Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
97 weergaven
18-5-2026
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb dat forum bekeken en idd 'head pressure' opgezocht. In die ene poll had ruim 3 kwart van de HPPD'ers head pressure!!! Nu is het natuurlijk wel zo dat dit niet een heel goede poll is. De meeste mensen die die thread bekijken zullen last van head pressure hebben. Heb beste zou zijn bijvoorbeeld een mail te sturen naar AL die leden en ze te vragen of ze last hebben van HPPD en of ze dan ook last hebben van head pressure. Waarschijnlijk zal het percentage dan een stuk lager uitvallen.

Zo te lezen mag ik blij zijn dat ik niet bij de groep hoor die last hebben van head pressure. Dit is het eerste symptoom waar ik geen last van heb gehad en ik kan me ook niet helemaal indenken hoe het zou moeten voelen. Ik heb me wel heel vaak heel wazig gevoeld, vooral het eerste jaar ofzo. Maar dit is te wijten aan de dissociatiestoornis en de depersonalisatiestoornis.

Flut, heb jij die beschrijving van nodid.org over depersonalization gelezen? Komt dat wazige gevoel daar mee overeen of is het anders?

Ik zocht ook even op hppdonline naar melatonine en kwam daar een thread van jou tegen (denk ik) over melatonine. Sta jij daar ingeschreven als 'TheSnowman'?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ex-tripper zei:
. Gelukkig begrijp je wel dat het ervaren van zulke gevoelens 24/7 idd niet heel leuk meer is en je flink uit evenwicht kunnen halen.
Klik om te vergroten...

Poeh, en of ik dat wel kan begrijpen! Ik ben op dit moment dus ook al flink uit mijn evenwicht, maar voor nu voel ik me daar lekker bij omdat ik geen verplichtingen te doen heb. Echter, morgenmiddag moet ik weer gewoon werken en daarbij wil ik natuurlijk zelf ook weer gewoon zijn! Ik moet er niet aan denken om dan in dezelfde status te verkeren als nu :kots: .
Ik heb veel respect voor jullie en ik hoop echt van harte dat je ooit nog van deze ziekte geneest, want het lijkt me echt afschuwelijk om te hebben... :cry:
E
Ex-tripperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha, als je gewoon gaat slapen dan ben je morgen toch wel weer in staat om redelijk nuchter te gaan werken. Met uit evenwicht zijn bedoel ik echt depressief en paniek en dat soort zooi. Dat je eigenlijk de controle kwijt bent enzo. Jij hebt volgens mij nog gewoon de controle dus vind ik dat je nog best in evenwicht bent :)

Ikzelf ben zo goed als genezen van HPPD. Ben daar ook redelijk trots op :) Het is het meest afschuwelijke wat ik ooit heb meegemaakt, maargoed, ik zie het gewoon als bagage. Ik heb er geen spijt van dat het zo gegaan is, maar als ik het van tevoren zou weten, zou ik het wel anders hebben gedaan.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ex-tripper zei:
Haha, als je gewoon gaat slapen dan ben je morgen toch wel weer in staat om redelijk nuchter te gaan werken. Met uit evenwicht zijn bedoel ik echt depressief en paniek en dat soort zooi. Dat je eigenlijk de controle kwijt bent enzo. Jij hebt volgens mij nog gewoon de controle dus vind ik dat je nog best in evenwicht bent :)

Ikzelf ben zo goed als genezen van HPPD. Ben daar ook redelijk trots op :) Het is het meest afschuwelijke wat ik ooit heb meegemaakt, maargoed, ik zie het gewoon als bagage. Ik heb er geen spijt van dat het zo gegaan is, maar als ik het van tevoren zou weten, zou ik het wel anders hebben gedaan.
Klik om te vergroten...

