Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
96 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
In mijn geval betekent dat, dat mijn hele beeld de hele dag aan en uit flitst (knipperdeknipper) maar ook dat het opeens fel wordt (beeld wit) en dan weer teruggaat naar normaal.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Omdat ik verschillende topics over dit onderwerp heb zien staan, en er voor veel mensen veel onduidelijkheid is over hppd heb ik besloten 'Het grote HPPD topic te openen'

Dit topic is voor mensen die HPPD en VISUAL SNOW klachten ervaren. Ik ervaar deze klachten al een behoorlijke tijd, hoelang weet ik niet precies, maar ik heb hier een tijd mee rond gelopen zonder te weten dat ik HPPD had.

Wat is HPPD:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinog ... n_disorder

Speciaal HPPD forum

http://www.hppdonline.com/forum/

HPPD Symptomen lijst + meer info:
http://www.erowid.org/psychoactives/hea ... l#symptoms

Info over de oogruis die wij ervaren.
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_snow

Visual Snow forum

http://p210.ezboard.com/bthosewithvisualsnow

http://www.migraine-aura.org < = mensen met migraine die last van sneeuw hebben.


Visual Snow Simulator (voor alle mensen die zich afvragen hoe mensen met vs zien)
http://www.thevisioncommunity.com/index ... Itemid=171
http://www.hkj.se/vs.html

En dan hier een lijst met tips hoe je je symptomen kan verminderen ( ik heb dit van het hppd forum, erg goeie lijst! )

1. dont over sleep.. getting to much sleep will make you feel extremly dp/dr the next day...

2. try waking up at the same time everyday and going to bed at a reasonable hour. the way i sleep has made my days great or a total nightmare

3.things will get better even if sometimes they get worse.

4. try not to dwell on your symptoms. i know it hard to keep looking at your afterimages and what not but try not to do it.

5. this is a long shot but.... move to a place that is warm and has lots of sunny days. cloudy and rainy days with cold weather will make you feel like shit, when you go outside on shitty days it makes you feel worse. I am almost normal during sunny warm days.

6. if you are room bound try to take down posters on your walls or random objects that make no use.. To many things in your enviroment create excessive visual stimulation.

7. excersise, eat healthy and quit smoking, really helps. try to improve your self image, it will make you feel better.

8. for me taking naps in the afternoon make things worse.... i can go from having a great day and then ill take a nap, when i wake up i am extremly dp/dr

9. get a hobbie, find something to do that you enjoy.. i work on my car and now i just bought a RC-Car, they are fun to tinker with and drive around.

10. get a girlfreind or a boyfreind that will support you and try to understand your problems. My girlfreind is the backbone to all of my accomplishments. I would not be alive today if it wasnt for her.

11. get off the computer, try not to use the computer so much

12. stay active and buzy, if you sit in your room all the time you are bound to get anxiety. even people with no anxiety will get anxious if they are stuck in a room all day. sitting on the computer does not count as keeping buzy.

13. meds suck, they may fix some of your problems but they will create other. I just came off zoloft after 3 years... i am getting such bad bodys jolts/ brain zaps.

14. again i can not stress enough how important sleep is.. I found it better to not get enough sleep then too much sleep. Id say try not to sleep more than 9 hours a day.

15. dont drink alcohol

16. keep your head up guys, there are lots of people worse than us...
and if you are ever thinking about killing yourself just remember you may end your own pain but there is always someone else that loves you, and killing yourself will just begin there pain. Rip your eyes out of your head first before you kill yourself :wink:
--------------------------------------------------------------------------------------
Beantwoord iig deze vragen in je eerste post in dit topic (op deze manier krijgen we een nette overzichtelijke lijst, hieruit kunnen we bv connecties vinden tussen verschillende soorten drugs die de HPPD veroorzaakt hebben)


Ik hou het tot zover even hierbij, hebje nog opmerkingen of dingen die aan de vragenlijst kunnen toegevoegd worden, ik hoor het graag!





