Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wow.. Na dit topic gelezen te hebben, heb ik ineens een stuk minder zin om mijn drugs-expeditie te vervolgen.. Tot nu toe alleen hasj, redelijk wat wiet en 2x paddo's gedaan, maar was van plan om binnenkort LSD te gaan proberen. Weet niet of ik daar nu nog wel zo'n zin in heb. Eerste reactie op dit forum trouwens."
"Ik ben net terug van een halfjaar reizen rond de wereld (naar oa India en Nieuw-Zeeland) en ik denk dat zo'n reis veel overeenkomsten vertoont met een goede trip. Net als een trip heeft een reis ups en downs, verwerf je nieuwe ('goede' en 'slechte') inzichten en als je alleen reist (ik heb een deel alleen gedaan en een deel met een vriend) ben je helemaal op jezelf aangewezen (net als tijdens alleen trippen). Alles is nieuw en na afloop moet je ook echt even bijkomen en verwerken. Daarom zullen ze het ook wel trippen hebben genoemd. In die zin ben ik van mening dat je niet in een trip kan blijven hangen, maar dat een trip je wel gedeeltelijk kan vormen. Net als een reis maar ook bijvoorbeeld een traumatische ervaring of een indrukwekkende gebeurtenis dat kan doen."
"Trippend muziek maken, een van de mooiste dingen die er is. Tijdens de laatste keer paddo's heb ik op de gitaar wat geïmproviseerd samen met een vriend, en ik zou graag horen wat jullie ervan vinden. http://www.youtube.com/watch?v=WCUKKpyNQSA Heb je zelf trippend muziek gemaakt en opgenomen, post het dan hier!"
"edblok2 zei: als ik zijn relaas lees schiet mij een woord te binnen dat begint met een P en eindigd op ychose Klik om te vergroten... Dat kun je helemaal niet zeggen na één zo'n ervaring. Bovendien was het een ervaring onder invloed en een psychose kenmerkt zich juist in het ervaren van 'vreemde' dingen terwijl je nuchter bent. Klinkt heftig, heb dit zelf nooit zien gebeuren, maar ik zou me er nog geen zorgen om maken zolang het niet vaker zo uit de hand loopt."
"Goed, dan heb ik ook weer wat geleerd. Toch vind het nogal kort door de bocht om dit meteen af te doen als een psychose... Een op zichzelf staande ervaring is namelijk nog steeds geen psychose."
"Oom Klaas zei: Tool zei: Nee, de werkelijke reden voor het paddoverbod is om iedereen als makke lammetjes met de maatschappij mee te laten gaan, in plaats van dat men inzichten krijgt en zich wellicht afstompt van het huidig maatschappelijk denken, dat zo'n beetje tegengesteld is aan het paddogevoel. Net zoals met het rookverbod. Dan zeggen ze dat ze een gezonde werkomgeving willen creëren, maar in werkelijkheid willen ze minder rokers, want dat is beter voor de maatschappij. Je kunt het rokers natuurlijk niet zomaar verbieden om te roken, dus het probleem in de horeca aanpakken is werkt dan het beste. Dat paddo's verboden zijn omdat het te gevaarlijk zou zijn slaat natuurlijk als een tang op een varken. Maar het kan ook dat ik gewoon te veel paddo's heb gebruikt. OT: Leuk om op deze manier wat over lachgas te lezen! Heel lang niet meer gedaan en krijg toch weer zin om het weer eens te proberen. Kan me herinneren dat het op een moment ging vervelen omdat ik het te vaak deed. Toen ook meteen nooit meer gedaan. :P Klik om te vergroten... Dat zeggen ze ook gewoon eerlijk hoor, niet alles in een complot hoor. Klik om te vergroten... Kijk, dat over de paddo's hoeft zeker niet zo te zijn (vandaar ook 'maar het kan ook dat ik gewoon te veel paddo's heb gebruikt' met een knipoog), maar het is wel zo dat er totaal geen goede aanwijzingen zijn voor een verbod van paddo's op grond van het gevaar ervan voor de gebruiker. Dus óf het merendeel in Den Haag is dom, óf gewoon ronduit smerig. Dat van het rookverbod geloof ik zeker in. Hoeveel werknemers vragen er nou persee om een rookvrije werkomgeving? En waarom zou een cafébaas dan niet gewoon zelf mogen kiezen?"
"tomzor zei: De manier waarop Dreuge nu redeneert zie ik vaker bij mensen die weten dat ze ongelijk hebben maar toch het laatste woord willen hebben. Klik om te vergroten... De manier waarop RH reageert zie je vaker bij mensen die zich snel verongelijkt voelen. D: ik weet dat je hoog opgeleid en zeer intelligent bent, maar de besten maken fouten RH: ik heb nooit gezegd dat ik geen fouten maak, nou moet je niet beweren dat ik dat ooit ergens heb gezegd. D: Waar zeg ik dat jij heb gezegd dat je nooit fouten maakt? RH: Je suggereert toch dat ik denk dat ik nooit fouten maak als je zegt "ik weet dat je hoogopgeleid en intelligent bent, maar zelfs de besten maken fouten"? Misschien dat dit mijn intelligentie te boven gaat maar hier wordt toch de plank volledig misgeslagen? En waarom niet gewoon zo formuleren: Elke dag dezelfde drug gebruiken kan gaan vervelen."
"14: paddo's daar is het (tot nu toe) bij gebleven qua harddrugs"
"azgaza zei: De trips op ruigoord feestjes vind ik altijd erg leuk, verder vind ik ideaal denk ik wel, maar dat heb ik nooit gedaan, met een klein groepje mensen in de namiddag de veluwe op en daar de hele nacht trippen en in de ochtend terug ofzo. Klik om te vergroten... Sorry voor het reageren in een oud topic, maar PRECIES dat ga ik 31 mei doen, 3 dagen na mijn laatste examen. Kan niet wachten en dat bemoeilijkt het leren wel wat moet ik zeggen."
"Nathaniel zei: Geen idee hoe 't precies zit met paddo's en korte termijn geheugen, zelf nog nooit iets van gemerkt, met blowen wel ja. Ook heb ik minimaal 1 dag geen behoefte echt informatie tot me te nemen. Hersens zijn nog druk bezig met verwerken van de reis. Maarehhh dude, paddo's nemen om te vluchten van je gedachten? Naar een plek waar alles oke is? Op een feest? Ik voorzie een ferme asswhooping.. Klik om te vergroten... Precies wat ik dacht.. Paddo's neem je niet voor een reisje uit je gedachten, maar juist voor een reisje IN je gedachten!"