Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

75 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sannetje zei:
Wow. Na het lezen van deze post wil ik het toch wel graag een keer proberen !

Ik gebruik meestal xtc, ook wel is coke en speed gedaan. Nog nooit trip middelen gebruikt. Wellis gehallucineerd op xtc, wat ik als prettig ervaren heb. Maar echt trippen lijkt me toch wat heftig..

Is het een gek idee om een kleine dosis 2cb te nemen op een techno feestje om net dat leuke randje te krijgen zonder dat je de controle over de werkelijkheid kwijt bent? Ik neem aan dat je met je mindset de trip super goed kan sturen ben hier ook niet bang voor. Maar is het mogelijk een lichte dosering te nemen waardoor je alleen de vrolijkheid en grappigheid voelt en misschien wat mooie kleuren en geluiden idk. Ik wil alleen niet gaan tot paarse kabouters zien ofso.. Ik wil het een beetje onschuldig houden. En zou ik dit dan kunnen combineren met cafeïne om me wat energie te geven? Of speed?

Ik zoek naar een soort vervanger voor xtc wanneer ik 2 maanden moet wachten elke keer. Speed valt me een beetje tegen, maar echt ziek hard trippen en geen controle over mezelf zie ik ook niet zitten..

Help?
Klik om te vergroten...
Ik vind 2cb persoonlijk erg leuk! Ik heb dit 4 keer gedaan waarvan 1 keer echt goed. De andere 3 keer had ik net te weinig voor mijn doen genomen omdat ik ze niet had laten testen en dus niet wist hoeveel mg er inzat.. (heb me overigens wel lekker gevoeld die avond, veel gelachen) bij die ene keer dus wel en heb toen 36 mg genomen. Zag alles in patroontjes, alsof er een soort lens over mn oog zat met patroontjes. Heel vaag. Golvende muren en geluid klonk anders. Ook voelde mn neus heel klein en was mn ene hand groter. Verder heb ik me dood gelachen om alles en was ik echt super vrolijk. Wel kreeg ik na een tijdje erg pijn in mn voorhoofd, daar heb ik me wel aan geërgerd. Oh en niet te vergeten : geen kater de volgende dag :smiley:

Of je het kan combineren met cafeïne of speed weet ik niet. Lijkt me niet verstandig! Maar misschien weten andere hier van die combinatie af.

Ik weet bijna zeker dat als je gewoon een goede dosering neemt je er niet bang voor hoeft te zijn dat je de controle kwijt raakt. Wel is hier de juiste setting natuurlijk voor nodig en moet je lekker in je vel zitten!
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
@TechnoChicken mmm klinkt leuk en een goed idee voor een eerste keer trip middel. De setting is thuishaven, aangezien je techno chicken heet zal je wel weten wat dat is neem ik aan?

Ik heb voorkeur aan gebruiken op feestjes ipv thuis. Thuis ben ik me veel te bewust van alles en ga ik te hard nadenken en maak ik mezelf gek. Vind het fijn op een feestje met lieve mensen om me heen en een idee van dat ik genoeg afleiding heb als ik even niet zo lekker ga. En op de een of andere manier stelt het me heel erg gerust dat er ehbo aanwezig is mocht ik een teen breken.

Ik ga zeker nadenken of ik dit wil gaan doen!
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sannetje zei:
@TechnoChicken mmm klinkt leuk en een goed idee voor een eerste keer trip middel. De setting is thuishaven, aangezien je techno chicken heet zal je wel weten wat dat is neem ik aan?

Ik heb voorkeur aan gebruiken op feestjes ipv thuis. Thuis ben ik me veel te bewust van alles en ga ik te hard nadenken en maak ik mezelf gek. Vind het fijn op een feestje met lieve mensen om me heen en een idee van dat ik genoeg afleiding heb als ik even niet zo lekker ga. En op de een of andere manier stelt het me heel erg gerust dat er ehbo aanwezig is mocht ik een teen breken.

