Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname ronde 2

Opname ronde 2

187 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

Na een periode van stilte vanuit mijn kant hierbij toch een nieuw topic, ik word namelijk morgen weer opgenomen en heb dit forum de vorige keer als zeer zinvol ervaren.

Even kort de situatie:

Half april ben ik opgenomen geweest vanwege coke/gok/wiet verslaving. Vanwege omstandigheden een te korte opname gehad, echter wel ruim 10 weken clean geweest.

Na een terugval is mijn leven in elkaar gestort. Relatie over, mijn kind die ik bijna niet meer zie en werk wat een drama is. Gigantische ruzies met mijn ex waar ik de eerste weken nog mee onder 1 dak woonde, echt een ellendige situatie. Dit heeft behoorlijk zijn tol geëist, en mijn gebruik is totaal geëscaleerd. Waar ik voor mijn eerste opname een packie per dag gebruikte, zijn dat er nu minimaal 2 maar vaak 3. Van 77 kilo naar 68 gegaan, er zitten dagen tussen dat ik letterlijk niks eet. Ik pleeg roofbouw op mijn lichaam in een mate zoals ik nog nooit eerder heb gedaan.

Via crisisdienst ben ik weer doorverwezen voor opname, echter duurde het even voordat ik aan de beurt zou zijn. Vandaag ben ik gebeld dat ik morgen aan de beurt ben, en daar ben ik heel erg blij mee en echt een opluchting dat ik dit een halt toe kan roepen, alleen lukt het me gewoon niet.

Mijn excuses aan iedereen hier dat ik zomaar verdween en niks meer van me liet horen, maar ik hoop op enig begrip en kan jullie steun en wijze woorden de komende tijd goed gebruiken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
eerlijk zijn hoe moeilijk ook is vrij hard, ik wens je alle liefde toe met deze strijd tegen verslaving
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#3
UPDATE: Dag 44

Weer even een update.

Alles gaat nog steeds goed met me! Ben nog in opname, echter komt het eind nu in zicht. Zeer waarschijnlijk begin volgende week word mijn klinische opname afgerond, dan heb ik in totaal ruim 7 weken in opname gezeten.

Uiteraard is mijn behandeling dan nog niet voorbij en begint het echte werk dan pas, maar ik heb het gevoel en vertrouwen dat ik deze keer meer bagage op zak heb om die strijd te kunnen blijven leveren en uiteindelijk te (over)winnen. De begeleiding/arts geven aan dat ik alles uit mij opname heb gehaald en daar ben ik trots op. Morgen mijn laatste evaluatie, dan een keer proefslapen thuis en daarna ontslag. Mocht ik merken dat ik bij het proefslapen toch nog heel veel zucht ervaar heb ik de mogelijkheid nog een tweetal weken langer in opname te blijven.

Zodra ik uit opname start mijn ambulante traject op, bestaande uit:

-Cognitieve gedragstherapie
-Ergotherapie
-Gesprekken met ambulant begeleider
-NA meetings

Ik zal ook als ik uit opname ben blijven updaten om jullie op de hoogte te houden van mijn herstel.

Fijne dag iedereen👋👋👋

Screenshot_20231026_090940.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Makelifegreatagain zei:
UPDATE: Dag 44

Weer even een update.

Alles gaat nog steeds goed met me! Ben nog in opname, echter komt het eind nu in zicht. Zeer waarschijnlijk begin volgende week word mijn klinische opname afgerond, dan heb ik in totaal ruim 7 weken in opname gezeten.

Uiteraard is mijn behandeling dan nog niet voorbij en begint het echte werk dan pas, maar ik heb het gevoel en vertrouwen dat ik deze keer meer bagage op zak heb om die strijd te kunnen blijven leveren en uiteindelijk te (over)winnen. De begeleiding/arts geven aan dat ik alles uit mij opname heb gehaald en daar ben ik trots op. Morgen mijn laatste evaluatie, dan een keer proefslapen thuis en daarna ontslag. Mocht ik merken dat ik bij het proefslapen toch nog heel veel zucht ervaar heb ik de mogelijkheid nog een tweetal weken langer in opname te blijven.

