Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeganism, wat vind jij ervan?

Veganism, wat vind jij ervan?

553 antwoorden
122 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
@acht.zes

In deze video een uitgebreide uitleg. Ook de gevolgen van het onmenselijke een-kind-beleid in China. Na ca. 30 min. eenzelfde grafiek als die jij toonde. Vanaf ca. 48:30 video's waaronder eentje die al hierboven staat.

www.youtube.com/watch?v=9lfhkn96j7w
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Haha die heb ik meerdere malen doorgestuurd gekregen.... :innocent: #yogasnuiver
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
https://chriskresser.com/do-vegetar...ns-vegans-live&utm_content=&utm_campaign=blog

De fabel ontkracht dat vegetariers en veganisten langer zouden leven.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#4
"Volgens de onderzoekers zijn dierlijke producten de enige bron van vitamine B12."

https://tpo.nl/2018/12/19/verwacht-je-niet-vegetariers-hebben-vitaminentekort/
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vlees is veels te lekker om vegan te worden.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
OT: ik ben iets van 2 jaar soortvan vegan en 1,5 jaar of zo helemaal en heb mijn bloedwaardes laten testen bij de dokter EN IK HEB NUL TEKORT hoezee hoezee
Klik om te vergroten...
Hetzelfde geldt voor mij, alleen over een periode van drie jaar. Bloedwaardes zijn perfect en sommige waarden kwamen zelfs wat te hoog uit omdat ik goed let op voldoende bij supplementeren (B12 en ijzer vooral). In het begin had ik moeite met op gewicht blijven, maar dat is inmiddels ook helemaal in orde. Het kan dus wel, mensen. :wink:
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij heeft ZERO- gelijk, maar geen leuke manier om met andermans mening om te gaan inderdaad.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
Ik ben het natuurlijk helemaal eens met deze blijde boodschap, maar de overbelasting van soja komt voornamelijk doordat het naar veevoer gaat voor melk en vlees. Even detail.

Maar ieder doet z'n ding. En daar staat ook aan gelijk dat je niet ALLES goed kunt doen. Als iedereen maar een beetje doet.
Klik om te vergroten...
Ik heb er moeite mee dat je mijn bericht samenvat tot bladiebla. Ik sta open voor wat je schrijft
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
populaire Veganiste
Klik om te vergroten...
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Kan je populair worden puur omdat je je aan een bepaald dieet houdt? En zijn we nu al bij een punt gekomen dat iemand zich zou moeten schamen voor wat die eet?

Bizar dat ik lees dat deze vrouw ooit 25 dagen niks heeft gegeten en niks anders dronk dan water en dat vonden haar 'fans' schijnbaar wel best en nu is er stront aan de knikker omdat er een visje gegeten is. Rare jongens die veganisten met hun idolen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Sally Tessio zei:
Hetzelfde geldt voor mij, alleen over een periode van drie jaar. Bloedwaardes zijn perfect en sommige waarden kwamen zelfs wat te hoog uit omdat ik goed let op voldoende bij supplementeren (B12 en ijzer vooral). In het begin had ik moeite met op gewicht blijven, maar dat is inmiddels ook helemaal in orde. Het kan dus wel, mensen. :wink:
Klik om te vergroten...
Het kan ook zeker. Kijk maar naar hoeveel succesvolle vegan sporters er zijn die echt op hoog niveau mee doen.

