Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVeganism, wat vind jij ervan?

Veganism, wat vind jij ervan?

553 antwoorden
124 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gymschoen zei:
ik zal eens kijken.
de ' after dinner ' dip komt in mijn ervating door de koolhydraten.
kheb allerlei eetpatronen toegepast over de jaren
vlees en groenten krijg ik iig geen after diner dip van.
die vertering sappen werken elkaar ook niet tegen.
meeste dingen dure 3 a 4 uur om te verteren.
als je ze verkeerd ( niet ideaal ) combineert kan het wel 13 uur duren.
zelfs verschillende fruitsoorten gaan niet goed samen.
ik volgde lang dit lijstje.. nu weer wat minder gedisciplineerd.
(klein stukje naar beneden scrollen op de pagina)
heet nu paleo mss?

Hay Diet

Hay Diet: The Hay diet is named for the New York physician who created a plan that prohibited the co
www.diet.com www.diet.com
Klik om te vergroten...
Ik merk wel echt verschil doordat ik geen dierlijke eiwitten meer eet. Eet ook veel minder bewerkte producten, wat sowieso gezond is is natuurlijk.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Ik merk wel echt verschil doordat ik geen dierlijke eiwitten meer eet. Eet ook veel minder bewerkte producten, wat sowieso gezond is is natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Krijg je wel vitamine b12 binnen dan?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Krijg je wel vitamine b12 binnen dan?
Klik om te vergroten...
Ja ik neem elke dag een multi supplement. Daar zit alles in wat je nodig hebt als je geen dierlijke eiwitten meer eet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Sorry, militairen doden niet. Zij schakelen personen uit 😉
Klik om te vergroten...
Aah oké dan is het goed. :wink:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm tja. Maar ik ben extreem nonconformist dus als ik de realiteit na mijn wil zou vormen dan oef. Dan gaat Nederland er aan. Ik heb helemaal niks met de maatschappij en het liefst zou ik ergens in het bos leven als een hermit. Heksen drankjes brouwen en hertenvlees eten. Maar ja. Dat heeft niks met veganisme te maken.

Om die zelfde reden zou ik never nooit het leger in gaan. Das voor waakhonden. Ik ben een wolf.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een heeeel goede reactie! @ Rivalrie!
Militair gezien is het vele malen effectiever, om de directe tegenstander uit te schakelen door een verwonding toe te brengen .
Hiermee heeft de directe tegenstander , hierna de logistieke tegenstander en de thuishaven veel meer werk.
De gewonde in kwestie moet worden afgevoerd, behandeld, geopereerd, weer worden vervoerd, enz.
Wanneer de tegenstander gedood is, dan komen er slechts enkele mensen in beeld, namelijk: de gravendienst. 2 of 3 man.
Er volgt een meestal kleine begrafenis, wat papierwerk om vast te leggen wie, en waar eea heeft plaatsgevonden, en klaar.
Dus: de keuze is wel duidelijk. Voorzover mogelijk.

Maar, even een aantal jaren terug:, er gold een dienstplicht. Niets vrijwilligs.
Zij, die zich daarmee niet wilden, of konden verenigen, deze kwamen in beeld in de zgn. Vervangende dienstplicht.
Dat was vaak in bejaardenhuizen werken.
Althans " dienst doen" in instellingen in deze richting.
Dat er door de weigering van deze mensen anderen alsnog de lul waren zogezegd, daar leden de weigeraars niet onder.
Of, er was een categorie lieden die zich binnen enkele weken geestelijk instabiel liet verklaren. De bekende S 5 categorie.
Zéér populair bij onderwijzers onder andere.
Ik heb wat van deze mensen zien bewerkstelligen dat zij met het S5 label, naar huis lieten sturen.
Dat was vaak gedrag, wat ik als een bepaalde, bizarre vorm van idiotisme zag.
Jazeker. Echte halve zitten zaten daarbij.

Ik verheerlijk deze verplichte tijd onder de wapenen niet. Nee.
Maar, hoe dan ook, het was een plicht. In principe voo iedereen, die gezond was, en thuis ahw " gemist" kon worden.
Geen eerste lijn kostwinners bijvoorbeeld.
Ikzelf heb voor mij er wat van weten te maken. Ja. Op velerlei gebied.

Voorts, in een situatie van je land, je vrijheid, je bezit, dit wordt door een ander bedreigd.
Wat doe je dan?
Zeg je dan ook, liever blo Jan, als do Jan?
Ga maar lekker slapen, en morgen gezond weer op?
Na ons de Zondvloed?
Dat is een 80 jaren geleden óók al een totaal verkeerde instelling gebleken. Jazeker.