Zodra ik uit opname start mijn ambulante traject op, bestaande uit:

-Cognitieve gedragstherapie
-Ergotherapie
-Gesprekken met ambulant begeleider
-NA meetings

Ik zal ook als ik uit opname ben blijven updaten om jullie op de hoogte te houden van mijn herstel.

Fijne dag iedereen👋👋👋

Bekijk bijlage 54810
Klik om te vergroten...
Goed bezig. Pas wel op met de strijd aangaan. Vechten tegen je verslaving verlies je altijd. Acceptatie en de goede dingen blijven doen dan verdwijnt het verlangen om te gebruiken op den duur. Ga goed luisteren op meetings en naar je behandelaars - ga het allemaal maar doen, dan werkt het.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoe kijk je naar een safehouse als je de kliniek uitgaat?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koffieb00n zei:
Hoe kijk je naar een safehouse als je de kliniek uitgaat?
Klik om te vergroten...
Daar ga ik niet naartoe/gebruik van maken.

Financieel, carrière etc heb ik allemaal op orde (financieel ivm grote overwaarde van recent verkochte woning) op orde, wel ga ik gebruik maken van bewind/budgetbeheer om te leren met geld om te gaan en een stukje zekerheid/controle in te bouwen op dat gebied. Ik heb namelijk behoorlijk wat schuld opgebouwd welke ik met dat bedrag kan wegwerken en dan nog een groot bedrag overhoud, dus ik kan echt met een volledig nieuwe start beginnen. Daar prijs ik me erg gelukkig mee, maar ik ben me bewust dat als ik dat in eigen beheer houdt, het goed fout zou kunnen gaan.

Qua werk ben ik vrij senior in mijn vakgebied waar altijd grote vraag naar is, echter is dit iets waar ik me de komende tijd in ga oriënteren, ik weet namelijk niet of ik deze stressvolle baan nog wel wil blijven doen. Gelukkig heb ik daar de komende maanden de tijd voor en ik zal daarin ook gebruik gaan maken van een loopbaanadviseur.

Verder heb ik ook een kindje die ik gelukkig nog wel heb blijven zien de afgelopen periode, maar echt papa ben ik de laatste periode niet geweest, dus ook op dat vlak heb ik het een en ander in te halen/goed te maken.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
UPDATE: Dag 49

Ik heb de kliniek verlaten!

Na 48 dagen op een toch wat rubberig doorgelegen matras, voelde mijn eerste nacht in mijn eigen bedje als een doorlopend nachtelijk orgasme😂.

Ik ga hier nu geen lang verhaal neerzetten, ik ben gewoon heel blij dat ik aan de volgende fase van mijn herstel kan beginnen. Daarnaast ben ik heel trots op mezelf dat ik mijn opname succesvol heb afgerond, en ontzettend blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze 8 weken geleden te starten.

Ik zal hier de komende tijd blijven updaten hoe deze fase voor mij is en welke uitdagingen ik tegen ga komen.

Voor nu wil ik iedereen bedanken die mij hier de afgelopen weken hebben gesteund en succes hebben gewenst, en een oproep mij te blijven helpen met goede adviezen de komende tijd. Want ik ben me heel goed bewust dat het moeilijke deel nu pas gaat beginnen.

Fijne dag allemaal👋👋
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Makelifegreatagain zei:
UPDATE: Dag 49

Ik heb de kliniek verlaten!

Na 48 dagen op een toch wat rubberig doorgelegen matras, voelde mijn eerste nacht in mijn eigen bedje als een doorlopend nachtelijk orgasme😂.

Ik ga hier nu geen lang verhaal neerzetten, ik ben gewoon heel blij dat ik aan de volgende fase van mijn herstel kan beginnen. Daarnaast ben ik heel trots op mezelf dat ik mijn opname succesvol heb afgerond, en ontzettend blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze 8 weken geleden te starten.

Ik zal hier de komende tijd blijven updaten hoe deze fase voor mij is en welke uitdagingen ik tegen ga komen.

