Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

Het grote HPPD TOPIC (oogruis,bewegend beeld etc)

371 antwoorden
95 weergaven
18-5-2026
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
KoxBox zei:
Beanhead zei:
Nog zoiets dat pep me heeft laten inzien :grin: tijd om te stoppen met blowen (en drinken en roken)
Klik om te vergroten...

Wat ga je dan wel nog gebruiken...
Klik om te vergroten...

Nou een blowtje op zijn tijd, alvast niet dagelijks. En nog eens wat meer psychedelische middelen.

Enja

Duh

Pep. Maar niet te vaak want ik vind het persoonlijk té leuk om er;
1. Verslaafd aan te geraken
2. Tolerantie voor te krijgen
3. Er ongezond door uit te zien

Ik pas wel op hoor, laat je vooral niet bangmaken, ik test het alleen eens een keer goed en daarna is het weer stoppen. Net zoals met keta/mdma
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beanhead zei:
laat je vooral niet bangmaken
Klik om te vergroten...

Valt wel mee hoor, ik gebruik ook alleen nog maar wiet en LSD. :mrgreen:
En alcohol natuurlijk...
p
pbwebmasterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik maak me altijd zo snel druk als ik het idee heb dat er iets mis is, en uiteraard ga ik er dan direct vanuit dat het door m'n drugs gebruik komt. Wat eigenlijk helemaal niet zo is.

Want ik bedenk me net opeens,
dat ik vroeger (dus vóór dat ik drugs gebruikte) heel vaak in mijn ooghoeken iemand naar de achterdeur zag lopen, door het raam.

Dat zag ik altijd, en soms was ik er zeker van dat er echt iemand naar binnen kwam. Maar nog nooit was er daadwerkelijk iemand in het raam te zien.

... I feel so much better now :mrgreen:

:wave:
E
EzraGonzoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het fijn dit te lezen, ik heb nooit geweten wat het was. Al zo lang ik het vermogen heb te zien, heb ik floaters. Ik heb het vaak proberen verwoorden maar het was zo vaag dat niemand het ooit echt begreep, omdat ik het ook nooit echt kon verklaren. Ook de ruis en de "migraine"-flitsen heb ik occasioneel maar niet in diezelfde frequentie als de floaters. Sinds mijn vijftien experimenteer ik met "soft-drugs" en krijg ik allerhande medicatie en sinds kort probeer ik ook wat andere zaken maar dit lijkt het niet erger te maken. Niet dat ik het ooit als ergerlijk zag, eerder als een vorm van vermaak. Maar goed, waarschijnlijk zijn er mensen die het in die mate hebben dat het hun leven verziekt dus ik wil deze kwaal zeker niet afdoen voor een futiliteit. Mij heeft het gewoon nooit gestoord.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#5
1) Welke drugs heb je gebruikt voordat je HPPD begon?
Euhm, in principe alleen xtc tot die tijd dat de klachten begonnen.
Na een mislukte zelfmoordpoging met 22 risperdal,en 7 conterta ben ik het een stuk beter gaan merken.Na die tijd nog een paar keer redelijke hoeveelheden mdma naar binnengewerkt (meestal wel 500 mg mdma).Soms paddo's en wiet.
Toen werd het zo duidelijk,dat ik ben gaan stoppen.Want soms werd zelfs een muur groen / paars als ik keek.

2) Hoelang loopje al met je klachten rond?
Paar maanden / 0,6 jaar (vanaf dat ik het wist)

3) Wat heb je er al aangedaan om je klachten te verminderen?
Geen drugs meer gebruiken (al 2,5 maand niet).
Behalve toevallig wat speed en merk dat het weer iets erger word.
Verder goed slapen,want als ik moe ben heb ik er veel meer last van.

4) Gebruik je nog steeds drugs/worden je klachten erger?
Toevallig wat speed paar dagen geleden en gisteren.
Ja werd erger.

5) Hebje enig idee wat de HPPD getriggerd kan hebben?
Zo ie zo Xtc want toen ik alleen dat gebruikte heb ik er al iets van gemerkt.Verder zeker de contera en risperdal.En wiet en speed.
De mexicaantjes niet ( :grin: ) maar de truffels wel.