Ik weet, wat ik doe, mocht het ooit ( wat die Meneer daarboven, verhoede.).Ik ben geen lam, dat gewillig naar de slachtbank gaat. Nee. Ik neem er i.i.g. een aantal boosdoeners mee.
Eén vlieg, die me wil steken, wel, deze wordt door mij platgeslagen.
Heel eenvoudig.

Eén en ander is wat off topic geworden, maar eea heeft wel een zekere link met elkaar.
Ik heb enkele veganisten, en vegetariërs gekend. En, met ze gediscussieerd over deze onderwerpen, aardig verhit, ook nog.
Typerend vond ik, dat vrijwel alle vega's deze hij, of Ik vraagstelling, ontliepen, veelal alle mogelijke geweld absoluut schuwden, zelfs ten koste van hun eigen toko's.
Goed. Ieder het zijne.
Ik zal met alles, wat ik kan inzetten, mijn toko te behouden.
Daarvoor heb ik o.a. een goede voeding nodig. Voor mij: mét vlees.
R
RubyDorseyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben dol op dit onderwerp, ik heb medelijden met de dieren en ik doe dit al heel lang. Dit is heel goed voor de gezondheid, ik volg altijd mijn dieet op deze site https://www.funandfood.nl/ Er zijn veel nuttige tips.
Dit is nog belangrijker voor de bescherming van het milieu, omdat ik bang ben voor de toestand van onze planeet.
M
MalinaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben zelf geen veganist. Ik heb het een tijd geprobeerd maar ik hield het niet uit om te leven met “regels” voor mijzelf, en letterlijk op alles letten. Want ja, als je volledig veganistisch wilt eten en drinken, moet je zelfs tot je wijn aan toe de hele ingrediënten lijst afgaan. Ik heb er gewoonweg geen tijd voor, en ben niet van plan mijn mind volledig te zetten op het telkens bezig zijn met veganisme en het controleren van wat ik wel of niet mag.

Ik eet wel voornamelijk biologisch, ik eet zelden vlees. In huis haal ik het eigenlijk nooit. Ik eet dus meestal alleen vlees als ik uit eten ga. Ik eet wel bijna dagelijks vis. Naast vis eet ik voornamelijk groenten, fruit, noten, zaden.

Maar enorm veel respect naar mensen die hun hele leven op de kop zetten voor dierenwelzijn/natuur/een ander standpunt.

Ik zou het persoonlijk niet kunnen omdat mijn mind op hele andere dingen staat, en ik wens te leven zoals dat in mij op komt en waar ik op dat moment zin in heb of blij van word. Geen regeltjes voor mijzelf dus.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Plants can use underground communication to find out when neighbors are stressed

https://phys.org/news/2018-05-underground-neighbors-stressed.html
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niet zo streng tegen jezelf @Yaizer! Ik snap de gedachtengang volledig hoor, vegan is natuurlijk nóg beter voor de dieren en het milieu. Maar vegetarisch is ook al een hele goede stap in de juiste richting.
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb respect voor de vegans en veganisten. Zelf ben ik het niet en hou wel van een lekker stukje vlees.

Maar ik ben ook van mening hoe meer veganisten/vegans des te meer vlees er word weg gegooid. (Heb in een supermarkt gewerkt en gebeurt veel) en vlees weg gooien is ook zonde, dan is het dier voor niks afgemaakt.
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vegan "het eten van een plant-based dieet." geen vlees, eieren of melk.
Het is tegenwoordig helemaal in.

Zelf zou ik niet vegan gaan, maar ben wel van mening dat we allemaal biologisch vlees zouden moeten kopen aangezien de conventionele vlees industrie toch wel wat nare dingen teweeg brengt voor onze wereld.

Als we de gezondheidsreden er allemaal buiten laten, wat vind jij dan van deze levensstijl?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind dat iedereen gewoon lekker moet doen wat hij of zij wil. Geen problemen met vegans dus zolang ze geen problemen hebben met mij. Verder vind ik er eigenlijk niet zoveel van. Waarom moeten we toch altijd maar wat vinden van een ander zijn levensstijl? Laat elkaar toch lekker...
M
MuditaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Ik vind dat iedereen gewoon lekker moet doen wat hij of zij wil. Geen problemen met vegans dus zolang ze geen problemen hebben met mij. Verder vind ik er eigenlijk niet zoveel van. Waarom moeten we toch altijd maar wat vinden van een ander zijn levensstijl? Laat elkaar toch lekker...
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het helemaal mee eens. Iedereen zou gewoon moeten kunnen zijn en doen wat ze zelf willen zonder allemaal meningen naar hun hoofd te krijgen gegooid. Als dat zo zou zijn zouden er denk ik een stuk minder onzekere mensen zijn.

