Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpname ronde 2

Opname ronde 2

187 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
@Makelifegreatagain hoe gaat ie nu ?
Klik om te vergroten...
Zware tijd gehad, veel gebeurd.

Sinds een periode weer zin in het leven en probeer de draad weer op te pakken.

Op dit moment zit ik dus ook in opname, dus ik ben weer actief bezig met mijn herstel.

Daarnaast veel andere (positieve) ontwikkelingen, maar die laat ik vanwege herkenbaarheid achterwege.

Voor de rest die dit leest en actief heeft meegeschreven in dit topic, mijn excuses voor mijn gedrag de laatste periode/reacties in dit topic.

Ik zat inderdaad in een psychose, echter was dat op dat moment zelf niet te beseffen, daarvoor was ik er toen te erg aan toe.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#2
Makelifegreatagain zei:
Zware tijd gehad, veel gebeurd.

Sinds een periode weer zin in het leven en probeer de draad weer op te pakken.

Op dit moment zit ik dus ook in opname, dus ik ben weer actief bezig met mijn herstel.

Daarnaast veel andere (positieve) ontwikkelingen, maar die laat ik vanwege herkenbaarheid achterwege.

Voor de rest die dit leest en actief heeft meegeschreven in dit topic, mijn excuses voor mijn gedrag de laatste periode/reacties in dit topic.

Ik zat inderdaad in een psychose, echter was dat op dat moment zelf niet te beseffen, daarvoor was ik er toen te erg aan toe.
Klik om te vergroten...
Wat goed om van je te horen
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Makelifegreatagain zei:
Zware tijd gehad, veel gebeurd.

Sinds een periode weer zin in het leven en probeer de draad weer op te pakken.

Op dit moment zit ik dus ook in opname, dus ik ben weer actief bezig met mijn herstel.

Daarnaast veel andere (positieve) ontwikkelingen, maar die laat ik vanwege herkenbaarheid achterwege.

Voor de rest die dit leest en actief heeft meegeschreven in dit topic, mijn excuses voor mijn gedrag de laatste periode/reacties in dit topic.

Ik zat inderdaad in een psychose, echter was dat op dat moment zelf niet te beseffen, daarvoor was ik er toen te erg aan toe.
Klik om te vergroten...

Hopelijk gaat nu alles weer goed met je. We trappen een open deur in als we zeggen dat het lang kan deuren, maar de volhouder wint. En ja, het is moeilijk, maar je wil er iets aan doen en dat op zich is al moedig.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lemmy zei:
Hopelijk gaat nu alles weer goed met je. We trappen een open deur in als we zeggen dat het lang kan deuren, maar de volhouder wint. En ja, het is moeilijk, maar je wil er iets aan doen en dat op zich is al moedig.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je bericht.

Dat de weg naar blijvend herstel geen makkelijke weg is, dat heb ik ondertussen ruimschoots ondervonden.

Dat de tijd in de kliniek de (in mijn ogen, uiteraard persoonsgebonden) makkelijke periode is in het traject naar blijvend herstel, ben ik mij ook van bewust.

Ik heb ondertussen meerdere opnames achter de rug, en probeer nu de valkuilen en de oogkleppen en wellicht ook wel de zelfoverschatting die ik eerder had mee te nemen om weer meer bagage en tools mee te nemen als ik de kliniek verlaat.

Voor de mensen die wellicht over meetings beginnen, ik heb ze geprobeerd, het past simpelweg niet bij mij als persoon. Ik voel me er niet prettig (meerdere locaties bezocht, heb het echt een kans gegeven).

De grootste verandering(en) ten opzichte van mijn eerdere pogingen is mijn motivatie, en mijn netwerk.

Ik heb altijd moeten liegen en op eieren moeten lopen omdat mijn omgeving (ex partner) geen steunende, helpende factor was in dit moeilijke proces.

Mijn huidige partner daarintegen wist al voor we een relatie kregen van mijn problematiek, en is ook betrokken bij mijn tijd in de kliniek, is aanwezig bij gesprekken en is bereid en capabel genoeg om mij te ondersteunen vanaf het moment dat ik de kliniek ga verlaten, en het echte werk naar blijvend herstel gaat beginnen.

