Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

2C-B Veel gestelde vragen, alles voor je eerste keer.

75 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey man,

Je moet wel werken aan 2C-B je doet het samen de 2C-B doet niet alles alleen voor je. Als je niet verwacht te gaan trippen en hier geen rekening mee houd kan het me voorstellen dat je die gevoelens krijgt.

Zoek gewoon het plekje en situatie op die jij het fijnst vind.

4-FA topic gaan we mee bezig ik en Bee hadden ook al dezelfde conclusie getrokken. Thanks voor je input.



Peppi en Coki zei:
Goeie post, duidelijke info. Heb zelf alleen nog maar ervaring met een lichte dosis maar dat was al geweldig. Humeur kon echt niet meer stuk (behalve als er de hele tijd kutmuziek werd gedraaid, toen voelde ik mij wel wat minder, maar toen er weer een leuk nummer kwam was ik in één keer weer happy :grin:), veel energie (last van mijn kaken van als het kauwgom kauwen), best wel gewoon top.

Had alleen wel dat in een thuissetting (dus heel weinig prikkels vergeleken met een feest) ik steeds misselijk werd als ik in de tuin rond stond te kijken en zag dat alles aan het bewegen was. Ik vond het er vet uitzien en tegelijkertijd ook zeer beangstigend dat ik wist dat het niet te stoppen. Toen ik weer naar binnen ging was dat gelijk weer weg, maar elke keer dat ik naar buiten ging (het bleef gewoon vet eruit zien :rolleyes:) kwam die angst terug. Misschien de volgende keer met een iets andere motivatie erin gaan (dat ik ook daadwerkelijk ga trippen ipv alleen een humeur/energie boost) en hopen dat het er niet zal zijn.

P.S. moet er ook niet eens een 4-FA infotopic komen? Wordt denk ik nog meer gebruikt dan 2C-B, maar alle nuttige info staat verspreid over meerdere topics
Klik om te vergroten...
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bobsacamano zei:
Hey man,

Je moet wel werken aan 2C-B je doet het samen de 2C-B doet niet alles alleen voor je. Als je niet verwacht te gaan trippen en hier geen rekening mee houd kan het me voorstellen dat je die gevoelens krijgt.

Zoek gewoon het plekje en situatie op die jij het fijnst vind.
Klik om te vergroten...
Ik had ook niet verwacht te gaan trippen inderdaad. Had zo'n lage dosering (2x 9 mg met anderhalf uur verschil) dat ik dacht dat ik netto wel onder die 15mg zou blijven (ondergrens voor trippen). Ook was het niet echt een tripsetting (klein huisfeest), dus binnenkort als ik even tijd heb maar eens 18 mg pakken en ook echt proberen te trippen. Gek genoeg had ik met dezelfde dosering op een feest een paar weken later geen last van negatieve effecten (dan zijn er natuurlijk veel meer prikkels en let je niet zo op de kleine effecten, en het was ook gewoon een geweldig feest :rolleyes:, dus zo gek is het dan eigenlijk weer niet).

Bobsacamano zei:
4-FA topic gaan we mee bezig ik en Bee hadden ook al dezelfde conclusie getrokken. Thanks voor je input.
Klik om te vergroten...
Graag gedaan :wave:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Peppi en Coki zei:
P.S. moet er ook niet eens een 4-FA infotopic komen? Wordt denk ik nog meer gebruikt dan 2C-B, maar alle nuttige info staat verspreid over meerdere topics
Klik om te vergroten...
Mocht je zin en tijd hebben kun je er een schrijven hoor. Ik wil dan wel voorstellen dat wij hem nog even doorlezen op inhoud en opmaak, maar dan kun jij het uiteindelijk gewoon posten en maken wij er een sticky van. Krijg jij ook gewoon de credits voor je werk.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat voor soort feest moet ik pakken dan? Zelf ga ik veel naar hardcore feesten en zit het tempo er goed in omdat ik van de uptempo houd. Dansen is dan ook een MUST.

Soms ga ik naar een techno feestje, 1x in het half jaar. Is het meer aan te raden daar dan 2-cb te doen? De lichtshows van hardcore zijn wel stukke beter namelijk.

Is aan het water zitten, beetje zwemmen op een rustige plek er ook goed voor?