Ik ga zeker nadenken of ik dit wil gaan doen!
Klik om te vergroten...
Ohhh heel nice! Betreft het thuis gebruiken geef ik je wel gelijk, een festivalletje is dan de beste plek.
M
MercedeszLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuke beschrijving!
Heb alleen zelf een hele slechte ervaring met 2-CB en het leek zeker niet op XTC. Euforie, blijheid en al die andere dingen gebeurde niet maar voelde me heel klote. ( Lees mijn 2-CB ervaring )
P
PerfectChaosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goeiemorgen,

Volgende week zaterdag word mijn eerste keer 2c-b. Ik ga dit nemen samen met mijn vriendin en een goede vriend van ons. Ik ben erg ethousiast geworden na het lezen van het boek PiHKAL van onze held Shura. Verder heb ik ervaring met: psilocybine (truffels), MDMA (xtc), amfetamine, ketamine, zowel recreatief en zoals voorgeschreven gebruik van methylfenidaat and last but not least wiet.

Een tijd geleden 2c-b gekocht, werd verkocht als 19-21 mg. Na het testen bleek er 9 mg werkzame stof in te zitten, laat dus altijd je drugs testen het kost niks en is een kleine moeite. We nemen ieder 2 pillen van 9 mg wat dus uitkomt op een dosis van 18 mg.

Ik heb mijzelf, naar eigen zeggen, goed voorbereid door veel reports te lezen en allerhande boeken over deze stof en drugs in het algemeen.
Nu is mijn vraag: Welke activiteiten zijn leuk om te doen tijdens de trip? Er is een mogelijkheid om te gaan schilderen want we nemen het in een thuissetting.
En hebben jullie verder nog tips? denk aan eten, glowsticks en dat soort dingen...

Na afloop zal ik een report schrijven en uploaden, mocht ik dit vergeten schroom dan niet om een berichtje te sturen.
T
TripnibLid
01-01-2024, 00:00
#6
Is er iemand aanwezig die ervaring heeft met een angststoornis die veroorzaakt is door 2c-b?

Zoja heb ik wat vragen want dat is mij zo'n 4 jaar geleden overkomen en heb er zo nu en dan nogsteeds last van.
G
GABAadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bobsacamano zei:
Hallo Allemaal,

Graag schrijf ik hier een users guide van de populaire party / trip drug 2C-B. Eigenlijk merk ik niet dat het vaak mis gaat met deze drug maar er zijn heel veel vragen die mijn kant op worden gestuurd als grootverbruiker van dit geweldige stofje hier op het forum. Ik krijg vooral vragen over het uitgaan op 2C-B dus daar richt ik mijn pijlen op.

Mochten er fouten en of toevoegingen zijn voor dit topic dan hoor ik het graag.

Chemische familie en geschiedenis
2C-B (4-broom-2,5-dimethoxyfenethylamine) is een Research Chemical die behoort in de familie fenethylamines en is in 1974 voor het eerst gesynthetiseerd door Alexander Shulgin. Het molecuul word behandeld in het boek (Phenetylamines I Have Known And Loved) waar een prachtige ervaring word beschreven. Als vader van een enorm aantal psychedelica heeft hij een 6 tal favoriete stoffen ook wel de “the Magic Half Dozen” genoemd. 2C-B is één van deze stoffen. Voor de verzamelaars/nerds onder ons de rest is 2C-E, 2C-T-7, 2C-T-2, Mescaline en DOM. Sinds 1997 staat 2C-B op de opiumlijst in Nederland.


Wat doet 2C-B
De effecten van 2C-B kun je vooral onder de psychedelica effecten terug vinden. Het hangt erg van de dosis af. Hieronder een lijstje van de effecten die je kan verwachten.

