Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname ronde 2

Opname ronde 2

187 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar je moet begrijpen dat als ze je kind afpakken, je huis afpakken, je dus in principe alles kwijt bent, en ze dan ook nog eens je gaan bespioneren en daarbij echt nergens naar om kijken? En dan zeg je daar wat van, en dan zie je ze vliegen en ben ik niet goed, heb ik een psychose etc etc.

Sorry maar dan ga ik in de aanval. Want dan is het echt menens, en ik weet ook dat als ik die strafbare feiten aangetoond krijg ik ook meteen kan laten zie dat zij degene zijn met kwade bedoelingen, en ik niet.

Ik weet dat het niet goed was, en ik weet dat ik dit had moeren zien aankomen, echter zou ik het zo weer doen.

Ik sta al weken machteloos toe te kijken, dit was de druppel. En hier had ik invloed op.

Ik heb de hulpverlening op peil dus dat komt goed.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Ik vraag me af waarom iemand zover gaat.
Wanneer is het klaar dan?
En wat is het doel want jij zal voor altijd de vader zijn en zo word het er niet beter op kwa contact enzo.

Echt sneu voor je kindje.
Klik om te vergroten...

Klopt. Dus nu staan we straks tegenover elkaar waarbij zij mij gaat afschilderen als junk, en ik haar familie as een stel criminelen.

Een jaar geleden hadden we beide goede baan, mooi nieuwbouwhuis, meerdere keren per jaar op vakantie, die kleine kwam niks te kort..

Ik vind het allemaal ook nog steeds zo onwerkelijk🥺 maar ik moet die pijn proberen niet teveel impact te laten hebben, maar dat is lastig.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Makelifegreatagain zei:
Klopt. Dus nu staan we straks tegenover elkaar waarbij zij mij gaat afschilderen als junk, en ik haar familie as een stel criminelen.

Een jaar geleden hadden we beide goede baan, mooi nieuwbouwhuis, meerdere keren per jaar op vakantie, die kleine kwam niks te kort..

Ik vind het allemaal ook nog steeds zo onwerkelijk🥺 maar ik moet die pijn proberen niet teveel impact te laten hebben, maar dat is lastig.
Klik om te vergroten...
Ja het jammere van dat is alles is dat er uiteindelijk maar 1 slachtoffer is en dat is jullie kindje.

Ik snap echt niet dat volwassen mensen zover gaan om elkaar kapot te maken. 😢
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Weer eens een update.

Wat kan het leven veranderen in een jaar tijd.

Het gaat nog steeds erg goed, in oktober heb ik mijn eerste jaar volledig in herstel en zonder terugval achter de rug🎉.

Waar de "telling" van dagen naar weken, naar maanden op ten duur steeds meer vervaagde, merk ik dat ik er nu toch wel mee bezig ben met de datum in oktober dat ik een jaar ga aantikken.

Simpelweg omdat het zo vaak als onmogelijk voelde, ik was een gevangene van mijn verslaving, af en toe had ik even verlof (korte periodes zonder gebruik), telkens werd ik weer gegrepen door mijn verslaving.

Op dit moment ben ik lekker op vakantie met mijn grote liefde ❤️

Voor mij een tijd tot reflectie, en hebben het regelmatig over het afgeloper jaar.

Toen we elkaar ontmoette was ik zwaar verslaafd, depressief en had ik mijn kindje nog steeds niet terug in mijn leven. In plaats van wegrennen van iemand die je nog amper kent heeft ze toen de keuze gemaakt me te steunen, en ik kan wel zeggen dat ze de belangrijkste factor is geweest in mijn herstel.

Ik heb haar toen de belofte gedaan dat ik er alles aan zou doen om blijvend clean te worden, en we fantaseerden over een leven samen waarin we gelukkig zouden zijn.

Het is alsof we in een droom leven, dolgelukkig met elkaar en het leven is zo mooi.

Waar ik verslaafd en depressief was, was mijn vriendin eenzaam en depressief. Beide halen zoveel uit onze relatie, we begrijpen elkaar en ik kan voor het eerst in mijn leven echt volledig mijzelf zijn.

Een andere belofte die ik al veel eerder daarvoor heb gemaakt, is aan mijn zoontje. Ik beloofde hem dat ik weer in zijn leven zou komen, ondanks dat ik in alle mogelijke manieren werd tegengewerkt.

Ik denk dat dit de twee belangrijkste beloftes zijn die ik heb gemaakt, en beide ben ik nagekomen.