Dit alles uiteraard op een gezonde manier, met duidelijke grenzen en een helder plan wat we binnen mijn opname met mijn begeleiding gaan opstellen.

Het gevoel en besef dat ik eerlijk kan zijn als ik zucht ga krijgen, er daadwerkelijk iemand bovenop me zit en de signalen die zijn opgesteld in mijn csp herkend en daar op zal acteren, geeft mij veel goede moed.

Daarnaast ga ik mijn ambulante traject een uitgebreider aanpakken, en ook naast mijn traject van VZ met een pschygoloog aan de slag om onderliggende trauma's aan te pakken.

Ook ga ik mijzelf laten omscholen richting werk wat mij zingeving geeft, en daarin krijg ik al geruime tijd begeleiding van een reïntegratie coach voor verslaafden in herstel.

En ondanks dat meetings niks voor mij waren, is er wel iets wat ik er uit gehaald heb, en belangrijk is voor mij als persoon.

One Step At A Time, herstel duurt lang en ik wil als persoon graag te snel en kan moeilijk doseren, wil vaak te snel en overschat mijzelf dan.

Ik ben er van overtuigd dat ik ooit blijvend in herstel zal zijn, en ik doe mijn uiterste best.

Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik kijk weer vooruit en niet achteruit, en dat is al een ontzettende overwinning, want dat ik dit typ en dit topic (en daarmee ikzelf) nog levend is, had ik eigenlijk niet verwacht.

IMG_20241029_212616.jpg
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
misschien kan je sommige dingen die je hebt als bewijs naar @Mezelf sturen oid
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel veel succes!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
UPDATE:

Vanmiddag mezelf gemeld bij de kliniek. Waar ik de vorige keer letterlijk huilend binnenliep, was het deze keer zoveel makkelijker. Het is dezelfde kliniek als de vorige keer dus het personeel kende ik al, dus de "angst" voor het onbekende is er deze keer niet. Eerste indruk van de groep is ook goed, meeste zitten al een eind in hun detox dus er word gelachen, dat is fijn.

Moet zeggen dat ik nu met een ietwat dubbel gevoel zit. Enerzijds grote opluchting dat ik mijn destructieve gedrag een halt toe kan roepen, anderzijds weet ik ook dat het deze keer een lange zit word. Plus de komende dagen en dan vooral nachten, daar zie ik wel tegenop.

Echter weet ik ook dat ik me over 2 weken fysiek en mentaal al zoveel beter ga voelen, dus ik weet ook waar ik het voor doe.

Zal hier regelmatig een update plaatsen, bedankt iedereen voor de steunende reacties! ❤️
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat een heftig verhaal om te lezen.. Ik wens jou heel veel succes en alle kracht en goeds toe voor jouw herstel. Er is licht aan het einde van de tunnel!
P
PietlulLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben er ook geweeest voor gesprekken korte tips die ik kan geven..

- tijdslot gebruiken voor bankpasjes/geld ( indien mogelijk)
- gooi dealers van je telefoon
- als je wilt gebruiken ga een stuk wandelen en kom tot rust en ga Netflix kijken een paar uur oid
- Eet een goede maaltijd met veel eiwit (kom je tot rust)
- achter de PC zitten krijg je ook stress van vermijdt dit zovele mogelijk
- bel iemand op
- HALT = Hunger, Angry, Lonely, Tired (gebruik bevorderend)
- Er is niets noodlottigs aan de hand craving gaat altijd over na zon 30 min

Zelfinzicht moet je krijgen/leren te handelen.
het is de NUMMER 2 meest verslavende hard drug, maar VELE mensen zijn er vanaf geraakt ondanks dat.

Een paar nieuwe hobbies zoeken kan ook werken, dan ben je bezig met wat anders en de coke boeit je niet eens, zoek je roes in een hobby wellicht.

Ik reed net door de stad zag iemand in een tent liggen, sommige mensen hebben het nog veel zwaarder. Zal daar morgen wel ff melding van maken
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#10
UPDATE:

Een snellere update dan gepland. Reality kicks in, en heb een moeilijke dag. Loop er eigenlijk al heel de dag verloren bij en heb het zwaar.

Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nog meer neer moet zetten hier, gewoon even een klote dag.