Positieve effecten
Verbeterd vrolijk humeur
Veranderde staat van bewustzijn
Gevoel van eenheid/verbondenheid
Euforie
Versterkt kleuren zien
Zwemen, Energiestoming & Vibraties
Patroon herkenning
Audio hallucinaties
Tijdsvertraging
Vervorming zien in objecten
CEV een mooi schouwspel aan interne hallucinaties
Seksueel Stimulerend (lagere dosis)


Negatievere effecten
Zware benen
Milde hartslag stijging
Duizeligheid
Misselijkheid
Over stimulerend op drukke plekken (hogere dosering)
Kaakspanning (zeldzaam soms in de opkomst)


De ervaring!
Nou daar gaat ie dan je eerste 2C-B pilletje, en nu! Tot ongeveer een uur kan het zijn dat je niet veel merkt, vooral je eerste keer. Niet dat het de tweede keer sneller werkt maar je leert herkennen hoe het voelt. Een zin die je niet zal gebruiken bij 2C-B is “Hij klapt lekker in!!!” Het gaat geleidelijk omhoog en je merkt dat je vrolijker word. Afhankelijk van je dosering gaan er langzaam dingetjes bewegen en lichtjes en lasers vallen heel erg op (nou vallen lasers altijd wel op, kom op het zijn lasers maar nu wel heel erg) Je wereld word een wereld van patroontjes flikkerende lichtjes en hilariteit.

Het speelt bij mij altijd enorm op mijn humor. Mijn mentale situatie staat op standje debiel en ben constant met een intern dialoog bezig waar ik mijn eigen grote entertainer word. Je interpreteert dingen anders die je ziet wat hilarisch kan zijn.

Dansen op 2C-B kan van mega fanatiek naar heel relaxt en vrij gaan. Het gaat een beetje op en neer bij mij maar er zit niet veel tussenin. Je gaat niet hard zoals met XTC maar je gaat met je eigen flow mee, waar XTC tegen je schreeuwt “dansen mafketel” zegt 2C-B “dans als je wilt dansen zit als je wilt zitten” Het is allemaal wat minder in your face.

Alles komt inmiddels intenser binnen. De leuke dingen maar ook de minder euhm mooie dingen. Een enorme gast met uitpuilende XTC ogen is soms even schrikken. Maar glimlachende mensen zijn dan weer aanstekelijk.

Als je met je ogen dicht danst (brilletje op) heb ik vaak het idee dat ik helemaal alleen ben of dat er juist veel mensen heel dicht op me staan. Ik zie dan de mensen die ik al voorbij heb zien komen op het feestje soms van uren terug dan ook als visuals voor me naar me zwaaien en mee dansen dit tussen de prachtige grafische visuals in mijn hoofd. Probeer ze maar is allemaal tegelijk te laten zwaaien of springen of iets, grote kans dat ze het graag voor je doen. Als je dan je ogen weer open doet sta je nog steeds in dat donkere lege vieze hoekje van de club maar boeie jij was in lichtjes hemel.

Je kan soms wat traag reageren op mensen om je heen. Dit is een rare mix van iets trager een aanraking doorhebben en te afgeleid zijn om die 2 seconden naar iemand te luisteren.

Op je Horloge kijken word ook een andere ervaring. Al dik een uur aan het dansen! Echt niet 25 minuten max. Je tijdsbesef gaat op zijn gat en alles lijkt langer te duren. Dit kan zelfs in kleine dingen. je hoofd ergens heen bewegen 5 seconden ergens naar kijken en weer terug draaien en je denkt “zo das lang geleden dat ik hierheen keek”

Ga ook is lekker even op een bankje zitten of in het gras op een festival en kijk is naar houtnerven en het gras. Het kan lekker levendig zijn om naar te kijken. Ook een beetje rondlopen is erg leuk. Ook in je eentje je word er best avontuurlijk van. Nieuwe dingen/invloeden zijn daardoor erg leuk maar ook soms een beetje uitdagend. Ik moet altijd overal 5 a 10 seconden aan wennen op 2C-B ga ik van binnen naar buiten dan gaat mijn gedachte stoom ongeveer zo “Ok naar buiten lijkt me moeilijk, ok toch maar naar buiten want nieuwsgierig of misschien wel lekker, ok nee vind dit kak het is te koud, hmmm best lekker, jeeej buiten is geweldig, hmmm binnnen lijkt me wel weer leuk, Ay boel mensen) Well you get my drift. Meestal moet ik erg lachen hier om. Beetje alsof ik mezelf sta uit te lachen in de tweede persoon :P