Casaan zei:
Ik heb er moeite mee dat je mijn bericht samenvat tot bladiebla. Ik sta open voor wat je schrijft
Klik om te vergroten...
Dat was meer om niet het hele verhaal nogmaals in het topic te laten verschijnen. Ik vind zelf grote quotes erg irritant. Ik had er inderdaad ook puntjes van kunnen maken als je dat neutraler vind maar ik deed snel gewoon even blabla. Dit doen mensen toch wel vaker in het forumleven? Het was niet mijn bedoeling dat op een bepaalde manier over te laten komen, maar ik vind het dan wel weer interessant dat je het op zo'n manier op vat. :sweatsmile:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
ik vind het dan wel weer interessant dat je het op zo'n manier op vat. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Dat heeft te maken met de negatieve waarde die ik toeken aan "bladiebla".
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dit topic heeft me vooral doen denken over wat leed nu eigenlijk is en of het uitmaakt of niet, en of leed onder mensen erger is dan leed onder dieren. (het lijden van een mens (ons eigen dierenras) of dat van een dier)
Al laten we maar eerst beginnen met ze beter behandelen en te waarderen.
Misschien een QR code op de verpakking dat je het process kunt zien hoe je stukje vlees tot stand is gekomen. Vind het zelf ook altijd zo apart die verschillende empathie voor dieren. (honden & katten VS koeien, kippen & varkens)
Ik ramble altijd beetje een mooi lapje tekst typen is niet mijn beste vak haha.
M
Matty420Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hou er helemaal van! Voel me zo veel beter sinds dat ik vegan ben ♡ Ik heb een betere connectie met dieren en de natuur nu en mijn relatie met eten is echt verbeterd. Raad het zeker aan, voor jezelf, de dieren en het milieu :)
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Kan je populair worden puur omdat je je aan een bepaald dieet houdt? En zijn we nu al bij een punt gekomen dat iemand zich zou moeten schamen voor wat die eet?

Bizar dat ik lees dat deze vrouw ooit 25 dagen niks heeft gegeten en niks anders dronk dan water en dat vonden haar 'fans' schijnbaar wel best en nu is er stront aan de knikker omdat er een visje gegeten is. Rare jongens die veganisten met hun idolen.
Klik om te vergroten...

Goede post mijn grote vriend :tonguewink:
Zo denk ik er ook over..
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Niks voor mij, geef mij maar een lekker biefstuk ipv vitaminepillen! Als iemand vegan wil zijn, prima maar val mij er niet mee lastig!
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#16
hansje1963 zei:
Niks voor mij, geef mij maar een lekker biefstuk ipv vitaminepillen! Als iemand vegan wil zijn, prima maar val mij er niet mee lastig!
Klik om te vergroten...
Word je zo lastig gevallen dan door agressieve bleekselderij-eters? :rolleyes:

Zitten ze je aubergines op te dringen en slaan ze je met paksois om de oren?
h
hansje1963Lid
01-01-2024, 00:00
#17
verwondering zei:
Word je zo lastig gevallen dan door agressieve bleekselderij-eters? :rolleyes:

Zitten ze je aubergines op te dringen en slaan ze je met paksois om de oren?
Klik om te vergroten...
Nee, haha, dat gelukkig nu ook weer niet.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind vlees geweldig net als vis.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
@hansje1963

Het valt me juist eerder op hoe niet-vegetariërs en niet-veganisten soms samenspannen om die enkele vegetariër of veganist op het werk, op school of in de vriendengroep lastig te vallen, vaak ronduit pesten. Andersom zie ik dat eigenlijk niet. Voor sommigen blijft het toch echt een sterke identiteit om 'vleeseter' te zijn en dat heel duidelijk te maken aan anderen.

Natuurlijk bestaat het ook wel andersom, maar zo fel en gemeen als sommigen menen te moeten zijn tegen die ene die ervoor kiest geen vlees en/of andere dierlijke producten te eten/gebruiken, dat gaat mij soms echt wel ver.

Zelf al een hele tijd geen vegetariër meer. Ik merkte gewoon dat mijn lichaam toch wel erg veel behoefte had aan en baat bij zo nu en dan een stukje vlees, wel altijd biologisch en niet iedere dag. Uiteindelijk is je gezondheid wel het belangrijkste, maar ik geloof er ook sterk in dat het ene lichaam andere behoeften heeft dan het andere. En dat vegetariërs en veganisten ook gewoon gezond kunnen zijn.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Mindless
Das typisch, want ik heb nog nooit in mijn leven meegemaakt dat een vegetarier/veganist gepest werd.

Wat ik wel veel zie is dat vegetariers/veganisten zich vaak wat verheven voelen boven hen die omnivoor zijn, zo'n reactie als van @Matty420 is daar een uitstekend voorbeeld van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...28
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."