Aan de andere kant betekent dit wel dat de detox zijn werk doet, om dan maar met een positieve noot af te sluiten..
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Goeie tips @Pietlul

Eentje die ik nog wil toevoegen:
-verwijder social media van je telefoon

Krijg je rust van, geen jaloezie en de fear of missing out. Je hoeft in herstel ook niet ieder weekend te zien dat anderen uitgaan, huisfeestjes of festivals pakken. Het leidt alleen maar af. Herstel op 1 en dan komt de rest vanzelf wel zoals andere leden hier ook altijd zo mooi zeggen.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#12
Allereerst wederom bedankt voor de tips, oa @Pietlul en @Koffieb00n!

UPDATE:

Dag 3 zit er bijna op. De groep is een stuk anders dan de vorige keer, echter wel een aantal bekende gezichten van de vorige keer, en iedereen steunt en helpt elkaar dus dat is prettig.

Moet zeggen dat ik er tot nu toe vrij goed doorheen ga. Weinig ontwenning en ik pak wat uurtjes slaap mee in de nacht, heb deze keer meteen slaapmedicatie dus dat maakt wel echt verschil (geen pammetjes, middel wat suf en roesje geeft, niet heel spannend maar helpt me wel wat).

Wel met vlagen somber omtrent de hele situatie nu ik helder begin te worden. Kan er tot nu toe nog een balans in vinden door me terug te trekken op die momenten, dus ik verlies me er gelukkig niet in.

Wel heb ik het vrij moeilijk met de tijd die ik dagelijks heb door te komen. Verveling slaat al behoorlijk toe namelijk. Maar daar ga ik mijn weg vast wel weer in vinden.

Over paar dagen weer een update, geniet van jullie weekend👋👋.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
UPDATE:

Vandaag een significant betere dag dan gisteren gelukkig! Vannacht goed geslapen, viel snel in slaap en zeker 6 uur aaneengesloten geslapen.

Merk aan alles dat de detox zijn werk doet. Stoelgang weer normaal, eetlust weer als vanouds en energielevel is denk ik zo'n 80% van wat het normaal is. Dat is nu een beetje het probleem, ik kan mijn energie niet kwijt aangezien ik het terrein niet af mag in detox fase. Dus heb een route uitgestippeld om te gaan hardlopen, dat ga ik straks doen.

Eerste kilo's zitten er ook alweer bij, en ook begin ik weer een beetje kleur in mijn gezicht te krijgen.

Enige wat ik vervelend vind is een zeer negatief persoon binnen de groep. Dit maakt dat ik me terug moet trekken in mijn kamer omdat ik dat gewoon niet trek. Vol zelfmedelijden, ligt aan alles en iedereen behalve aan die persoon zelf. Zeer irritant, ik probeer mijn stemming positief te houden dus zon persoon kan ik op dit moment niet echt handlen.

Ik was van plan elke paar dagen een update te geven, echter merk ik dat ik de behoefte heb dat dagelijks even te doen, dus dat doe ik dan ook bij deze😬.

Fijne zondag allemaal👋👋
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Makelifegreatagain zei:
UPDATE:

Een snellere update dan gepland. Reality kicks in, en heb een moeilijke dag. Loop er eigenlijk al heel de dag verloren bij en heb het zwaar.

Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik nog meer neer moet zetten hier, gewoon even een klote dag.

Aan de andere kant betekent dit wel dat de detox zijn werk doet, om dan maar met een positieve noot af te sluiten..
Klik om te vergroten...
Ik had vandaag ook cravings, maar ik heb het doorstaan door een rondje te gaan wandelen en mezelf voor te houden dat ik komende week echt nuchter, energiek en veerkrachtig mijn dingen wil doen en dat ik daarom dus niks wil gebruiken.

Dat helpt misschien voor jou ook: iets bedenken waarvoor je wil leven en als je dan zin krijgt in coke/wiet/gokken dat je je dan indenkt hoe je niet meer goed kan doen waar je voor wil leven als je weer een kater hebt of je geld vergokt hebt.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ik had vandaag ook cravings, maar ik heb het doorstaan door een rondje te gaan wandelen en mezelf voor te houden dat ik komende week echt nuchter, energiek en veerkrachtig mijn dingen wil doen en dat ik daarom dus niks wil gebruiken.

