Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaar ben jij dankbaar voor..? Tijd voor wat positiviteit!

Waar ben jij dankbaar voor..? Tijd voor wat positiviteit!

161 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#1
PANNENKOEKEN
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedemorgen!

Ten eerste wens ik jullie allemaal het allerbeste in 2020.. 😄.

Ik zat zo te denken, iedereen heeft het maar over goede voornemens en wat voor (slechte) dingen ze willen veranderen in hun leven, als je dat doet, goed bezig!
Maar ergens vind ik het toch klinken alsof het allemaal niet goed genoeg is, zoals het leven is.. Verbetering is natuurlijk altijd een positief iets, begrijp me niet verkeerd, en ook ik heb mezelf al dingen voorgenomen wat moet en gaat veranderen dit jaar..

Toch lijkt het mij misschien wel een leuk idee om hier te posten waar jij persoonlijk dankbaar voor bent in het leven. Misschien is dat wel een goede steun, een soort reminder waar je het allemaal voor doet? Dat je als je het eventjes zwaar hebt of een kut dag, je hier even terug kunt lezen wat er ook alweer positief aan alles is...

Hoe ik op dit idee ben gekomen, komt omdat ik echt een verschrikkelijk kut jaar achter de rug heb, met alle gevolgen vandien... weer volop aan de speed geraakt, om maar "iets" te noemen...🙄. Sommige van jullie zullen misschien mijn topic hebben gelezen waarin ik alles eruit gooi, en dat... dat gevoel..wil ik niet meer..
Ik beschreef in dat topic hoe goed ik wel niet ga op (dagelijks) speed gebruik, ik wilde er eigenlijk niet aan geloven dat het alleen maar averechts werkt... Ik ben nu een tijdje verder en het begint me echt op te breken nu, aangezien ik ook fulltime werk en weinig slaap en weinig eet. Ik ben uitgeput, m'n lijf is op.. Ik zat laatst op m'n werk, gewoon te zitten en ineens begon ik allemaal sterretjes te zien, en kreeg last van duizelingen... ook begin ik steeds meer dingen te vergeten, eerst viel het mee maar het lijkt erger te worden, om over m'n huid maar niet te spreken, godsamme, overal onregelmatigheden en uitdroging.. me de hele tijd zo slap als een vaatdoek voelen... Is dit nu wat ik wil? Nee!

En dus, ben ik er klaar mee! Tijd voor positieve gedachtes, speed gaat mij niet verder helpen.. En in plaats van negatief te denken, wat er allemaal mis is in mijn leven, wil ik mij gaan richten op het positieve.

Dus waar ben ik dankbaar voor?

* Ik ben dankbaar dat mijn beide ouders nog leven en ze altijd voor mij klaarstaan.

* Ik ben dankbaar dat ik iedere dag te eten heb, een dak boven m'n hoofd en een warme douche kan nemen.

* Ik ben dankbaar dat ik een fulltime baan heb, en waar ik het nog naar mijn zin heb ook.

* Ik ben dankbaar dat ik een eigen huis heb, en alle spullen die erin staan zelf voor heb kunnen werken.

* Ik ben dankbaar (en vooral verbaasd) dat ik geen coke meer "moet" gebruiken, ik haalde ieder weekend, en heb er nu geeneens behoefte meer aan... hopelijk blijft dit zo!

* Ik ben dankbaar voor de zoveelste wijze levensles, wie je echte vrienden zijn en wie niet, niet leuk om te ervaren, maar dankbaar, omdat dat mij meer wijsheid geeft over het leven.

* Ik ben dankbaar voor mijn nieuwe/oude vrienden, dit is iets wat ik never nooit had verwacht! Vrienden van vroeger waarmee contact was verwaterd, zie ik nu weer op regelmatige basis... Geen veroordeling, alleen maar liefde, dat doet ook echt wonderen voor je geest❤ (door drugsgebruik -denk ik- dacht ik altijd dat er haat zat, wat ik dus zelf in mijn gedachtes had gecreëerd).