Het topic is hierbij geopend! :wave:
M
MidwayLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dat al heel mijn leven, drugs heeft er bij mij niks mee te maken
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#4
wat ik soms heb, als ik wakker word en direct recht sta en van de trap wil lopen als k me bvb overslapen heb, dat het ineens heel mn zicht vol zwarte en blauwe vlekken komt te staan waardoor ik bijna niks kan zien?
iemand???
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#6
deadlock zei:
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.
Klik om te vergroten...

migraine lichtflitsen, wat moet dat voorstellen dan :confused:
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#7
deadlock zei:
In mijn geval betekent dat, dat mijn hele beeld de hele dag aan en uit flitst (knipperdeknipper) maar ook dat het opeens fel wordt (beeld wit) en dan weer teruggaat naar normaal.
Klik om te vergroten...

zo ernstig heb ik het gelukkig nog niet :rolleyes: :openmouth:
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bij mij begon het toen ik in sommigen dingen de trip kleurtjes groen en paars kon terug zien of bv muren. Het was toen nog zeer mild, daarna kreeg ik een heftige ervaring met 2cb in combo met meth en is de visual snow gekomen, misschien had ik het al maar de sneeuw is bij mij paars dus ik denk dat het daardoor iets meer op valt. Ik ben gewoon drugs blijven gebruiken, nu is het zo dat bepaalde shit in zeer licht beweegd als ik me er op concentreer, lettertjes bewegen dus ook heel licht. Het KAN dus erger worden! oppassen dus.
L
LeinyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik begin me nu af te vragen of ik het ook heb, want veel dingen die in het lijstje staan heb ik last van. die sneeuw achtige dingetjes heb ik eigenlijk al m'n hele leven, vooral als ik naar de lucht kijk en naar witte oppervlakken. dat van die plaatjes die blijven hangen heb ik ook last, maar dacht dat het normaal is. verder heb ik van tijd tot tijd ook last van die hele felle flikkertjes, maar dat trekt ook wel weer weg. die flikkertjes krijg ik trouwens ook met migraine aanvallen maar dan wat heftiger.
en overal patronen en gezichten in zien heb ik ook, maar ook daar heb ik m'n hele leven al last van. Dus of ik het nou heb geen idee..
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#10
het is dus gewoon een teken van hersenbeschadiging :( :openmouth:
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#11
SpacePack zei:
het is dus gewoon een teken van hersenbeschadiging :( :openmouth:
Klik om te vergroten...

soort van, je hersenen filteren de zintuigelijke input niet meer correct.
Hieronder n tekstje voor de liefhebbers :P

----
the visual system in the brain has six different layers which detect different types of visual stimulus (horizontal bars excite one layer, vertical bars excite a different layer, for example). These different layers work together to process information from your eyes and pick out important details for your attention.

The amount of attention your brain pays to the signals from the various layers is based on the strength of the signal from those neurons. One theory of HPPD is that the neurons in some of these layers start overreacting to stimuli. The result is that HPPD subjects become very sensitive to things that they would normally not notice. The layers fail to filter out some of the 'noise' in the lower visual systems and the higher, more meaning- and pattern- oriented layers in the visual system interpret the incoming signals as useful data and send the signals on further into the brain and conscious mind.

For example, the edge detection systems may find too many edges resulting in halos around objects. Coordination problems between layers result in processing happening out of sync or time-delayed, resulting in tracers. Motion detection systems may cause things to look like they are moving when they are not. Face and pattern recognition area may see shapes that do not exist in complex backgrounds.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat het geen beschadiging te noemen is, je moet je hersenen gewoon als een pc zien, ze staan bij een hppd gebruiker gewoon anders gingeprogrammeerd :smoke: (en ja in de meeste gevallen zal dit storend zijn)
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flut zei:
Ik denk dat het geen beschadiging te noemen is, je moet je hersenen gewoon als een pc zien, ze staan bij een hppd gebruiker gewoon anders gingeprogrammeerd :smoke: (en ja in de meeste gevallen zal dit storend zijn)
Klik om te vergroten...

volgens mij zit je fout,

dit is een stukje uit japi's tekst van hierboven


Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd.HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt

je hersenen beschadigen dus weldegelijk :wink:
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flut zei:
Ik heb dat stukje ook gelezen, hun zeggen idd dat het beschadiging is, maar het is denk ik maar net hoe je het ziet. Als ik aan beschadiging denk dan denk ik aan bv geheugen verlies door drugs.
Klik om te vergroten...