Dat helpt misschien voor jou ook: iets bedenken waarvoor je wil leven en als je dan zin krijgt in coke/wiet/gokken dat je je dan indenkt hoe je niet meer goed kan doen waar je voor wil leven als je weer een kater hebt of je geld vergokt hebt.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je bericht.

Ik heb zeker wat om voor te leven, mijn zoontje!

Dat heeft in en na eerste opname ook zeker geholpen, echter heeft de situatie me er nu toch onder gebracht. Hij is wel de reden dat ik zo snel aan de bel heb getrokken, dat had ik nooit gedaan zonder hem denk ik.

Tot nu toe gelukkig nog geen craving/zucht gehad, maar ik weet dat het gaat komen. Hier in de kliniek ging ik dan douchen/hardlopen, echter heb ik meer handvaten nodig dan dat. Die hoop ik de komende tijd te gaan ontdekken en aan mijn gereedschapskist toe te kunnen voegen zogezegd.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#16
UPDATE:

Prima dag gehad. Bezoek gehad (mijn kindje❤️) dat heeft me uiteraard heel goed gedaan.

Begin mijn draai weer steeds meer te vinden, en het moment dat ik het terrein mag verlaten komt in zicht (= naar de sportschool toe kunnen gaan!) dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik vroeg me wel af, hoe kwamen de mensen hier die ook een klinische opname hebben gehad de dagen door. Ik zit in een fijne, maar rustige groep en merk dat ik hierdoor toch meer tijd zelfstandig moet doden, en daar heb ik nog wat moeite mee.

Tips zijn welkom.

Fijne avond allen👋👋
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Makelifegreatagain zei:
UPDATE:

Prima dag gehad. Bezoek gehad (mijn kindje❤️) dat heeft me uiteraard heel goed gedaan.

Begin mijn draai weer steeds meer te vinden, en het moment dat ik het terrein mag verlaten komt in zicht (= naar de sportschool toe kunnen gaan!) dus daar kijk ik erg naar uit.

Ik vroeg me wel af, hoe kwamen de mensen hier die ook een klinische opname hebben gehad de dagen door. Ik zit in een fijne, maar rustige groep en merk dat ik hierdoor toch meer tijd zelfstandig moet doden, en daar heb ik nog wat moeite mee.

Tips zijn welkom.

Fijne avond allen👋👋
Klik om te vergroten...
Er waren wat mensen in de kliniek waar ik fijn mee kon praten, dat deed me wel goed. Ik ben ook wel graag op mezelf en dat deed ik daar ook wel, maar het voelde ook wel alsof ik er daardoor wat te weinig uitgehaald heb.

Ga je straks buiten naar meetings?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Makelifegreatagain zei:
Ik heb zeker wat om voor te leven, mijn zoontje!
Klik om te vergroten...
Precies! Dus is het slechts nog de uitdaging om dat snel genoeg te bedenken :wink:
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
UPDATE:

Ik heb de detox doorlopen! Nog niet schoon maar wel doorgestroomd naar behandel groep. Erg fijn, nu kan ik inhoudelijk aan de slag met oa zelfcontrole. De meeste hier heb ik op de detox al ontmoet, de meeste zitten er nog maar kort dus ik zal een groot gedeelte van mijn tijd hier met dezelfde mensen doorbrengen. Een hele fijne groep, we steunen elkaar en op sommige momenten hebben we ook echt heel veel lol. Gisteren een moment gehad dat we zo lollig en melig waren dat de tranen in mijn ogen stonden van het lachen. Kan me niet meer herinneren wanneer dat voor het laatst bij mij is voorgekomen.

Ik kan dus ook wel zeggen dat ik in een steeds positievere flow terecht kom. Omgaan met alle tijd die ik hier heb blijft wel een ding, maar ik ben begonnen met lezen en merk dat ik dat ook weer begin te waarderen.

Al met al ben ik dus erg positief met hoe mijn proces tot dusver gaat.

Fijne woensdag allemaal👋👋❤️
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
Ga je straks buiten naar meetings?
Klik om te vergroten...

Jep, in de regio waar ik woon is er helaas niet heel veel "keuze" qua meetings dus ik hoop wel dat het een fijne groep is dan, maar ik heb voor mezelf wel besloten dat te gaan doen.

Heb echter nog totaal geen beeld daarbij, wat kan ik daarin verwachten?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."