Dat laatste, ik weet niet, maar voelt echt als een teken ofzo... die mensen heb ik in jaaaaren niet gezien (+/- 10 jaar), en op het moment dat ik het diepste in de put zit, komen zij weer in mijn leven, dat kan toch gewoon geen toeval zijn? Zij wisten van niks...😇❤

Het is voor mij erg wennen om in een vriendengroep te zijn waar niet wordt gebruikt, op wiet en alcohol na..

Ik ben afgelopen -bijna- 10 jaar omgegaan met "vrienden" waarbij het altijd helemaal los ging qua drugs.. Maar dit voelt gewoon goed, niet makkelijk, maar wel goed..

Op oudejaarsavond zei een van hen ook, ik ben blij dat er geen coke aanwezig is, want ik zou het zo nemen... Ik zei, ja ik ook, dus ben blij dat ik niks gehaald heb.
Ik heb die avond niet eens pep op in hun gezelschap, en ik heb het super gezellig gehad! Zo kan het dus ook...

Blijft een lastig puntje (haha😜) want ik moest nieuwjaar werken en door de weinige slaap vanwege dat knal vuurwerk (en het feit dat ik pas 2 uur thuis was😳😅), en ik om half 6 eruit moest, toch weer naar de pep gegrepen om de dag door te komen... Dit gaat vanaf nu veranderen, ben echt op... en ben dus het allermeest dankbaar voor mijn nieuwe/oude vrienden waar ik mee kan afspreken en 'gewoon' een biertje kan doen of een jointje...

Dáár ben ik dus dankbaar voor, vooral voor de positieve energie die het mij geeft😄.

Ik ben daardoor nu ook in huis meer bezig met opknappen en schoonhouden, met coke of pep op is/was het altijd één grote bende.. interesseerde me niks.

Ik wil 2019 héél heeeeeel snel achter me kunnen laten, en me richten op in ieder geval beter voor mezelf zorgen, zowel fysiek als geestelijk.

En het feit dat ik dit soort dingen zelf al kan bedenken, ben ik ook dankbaar voor!

What about you?

Op naar een beter, positiever, gezonder 2020!
🙏
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben dankbaar dat ik niets moet, alles kan en alles mag binnen de grenzen waarin mijn oprechte behoeftes liggen en waarmee ik dan ook geen andere mensen schaad. En ik ben dankbaar voor iedereen in mijn leven die mij heeft gesteund op de momenten waarop ik dit (vaak) hard nodig had. :praying2:

Kortom, het leven en vertrouwen dat mij gegund, misschien ook juist omdat ik hier vaak hard voor heb moeten vechten. Wellicht makkelijk praten voor iemand die zich relatief goed in zijn wezen voelt en een vroegtijdig gejuich, maar toch, op naar 2020. :grimacing:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi topic.

In het heel kort: ik ben super dankbaar voor alle mensen om me heen die er waren (en bleven) afgelopen jaar. In moeilijke tijden leer je je vrienden en familie kennen, cliché maar zo waar. :) En dat besef is ontzettend waardevol.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben dankbaar voor het feit dat ik in 2019 maar 5 keer harddrugs heb gebruikt, in tegenstelling tot 2013- december 2018 waar het eerder 5 keer per maand was.

Ik ben dankbaar dat ik er geen fysieke klachten aan over heb gehouden

Ik ben dankbaar dat ik uiteindelijk alles heb opgebiecht aan mijn vriendin en beste vrienden. (Drugsmisbruik) en dat ze me blijven steunen.

Ik ben blij dat ik weer veel sport, zoals voor mijn misbruik periode.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
In het heel kort: ik ben super dankbaar voor alle mensen om me heen die er waren (en bleven) afgelopen jaar. In moeilijke tijden leer je je vrienden en familie kennen, cliché maar zo waar. :) En dat besef is ontzettend waardevol.
Klik om te vergroten...
Hier precies hetzelfde eigenlijk. :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Mooi topic.

