Hallo Allemaal,
Graag schrijf ik hier een users guide van de populaire party / trip drug 2C-B. Eigenlijk merk ik niet dat het vaak mis gaat met deze drug maar er zijn heel veel vragen die mijn kant op worden gestuurd als grootverbruiker van dit geweldige stofje hier op het forum. Ik krijg vooral vragen over het uitgaan op 2C-B dus daar richt ik mijn pijlen op.
Mochten er fouten en of toevoegingen zijn voor dit topic dan hoor ik het graag.
Chemische familie en geschiedenis
2C-B (4-broom-2,5-dimethoxyfenethylamine) is een Research Chemical die behoort in de familie fenethylamines en is in 1974 voor het eerst gesynthetiseerd door Alexander Shulgin. Het molecuul word behandeld in het boek (Phenetylamines I Have Known And Loved) waar een prachtige ervaring word beschreven. Als vader van een enorm aantal psychedelica heeft hij een 6 tal favoriete stoffen ook wel de “the Magic Half Dozen” genoemd. 2C-B is één van deze stoffen. Voor de verzamelaars/nerds onder ons de rest is 2C-E, 2C-T-7, 2C-T-2, Mescaline en DOM. Sinds 1997 staat 2C-B op de opiumlijst in Nederland.
Wat doet 2C-B
De effecten van 2C-B kun je vooral onder de psychedelica effecten terug vinden. Het hangt erg van de dosis af. Hieronder een lijstje van de effecten die je kan verwachten.
Positieve effecten
Verbeterd vrolijk humeur
Veranderde staat van bewustzijn
Gevoel van eenheid/verbondenheid
Euforie
Versterkt kleuren zien
Zwemen, Energiestoming & Vibraties
Patroon herkenning
Audio hallucinaties
Tijdsvertraging
Vervorming zien in objecten
CEV een mooi schouwspel aan interne hallucinaties
Seksueel Stimulerend (lagere dosis)
Negatievere effecten
Zware benen
Milde hartslag stijging
Duizeligheid
Misselijkheid
Over stimulerend op drukke plekken (hogere dosering)
Kaakspanning (zeldzaam soms in de opkomst)
De ervaring!
Nou daar gaat ie dan je eerste 2C-B pilletje, en nu! Tot ongeveer een uur kan het zijn dat je niet veel merkt, vooral je eerste keer. Niet dat het de tweede keer sneller werkt maar je leert herkennen hoe het voelt. Een zin die je niet zal gebruiken bij 2C-B is “Hij klapt lekker in!!!” Het gaat geleidelijk omhoog en je merkt dat je vrolijker word. Afhankelijk van je dosering gaan er langzaam dingetjes bewegen en lichtjes en lasers vallen heel erg op (nou vallen lasers altijd wel op, kom op het zijn lasers maar nu wel heel erg) Je wereld word een wereld van patroontjes flikkerende lichtjes en hilariteit.
Het speelt bij mij altijd enorm op mijn humor. Mijn mentale situatie staat op standje debiel en ben constant met een intern dialoog bezig waar ik mijn eigen grote entertainer word. Je interpreteert dingen anders die je ziet wat hilarisch kan zijn.
Dansen op 2C-B kan van mega fanatiek naar heel relaxt en vrij gaan. Het gaat een beetje op en neer bij mij maar er zit niet veel tussenin. Je gaat niet hard zoals met XTC maar je gaat met je eigen flow mee, waar XTC tegen je schreeuwt “dansen mafketel” zegt 2C-B “dans als je wilt dansen zit als je wilt zitten” Het is allemaal wat minder in your face.
Alles komt inmiddels intenser binnen. De leuke dingen maar ook de minder euhm mooie dingen. Een enorme gast met uitpuilende XTC ogen is soms even schrikken. Maar glimlachende mensen zijn dan weer aanstekelijk.
Als je met je ogen dicht danst (brilletje op) heb ik vaak het idee dat ik helemaal alleen ben of dat er juist veel mensen heel dicht op me staan. Ik zie dan de mensen die ik al voorbij heb zien komen op het feestje soms van uren terug dan ook als visuals voor me naar me zwaaien en mee dansen dit tussen de prachtige grafische visuals in mijn hoofd. Probeer ze maar is allemaal tegelijk te laten zwaaien of springen of iets, grote kans dat ze het graag voor je doen. Als je dan je ogen weer open doet sta je nog steeds in dat donkere lege vieze hoekje van de club maar boeie jij was in lichtjes hemel.
