Een heeeel goede reactie! @ Rivalrie!
Militair gezien is het vele malen effectiever, om de directe tegenstander uit te schakelen door een verwonding toe te brengen .
Hiermee heeft de directe tegenstander , hierna de logistieke tegenstander en de thuishaven veel meer werk.
De gewonde in kwestie moet worden afgevoerd, behandeld, geopereerd, weer worden vervoerd, enz.
Wanneer de tegenstander gedood is, dan komen er slechts enkele mensen in beeld, namelijk: de gravendienst. 2 of 3 man.
Er volgt een meestal kleine begrafenis, wat papierwerk om vast te leggen wie, en waar eea heeft plaatsgevonden, en klaar.
Dus: de keuze is wel duidelijk. Voorzover mogelijk.
Maar, even een aantal jaren terug:, er gold een dienstplicht. Niets vrijwilligs.
Zij, die zich daarmee niet wilden, of konden verenigen, deze kwamen in beeld in de zgn. Vervangende dienstplicht.
Dat was vaak in bejaardenhuizen werken.
Althans " dienst doen" in instellingen in deze richting.
Dat er door de weigering van deze mensen anderen alsnog de lul waren zogezegd, daar leden de weigeraars niet onder.
Of, er was een categorie lieden die zich binnen enkele weken geestelijk instabiel liet verklaren. De bekende S 5 categorie.
Zéér populair bij onderwijzers onder andere.
Ik heb wat van deze mensen zien bewerkstelligen dat zij met het S5 label, naar huis lieten sturen.
Dat was vaak gedrag, wat ik als een bepaalde, bizarre vorm van idiotisme zag.
Jazeker. Echte halve zitten zaten daarbij.
Ik verheerlijk deze verplichte tijd onder de wapenen niet. Nee.
Maar, hoe dan ook, het was een plicht. In principe voo iedereen, die gezond was, en thuis ahw " gemist" kon worden.
Geen eerste lijn kostwinners bijvoorbeeld.
Ikzelf heb voor mij er wat van weten te maken. Ja. Op velerlei gebied.
Voorts, in een situatie van je land, je vrijheid, je bezit, dit wordt door een ander bedreigd.
Wat doe je dan?
Zeg je dan ook, liever blo Jan, als do Jan?
Ga maar lekker slapen, en morgen gezond weer op?
Na ons de Zondvloed?
Dat is een 80 jaren geleden óók al een totaal verkeerde instelling gebleken. Jazeker.
Ik weet, wat ik doe, mocht het ooit ( wat die Meneer daarboven, verhoede.).Ik ben geen lam, dat gewillig naar de slachtbank gaat. Nee. Ik neem er i.i.g. een aantal boosdoeners mee.
Eén vlieg, die me wil steken, wel, deze wordt door mij platgeslagen.
Heel eenvoudig.
Eén en ander is wat off topic geworden, maar eea heeft wel een zekere link met elkaar.
Ik heb enkele veganisten, en vegetariërs gekend. En, met ze gediscussieerd over deze onderwerpen, aardig verhit, ook nog.
Typerend vond ik, dat vrijwel alle vega's deze hij, of Ik vraagstelling, ontliepen, veelal alle mogelijke geweld absoluut schuwden, zelfs ten koste van hun eigen toko's.
Goed. Ieder het zijne.
Ik zal met alles, wat ik kan inzetten, mijn toko te behouden.
Daarvoor heb ik o.a. een goede voeding nodig. Voor mij: mét vlees.