Hier nog wat info van een vraag die ik op site stelde ;

Beste vraagsteller

, Wij waarschuwen op deze site uitsluitend als het echt nodig is. Routinematige waarschuwingen met het opgeheven vingertje zul je niet vinden. Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd. Die letters staan voor Hallucinatory Persistent Perception Disorder. HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. Als jij deze klachten vanuit jezelf hebt, bestaat de kans dat je het drugs als XTC, amfetamine, LSD en misschien ook paddo\\'s verergert. Als jij klachten hebt die op HPPD lijken, moet je weten dat deze aandoening zeer ernstig kan worden en je leven zeer langdurig / zelfs levenslang kan verpesten. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Kortom het dagelijks leven wordt een enorme opgave. Wanneer mensen aan deze aandoening lijden, is er wel medicatie. De resultaten van de behandeling zijn echter onzeker. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt. Als de klachten niet minderen, kun je contact opnemen met het landelijke medische spreekuur dat Brijder Verslavingszorg heeft opgericht. Je vindt een link naar meer informatie over dit spreekuur in de balk van www.drugsinfoteam.nl. Met vriendelijke groet, Martin Sijes

Er is dus weldegelijk medicatie ga binnenkort vragen aan hun hoe die medicijnen dan heten.Mischien ga ik ze dan ook wel halen en kijken of ze aan slaan.

Volgens mij ben ik hoop vergeten te vertellen maar dat doe ik er dan wel weer bij later.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Melatonine is nog steeds te krijgen.
En ja klopt ja,dat die van de dokter tot 30 kleine staat.

Had dat ook keer uitgezocht :)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
HPPD is overrated en eenvoudig te negeren. Ik heb het ook gehad.

Probeer maar eens migraine lichtflitsen en hallucinaties op klaarlichte dag, waarvan je niet kan onderscheiden wat echt is en wat niet, te verdrukken.
Klik om te vergroten...

migraine lichtflitsen, wat moet dat voorstellen dan :confused:
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#9
deadlock zei:
In mijn geval betekent dat, dat mijn hele beeld de hele dag aan en uit flitst (knipperdeknipper) maar ook dat het opeens fel wordt (beeld wit) en dan weer teruggaat naar normaal.
Klik om te vergroten...

zo ernstig heb ik het gelukkig nog niet :rolleyes: :openmouth:
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bij mij begon het toen ik in sommigen dingen de trip kleurtjes groen en paars kon terug zien of bv muren. Het was toen nog zeer mild, daarna kreeg ik een heftige ervaring met 2cb in combo met meth en is de visual snow gekomen, misschien had ik het al maar de sneeuw is bij mij paars dus ik denk dat het daardoor iets meer op valt. Ik ben gewoon drugs blijven gebruiken, nu is het zo dat bepaalde shit in zeer licht beweegd als ik me er op concentreer, lettertjes bewegen dus ook heel licht. Het KAN dus erger worden! oppassen dus.
L
LeinyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik begin me nu af te vragen of ik het ook heb, want veel dingen die in het lijstje staan heb ik last van. die sneeuw achtige dingetjes heb ik eigenlijk al m'n hele leven, vooral als ik naar de lucht kijk en naar witte oppervlakken. dat van die plaatjes die blijven hangen heb ik ook last, maar dacht dat het normaal is. verder heb ik van tijd tot tijd ook last van die hele felle flikkertjes, maar dat trekt ook wel weer weg. die flikkertjes krijg ik trouwens ook met migraine aanvallen maar dan wat heftiger.
en overal patronen en gezichten in zien heb ik ook, maar ook daar heb ik m'n hele leven al last van. Dus of ik het nou heb geen idee..
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#12
het is dus gewoon een teken van hersenbeschadiging :( :openmouth:
T
TimeKillerLid
01-01-2024, 00:00
#13
SpacePack zei:
het is dus gewoon een teken van hersenbeschadiging :( :openmouth:
Klik om te vergroten...

soort van, je hersenen filteren de zintuigelijke input niet meer correct.
Hieronder n tekstje voor de liefhebbers :P

----
the visual system in the brain has six different layers which detect different types of visual stimulus (horizontal bars excite one layer, vertical bars excite a different layer, for example). These different layers work together to process information from your eyes and pick out important details for your attention.

The amount of attention your brain pays to the signals from the various layers is based on the strength of the signal from those neurons. One theory of HPPD is that the neurons in some of these layers start overreacting to stimuli. The result is that HPPD subjects become very sensitive to things that they would normally not notice. The layers fail to filter out some of the 'noise' in the lower visual systems and the higher, more meaning- and pattern- oriented layers in the visual system interpret the incoming signals as useful data and send the signals on further into the brain and conscious mind.