Voor nu wil ik iedereen bedanken die mij hier de afgelopen weken hebben gesteund en succes hebben gewenst, en een oproep mij te blijven helpen met goede adviezen de komende tijd. Want ik ben me heel goed bewust dat het moeilijke deel nu pas gaat beginnen.

Fijne dag allemaal👋👋
Klik om te vergroten...
Mooi man! Regel snel een sponsor en duik in een 12 stappenprpgramma. Rustig aan met verplichtingen. Heb je nog nazorg?
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Mooi man! Regel snel een sponsor en duik in een 12 stappenprpgramma. Rustig aan met verplichtingen. Heb je nog nazorg?
Klik om te vergroten...
Omtrent 12 stappen/sponsor; vanaf volgende week ga ik daar mee aan de slag om dat te regelen.

Nazorg heb ik als zijnde wekelijks gesprekken met ambulant verpleegkundige, 2/3x per maand gesprekken met ambulant begeleiding en daarnaast therapieën welke ik in eerdere posts heb beschreven.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Makelifegreatagain zei:
Omtrent 12 stappen/sponsor; vanaf volgende week ga ik daar mee aan de slag om dat te regelen.

Nazorg heb ik als zijnde wekelijks gesprekken met ambulant verpleegkundige, 2/3x per maand gesprekken met ambulant begeleiding en daarnaast therapieën welke ik in eerdere posts heb beschreven.
Klik om te vergroten...
Ga vanavond maar 👍.

Blijf de goede dingen doen, ‘t gaat niet vanzelf.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
dupont zei:
Ga vanavond maar 👍.

Blijf de goede dingen doen, ‘t gaat niet vanzelf.
Klik om te vergroten...
Ik kan niet teveel vermelden vanwege herkenbaarheid, maar waar ik woon is niet de luxe van elke dag een NA :wink:
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
Even een kleine aanvulling zodat het wellicht iets duidelijker voor jullie is.

Mijn ex zoals in opening van deze post vermeld zag de oude ik terugkomen tijdens opname en realiseerde dat ze een fout had gemaakt en dus spijt. Echter bleef ze dingen flikken die niet door de beugel konden, want ik ben de boeman volgens haar familie en die wisten dus niet dat wij de relatie weer aan het opbouwen waren. Na het zoveelste geintje daardoor heb ik aangegeven dat het niet meer gaat werken en dat ik voor mijzelf en kindje moet kiezen. Sindsdien (paar dagen geleden is dit begonnen) proberen ze me weer kapot te krijgen.

De omgangsregeling voor de komende tijd (er is nog geen officiële regeling van kracht) kan ze zich niet meer herinneren, hierdoor kan ik dus mijn kindje niet meer zien.

Vandaag kreeg ik de volgende klap, ik krijg viavia te horen dat er een verhuiswagen bij ons gezamenlijk huis stond. Helaas (nu ik weer bij zinnen ben is dat achteraf maar beter) was ik dat te laat en trof ik een leeg huis. Letterlijk alles is weg. Op een paar zaken die ze gok ik zelf niet meer hoefde na.

Ik weet dat ik sterk moet blijven en me niet uit de tent moet laten lokken en rustig moet blijven, maar dit doet zo ontzettend veel pijn. Ik ben helemaal gebroken van verdriet en voel me zo machteloos op dit moment..
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik trek dit echt niet. Ik heb zoveel pijn en ik weet niet wat ik moet doen
I
Indi(ca)Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Makelifegreatagain zei:
Ik trek dit echt niet. Ik heb zoveel pijn en ik weet niet wat ik moet doen
Klik om te vergroten...
Ik heb nog niet eerder gereageerd bij deze post dus ik heb niet alles meegekregen maar heb wel een stukje terug gelezen.