En ik zou dan de combinatie nexus-flip willen doen. Heb zelf al ervaringen met beide stofjes.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mag ik stukjes jatten voor mijn 3 talige (recreatieve)drugs bijsluiter op 1 a4tje? Ja, daar ben ik nog steeds mee bezig...
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga vooral je gang :)

MeejheM zei:
Mag ik stukjes jatten voor mijn 3 talige (recreatieve)drugs bijsluiter op 1 a4tje? Ja, daar ben ik nog steeds mee bezig...
Klik om te vergroten...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#7
oortjes zei:
Wat voor soort feest moet ik pakken dan? Zelf ga ik veel naar hardcore feesten en zit het tempo er goed in omdat ik van de uptempo houd. Dansen is dan ook een MUST.

Soms ga ik naar een techno feestje, 1x in het half jaar. Is het meer aan te raden daar dan 2-cb te doen? De lichtshows van hardcore zijn wel stukke beter namelijk.

Is aan het water zitten, beetje zwemmen op een rustige plek er ook goed voor?

En ik zou dan de combinatie nexus-flip willen doen. Heb zelf al ervaringen met beide stofjes.
Klik om te vergroten...

Hardcore feestjes zijn prima te doen, maar je moet het gewoon van je eigen energie hebben. Ik vind het op hardcore feestjes een hele leuke vervanger voor andere drugs. Maar als je echt een hele avond vol gas wil gaan hakken dan kan je denk ik beter speed nemen. Of misschien een combinatie van de twee, maar daar heb ik zelf niet zo veel ervaring mee.

Dat laatste is ook echt chill, als ik 2cb gebruik loop ik ook graag door een bos heen of park. Heb het ook eens op het strand gedaan en dat is ook leuk/gezellig. Ook wel een beetje spannend trouwens, kwam op eens licht vanuit het water naar de kust, bleek uiteindelijk een vissersboot te zijn maar daar kwamen we de volgende dag pas achter.
H
HopsaPlopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeer mooi geschreven handleiding met voldoende informatie.
De combinatie 2-cb met keta vind ik zelf niet speciaal omdat keta veel krachtiger is, en ook minder lang werkt, maar dat terzijde. Ik heb een vraag!

Wanneer ik thuis een tripje maak (in bed vaak), neem ik ongeveer 48-50mg en duurt het ongeveer 2,5 uur voordat ze echt lekker werken, maar tot dat punt heb ik steeds het gevoel dat ik 'iets' erbij moet nemen om het een aangename trip te maken.
Hiermee bedoel ik niet perse 2-cb maar nog een halve fles passoa (of een andere drank), tegelijk met een hoge dosis ritalin (40, 60, 60mg in 1 uur) (ik heb ADD).
En daarna is het een mooie trip, maar nu is mijn vraag dus:
- Is het normaal dat ik steeds 'iets' bij wil nemen?
- Maakt het bijnemen een (groot) verschil? of haalt het alleen de onrust weg in m'n hoofd?

Alvast bedankt!
Groetjes,
P
Peppi en CokiLid
01-01-2024, 00:00
#9
HopsaPlop zei:
Zeer mooi geschreven handleiding met voldoende informatie.
De combinatie 2-cb met keta vind ik zelf niet speciaal omdat keta veel krachtiger is, en ook minder lang werkt, maar dat terzijde. Ik heb een vraag!

Wanneer ik thuis een tripje maak (in bed vaak), neem ik ongeveer 48-50mg en duurt het ongeveer 2,5 uur voordat ze echt lekker werken, maar tot dat punt heb ik steeds het gevoel dat ik 'iets' erbij moet nemen om het een aangename trip te maken.
Hiermee bedoel ik niet perse 2-cb maar nog een halve fles passoa (of een andere drank), tegelijk met een hoge dosis ritalin (40, 60, 60mg in 1 uur) (ik heb ADD).
En daarna is het een mooie trip, maar nu is mijn vraag dus:
- Is het normaal dat ik steeds 'iets' bij wil nemen?
- Maakt het bijnemen een (groot) verschil? of haalt het alleen de onrust weg in m'n hoofd?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Klik om te vergroten...
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.

