezeten. Volgens behandelaar zou dat ondertussen ook alweer recht getrokken moeten zijn.

Daarnaast op privé lak goed nieuws gehad, deel ik niet uit herkenbaarheid (gevoelsmatig is deze soort van blog al herkenbaar genoeg dus wil niet nog meer prijsgeven), maar komt er op neer dat ik een frisse start kan maken zonder oa financiële obstakels, heel fijn voor de gemoedsrust dus.

Daarnaast ook wat familiare banden aangehaald waar ik enigzins tegenop keek.

Al met al weer een stap vooruit gezet dus.

Fijne nacht👋👋
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
UPDATE: Dag 12

3 dagen sinds de vorige update. Drukke dagen gehad! (ja, dat kan echt als je in een kliniek zit)

Dit was het eerste weekend dat ik met verlof kon en daar heb ik dan ook fijn gebruik van gemaakt. Mezelf weer even "normaal" voelen en mezelf mengen in de maatschappij. Eigenlijk voornamelijk met mijn kind en ex geweest, fijne tijd gehad waardoor ik weer opgeladen ben en mijn motivatie een flinke boost heb kunnen geven. Ook sportwedstrijd gehad, dat is de mazzel van een opname in je eigen omgeving en een redelijk mild regime.

Voor sommigen werkt dit niet, echter vind ik het heel fijn. Ik zit in een veilige omgeving waar ik doordeweeks therapie heb, maar heb wel de mogelijkheid mijn leven weer op te pakken en deels vorm te geven. Daarnaast leer ik nu al met verleidingen omgaan, zoals de coffeeshop waar ik langs kom en uiteraard ben ik dit weekend mijn dealer tegengekomen (allebei in de auto naast elkaar wachten op stoplicht, zo typisch maar ook wel weer komisch. Hij weet van mijn opname en ipv packies en geld wisselde we nu gewoon 2 duimpje omhoog uit naar elkaar😂).

Voor degene die niet weten hoe het werkt in een kliniek, in het geval van de mijne is er in het weekend geen therapie of verplichtingen. Je kan uitslapen en als je je detox hebt doorlopen kan je dan middels een aanvraag bij de arts een verlofverzoek indienen. Werkt bij elke kliniek anders, hoor van medebewoners dat andere klinieken wel 7 dagen per week programma draaien. Overnachten buiten de kliniek is niet toegestaan, en ook word je aanvraag besproken en nadien idem.

Komende dagen weer diverse soorten therapie, dus vanavond op tijd naar bed en dan weer uit mijn weekend modus.

Fijne zondag iedereen 👋👋
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
UPDATE: Dag 14

Over een uurtje zit ik hier dagtechnisch 2 weken. Ik moet zeggen, ze zijn voorbij gevlogen! Detox dagen duurde wel wat lang, maar al met al zijn de afgelopen weken echt heel rap gegaan.

Resultaat:

Lichaam:

Gewicht van 68 naar 73 kilo, +5 kilo dus. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit heb gerealiseerd met 3 goede maaltijden per dag verstrekt door de kliniek, en daarnaast bunkeren van alles wat los en vast zit (autodrop is atm mijn nieuwe verslaving 😂). Weet dat dit niet helemaal oké is, maar lekker snaaien maakt zeker de eerste periode toch wat dragelijker. Ook zijn mijn bloedwaardes weer op orde, en zie ik er echt al veel frisser uit. Herken mezelf weer als ik in de spiegel kijk, heel fijn voor mijn zelfvertrouwen.

Vanaf deze week ga ik ook weer een dag of 5 per week de sportschool in, mijn fitheid weer op goed niveau brengen. De suikers en andere slechte voeding gaat vanaf nu dus ook naar een acceptabel niveau, en zal ik mijn dieet op mijn sportactiviteiten gaan inrichten.

Geest/Mentaal:

Op dit vlak zijn de grootste resultaten behaald. Bizar dat ik het allemaal 4 weken geleden niet meer zag zitten. Daarom wil ik iedereen die dit leest en met dezelfde gedachtes kampt echt op het hart drukken, doe het niet. Laat jezelf helpen, je bent jezelf niet en er is hulp!

Ik ben opgewekt, vrolijk en zie de toekomst weer met volle motivatie tegemoet. Wel heb ik soms sombere en verdrietige momenten, ik heb een hoop verkloot en de mensen die me het meest lief zijn zoveel pijn gedaan. Ik ben een ontzettende klootzak geweest en het zal een hoop tijd nodig hebben hun vertrouwen, liefde en steun terug te verdienen.

Ook tot nu toe geen last gehad van zucht/cravings, echter ben ik me er goed van bewust dat dit gaat komen.