Ik ga er van uit dat ik morgen weer redelijk functioneer ja :) . Maar ik ben al sinds zaterdagochtend 10u wakker en daar ben ik nu wel goed wazig van hoor! Ik zou me niet iedere dag zo willen voelen en dat had jij dus wel min of meer. Ik zit gelukkig veilig binnen in mijn eigen fijne huisje, want (face to face) sociaal zijn en contacten met de normale wereld kan ik even nog niet aan nu :rolleyes: . In die zin ben ik dus wel een beetje uit balans momenteel, maar ik begrijp dat het voor jou heel anders lag en nog wel een aantal gradaties hoger zat vergeleken met mijn wazigheden van nu :wink: Wel ontzettend fijn dat je het nu allemaal weer onder controle hebt!!! :wave:
F
FritzLid
01-01-2024, 00:00
#5
pythregius zei:
dus goed opmezelf reflecteren, eerlijk tegenmezelf zijn in hoevere ik er totaal geen last van heb, mocht het wat minder leuk owrden maar nog niet onplessant dan moet ik minderen of heb ik het verkeerd ?
ik vind die visuals nu zelfs erg leuk :beer:
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen dat je het verkeerd hebt. Ik zit in eenzelfde situatie als jij en in beginsel zijn de visuals wel leuk, maar het gaat vervelen en dan draagt het verder niks meer bij. De diagnostische criteria zijn inderdaad degene die Ex-tripper beschreef, maar het is niet zo dat je aan alle drie hoeft te voldoen om met HPPD gediagnosticeerd te worden. In het geval van HPPD (en overige stoornissen die in dat hoofdstuk vermeld staan) word je gediagnosticeerd indien twee van de drie criteria aanwezig zijn. Volgens mij is de derde wel een zogeheten knock-out criterium, of noodzakelijke voorwaarde. Maar met A en C, is er nog wel degelijk sprake van.

Als ik jou was zou ik er dan ook niet mee doorgaan, maar dat is iemand die achteraf praat :)
T
TheWizarfofJoZLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb zelf ook hppd kan er op zich wel mee leven vindt het wel chill beetje kleurtjes kijken als ik me verveel:) heb ook wel is op de fiets dat dingen groter en kleiner worden in de verte vet vaag is dat

:stoned:


Diagnostic criteria for Hallucinogen Persisting Perception Disorder

A. The re-experiencing, following cessation of use of a hallucinogen, of one or more of the perceptual symptoms that were experienced while intoxicated with the hallucinogen (e.g., geometric hallucinations, false perceptions of movement in the peripheral visual fields, flashes of colors, intensified colors, trails of images of moving objects, positive afterimages, halos around objects, macropsia, and micropsia.

B. The symptoms in Criterion A cause clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning.

C. The symptoms are not due to a general medical condition (e.g., anatomical lesions and infections of the brain, visual epilepsies) and are not better accounted for another mental disorder (e.g., delirium, dementia, Schizophrenia) or hypnopompic hallucinations
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#7
^^Ik snap niet dat je het chill kunt vinden... :rolleyes:

Ik heb nog even een vraagje voor de 'experts': Ik ben nu al 5 week gestopt met drugs maar het lijkt alsof de visual snow veel erger wordt, vooral als ik wakker wordt 's morgens! En ikk zie nu niet alleen meer de 'gewone 'sneeuw' maar soms ook allemaal rode stippen overal op... Hoe is het mogelijk dat het nu steeds erger wordt want toen ik bijna elk weekend drugs gebruikte was het naar mijn mening minder erg!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik weet niet wie er wat aan heeft, maar ik heb laatst met wat mensen die nooit tripmiddelen hebben gebruikt ff wat lichte visuele storinkjes aan het vergelijken.. blijkt dat de niet-trippers het allemaal wel eens hebben:

- tracers op dingen die voorbij rijden op straat of handen
- kleurafwijkingen waarbij eenkleurige dingen meerdere kleuren aannemen
- paars-groene ruis in het nacht donker
- dingen die weg lijken te zakken als je er naar kijkt.

Mensen die nog nooit getript hebben hebben dit soort dingen dus ook wel eens. Op zijn minst een beetje appart. Toen ik dat ondekte deed het me ook echt niks meer dat niet alles dat ik zie volledig klopt. Het enige dat ik echt vaak heb zijn tracers, maar alleen als ik er op let. Dat is ook eigenlijk mijn enige symtoom, oja en ruis in het donker, maar dat had ik vroeger ook al, voor het trippen. Ik vind het opzich wel grappig; hoewel mensen kunnen zich nuchter vermaken met hun eigen hand door hem alleen een beetje voor je ogen te bewegen?
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paars/groene ruis in de nacht? dat is de kleur van mijn visualsnow, kan het me eignelijk bijna nie voorstellen, wel appart dit. Het klopt dat er mensen zijn met visualsnow die nog nooit drugs hebben gebruikt maar dit komt echt heel zelde voor of het moeten migraine patienten zijn.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flut zei:
Paars/groene ruis in de nacht? dat is de kleur van mijn visualsnow, kan het me eignelijk bijna nie voorstellen, wel appart dit. Het klopt dat er mensen zijn met visualsnow die nog nooit drugs hebben gebruikt maar dit komt echt heel zelde voor of het moeten migraine patienten zijn.
Klik om te vergroten...

