Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeganism, wat vind jij ervan?

Veganism, wat vind jij ervan?

553 antwoorden
107 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Ja ik neem elke dag een multi supplement. Daar zit alles in wat je nodig hebt als je geen dierlijke eiwitten meer eet.
Klik om te vergroten...

Zijn een hoop soorten B12, maar ik neem aan dat je de goeie hebt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Albedo zei:
Zijn een hoop soorten B12, maar ik neem aan dat je de goeie hebt.
Klik om te vergroten...
Zeker, heb het in overleg met een diëtist uitgekozen.
W
WuceBrayneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zelf ben ik altijd een groot tegenstander geweest van veganisten en wat ze verkondigen. Plus ik was de grootste vleeseter die er was. Ik kon naar mijn idee ook gewoon echt niet zonder.
Inmiddels echter ben ik al 3 maanden volledig en cold turkey veganistisch gaan eten en ik heb me nog nooit zo goed gevoeld in veel opzichten.
Ik doe het zelf vanwege het dierenleed en de impact die de vleesproductie op het milieu heeft. Het helpt me ook om in de rest van mijn leven gedisciplineerd te blijven.
Het begin vond ik enorm moeilijk maar het is echt niet zo heftig als je misschien denkt. Alleen moet je overal even bij stilstaan wat er in het gerecht zit en dat vergt een zekere committment.
Mijn partner is tegelijk met mij plantaardig gaan eten en ik kan wel zeggen dat dat ook veel helpt.
Verder heb ik wel gewoon leren schoenen en zo dus ik hou t nu nog even alleen op het eten.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
8️⃣6️⃣ zei:
Maar de wetenschap is het toch echt met me eens hoor. En ik neem aan dat ook jij de tekorten die je krijgt door dat eenzijdig voedingspatroon weer aanvult met enkele supplementen (en zo niet zou ik daar maar eens snel mee beginnen!)
Klik om te vergroten...
B12 moet je inderdaad bijslikken maar ik heb laatst onderzoek laten doen bij de huisarts en na 3 jaar vegan geen tekorten? En één voorbeeld zegt natuurlijk vrij weinig maar volgens mij moet je het ook gewoon echt per persoon bekijken. Bij alle dieten wel. Voor de één werkt het één, voor de ander werkt het ander. Maakt niks uit toch, als iemand zich er fijn bij voelt?

Matty420 zei:
Jongen who gives a shit over gezondheid, we zitten op een drugsforum remember?
Klik om te vergroten...

i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Men ouders zijn alle 2 vegetariër.
Alle , men pa is vegan geworden vorig jaar ,maar heeft nu al een beetje twijfels om terug gewoon vegetariër te worden ipv vegan.
men ma nog altijd gwn vegetariër.

Ze doen het puur zodat er voor hun geen dieren hoeven af te zien of vermoord hoeven te worden , dat is ook de enige reden dat ze het doen.
Je zult hun nooit IK BEN VEGAN ofzo horen zeggen want hier hebben ze een hekel aan aan het soort "hipster" vegans waar iedereen het van moet weten.

Ik ben zelf ook nooit gedwongen vegetarisch te eten toen ik kind was.
Ik ging vanaf ik naar school ging , na school naar men grootouders toe , tot men ouders gedaan hadden met werken en at elke dag daar men vlees of vis.
En in het weekend was het dan std vis op het menu thuis.

Melk en boter halen ze bij de boer hier achter de hoek (Ik ook trouwens.)
En eitjes komen van onze eige kipjes hier in de tuin.

Zo nu effe lekker men stoofvlees nog een uurtje laten pruttelen voor ik de friet in rundsvet bak :wink::peace1:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe meer vegetariers, hoe meer vlees voor mij. Dus ik zou zeggen, als jullie ook even bomen gaan eten, is er meer vlees voor mij
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Matty420 zei:
Jongen who gives a shit over gezondheid, we zitten op een drugsforum remember?
Klik om te vergroten...

vageteriërs :wink:
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#8
Moet ik wel even toevoegen , als ik bij hun ga eten en ze maken een schotel ofzobklaar of bvb groenteburgers of iets dergelijks ik dit wel zeer lekker vind.
Terwijl ik weinig tot geen groenten lust.
Behalve alles van soep , wat ik dagelijks eet met aanvulling van vitamines.
Ik e men vrouw gaan er minstens 1 x per week eten.
Dus je kan wel stellen als ik die dag ook enkel vis gegeten zou hebben ik ook een dagje vegetarisch eet ?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
inner_search zei:
Moet ik wel even toevoegen , als ik bij hun ga eten en ze maken een schotel ofzobklaar of bvb groenteburgers of iets dergelijks ik dit wel zeer lekker vind.
Terwijl ik weinig tot geen groenten lust.
Behalve alles van soep , wat ik dagelijks eet met aanvulling van vitamines.
Ik e men vrouw gaan er minstens 1 x per week eten.
Dus je kan wel stellen als ik die dag ook enkel vis gegeten zou hebben ik ook een dagje vegetarisch eet ?
Klik om te vergroten...
Vegetarisch is ook geen vis eten toch?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Vegetarisch is ook geen vis eten toch?
Klik om te vergroten...
Ik dacht dag vis wel mocht.
Vind veganisme persoonlijk net wat te limiterend.

Zou zelf best ooit eens vegetarisch willen worden though.
Hou persoonlijk heel erg van groentjes en de vlees vervangers van tegenwoordig zijn zo slecht nog niet.
(raad de broccoli burgers bij de jumbo aan).

Prettig idee dat je gewoon schuldloos kan eten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een vis is ook een dier. Als je wel vis eet maar geen vlees ben je geen vegetariër.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
nl.m.wikipedia.org

Pescotarisme - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ganggang💯 zei:
nl.m.wikipedia.org

Pescotarisme - Wikipedia

nl.m.wikipedia.org nl.m.wikipedia.org
Klik om te vergroten...
Aha! Dat wist ik niet. Thanks, weer iets geleerd!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ganggang💯 zei:
Vegetarisch is ook geen vis eten toch?
Klik om te vergroten...
Dat wist ik dus persoonlijk ook niet , maar men ouders wrs wel..
Men vader eet dan ook al een hele poos geen vis meer..
Men moeder wel , ze eet wel enkel vis die men schoonvader en nonkels vers vangen en direct kuisen en invriezen.
Men vader is nu dus echt wel hellemaal vegan , ik geef hem nog een maand of 3/4 tot hij zichzelf terug op 90kg aan 6%bf wil zetten zoals elke zomer...
Dit gaat hem imo nooit lukken vegan.

Ik zou zelf graag ook vegetarisch worden , of eigelijk beter gezegd.
Ik zou liever gewoon vlees blijven eten , en zelf bvb een dier schieten waar ik heel het jaar van kan eten en nix verloren laat gaan.
Het orgaanvlees voor men hond ter aanvulling van haar dieet (ze krijgt rauwvoer , als in rauwe kippepoten en orgaanvlees voor vitamines en mineralen) dit is in samen spraak met de vet , men hond is allergisch aan het meeste eten/brokken en aan gluten.

Maar ondanks ik een overdreve dierenvriend ben zou ik nooit of te nimmer een dier kunnen schieten (Jaja ik weet het ik eetvze wel op...)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."