In het heel kort: ik ben super dankbaar voor alle mensen om me heen die er waren (en bleven) afgelopen jaar. In moeilijke tijden leer je je vrienden en familie kennen, cliché maar zo waar. :) En dat besef is ontzettend waardevol.
Klik om te vergroten...
Retweet! Als ik er aan denk krijg ik af en toe kippenvel.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
In moeilijke tijden leer je je vrienden en familie kennen, cliché maar zo waar. :) En dat besef is ontzettend waardevol.
Klik om te vergroten...
Ben blij dat dit voor jou zo geldt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Albedo zei:
Ben blij dat dit voor jou zo geldt.
Klik om te vergroten...

Ik ook. Ik heb ook de negatieve kant meegemaakt (o.a. een - dacht ik - heel goede vriendin verloren die te egocentrisch bleek om met omstandigheden te kunnen omgaan waarin zij even niet in haar eentje het ultieme middelpunt kon zijn). Ik was in de veronderstelling dat dit een vriendschap voor het leven was, maar niet dus. Ook voor deze ervaring ben ik dankbaar, hoe pijnlijk ook. Een depressie of ander gezondheidsprobleem maakt vrij concreet duidelijk hoe verbanden in elkaar zitten.

Ik bedoelde met bovenstaande boodschap dus niet dat ik alleen maar steun heb ervaren. Maar zo gaat het altijd, denk ik.

Heb jij een andere ervaring? Of is dat niet de reden van je post? Just curious.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Ik ook. Ik heb ook de negatieve kant meegemaakt (o.a. een - dacht ik - heel goede vriendin verloren die te egocentrisch bleek om met omstandigheden te kunnen omgaan waarin zij even niet in haar eentje het ultieme middelpunt kon zijn). Ik was in de veronderstelling dat dit een vriendschap voor het leven was, maar niet dus. Ook voor deze ervaring ben ik dankbaar, hoe pijnlijk ook. Een depressie of ander gezondheidsprobleem maakt vrij concreet duidelijk hoe verbanden in elkaar zitten.

Ik bedoelde met bovenstaande boodschap dus niet dat ik alleen maar steun heb ervaren. Maar zo gaat het altijd, denk ik.

Heb jij een andere ervaring? Of is dat niet de reden van je post? Just curious.
Klik om te vergroten...

Alsof ik m'n eigen verhaal lees...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben dankbaar dat mijn schat van een dochter geboren is vorig jaar, gezond en wel, zonder problemen of tegenslagen. Dat ik voor mijn gezin kan zorgen, als een volwassen man, zonder vervolg van de "apenjaren". Dankbaar dat ik zoveel mogelijk dagen gezond kan zijn, gaan en staan waar ik dat wil.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ook ik ben dankbaar voor de steun, hulp, liefde en geloof van m’n familie en vrienden tijdens bepaalde moeilijke periodes de laatste jaren.
Mede dankzij hen behield ik m’n (veer)kracht om moeilijkheden in uitdagingen om te zetten, om altijd kansen te blijven creëren en zien, om niet slechts te dromen, maar mijn doelen na te streven.
In het algemeen ben ik dus ook dankbaar voor de hieruit gevloeide les: zonder je dierbaren kan je nooit volledig gelukkig zijn.