Slaap:

Dit blijft wel een ding. Ik krijg zeer lichte slaapmedicatie en hierdoor slaap ik redelijk in (binnen een uur meestal), echter wilt doorslapen niet lukken. Ook regelmatig zeer onrustig, en uiteraard levendige dromen. Echter heb ik het ergste gehad, en weet ik dat dit over een maand ook een eind voorbij moet zijn.


Behandeling dag 13+14:

De afgelopen 2 dagen waren vrij rustig qua behandelsessies. De behandeling die er het meest uit sprong was ergotherapie, balans tussen spanning en ontspanning. Was een voorbereidende sessie, maar wel interessant en zou voor mij erg nuttig kunnen zijn. Ook word er deze week een plan opgesteld omtrent de behandeling van mijn recent gediagnosticeerde ADD, en waarschijnlijk word daaromtrent volgende week medicatie opgestart. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij gaat doen.

Verder ben ik even een paar uur buiten de kliniek geweest voor wat zaken in mijn privésfeer, dus de dagen waren zo voorbij.

Al met al zit ik er dus lekker bij!💪

Fijne nacht allemaal👋
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Makelifegreatagain zei:
UPDATE: Dag 14

Over een uurtje zit ik hier dagtechnisch 2 weken. Ik moet zeggen, ze zijn voorbij gevlogen! Detox dagen duurde wel wat lang, maar al met al zijn de afgelopen weken echt heel rap gegaan.

Resultaat:

Lichaam:

Gewicht van 68 naar 73 kilo, +5 kilo dus. Moet wel eerlijk bekennen dat ik dit heb gerealiseerd met 3 goede maaltijden per dag verstrekt door de kliniek, en daarnaast bunkeren van alles wat los en vast zit (autodrop is atm mijn nieuwe verslaving 😂). Weet dat dit niet helemaal oké is, maar lekker snaaien maakt zeker de eerste periode toch wat dragelijker. Ook zijn mijn bloedwaardes weer op orde, en zie ik er echt al veel frisser uit. Herken mezelf weer als ik in de spiegel kijk, heel fijn voor mijn zelfvertrouwen.

Vanaf deze week ga ik ook weer een dag of 5 per week de sportschool in, mijn fitheid weer op goed niveau brengen. De suikers en andere slechte voeding gaat vanaf nu dus ook naar een acceptabel niveau, en zal ik mijn dieet op mijn sportactiviteiten gaan inrichten.

Geest/Mentaal:

Op dit vlak zijn de grootste resultaten behaald. Bizar dat ik het allemaal 4 weken geleden niet meer zag zitten. Daarom wil ik iedereen die dit leest en met dezelfde gedachtes kampt echt op het hart drukken, doe het niet. Laat jezelf helpen, je bent jezelf niet en er is hulp!

Ik ben opgewekt, vrolijk en zie de toekomst weer met volle motivatie tegemoet. Wel heb ik soms sombere en verdrietige momenten, ik heb een hoop verkloot en de mensen die me het meest lief zijn zoveel pijn gedaan. Ik ben een ontzettende klootzak geweest en het zal een hoop tijd nodig hebben hun vertrouwen, liefde en steun terug te verdienen.

Ook tot nu toe geen last gehad van zucht/cravings, echter ben ik me er goed van bewust dat dit gaat komen.

Slaap:

Dit blijft wel een ding. Ik krijg zeer lichte slaapmedicatie en hierdoor slaap ik redelijk in (binnen een uur meestal), echter wilt doorslapen niet lukken. Ook regelmatig zeer onrustig, en uiteraard levendige dromen. Echter heb ik het ergste gehad, en weet ik dat dit over een maand ook een eind voorbij moet zijn.


Behandeling dag 13+14:

De afgelopen 2 dagen waren vrij rustig qua behandelsessies. De behandeling die er het meest uit sprong was ergotherapie, balans tussen spanning en ontspanning. Was een voorbereidende sessie, maar wel interessant en zou voor mij erg nuttig kunnen zijn. Ook word er deze week een plan opgesteld omtrent de behandeling van mijn recent gediagnosticeerde ADD, en waarschijnlijk word daaromtrent volgende week medicatie opgestart. Ik ben erg benieuwd wat dit met mij gaat doen.

Verder ben ik even een paar uur buiten de kliniek geweest voor wat zaken in mijn privésfeer, dus de dagen waren zo voorbij.

Al met al zit ik er dus lekker bij!💪

Fijne nacht allemaal👋
Klik om te vergroten...
Fijn dat je zo veel vooruitgang boekt. Lekker bezig 👍. Slaap zal zich ook wel herstellen op den duur.

Houd wel rekening met de muur-fase die er in meer of mindere mate aan komt na de roze-wolk fase 😘.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."