Ik heb al mijn hele leven een lichte subtiele paarsgroene ruis in het donker, en de lichte subtiele alleen midden in de nacht ruis hebben schijnbaar heel veel mensen dus. Ik heb het zelf trouwens ook maar heel mild, daarom denk ik ook niet dat ik visual snow heb.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#11
Miss J zei:
^^Ik snap niet dat je het chill kunt vinden... :rolleyes:

Ik heb nog even een vraagje voor de 'experts': Ik ben nu al 5 week gestopt met drugs maar het lijkt alsof de visual snow veel erger wordt, vooral als ik wakker wordt 's morgens! En ikk zie nu niet alleen meer de 'gewone 'sneeuw' maar soms ook allemaal rode stippen overal op... Hoe is het mogelijk dat het nu steeds erger wordt want toen ik bijna elk weekend drugs gebruikte was het naar mijn mening minder erg!
Klik om te vergroten...

Nadat ik ongeveer 1.5 jaar geleden Ket+mdma deed was mn VS een stuk sterker geworden. Ik ben daarom een hele tijd gestopt met alles om eens te kijken of er verbeteringen optraden. Het rare is dat bepaalde dingen juist meer gingen leven, bv lettertjes begonnen te bewegen enz en objecten leken te ademen.

En dit dus nadat ik een tijd met alles ben gestopt, wel moet ik hierbij zeggen dat ik echt op de symptomen ging letter. Ik werd wakker en dan was het idd zo van 'hmm f naar een object kijken, kut het beweegd nog steeds'.

Het helpt echt heel erg als je niet aan je symptomen denkt en het gewoon laat zoals het is. Negeer het gewoon en maak je er vooral niet druk om.

VS is een lichte vorm van hppd en het gaat net als een trip met golven, ene keer zijn de symptomen meer aanwezig dan de andere keer.

Ik heb nu 2 soorten medicijnen getest, diazepam en xanax waar ik nu weer volledig vanaf ben. Ik moet zeggen je vergeet de symptomen misschien even maar als het is uitgewerkt zijn ze gewoon weer aanwezig. Met andere woorden echt volledig nutteloos en laat medicijnen dus liggen.

Lol ik stop maar weer even met typen, dit stukje tekst kan ook voor andere mensen handig zijn. Owja en trouwens er is echt NIKS chills aan, het zijn echt kut klachten en dit is ook echt niks om grappig over te doen, deze shit gaat waarschijnlijk nooit meer weg en kan je leven echt verzieken.

Take care,
Peace...
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#12
azgaza het is natuurlijk wel zo dat als je als niet drugs gebruiker niet op de sneeuw let, en het is idd zo dat iedereen een lichte vorm van sneeuw ziet. Alleen bij ons VS-ers is de sneeuw gewoon veel meer zichtbaar geworden.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is bijna weg sinds ik lsd heb gebruikt... in ieder geval stukken minder, het lijkt net alsof de hele wereld weer 'echt' is! Vaag toch, iemand idee hoe dit kan? Het kan ook komen omdat ik de hele maand verder al niks meer heb gehad, behalve dan lsd, geen keta meer, geen speed, xtc, ghb niks... Misschien dat daarom die ruis, en dat idee van niet meer echt in de wereld zitten verdwenen is?

Iemand een idee?
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#14
TechNora zei:
Het is bijna weg sinds ik lsd heb gebruikt... in ieder geval stukken minder, het lijkt net alsof de hele wereld weer 'echt' is! Vaag toch, iemand idee hoe dit kan? Het kan ook komen omdat ik de hele maand verder al niks meer heb gehad, behalve dan lsd, geen keta meer, geen speed, xtc, ghb niks... Misschien dat daarom die ruis, en dat idee van niet meer echt in de wereld zitten verdwenen is?