Je kan soms wat traag reageren op mensen om je heen. Dit is een rare mix van iets trager een aanraking doorhebben en te afgeleid zijn om die 2 seconden naar iemand te luisteren.
Op je Horloge kijken word ook een andere ervaring. Al dik een uur aan het dansen! Echt niet 25 minuten max. Je tijdsbesef gaat op zijn gat en alles lijkt langer te duren. Dit kan zelfs in kleine dingen. je hoofd ergens heen bewegen 5 seconden ergens naar kijken en weer terug draaien en je denkt “zo das lang geleden dat ik hierheen keek”
Ga ook is lekker even op een bankje zitten of in het gras op een festival en kijk is naar houtnerven en het gras. Het kan lekker levendig zijn om naar te kijken. Ook een beetje rondlopen is erg leuk. Ook in je eentje je word er best avontuurlijk van. Nieuwe dingen/invloeden zijn daardoor erg leuk maar ook soms een beetje uitdagend. Ik moet altijd overal 5 a 10 seconden aan wennen op 2C-B ga ik van binnen naar buiten dan gaat mijn gedachte stoom ongeveer zo “Ok naar buiten lijkt me moeilijk, ok toch maar naar buiten want nieuwsgierig of misschien wel lekker, ok nee vind dit kak het is te koud, hmmm best lekker, jeeej buiten is geweldig, hmmm binnnen lijkt me wel weer leuk, Ay boel mensen) Well you get my drift. Meestal moet ik erg lachen hier om. Beetje alsof ik mezelf sta uit te lachen in de tweede persoon :P
Uiteindelijk ben ik vooral erg in het hier en nu de hele tijd onder 2C-B dat maakt het voor mij zo relaxt. Ook heb ik gewoon een overal leuke lange avond die niet als een debiel aan me voorbij is getrokken.
Doseringen & tijden
Je kan 2C-B slikken, snuiven en pluggen maar slik het nou maar gewoon is makkelijker, duurt langer en snuiven is super pijnlijk voor je neus.
Tresshold 5mg
Licht 10-15mg
Medium 15-20mg
Sterk 25>
Opkomst 60 minuten
Piek 2-3 uur
Nagloei 2-3 uur
Totaal 6-7 uur
Hoeveel moet je nou nemen de eerste keer. De meningen zijn hierover verdeeld maar ik denk dat je het beste met 18mg kan beginnen. Hier gaan een paar mensen (ik weet al wie) echt nog wel wat van vinden maar ik zal uitleggen waarom. Sowieso is alles boven de 20mg te veel voor een eerste keer zeker als je naar een feestje gaat. Tenzij je een toughboy bent die altijd met LSD in de kroeg hangt. 10-15mg is een prima kennismaking maar word vaak wel als licht ervaren. Je krijgt bij 10mg vaak alleen het opgewekte humeur en wat kleurversterking. Lijkt je dit meer dan genoeg top ga hiervoor. Maar wil je ook wat van de glitters, elfjes en regenbogen die 2C-B te bieden heeft onder zijn motorkap neem dan 18mg. Hier zal nog niet het hele scala aan trucjes in je gezicht worden gesmeten maar je begrijpt in ieder geval hoe het werkt. In mijn omgeving en ook online heb ik eigenlijk niet vaak gelezen dat mensen 18mg niet te doen vinden. Dacht je nou na die eerste keer ja de shit die 18mg maar ik wil wel meer ga dan is naar 22-24 en dan omhoog als je dat nodig vind. Momenteel is mijn hoogte dosering 38mg geweest op een festival en ik vond het meer dan goed te doen. Dit was al wel na minstens 15 keer 2C-B.