Ik vind het ontzettend naar om te lezen, super heftig net uit de kliniek en dan zoiets mee te moeten maken. Ik zou willen dat ik de pijn kon wegnemen. Het enige wat ik kan zeggen is blijf sterk. Je hebt net 48 dagen in een kliniek doorstaan, je kunt dit ook overwinnen. Je pijn mag er zijn en is volkomen begrijpelijk maar laat haar niet nu je herstel tegen zitten dat is het niet waard!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
Indi(ca) zei:
Ik heb nog niet eerder gereageerd bij deze post dus ik heb niet alles meegekregen maar heb wel een stukje terug gelezen.

Ik vind het ontzettend naar om te lezen, super heftig net uit de kliniek en dan zoiets mee te moeten maken. Ik zou willen dat ik de pijn kon wegnemen. Het enige wat ik kan zeggen is blijf sterk. Je hebt net 48 dagen in een kliniek doorstaan, je kunt dit ook overwinnen. Je pijn mag er zijn en is volkomen begrijpelijk maar laat haar niet nu je herstel tegen zitten dat is het niet waard!
Klik om te vergroten...
Ik weet heel goed dat het doel is mij terug te laten vallen zodat ze me mijn kind voor altijd kunnen afnemen.

Dat ga ik ze niet geven. Ze geven mij juist meer kracht om clean te blijven.

Maar de pijn is ondraaglijk. Waarom doet degene waar ik van iedereen op de wereld (op mijn zoontje na) van houd mij dit aan? Vorige week wou ze nog dat ik meteen weer volledig bij haar introk.

Het is de waarom vraag wat het meeste pijn doet. Waar heb ik dit aan verdiend. Ik heb verslavingsproblematiek, maar ik ben een toegewijde vader, ik was haar steun en toeverlaat. Ik haar woning geregeld, omdat haar dat zelf niet lukte.

Dit is de ergste pijn die ik ooit heb gevoeld en ik moet het nuchter doorstaan.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bestaat er misschien de mogelijkheid om alsnog een safehouse in te gaan?
Misschien niet waar je op hoopte, maar kan in zo'n roerige tijd misschien wel de stabiliteit geven die je nodig hebt?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heel veel sterkte en zoals mij wel eens verteld is: "Je moet het niet persoonlijk nemen". Haha, dat gaat natuurlijk niet lukken..
Maar als je de ondragelijk pijn even gaat accepteren als erbij horende? Omschrijf de pijn, voel en schrijf het op.. Begin met plannen van je toekomst...
En nee, ik denk niet dat anderen je pijn willen doen, maar dat je het jezelf aandoet.. en het zal me niets verbazen als het voor je ex ook een zeer zware periode is geweest.
Vergeef jezelf en je ex en misschien komt het goed..
En rustgevende herstel toegewenst komende dagen!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Heel veel sterkte en zoals mij wel eens verteld is: "Je moet het niet persoonlijk nemen". Haha, dat gaat natuurlijk niet lukken..
Maar als je de ondragelijk pijn even gaat accepteren als erbij horende? Omschrijf de pijn, voel en schrijf het op.. Begin met plannen van je toekomst...
En nee, ik denk niet dat anderen je pijn willen doen, maar dat je het jezelf aandoet.. en het zal me niets verbazen als het voor je ex ook een zeer zware periode is geweest.
Vergeef jezelf en je ex en misschien komt het goed..
En rustgevende herstel toegewenst komende dagen!
Klik om te vergroten...
Dit kan ik mijn ex helaas nooit vergeven.

Ik heb vanavond ontelbare pogingen gedaan te de escaleren, en ze wilt niet eens met me praten, uitleggen waarom.

Maar ik ga proberen te slapen
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Begrijp ik goed dat het huis een huurhuis is op jouw naam: jouw koophuis met overwaarde, heb je recent verkocht las ik, met nu geld op de bank.
Het nu lege huis is dan in ieder geval een plek om te slapen en te leven.
Ga jij dat nuchter trekken: alleen in huis ? Het kan ook voordelen hebben als jouw huis echt alleen voor jou is.
Ik hoop dat jouw bed er in ieder geval nog staat.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Uit eigen ervaring weet ik opname veel goeds kan brengen, als je er zelf helemaal voor gaat. Veel succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."