Uiteindelijk ben ik vooral erg in het hier en nu de hele tijd onder 2C-B dat maakt het voor mij zo relaxt. Ook heb ik gewoon een overal leuke lange avond die niet als een debiel aan me voorbij is getrokken.

Doseringen & tijden
Je kan 2C-B slikken, snuiven en pluggen maar slik het nou maar gewoon is makkelijker, duurt langer en snuiven is super pijnlijk voor je neus.

Tresshold 5mg
Licht 10-15mg
Medium 15-20mg
Sterk 25>

Opkomst 60 minuten
Piek 2-3 uur
Nagloei 2-3 uur
Totaal 6-7 uur


Hoeveel moet je nou nemen de eerste keer. De meningen zijn hierover verdeeld maar ik denk dat je het beste met 18mg kan beginnen. Hier gaan een paar mensen (ik weet al wie) echt nog wel wat van vinden maar ik zal uitleggen waarom. Sowieso is alles boven de 20mg te veel voor een eerste keer zeker als je naar een feestje gaat. Tenzij je een toughboy bent die altijd met LSD in de kroeg hangt. 10-15mg is een prima kennismaking maar word vaak wel als licht ervaren. Je krijgt bij 10mg vaak alleen het opgewekte humeur en wat kleurversterking. Lijkt je dit meer dan genoeg top ga hiervoor. Maar wil je ook wat van de glitters, elfjes en regenbogen die 2C-B te bieden heeft onder zijn motorkap neem dan 18mg. Hier zal nog niet het hele scala aan trucjes in je gezicht worden gesmeten maar je begrijpt in ieder geval hoe het werkt. In mijn omgeving en ook online heb ik eigenlijk niet vaak gelezen dat mensen 18mg niet te doen vinden. Dacht je nou na die eerste keer ja de shit die 18mg maar ik wil wel meer ga dan is naar 22-24 en dan omhoog als je dat nodig vind. Momenteel is mijn hoogte dosering 38mg geweest op een festival en ik vond het meer dan goed te doen. Dit was al wel na minstens 15 keer 2C-B.

Bijnemen
Gezien het een psychedelica is heeft 2C-B bijnemen niet heel veel zin. Maar ik heb het wel vaker gedaan om de simpele reden dat het je trip verlengt. De startdosis is heel belangrijk bij 2C-B dit bepaald hoe sterk je trip gaat worden alles wat je na het eerste uur inneemt gaat alleen maar verlengen niet versterken. Soms neem ik na anderhalf a twee uur nog de helft van mijn startdosering bij als het feestje langer duurt. Je begint dan ook echt weer opnieuw te tellen dus hou er rekening mee dat het dan weer 6-7 uur duurt voor het echt ophoud.

Uitwerking & Kater
Als frequent gebruiker van deze carnaval in pil vorm ben ik misschien wat gekleurd in mijn mening (haha) Maar 2CB lijkt geen flinke kater te hebben. Als de 2CB is uitgewerkt ben je wat vermoeid en vaak gaat het gepaard met een lichte hoofdpijn. De hoofdpijn is sochtends altijd wel weg als je voor het slapen gaan twee paracetamolletjes neemt. Slapen is overigens geen probleem zodra je 2CB is uitgewerkt.

Risico’s
2C-B Werkt niet verslavend. Het bouwt een onmiddellijke tolerantie op waardoor je veel meer moet nemen als je het de dag erna nog een keer wilt doen. Ook mist 2C-B een alpha-methyl groep. waardoor het niet in de groep amfetamines thuis hoort zoals speed & MDMA, hierdoor word over het algemeen gedacht dat 2C-B minder neurotoxisch is. 2C-B lijkt de serotonine voorraad niet uit te putten maar lijkt de taak tijdelijk over te nemen.

