Lees je bericht nog even door dan want ik lees er toch echt in dat niet-vleeseters superieur zijn aan hen die wel vlees eten.
Allereerst: ik verdeel mensen niet onder 'vleeseters' en 'niet-vleeseters'. Mensen zijn mensen en eten oftewel vlees, of niet. Er wordt geen stempel op je gedrukt genaamd "vleeseter". Als jij jezelf beschouwd als een vleeseter, dan kies je zelf voor dat label.
Wat ik zei is dat het menselijk lichaam op die punten beter gaat functioneren bij geen consumptie van vlees. Ja, dat had ik dan misschien niet door moeten trekken naar de rest van de mensheid en enkel mijzelf als voorbeeld moeten nemen, maar ik hoor en lees het overal wat voor effecten een vegetarisch dieet teweegbrengt en dit komt heel erg overeen met mijn ervaring. Maar mijn fout dan dat ik dat doortrok naar iedereen, ook al geloof ik nog steeds dat het menselijk lichaam in het algemeen op deze punten beter gaat functioneren. Wellicht moet je het beleven om het te geloven.
Je zet mij als een minderwaardig mens neer en dan mag ik niet een klein beetje gepikeerd zijn? je zit me gewoon uit te lokken en komt dan aanzetten met 'die vleeseters reageren altijd zo emotioneel'?
Ik zei niet dat vleeseters altijd emotioneel reageren. Ik scheer die "groep" niet over een kam, maar gaf aan dat het fout gaat wanneer mensen zich identificeren met het stuk eten dat ze in hun mond stoppen.
dus dat maakt mij een varken? En jou een snijboon? Een kat is een muis en een koe een grasspriet? deze one-liner is zo belachelijk.
Nee zo letterlijk bedoelde ik het niet. Het is een beetje lastig om uit te leggen, maar kijk het filmpje dat ik hierboven postte maar eens en je komt aardig in de buurt van hoe ik er tegenaan kijk. Ik geloof dat een stuk vlees niet zomaar een stuk vlees is. De stress van een beest zit letterlijk opgeslagen in het vlees dat je eet, omdat beesten emoties hebben net als ons. Je bent wat je eet in de zin dat je lichamelijk de energetische eigenschappen van dat wat je eet overneemt.
Bepaal zelf wat je doet/eet maar ga niet over anderen oordelen die het anders doen.
Mijn intentie was om aan te geven wat voor immens positieve effecten vegetarisch eten heeft op een mens. Deze intentie was louter positief. Ik ben echter geen vegetariër of veganist. Ik eet gewoon praktisch nooit vlees en merk daar de effecten van. Als ik zou oordelen over "vleeseters" zou dat enorm hypocriet zijn want ik heb mijn hele leven vlees gegeten en doe dat nog steeds zo nu en dan. En wederom: een "vleeseter" of een "veganist" is niets. Deze dingen bestaan niet en dus is het ook niet nodig om je onder die zogenaamde groep te scharen. Ik denk dat jezelf zien als een "vleeseter" of een "veganist" polariserend werkt. Altijd is er dan de ander die anders dan jou is. Nee, we zijn allemaal hetzelfde, maar wat we doen is anders.
Maar alsnog excuses voor degenen die mijn stukje als beledigend ervoeren.