#1
Ik ben niet streng, ik ben eerlijk
Ik draag momenteel bij aan dierenleed en milieu-problemen. Ik ga dat niet verheerlijken met het idee dat vleeseters het "eigenlijk" nog slechter doen als mij wat ik wel veel om mij zie gebeuren. Nog geef ik jou gelijk dat vegetarisch eten een betere stap is als vlees eten ook al is de ei en zuivel industrie geen pretje.
En zoals ik eerder zei; blijkbaar vind ik het niet erg genoeg om weer volledig plantaardig te eten anders had ik dat natuurlijk meteen gedaan.
Ik weet zeker dat ik in de toekomst terug ga naar een plantaardig dieet.
De reden dat een eitje na het sporten eet? Ik zou het echt niet weten. Kan geen reden verzinnen, denk omdat ik het lekker vind?
Eerlijk zijn is alleen maar goed natuurlijk. Je hebt ook wel gelijk, dat anderen het nog ‘slechter’ doen mag geen argument zijn, maar toch zie ik het liever gewoon als een erg positieve ontwikkeling dat steeds meer mensen minderen met vlees eten of helemaal stoppen. Dat niet iedereen vegan gaat eten, tsja. Ik kan dat wel begrijpen gezien de veel grotere inspanning die dat vraagt. Ook de stap daarvóór (vegetariër) is een goede en ik word er blij van dat steeds meer mensen inzien dat er verandering nodig is en dat alle beetjes, hoe klein ook, helpen.