Een lang verhaal om eigenlijk niets anders te zeggen dan dat ik rete trots op mezelf ben dat ik het eindelijk flik.

Ik zal later nog een hele uitgebreide post maken wat voor mij de factoren zijn en levensgebieden waar ik de grootste veranderingen heb doorgevoerd (praktisch alles maar dat, terzijde 😅), wellicht hebben de meelezers die nog worstelen er iets aan.

Fijne dag iedereen ❤️
Klik om te vergroten...

Mooi om zo"n positief verhaal te lezen door herstel. Geniet van de liefde
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Bedankt voor je bericht ❤️

Leuk dat je een berichtje stuurt, jij bent één van de handjevol mensen hier op DF waar ik een hoop van heb geleerd, puur door goed na te denken over de dingen die jij hier in diverse topics schrijft / schreef omtrent herstel🙏.

Dus bij deze, bedankt voor de wijze woorden❤️
Klik om te vergroten...
Geen dank, geef het vooral door 😘
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weer eens een update.

Sinds gister ben ik officieel meer dan een jaar clean! 🎂

Het was een lange weg, en het heeft bloed zweet en tranen gekost om te staan waar ik nu sta.

Maar wat ben ik trots op in de eerste plaats mezelf, maar ook zeker op mijn partner, zonder haar had ik dit niet kunnen bewerkstelligen.

Fijn weekend allemaal! 🎉
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
LifeIsAlmostGreatAgain zei:
Weer eens een update.

Sinds gister ben ik officieel meer dan een jaar clean! 🎂

Het was een lange weg, en het heeft bloed zweet en tranen gekost om te staan waar ik nu sta.

Maar wat ben ik trots op in de eerste plaats mezelf, maar ook zeker op mijn partner, zonder haar had ik dit niet kunnen bewerkstelligen.

Fijn weekend allemaal! 🎉
Klik om te vergroten...
Topper! Gefeliciteerd 👍

Geef het door 🙏
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
misschien kan je sommige dingen die je hebt als bewijs naar @Mezelf sturen oid
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey allemaal,

Na een periode van stilte vanuit mijn kant hierbij toch een nieuw topic, ik word namelijk morgen weer opgenomen en heb dit forum de vorige keer als zeer zinvol ervaren.

Even kort de situatie:

Half april ben ik opgenomen geweest vanwege coke/gok/wiet verslaving. Vanwege omstandigheden een te korte opname gehad, echter wel ruim 10 weken clean geweest.

Na een terugval is mijn leven in elkaar gestort. Relatie over, mijn kind die ik bijna niet meer zie en werk wat een drama is. Gigantische ruzies met mijn ex waar ik de eerste weken nog mee onder 1 dak woonde, echt een ellendige situatie. Dit heeft behoorlijk zijn tol geëist, en mijn gebruik is totaal geëscaleerd. Waar ik voor mijn eerste opname een packie per dag gebruikte, zijn dat er nu minimaal 2 maar vaak 3. Van 77 kilo naar 68 gegaan, er zitten dagen tussen dat ik letterlijk niks eet. Ik pleeg roofbouw op mijn lichaam in een mate zoals ik nog nooit eerder heb gedaan.

Via crisisdienst ben ik weer doorverwezen voor opname, echter duurde het even voordat ik aan de beurt zou zijn. Vandaag ben ik gebeld dat ik morgen aan de beurt ben, en daar ben ik heel erg blij mee en echt een opluchting dat ik dit een halt toe kan roepen, alleen lukt het me gewoon niet.

Mijn excuses aan iedereen hier dat ik zomaar verdween en niks meer van me liet horen, maar ik hoop op enig begrip en kan jullie steun en wijze woorden de komende tijd goed gebruiken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
eerlijk zijn hoe moeilijk ook is vrij hard, ik wens je alle liefde toe met deze strijd tegen verslaving
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterkte man! Beste keuze die je kan maken om weer voor opname te gaan.

Hang in there. 👍❤️
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Makelifegreatagain zei:
Hey allemaal,

Na een periode van stilte vanuit mijn kant hierbij toch een nieuw topic, ik word namelijk morgen weer opgenomen en heb dit forum de vorige keer als zeer zinvol ervaren.

Even kort de situatie:

Half april ben ik opgenomen geweest vanwege coke/gok/wiet verslaving. Vanwege omstandigheden een te korte opname gehad, echter wel ruim 10 weken clean geweest.