Waar je wel rekening mee zou moeten houden als jij of één van je vrienden aan de 2C-B is een overload aan prikkels. Het kan gebeuren dat je ineens het gevoel hebt dat er wel heel veel hectiek en mensen om je heen zijn. Het zal niet snel overslaan in een bad trip maar duurt het je te lang dan helpt het wel om een wat rustigere plek op te zoeken.

Testen
Omdat het bij 2C-B nogal van belang is of je 10, 15 of 20 mg op hebt moet je je pillen of poeder laten testen. Zo weet je wat er in zit en of het ook echt 2C-B is. Soms krijg je namelijk XTC van je dealer. Meestal is 2C-B wel echt een kleiner/platter pilletje.

Combinaties
2C-B + Ketamine
Een beetje keta (niet te veel) kan erg leuk zijn tijdens of vlak na de piek. Het versterkt de 2C-B even en maakt de headspace wat vager.

2C-B + Wiet
Bij mij pas één keer gebeurd. Je word echt mega chill en krijgt een nog euforischer gevoel. Hetw as een heerlijke combinatie.

2C-B + Speed
Dit doe ik tegenwoordig eigenlijk wel vaak. Het neemt de zware benen net even wat weg en geeft iets meer energie mee. Neem wel echt maar een heel klein beetje anders zal het de 2CB gaan overheersen.

2C-B + XTC
Dit word ook wel de nexus-flip genoemd. Je neemt je 2C-B en op de piek neem je je XTC (of andersom maar dat lijkt mij niet chill) Je zal dan al trippend in je XTC terecht komen. Ik heb het ook wel is tegelijk ingenomen en toen merkte ik de 2C-B niet op.

2CB + Alcohol
Het verschilt een beetje in welke volgorde maar als je flink dronken bent zal 2C-B een heftiger effect op je hebben.

Verwachtingen bijstellen
Dit stukje is geschreven voor de XTC gebruiker die een vervanging zoekt. 2C-B doet niet hetzelfde als XTC hoezeer sommige mensen ook zeggen dat het XTC trekjes heeft. Het enige dat ik vind is dat sommige dingen op 2C-B ervaart die je ook op XTC ervaart. Je ervaart het alleen op een hele andere manier. Neem dus geen 2C-B als je altijd lekker wil kaakschaatsen en er als een idioot bij wil lopen want dat gaat het niet voor je doen. Wat wel kan is tijdens 2C-B gebruik indenken hoe het voelt om XTC op te hebben en dit gevoel terug halen. Dit lukt me altijd wel vrij makkelijk maar het duurt dan altijd een paar minuten en dan het is weer weg. Dus dames en heren behandel het als wat anders de 2C-B verdiend het.

Have fun snoep verstandig, jullie vrolijke snoeper Bobsacamano
Klik om te vergroten...
Ik ben uit dealer en illegale drugs gestapt sinds ik clean ben van GHB voor 5 jaar. Weet je misschien een goede research chemical variant?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Euphorischplezier zei:
Ben he l nieuwschierig naar deze 2cb pillen. En ik weet dat ik 2cb via research chemical sites kan bestellen, maar voreg me af.. die pil vorm heeft die ook een naam ? Zoals 3m poes is en x snoepie... Dit zodat ik kan informeren bij mijn plaatselijke plezier apotheker hoe en wat
Klik om te vergroten...
2C-B staat op de opiumlijst dus die vind je niet zomaar op een clearnet RC site. Ik denk dat dealers het gewoon als 2C-B kennen, maar de straatnaam is Nexus. Pas op dat je geen roze poeder krijgt dat Tucibi wordt genoemd, dat is over het algemeen troep (een mengsel van MDMA+Ketamine+wat er nog in de voorraad zit dat slecht verkoopt o.i.d.).
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bobsacamano zei:
Hey man,

Je moet wel werken aan 2C-B je doet het samen de 2C-B doet niet alles alleen voor je. Als je niet verwacht te gaan trippen en hier geen rekening mee houd kan het me voorstellen dat je die gevoelens krijgt.