Ook zouden er veel minder depressie en angst klachten voorkomen volgens mijn theorieën.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zelf geen veganist, maar ik heb er groot respect voor. Ik ben wel flink minder vlees gaan eten en haal ook alleen nog maar biologisch vlees.

Ik zie in mijn omgeving iemand dagelijks gepest worden omdat hij veganist is. Een grapje moet eens kunnen, maar dit is gewoon kinderachtig. Blijkbaar hebben sommigen zo'n laag zelfbeeld dat ze zelfs iemand die bewust leeft en ook aan andere wezens denkt moeten aanvallen om zichzelf beter te voelen. Pathetic.

Wie weet ga ik zelf ook een keer helemaal over, maar ik heb er nog wat moeite mee.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Veganist is toch iemand die bijvoorbeeld ook geen eieren eet? En nog een paar andere dingen die vegetariers bijvoorbeeld wel eten.

Wat is bijvoorbeeld de reden dat ze geen eieren eten?

Vind het beetje extreem om helemaal vegan te gaan. Zelf eet ik best wel veel vlees en vind het niet goed van me zelf, probeer wel vaak bioloisch vlees te eten.

Sommige vegatariets/veganisten doen het echt wel voor de show en natuurlijk een groot deel niet. Maar kan me zoooo en zoooooo irriteren aan die showpeople. #bewust #vegan #healtylifewantikbeneenveganenjijniet.

Maarja als er meer vegans komen dan juich ik dat toe dan kan ik met meer rust vlees eten haha.
M
MentatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik leef nu ruim een jaar veganistisch en ik kan het eigenlijk iedereen aanraden.

Het is gezond, het zorgt voor veel minder dierenleed, het heeft een veel lagere klimaatbelasting t.o.v. dierlijke producten en ik heb een heleboel nieuwe recepten en ingrediënten (tempeh!) ontdekt.

Ik ben dus, zoals je misschien aan bovenstaande sales pitch kunt opmaken, vrij enthousiast over veganistisch eten en leven.

PakTaxi zei:
Veganist is toch iemand die bijvoorbeeld ook geen eieren eet? En nog een paar andere dingen die vegetariers bijvoorbeeld wel eten.

Wat is bijvoorbeeld de reden dat ze geen eieren eten?
Klik om te vergroten...

De leefomstandigheden van 'normale' (scharrel)kippen zijn, ondanks het positieve beeld dat scharrelen bij veel mensen oproept, behoorlijk slecht. Bovendien wordt 50% van de kuikentjes gedood omdat de haantjes geen eieren kunnen leggen en ook niet productief genoeg zijn om vetgemest te worden voor de vleesproductie.

Sommige vegatariets/veganisten doen het echt wel voor de show en natuurlijk een groot deel niet. Maar kan me zoooo en zoooooo irriteren aan die showpeople. #bewust #vegan #healtylifewantikbeneenveganenjijniet.
Klik om te vergroten...

Ik heb hier een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant juich ik het natuurlijk toe en ieder stukje vlees dat niet wordt gegeten is winst, maar aan de andere kant zie ik ook dat dat veel mensen door zulke posts op Instagram of Facebook totaal verkeerde verwachtingen krijgen.

Ze gaan dan vegan/plantaardig eten omdat ze denken dat dit een soort wonderdieet is om snel fit te worden en af te vallen. Zo werkt het natuurlijk niet waardoor ze het veganistisch/plantaardige dieet na een paar weken weer volledig opgeven en weer teruggaan naar hun oude levensstijl.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psychedelibee zei:
Ik vind dat iedereen gewoon lekker moet doen wat hij of zij wil. Geen problemen met vegans dus zolang ze geen problemen hebben met mij.
Klik om te vergroten...

Dit vooral. Ik kan niet zonder mijn dagelijks stukje (mals) vlees. Heel veel respect dat ze het kunnen maar zou zeker niet aan mij besteed zijn.
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekZ zei:
Dit vooral. Ik kan niet zonder mijn dagelijks stukje (mals) vlees. Heel veel respect dat ze het kunnen maar zou zeker niet aan mij besteed zijn.
Klik om te vergroten...
ooh lekker man, welk vlees vind jij het lekkerst. :wink: :P
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
PakTaxi zei:
ooh lekker man, welk vlees vind jij het lekkerst. :wink: :P
Klik om te vergroten...

Alles wat op de bbq gaat :handok:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...28
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."