Bijnemen versterkt bij 2c-b (net zoals bij andere tripmiddelen) het effect niet (tenzij je een lage startdosis hebt genomen, dan wordt het nog wel een beetje sterker). Enige wat er gebeurt, is dat het effect langer zal duren. Dus je kan het doen, maar het zal niet per se sneller inslaan of iets dergelijks.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit dus. Ik herken het wel ongeduld en 2C-B zijn niet een hele goeie combi :P

Peppi en Coki zei:
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.
Klik om te vergroten...
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bobsacamano zei:
Dit dus. Ik herken het wel ongeduld en 2C-B zijn niet een hele goeie combi :P

Peppi en Coki zei:
Dat steeds willen bijnemen dat ken ik wel, 2c-b duurt gewoon vrij lang voordat het inslaat. Dan ben je vervolgens maar aan het wachten totdat er iets gebeurt en denk je van, komt ie nou nog of niet. Is overigens niet alleen met 2c-b, maar met alles wat langer duurt om in te slaan dan verwacht.
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Zeker niet, ken iemand die hierdoor in het ziekenhuis is beland, te snel te veel bijgenomen. Kon de prikkels niet aan en werd helemaal gek, was voor geen mogelijkheid rustig te houden. Wou per se dat er een ziekenwagen gebeld werd. Was een duur grapje..

Wat ik trouwens wel slecht vind is dat die broeders nooit van 2cb gehoord hadden. Al hoewel, mag je verwachten dat ze het kennen?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
benniesmitters zei:
Wat ik trouwens wel slecht vind is dat die broeders nooit van 2cb gehoord hadden. Al hoewel, mag je verwachten dat ze het kennen?
Klik om te vergroten...
Hier op het forum zou je soms denken dat 2C-B heel gangbaar is, maar in de echte wereld valt dat wel mee. Dus heel gek vind ik het eigenlijk niet.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
benniesmitters zei:
Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.
Klik om te vergroten...
Dat wel, maar bij het grotere publiek is het nog niet echt bekend valt me op.
T
TheDawnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eerste post! :sunglasses:

Ik en mijn vriendin gaan het donderdag voor het eerst proberen. 2C-B. We doen nu een jaartje thuis eens in de drie weken Coke of XTC. Meestal met wat GHB erbij. Superavonden zijn dat. Met te vaak X moeten we echt gaan stoppen om het effect niet teniet te doen, maar te vaak C voelt ook niet goed, daarom nu een keer 2C-B.

Dank voor deze post. Heel behulpzaam. Ik heb nog één vraag. We gaan pillen met 18mg doen, hoeveel later kunnen we slapen denken jullie? 5 uur na inname?
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jaa 5 uur na inname zal je wel kunnen slapen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
benniesmitters zei:
Jaa dat zeker. Maar dacht dat 2cb de laatste jaren wel wat meer naamsbekendheid kreeg, tenminste in mijn omgeving. Ook onder festivalgangers en sommige studenten.
Klik om te vergroten...
Dat wel, maar bij het grotere publiek is het nog niet echt bekend valt me op.
Klik om te vergroten...

Denk ook dat het niet overal te verkrijgen is en dat het daarom minder bekend is. Het aanbod psychedelica en stimulanten ligt veel hoger dan 2C-B.
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dank voor deze heldere en typische 'Bob-post' :tearsofjoy: Zoals altijd weer hilarisch :grin:

2cb net binnen, dus vh weekend gaan we eens lekker experimenteren!

Nog wel een vraag/opmerking; jij schrijft dat je de Nexusflip (XTC-2cb) liever doet als 2cb>XTC. Kun je daar nog iets meer over vertellen? De 'officiële' is nl XTC en dan na zo'n 3 uur 2cb :confused:

Thx! :wave:
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoezo officieel :P

Staat ie zo in de wet :P

Anyway ik heb hem vaker gedaan maar altijd eerst 2CB dan X vind ik veel chiller. Ik neem de x dan 2 a 2,5 uur na de 2CB.


Trinity zei:
Dank voor deze heldere en typische 'Bob-post' :tearsofjoy: Zoals altijd weer hilarisch :grin:

2cb net binnen, dus vh weekend gaan we eens lekker experimenteren!

Nog wel een vraag/opmerking; jij schrijft dat je de Nexusflip (XTC-2cb) liever doet als 2cb>XTC. Kun je daar nog iets meer over vertellen? De 'officiële' is nl XTC en dan na zo'n 3 uur 2cb :confused:

Thx! :wave:
Klik om te vergroten...
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bobsacamano zei:
Hoezo officieel :P

Staat ie zo in de wet :P
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Bobsacamano zei:
Anyway ik heb hem vaker gedaan maar altijd eerst 2CB dan X vind ik veel chiller. Ik neem de x dan 2 a 2,5 uur na de 2CB.
Klik om te vergroten...

Thx! Ik ga het serieus heroverwegen. Ik denk idd dat dat fijner is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."