Zoek gewoon het plekje en situatie op die jij het fijnst vind.
Klik om te vergroten...
Ik had ook niet verwacht te gaan trippen inderdaad. Had zo'n lage dosering (2x 9 mg met anderhalf uur verschil) dat ik dacht dat ik netto wel onder die 15mg zou blijven (ondergrens voor trippen). Ook was het niet echt een tripsetting (klein huisfeest), dus binnenkort als ik even tijd heb maar eens 18 mg pakken en ook echt proberen te trippen. Gek genoeg had ik met dezelfde dosering op een feest een paar weken later geen last van negatieve effecten (dan zijn er natuurlijk veel meer prikkels en let je niet zo op de kleine effecten, en het was ook gewoon een geweldig feest :rolleyes:, dus zo gek is het dan eigenlijk weer niet).

Bobsacamano zei:
4-FA topic gaan we mee bezig ik en Bee hadden ook al dezelfde conclusie getrokken. Thanks voor je input.
Klik om te vergroten...
Graag gedaan :wave:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Peppi en Coki zei:
P.S. moet er ook niet eens een 4-FA infotopic komen? Wordt denk ik nog meer gebruikt dan 2C-B, maar alle nuttige info staat verspreid over meerdere topics
Klik om te vergroten...
Mocht je zin en tijd hebben kun je er een schrijven hoor. Ik wil dan wel voorstellen dat wij hem nog even doorlezen op inhoud en opmaak, maar dan kun jij het uiteindelijk gewoon posten en maken wij er een sticky van. Krijg jij ook gewoon de credits voor je werk.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat voor soort feest moet ik pakken dan? Zelf ga ik veel naar hardcore feesten en zit het tempo er goed in omdat ik van de uptempo houd. Dansen is dan ook een MUST.

Soms ga ik naar een techno feestje, 1x in het half jaar. Is het meer aan te raden daar dan 2-cb te doen? De lichtshows van hardcore zijn wel stukke beter namelijk.

Is aan het water zitten, beetje zwemmen op een rustige plek er ook goed voor?

En ik zou dan de combinatie nexus-flip willen doen. Heb zelf al ervaringen met beide stofjes.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mag ik stukjes jatten voor mijn 3 talige (recreatieve)drugs bijsluiter op 1 a4tje? Ja, daar ben ik nog steeds mee bezig...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ga vooral je gang :)

MeejheM zei:
Mag ik stukjes jatten voor mijn 3 talige (recreatieve)drugs bijsluiter op 1 a4tje? Ja, daar ben ik nog steeds mee bezig...
Klik om te vergroten...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#14
oortjes zei:
Wat voor soort feest moet ik pakken dan? Zelf ga ik veel naar hardcore feesten en zit het tempo er goed in omdat ik van de uptempo houd. Dansen is dan ook een MUST.

Soms ga ik naar een techno feestje, 1x in het half jaar. Is het meer aan te raden daar dan 2-cb te doen? De lichtshows van hardcore zijn wel stukke beter namelijk.

Is aan het water zitten, beetje zwemmen op een rustige plek er ook goed voor?

En ik zou dan de combinatie nexus-flip willen doen. Heb zelf al ervaringen met beide stofjes.
Klik om te vergroten...

Hardcore feestjes zijn prima te doen, maar je moet het gewoon van je eigen energie hebben. Ik vind het op hardcore feestjes een hele leuke vervanger voor andere drugs. Maar als je echt een hele avond vol gas wil gaan hakken dan kan je denk ik beter speed nemen. Of misschien een combinatie van de twee, maar daar heb ik zelf niet zo veel ervaring mee.