Na een terugval is mijn leven in elkaar gestort. Relatie over, mijn kind die ik bijna niet meer zie en werk wat een drama is. Gigantische ruzies met mijn ex waar ik de eerste weken nog mee onder 1 dak woonde, echt een ellendige situatie. Dit heeft behoorlijk zijn tol geëist, en mijn gebruik is totaal geëscaleerd. Waar ik voor mijn eerste opname een packie per dag gebruikte, zijn dat er nu minimaal 2 maar vaak 3. Van 77 kilo naar 68 gegaan, er zitten dagen tussen dat ik letterlijk niks eet. Ik pleeg roofbouw op mijn lichaam in een mate zoals ik nog nooit eerder heb gedaan.

Via crisisdienst ben ik weer doorverwezen voor opname, echter duurde het even voordat ik aan de beurt zou zijn. Vandaag ben ik gebeld dat ik morgen aan de beurt ben, en daar ben ik heel erg blij mee en echt een opluchting dat ik dit een halt toe kan roepen, alleen lukt het me gewoon niet.

Mijn excuses aan iedereen hier dat ik zomaar verdween en niks meer van me liet horen, maar ik hoop op enig begrip en kan jullie steun en wijze woorden de komende tijd goed gebruiken.
Klik om te vergroten...
Goed zeg. Weet dat er een uitweg is als je alles vertelt, hulp vraagt en je jezelf hard aanpakt. Zet ‘m op!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heftig verhaal. Goed dat je opnieuw hulp zoekt. Heel veel sterkte en succes!
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sterkte <3
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Veel succes gewenst!🤍
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel veel succes!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#17
UPDATE:

Vanmiddag mezelf gemeld bij de kliniek. Waar ik de vorige keer letterlijk huilend binnenliep, was het deze keer zoveel makkelijker. Het is dezelfde kliniek als de vorige keer dus het personeel kende ik al, dus de "angst" voor het onbekende is er deze keer niet. Eerste indruk van de groep is ook goed, meeste zitten al een eind in hun detox dus er word gelachen, dat is fijn.

Moet zeggen dat ik nu met een ietwat dubbel gevoel zit. Enerzijds grote opluchting dat ik mijn destructieve gedrag een halt toe kan roepen, anderzijds weet ik ook dat het deze keer een lange zit word. Plus de komende dagen en dan vooral nachten, daar zie ik wel tegenop.

Echter weet ik ook dat ik me over 2 weken fysiek en mentaal al zoveel beter ga voelen, dus ik weet ook waar ik het voor doe.

Zal hier regelmatig een update plaatsen, bedankt iedereen voor de steunende reacties! ❤️
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat een heftig verhaal om te lezen.. Ik wens jou heel veel succes en alle kracht en goeds toe voor jouw herstel. Er is licht aan het einde van de tunnel!
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#19
ik ben er ook geweeest voor gesprekken korte tips die ik kan geven..

- tijdslot gebruiken voor bankpasjes/geld ( indien mogelijk)
- gooi dealers van je telefoon
- als je wilt gebruiken ga een stuk wandelen en kom tot rust en ga Netflix kijken een paar uur oid
- Eet een goede maaltijd met veel eiwit (kom je tot rust)
- achter de PC zitten krijg je ook stress van vermijdt dit zovele mogelijk
- bel iemand op
- HALT = Hunger, Angry, Lonely, Tired (gebruik bevorderend)
- Er is niets noodlottigs aan de hand craving gaat altijd over na zon 30 min

Zelfinzicht moet je krijgen/leren te handelen.
het is de NUMMER 2 meest verslavende hard drug, maar VELE mensen zijn er vanaf geraakt ondanks dat.

Een paar nieuwe hobbies zoeken kan ook werken, dan ben je bezig met wat anders en de coke boeit je niet eens, zoek je roes in een hobby wellicht.

Ik reed net door de stad zag iemand in een tent liggen, sommige mensen hebben het nog veel zwaarder. Zal daar morgen wel ff melding van maken
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#20
UPDATE:

Een snellere update dan gepland. Reality kicks in, en heb een moeilijke dag. Loop er eigenlijk al heel de dag verloren bij en heb het zwaar.

Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nog meer neer moet zetten hier, gewoon even een klote dag.

Aan de andere kant betekent dit wel dat de detox zijn werk doet, om dan maar met een positieve noot af te sluiten..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."