"Mijn eerste keer XTC hadden we voorzichtig gedoseerd, omdat ik ook heel zenuwachtig was. Ik voelde er wel iets van, maar niet het volledige effect. De keer erop waren op een feest, en ik was echt van plan deze keer het wél te voelen.
Maar ongeveer 1,5 uur na het eerste bommetje (100mg) voelde ik nog niets. Ik nam er nog één, want het werkte duidelijk niet. En die werkte ook niet, terwijl iedereen om mee heen hartstikke lekker ging, dus ik deed het enige logische: ik nam er nog één, en geloof dat ik later ook nog eentje deelde met iemand. Het duurde een eeuwigheid, maar ineens klapte het ALLEMAAL in. Heerlijk effect, maar natuurlijk veel te veel voor iemand van +- 60kg. Het voelde echter zooo goed, dat ik nog wel even wilde doorgaan, en ik heb volgens mij nog 1 of 2 bommetjes genomen daarna. Lekkere avond gehad, mooi gehallucineerd, wel wat oververhit gevoeld en totaal van de kaart. Achteraf superdom, maar ik vond het toen nog een geslaagd feestje ook, op dat moment...
Ik moest drie dagen na het feestje echter op een lange en belangrijke vlucht voor werk. De avond na het feestje waren mijn pupillen nog steeds groot en was ik nog steeds zweterig. Die nacht voelde ik me nog wel iets beroerd maar ben de ochtend daarop toch gaan werken... en in de middag ziek naar huis gegaan. Kotsen, bizar misselijk, zweterig, black-outs en bijna tegen de vlakte gaan. Ik kon niets binnen houden, alleen maar rillen, was heel warrig en nog steeds veel te warm. Elke beweging was te veel en ik was gewoon echt belachelijk ziek, kon mijn hoofd ook amper erbij houden. Een vriend twijfelde of ik niet naar de SEH moest, maar ik wilde niet. Hij heeft overlegd met de huisarts en wel wat medicijnen nog opgehaald daar, en is bij me gebleven, volgens mij zelfs nog snachts, maar dat weet ik niet zeker meer - ik was echt helemaal van de wereld. De volgende ochtend was het al beter, en ik heb mijn vlucht die middag zonder al te grote problemen gehaald.
Maar wel geleerd, dat was dom en als ik terug kijk gewoon gevaarlijk. Ik heb toen ook geleerd dat bij mij het (achteraf wellicht door mijn toen nog onbehandelde trage schildklier) gewoon veel langer duurde voor het insloeg, en daar bij andere rolls rekening mee gehouden en een normalere dosis genomen. Dat waren óók leuke avonden, maar met een stuk betere afloop de dagen erna"
In: Domme drugsdaden delen
1-1-2024