Dat laatste is ook echt chill, als ik 2cb gebruik loop ik ook graag door een bos heen of park. Heb het ook eens op het strand gedaan en dat is ook leuk/gezellig. Ook wel een beetje spannend trouwens, kwam op eens licht vanuit het water naar de kust, bleek uiteindelijk een vissersboot te zijn maar daar kwamen we de volgende dag pas achter.
H
HopsaPlopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeer mooi geschreven handleiding met voldoende informatie.
De combinatie 2-cb met keta vind ik zelf niet speciaal omdat keta veel krachtiger is, en ook minder lang werkt, maar dat terzijde. Ik heb een vraag!

Wanneer ik thuis een tripje maak (in bed vaak), neem ik ongeveer 48-50mg en duurt het ongeveer 2,5 uur voordat ze echt lekker werken, maar tot dat punt heb ik steeds het gevoel dat ik 'iets' erbij moet nemen om het een aangename trip te maken.
Hiermee bedoel ik niet perse 2-cb maar nog een halve fles passoa (of een andere drank), tegelijk met een hoge dosis ritalin (40, 60, 60mg in 1 uur) (ik heb ADD).
En daarna is het een mooie trip, maar nu is mijn vraag dus:
- Is het normaal dat ik steeds 'iets' bij wil nemen?
- Maakt het bijnemen een (groot) verschil? of haalt het alleen de onrust weg in m'n hoofd?

Alvast bedankt!
Groetjes,
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#16
HopsaPlop zei:
Zeer mooi geschreven handleiding met voldoende informatie.
De combinatie 2-cb met keta vind ik zelf niet speciaal omdat keta veel krachtiger is, en ook minder lang werkt, maar dat terzijde. Ik heb een vraag!

Wanneer ik thuis een tripje maak (in bed vaak), neem ik ongeveer 48-50mg en duurt het ongeveer 2,5 uur voordat ze echt lekker werken, maar tot dat punt heb ik steeds het gevoel dat ik 'iets' erbij moet nemen om het een aangename trip te maken.
Hiermee bedoel ik niet perse 2-cb maar nog een halve fles passoa (of een andere drank), tegelijk met een hoge dosis ritalin (40, 60, 60mg in 1 uur) (ik heb ADD).
En daarna is het een mooie trip, maar nu is mijn vraag dus:
- Is het normaal dat ik steeds 'iets' bij wil nemen?
- Maakt het bijnemen een (groot) verschil? of haalt het alleen de onrust weg in m'n hoofd?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Klik om te vergroten...
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.

Bijnemen versterkt bij 2c-b (net zoals bij andere tripmiddelen) het effect niet (tenzij je een lage startdosis hebt genomen, dan wordt het nog wel een beetje sterker). Enige wat er gebeurt, is dat het effect langer zal duren. Dus je kan het doen, maar het zal niet per se sneller inslaan of iets dergelijks.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit dus. Ik herken het wel ongeduld en 2C-B zijn niet een hele goeie combi :P

Peppi en Coki zei:
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.
Klik om te vergroten...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bobsacamano zei:
Dit dus. Ik herken het wel ongeduld en 2C-B zijn niet een hele goeie combi :P

Peppi en Coki zei:
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Zeker niet, ken iemand die hierdoor in het ziekenhuis is beland, te snel te veel bijgenomen. Kon de prikkels niet aan en werd helemaal gek, was voor geen mogelijkheid rustig te houden. Wou per se dat er een ziekenwagen gebeld werd. Was een duur grapje..

Wat ik trouwens wel slecht vind is dat die broeders nooit van 2cb gehoord hadden. Al hoewel, mag je verwachten dat ze het kennen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
benniesmitters zei:
Wat ik trouwens wel slecht vind is dat die broeders nooit van 2cb gehoord hadden. Al hoewel, mag je verwachten dat ze het kennen?
Klik om te vergroten...
Hier op het forum zou je soms denken dat 2C-B heel gangbaar is, maar in de echte wereld valt dat wel mee. Dus heel gek vind ik het eigenlijk niet.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."