dat is inderdaad een ander soort beschadiging ja.
Er word gezegd dat je hersenen die visuel prikkels niet goed meer kunne filteren, dan is er toch iets beschadigd in je hersenen waardoor je dus slecht gaat zien :wink:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb soms last van electrische draadjes die mijn oog waarneemt. Natuurlijk is da er nie echt, want da ligt aan m'n oog ofzoiets ..
Soms ook zo heel lichte ruis.
Of verkleurde vlekjes, maar ook in lichte vorm.

Maar tis heel wa minder dan dat zu, kan me wel de kleurweergave van m'n beeld van vroeger niet meer herinneren, denk dat ik nu iets feller/lichter zie.

Zelf gebruik ik vaak wiet, 2 lsd gedaan, 2x speed en paar pillen per seizoen.
Vind er zelf nie veel last van :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Speed heeft het wel weer bevorderd.
Gisteren al ik telkens onder brug vaarde (in een keer donker).
Werd de boot groen / paars.

Ik heb trouwens altijd groen of paars als het kleurt op een muur,tafel,randje van deur.

En als ik S'avonds op me hand kijk in het donker lopen er wel gekleurde lijnen over me hand zoals rood,groen,blauw.

En iid toen ik er bij de dokter mee was zei die,dat gaat weer weg binnenkort in een keer enzo.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
Osi` zei:
Heb soms last van electrische draadjes die mijn oog waarneemt. Natuurlijk is da er nie echt, want da ligt aan m'n oog ofzoiets ..
Soms ook zo heel lichte ruis.
Of verkleurde vlekjes, maar ook in lichte vorm.

Maar tis heel wa minder dan dat zu, kan me wel de kleurweergave van m'n beeld van vroeger niet meer herinneren, denk dat ik nu iets feller/lichter zie.

Zelf gebruik ik vaak wiet, 2 lsd gedaan, 2x speed en paar pillen per seizoen.
Vind er zelf nie veel last van :)
Klik om te vergroten...
Lees eerst de gegeven info over HPPD eens aub?

Wat jij hebt is iets anders. Kan prima vuiligheid in je oog zijn, of iets anders niet ergs.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die drijvende dingen op je zichtveld die wegbewegen als je zelf ook wegkijkt hebben niks met drugs te maken en zitten in je oog zelf.

Nog even een maal voor zij die dat niet weten.
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#19
azgaza zei:
Die drijvende dingen op je zichtveld die wegbewegen als je zelf ook wegkijkt hebben niks met drugs te maken en zitten in je oog zelf.

Nog even een maal voor zij die dat niet weten.
Klik om te vergroten...

je bedoeld die floaters van dat plaatje?? :confused:
C
CyberMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#20
idd, heb ik ook soms en ik heb nog nooit psychedelische drugs gebruikt. Is gewoon een stofje op je oog denk ik, en je kan het manipuleren door oogbewegingen te maken.

Als ik nu naar de blauwe lucht kijk zie ik ook veel "artifacten", oplichtende puntjes, snel rondbewegende stipjes, enzovoort. Nog nooit aandacht aan besteed omdat ze volgens mij het normale gevolg zijn van imperfecties in je oog en waarneming, zo'n beetje alsof je ruis hebt op een fotocamera als je de isowaarde te hoog zet.

Ik vermoed een beetje dat dit fenomeen zich natuurlijk voordoet maar dat de waarneming ervan bij sommige mensen versterkt wordt na het nemen van psychedelische drugs, die vaak inspelen op je vermogen patronen te herkennen. Of misschien had je er voordien domweg nog nooit op gelet (maar waren ze er wel), lette je er tijdens een trip opeens wel op, en blijf je er nu op letten. Zo'n beetje als mensen die een kapotte pixel in hun scherm wekenlang niet opmerken, tot iemand anders hen erop wijst en ze zich er vanaf dan mateloos gaan aan ergeren.


edit: zo'n beetje hetzelfde als wikipedia vertelt, blijkbaar. Weer overbodig typwerk gedaan :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."