Iemand een idee?
Klik om te vergroten...

Ik heb hier dus ook aan zitten denken, stel dat ik nog een keer hard zou trippen, wie weet reset mn brain zich weer naar een betere stand zonder die klote ruis. Maarja ik weet dat ik gevoelig ben voor hppd klachten dus het is imprinciepe russisch rouletten.

Het is ook zo dat het bij 9 van de 10 mensen waarschijnlijk eerder erger zal worden dan dat het afneemt.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
TechNora zei:
Het is bijna weg sinds ik lsd heb gebruikt... in ieder geval stukken minder, het lijkt net alsof de hele wereld weer 'echt' is! Vaag toch, iemand idee hoe dit kan? Het kan ook komen omdat ik de hele maand verder al niks meer heb gehad, behalve dan lsd, geen keta meer, geen speed, xtc, ghb niks... Misschien dat daarom die ruis, en dat idee van niet meer echt in de wereld zitten verdwenen is?

Iemand een idee?
Klik om te vergroten...

Geen idee.. mijn 'klachten' worden ook nooit erger na LSD, ik krijg er ook niet meer flashbacks van dan dat ik al had van paddo's, een stuk minder zelfs. Sinds mijn laatste trip (6 dagen geleden) heb ik ook geen enkel flashback achtig moment gehad nog, in november na een paddotrip die een beetje misging heb ik er best veel gehad in een paar weken tijd.

Misschien dat LSD de rust weer heeft teruggebracht, mentaal, dat je je dus gewoon weer heel goed voelt en dat daarom de visuele storningen gewoon helemaal naar de achtergrond zakken?
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja zoiets denk ik ook... die hele trip heeft me echt goed gedaan, en nu ben ik ook nog eens in een klap verlost van die wazigheid!! Het kan ook een combinatie van dingen zijn... Ik heb ook wel echt veel keta gebruikt, en als iets depersonalisatie/derealisatie en dissociativiteit in de hand werkt dan is het keta wel.

It's good to be on earth again... I choose life!! :hearteyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
TechNora zei:
Ja zoiets denk ik ook... die hele trip heeft me echt goed gedaan, en nu ben ik ook nog eens in een klap verlost van die wazigheid!! Het kan ook een combinatie van dingen zijn... Ik heb ook wel echt veel keta gebruikt, en als iets depersonalisatie/derealisatie en dissociativiteit in de hand werkt dan is het keta wel.

It's good to be on earth again... I choose life!! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik vind LSD qua mentaal effect soms ook bijna.. super-extra-over-extreem-nuchter-helder. Als in; je denkt sneller, intuïtie werkt enorm goed, alles is duidelijk en de inzichten blijken nog vaak te kloppen ook. Ik voel me ook altijd erg goed de weken na een LSD trip; soms huodt dat positieve gevoel echt heel lang aan. Ik weet eigenlijk niet hoelang, want meestal komt de volgende trip wel voor het goede gevoel weg is, dus misschien is het wel permanent?
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je leest ook van sommige hier dat het erger is geworden van LSD.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hoop het, maar denk het wel, en anders neem ik gewoon weer een tripje... Ik wil lsd de komende jaren zeker eens per half jaar blijven doen. Al is het maar voor de therapeutische werking :hearteyes:
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flut zei:
En dit dus nadat ik een tijd met alles ben gestopt, wel moet ik hierbij zeggen dat ik echt op de symptomen ging letter. Ik werd wakker en dan was het idd zo van 'hmm f naar een object kijken, kut het beweegd nog steeds'.

Het helpt echt heel erg als je niet aan je symptomen denkt en het gewoon laat zoals het is. Negeer het gewoon en maak je er vooral niet druk om.
Klik om te vergroten...

Het klopt inderdaad dat ik heel erg op ben gaan letten en dat doe ik nu nog steeds, het wordt gewoon een soort dwangneurose....
Ik ga in ieder geval mijn best doen om er zo weinig mogelijk op te gaan letten voor zover dat lukt.

Bedankt voor je reactie en verdere info of tips zijn ook welkom! :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."