Bijnemen
Gezien het een psychedelica is heeft 2C-B bijnemen niet heel veel zin. Maar ik heb het wel vaker gedaan om de simpele reden dat het je trip verlengt. De startdosis is heel belangrijk bij 2C-B dit bepaald hoe sterk je trip gaat worden alles wat je na het eerste uur inneemt gaat alleen maar verlengen niet versterken. Soms neem ik na anderhalf a twee uur nog de helft van mijn startdosering bij als het feestje langer duurt. Je begint dan ook echt weer opnieuw te tellen dus hou er rekening mee dat het dan weer 6-7 uur duurt voor het echt ophoud.
Uitwerking & Kater
Als frequent gebruiker van deze carnaval in pil vorm ben ik misschien wat gekleurd in mijn mening (haha) Maar 2CB lijkt geen flinke kater te hebben. Als de 2CB is uitgewerkt ben je wat vermoeid en vaak gaat het gepaard met een lichte hoofdpijn. De hoofdpijn is sochtends altijd wel weg als je voor het slapen gaan twee paracetamolletjes neemt. Slapen is overigens geen probleem zodra je 2CB is uitgewerkt.
Risico’s
2C-B Werkt niet verslavend. Het bouwt een onmiddellijke tolerantie op waardoor je veel meer moet nemen als je het de dag erna nog een keer wilt doen. Ook mist 2C-B een alpha-methyl groep. waardoor het niet in de groep amfetamines thuis hoort zoals speed & MDMA, hierdoor word over het algemeen gedacht dat 2C-B minder neurotoxisch is. 2C-B lijkt de serotonine voorraad niet uit te putten maar lijkt de taak tijdelijk over te nemen.
Waar je wel rekening mee zou moeten houden als jij of één van je vrienden aan de 2C-B is een overload aan prikkels. Het kan gebeuren dat je ineens het gevoel hebt dat er wel heel veel hectiek en mensen om je heen zijn. Het zal niet snel overslaan in een bad trip maar duurt het je te lang dan helpt het wel om een wat rustigere plek op te zoeken.
Testen
Omdat het bij 2C-B nogal van belang is of je 10, 15 of 20 mg op hebt moet je je pillen of poeder laten testen. Zo weet je wat er in zit en of het ook echt 2C-B is. Soms krijg je namelijk XTC van je dealer. Meestal is 2C-B wel echt een kleiner/platter pilletje.
Combinaties
2C-B + Ketamine
Een beetje keta (niet te veel) kan erg leuk zijn tijdens of vlak na de piek. Het versterkt de 2C-B even en maakt de headspace wat vager.
2C-B + Wiet
Bij mij pas één keer gebeurd. Je word echt mega chill en krijgt een nog euforischer gevoel. Hetw as een heerlijke combinatie.
2C-B + Speed
Dit doe ik tegenwoordig eigenlijk wel vaak. Het neemt de zware benen net even wat weg en geeft iets meer energie mee. Neem wel echt maar een heel klein beetje anders zal het de 2CB gaan overheersen.
2C-B + XTC
Dit word ook wel de nexus-flip genoemd. Je neemt je 2C-B en op de piek neem je je XTC (of andersom maar dat lijkt mij niet chill) Je zal dan al trippend in je XTC terecht komen. Ik heb het ook wel is tegelijk ingenomen en toen merkte ik de 2C-B niet op.
2CB + Alcohol
Het verschilt een beetje in welke volgorde maar als je flink dronken bent zal 2C-B een heftiger effect op je hebben.
Verwachtingen bijstellen
Dit stukje is geschreven voor de XTC gebruiker die een vervanging zoekt. 2C-B doet niet hetzelfde als XTC hoezeer sommige mensen ook zeggen dat het XTC trekjes heeft. Het enige dat ik vind is dat sommige dingen op 2C-B ervaart die je ook op XTC ervaart. Je ervaart het alleen op een hele andere manier. Neem dus geen 2C-B als je altijd lekker wil kaakschaatsen en er als een idioot bij wil lopen want dat gaat het niet voor je doen. Wat wel kan is tijdens 2C-B gebruik indenken hoe het voelt om XTC op te hebben en dit gevoel terug halen. Dit lukt me altijd wel vrij makkelijk maar het duurt dan altijd een paar minuten en dan het is weer weg. Dus dames en heren behandel het als wat anders de 2C-B verdiend het.
Have fun snoep verstandig, jullie vrolijke snoeper Bobsacamano