For example, the edge detection systems may find too many edges resulting in halos around objects. Coordination problems between layers result in processing happening out of sync or time-delayed, resulting in tracers. Motion detection systems may cause things to look like they are moving when they are not. Face and pattern recognition area may see shapes that do not exist in complex backgrounds.
F
FlutLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat het geen beschadiging te noemen is, je moet je hersenen gewoon als een pc zien, ze staan bij een hppd gebruiker gewoon anders gingeprogrammeerd :smoke: (en ja in de meeste gevallen zal dit storend zijn)
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flut zei:
Ik denk dat het geen beschadiging te noemen is, je moet je hersenen gewoon als een pc zien, ze staan bij een hppd gebruiker gewoon anders gingeprogrammeerd :smoke: (en ja in de meeste gevallen zal dit storend zijn)
Klik om te vergroten...

volgens mij zit je fout,

dit is een stukje uit japi's tekst van hierboven


Maar nu wil ik je heel duidelijk waarschuwen. Je klachten worden HPPD genoemd.HPPD is een ernstige door drugs veroorzaakte hersenafwijking HPPD kan ontstaan na het gebruik van XTC, LSD, amfetamine. Soms worden paddo\\'s ook als oorzaak genoemd. Zeer versimpeld komt de oorzaak van de klachten er op neer dat visuele prikkels in de hersenen niet goed meer worden gefilterd. Dat geeft overprikkeling met de daaruit voortvloeiende problemen met het zien. In ernstige gevallen kun je niet meer duidelijk zien. Je hebt dan trillende beelden, schaduwen, flitsen, bewegingen met een staart (zoals met een computermuis als je dat zo instelt), vervormingen. Je weet dus nu dat jij een ongelofelijk groot risico loopt bij het voortzetten van je gebruik van XTC. Nogmaals: realiseer je ook dat wij uitsluitend in uitzonderingssituaties duidelijk waarschuwen. Deze waarschuwing is menens. Je vult in dat je jonger bent dan 16 jaar. Op die leeftijd zijn de hersenen nog kwetsbaarder omdat ze volop in ontwikkeling zijn. Als je nu al dit soort klachten hebt, zie ik dit als een signaal dat jij je hersenen grondig kapot maakt

je hersenen beschadigen dus weldegelijk :wink:
S
SpacePackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flut zei:
Ik heb dat stukje ook gelezen, hun zeggen idd dat het beschadiging is, maar het is denk ik maar net hoe je het ziet. Als ik aan beschadiging denk dan denk ik aan bv geheugen verlies door drugs.
Klik om te vergroten...

dat is inderdaad een ander soort beschadiging ja.
Er word gezegd dat je hersenen die visuel prikkels niet goed meer kunne filteren, dan is er toch iets beschadigd in je hersenen waardoor je dus slecht gaat zien :wink:
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb soms last van electrische draadjes die mijn oog waarneemt. Natuurlijk is da er nie echt, want da ligt aan m'n oog ofzoiets ..
Soms ook zo heel lichte ruis.
Of verkleurde vlekjes, maar ook in lichte vorm.

Maar tis heel wa minder dan dat zu, kan me wel de kleurweergave van m'n beeld van vroeger niet meer herinneren, denk dat ik nu iets feller/lichter zie.

Zelf gebruik ik vaak wiet, 2 lsd gedaan, 2x speed en paar pillen per seizoen.
Vind er zelf nie veel last van :)
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Speed heeft het wel weer bevorderd.
Gisteren al ik telkens onder brug vaarde (in een keer donker).
Werd de boot groen / paars.

Ik heb trouwens altijd groen of paars als het kleurt op een muur,tafel,randje van deur.

En als ik S'avonds op me hand kijk in het donker lopen er wel gekleurde lijnen over me hand zoals rood,groen,blauw.

En iid toen ik er bij de dokter mee was zei die,dat gaat weer weg binnenkort in een keer enzo.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#19
Osi` zei:
Heb soms last van electrische draadjes die mijn oog waarneemt. Natuurlijk is da er nie echt, want da ligt aan m'n oog ofzoiets ..
Soms ook zo heel lichte ruis.
Of verkleurde vlekjes, maar ook in lichte vorm.

Maar tis heel wa minder dan dat zu, kan me wel de kleurweergave van m'n beeld van vroeger niet meer herinneren, denk dat ik nu iets feller/lichter zie.

Zelf gebruik ik vaak wiet, 2 lsd gedaan, 2x speed en paar pillen per seizoen.
Vind er zelf nie veel last van :)
Klik om te vergroten...
Lees eerst de gegeven info over HPPD eens aub?

Wat jij hebt is iets anders. Kan prima vuiligheid in je oog zijn, of iets anders niet ergs.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Die drijvende dingen op je zichtveld die wegbewegen als je zelf ook wegkijkt hebben niks met drugs te maken en zitten in je oog zelf.

Nog even een maal voor zij die dat niet weten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."