#1
Omdat ze savonds op mijn bord liggen.Waarom kunnen de meeste koeien niet grazen, denk je?
Omdat ze savonds op mijn bord liggen.Waarom kunnen de meeste koeien niet grazen, denk je?
Alles gaat achteruit!!!!! Vroeger was alles beter!!!!Het gaat trouwens met alles hard achteruit in Nederland, zowel flora als fauna, op een paar exoten na die het hier wel goed doen.
Nou vertel het me is.Waarom kunnen de meeste koeien niet grazen, denk je?
Het land is van de grazers afgenomen voor de intensieve akkerbouw en veeteelt. Allan Savory had het ook daarover in dat filmpje. Ooit zeer vruchtbare grond veranderde in woestijn door jarenlange overexploitatie van monoculturen, slechte technieken, uitputting van de grond, het beschadigen van de grond door overgrazen met teveel dieren, etc.Nou vertel het me is.
Ik zou willen dat al het vee kan grazen, maar dan moeten we aanzienlijk minder vlees gaan eten met zijn allen. Met de huidige aantallen vee is er gewoon niet genoeg grond beschikbaar, dus zeggen dat je beter vlees kunt eten omdat je daarmee minder de flora en fauna aantast dan wanneer je groente voor menselijke consumptie verbouwd is wel erg romantisch en onrealistisch gesteld. Leuk idee, maar zonder een cultuur verandering hebben we er weinig aan.Het land is van de grazers afgenomen voor de intensieve akkerbouw en veeteelt. Allan Savory had het ook daarover in dat filmpje. Ooit zeer vruchtbare grond veranderde in woestijn door jarenlange overexploitatie van monoculturen, slechte technieken, uitputting van de grond, het beschadigen van de grond door overgrazen met teveel dieren, etc.
Overbevolking speelt zeker een rol. Maar toenemende welvaart speelt natuurlijk ook een belangrijke rol, vroeger aten mensen veel minder vlees dan nu. En dit zal alleen maar erger worden aangezien landen als China en India steeds rijker worden, waardoor het te verwachten is dat de per capita vleesconsumptie in die landen aanzienlijk zal stijgen.@Psychedelibee
Eigenlijk is een medeoorzaak dus overbevolking. Maar daar wordt zo goed als niks aan gedaan behalve misschien nog in China. Misschien moeten we die overbevolking aanpakken zodat er meer ruimte komt voor mens en dier, maar dat rijmt dan weer niet met het recht op het krijgen van kinderen. Blijft een heel lastig vraagstuk in ieder geval.
Oh wat goed!Oké, het heeft niet direct met veganisme te maken, maar heeft iemand dit vandaag al gelezen?
https://press.gaia.be/wallonie-gaat...dboetes-tot-10-miljoen-euro-voor-dierenbeulen
Ik vind dit toch verheugenden niet meer dan terecht, een dierenwelzijnswetgeving, ik hoop dat andere landen binnen de EU en daarbuiten zich hieraan zullen spiegelen.
Oh wat goed!
Ik vind het nog steeds raar dat als je een kat of hond iets aandoet je dan strafbaar bent maar een koe of varken niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."