Tenslotte ben ik dankbaar dat het beter gaat met het angstprobleem van mijn partner.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed om deze verhalen te lezen😄.. Ben erg dankbaar dat ik nu na deze rare tijd ff van die klote pep af ben, ik heb mezelf een slag in de rondte geslapen deze week, voor en na werk echt non stop geslapen, met alle gekke gestoorde dromen erbij... Ben dankbaar dat ik dit op tijd inzie, wat een ellende die shit aanricht... hopelijk blijf ik er een tijdje vanaf, maar ik heb er tot noch toe geen behoefte aan gelukkig
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben dankbaar dat ik de problemen in mijn leven heb moge oplossen (wellicht nog niet helemaal klaar, maar dat ben je nooit lol). Ik ben ook dankbaar voor de dalen waardoor ik ben gegaan want die hebben me op het pad gebracht waar ik me nu bevind. Dan ben ik mezelf dankbaar dat ik de strijd heb durven aangaan met mijn demonen. Dankbaar dat ik de kansen in mijn leven nu wel durf te grijpen en omarmen.

En om in het moment te blijven, ik ben dankbaar voor vandaag!
T
ThelittlegirlLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haha toevallig spreekt dit topic mij weer aan! Mijn levensmotto is 'klein en fijn, maar vol met positiviteit'. Doet de wereld geen kwaad, een beetje extra positiviteit.

Ik doe eigenlijk ook niet aan goede voornemens maar toch moet ik er altijd eentje bedenken weer.. Mijn goede voornemen vorig jaar was geen spijkerbroeken meer dragen, gelukt anyways (sportlegging, rokjes, jurkjes life nu) en dit jaar wil ik geen ketchup meer eten, olijfolie is een prima vervanging ben ik achter gekomen. Dus weer een ketchupverslaving minder..

Iedere dag even stilstaan, het besef van NU hebben en denken aan de dingen waarvoor je dankbaar bent is zo belangrijk. Mooi dat je het inziet voor jezelf!

Ik ben vooral dankbaar voor dat ik over de meeste ongeschreven regels door de mens zelf heen ben door levenservaring, daarnaast mijn studie voeding & diëtetiek en mijn kracht dat ik altijd ideeën en oplossingen voor bijna alles heb door het 3e oog wat ik gecreëerd heb. En natuurlijk horen vrienden en familie ook bij dit lijstje!

Mooi topic, iets waar de meeste mensen nooit over zullen nadenken, zonde.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thelittlegirl zei:
Ik doe eigenlijk ook niet aan goede voornemens maar toch moet ik er altijd eentje bedenken weer.. Mijn goede voornemen vorig jaar was geen spijkerbroeken meer dragen, gelukt anyways (sportlegging, rokjes, jurkjes life nu) en dit jaar wil ik geen ketchup meer eten, olijfolie is een prima vervanging ben ik achter gekomen. Dus weer een ketchupverslaving minder..
Klik om te vergroten...

Olijfolie en ketchup? Dus dat word nu een patatje met olijfolie en een hamburger met olijfolie 😂
Mensen komen met een zware korst in dit topic maar spijkerbroeken en ketchup dat is weer wat nieuws voor mij.. 🙃
Anyway goed om te lezen dat het leven niet bij iedereen drama is en dat jou voornemens zo grappig zijn. Moest er wel even om lachen. Gelijk heb je fock die ketchup we gaan allemaal aan de olijfolie...
T
ThelittlegirlLid
01-01-2024, 00:00
#17
Revolutionair zei:
Olijfolie en ketchup? Dus dat word nu een patatje met olijfolie en een hamburger met olijfolie 😂
Mensen komen met een zware korst in dit topic maar spijkerbroeken en ketchup dat is weer wat nieuws voor mij.. 🙃
Anyway goed om te lezen dat het leven niet bij iedereen drama is en dat jou voornemens zo grappig zijn. Moest er wel even om lachen. Gelijk heb je fock die ketchup we gaan allemaal aan de olijfolie...
Klik om te vergroten...
Ja daarom dacht ik, laat ik mijn voornemens is delen i.p.v. de standaard 'ik ga op dieet en meer sporten' voornemens. Hoor je is een keer wat anders :tongueout:

Maar even vergeten dat de meeste dan meteen weer aan friet en hamburgers denken hahahaha! Ik heb toevallig laatst 7 blz aantekeningen geschreven over olijfolie, dusja vandaar het idee olijfolie. Door olijfolie olie kan je gewoon ouder worden, so why not. Trouwens wel over mn rijst, pasta, groente en andere wokmaaltijden. Easy die spray van de AH, wel de extra virgin en daarmee mag je niet bakken btw. Oprecht lekker ook nog. En uhhh deze vetzuren beschermen je lichaam tegen andere schadelijke stoffen :sweatsmile::sweatsmile:
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Grappig ja haha, ieder z'n ding zo te lezen... Met mijzelf gaat het vrij aardig momenteel, nog steeds geen pep gebruikt😃.. ben blij dat ik er vanaf ben zeg! Heb laatst wel de neiging gehad om te halen, maar ik had de pech, of eigenlijk het geluk, dat die pin automaten na 11 uur s avonds het niet meer doen, en m'n dealers te bedonderd zijn om te poffen, waardoor ik niet eens iets KON krijgen.. Heb wel een half pilletje op eergisteren, had t toevallig nog liggen, nou daar ben ik ook gelijk weer klaar mee zeg! Gvd nog spierpijn in m'n kaken😂. Dus, weer iets om dankbaar voor te zijn😁, vind zelf dat ik goed opweg ben eigenlijk... coke wil ik niet meer, pillen niet meer, pep blijft gevoelig maar ik weet dat ik er vanaf kan blijven dus gaat ook goed gelukkig...

Ik ga nog een stapje verder... ik heb volgende week zaterdag en zondag vrij genomen, dan mag ik van mezelf fckin hard losgaan met alles erop en eraan, ik moet dan woensdag 5 februari weer beginnen (ochtenddienst) Ik heb besloten om dan ook te stoppen met roken...

Ik ga mezelf niet volledig alles misgunnen, want dan gaat het geheid fout, ken ik mezelf iets te goed voor namelijk 😅.. Dus ik mag wel af en toe een paffie roken, ben alleen nog op zoek naar een alternatief voor tabak... vind puur roken echt te heftaaaahg (astma) 🤣 mja komt wel goed, als iemand ideeën/suggesties heeft, graag!🤗.

Ik heb nu namelijk een heel goed doel om voor te sparen, wat mij hopelijk op de been gaat houden! Ben zoiezo klaar met dat hoesten en vertyft voelen elke keer...

TIPS ARE WELCOME!!!🤗❤
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Snelleke Snel zei:
Grappig ja haha, ieder z'n ding zo te lezen... Met mijzelf gaat het vrij aardig momenteel, nog steeds geen pep gebruikt😃.. ben blij dat ik er vanaf ben zeg! Heb laatst wel de neiging gehad om te halen, maar ik had de pech, of eigenlijk het geluk, dat die pin automaten na 11 uur s avonds het niet meer doen, en m'n dealers te bedonderd zijn om te poffen, waardoor ik niet eens iets KON krijgen.. Heb wel een half pilletje op eergisteren, had t toevallig nog liggen, nou daar ben ik ook gelijk weer klaar mee zeg! Gvd nog spierpijn in m'n kaken😂. Dus, weer iets om dankbaar voor te zijn😁, vind zelf dat ik goed opweg ben eigenlijk... coke wil ik niet meer, pillen niet meer, pep blijft gevoelig maar ik weet dat ik er vanaf kan blijven dus gaat ook goed gelukkig...

Ik ga nog een stapje verder... ik heb volgende week zaterdag en zondag vrij genomen, dan mag ik van mezelf fckin hard losgaan met alles erop en eraan, ik moet dan woensdag 5 februari weer beginnen (ochtenddienst) Ik heb besloten om dan ook te stoppen met roken...

Ik ga mezelf niet volledig alles misgunnen, want dan gaat het geheid fout, ken ik mezelf iets te goed voor namelijk 😅.. Dus ik mag wel af en toe een paffie roken, ben alleen nog op zoek naar een alternatief voor tabak... vind puur roken echt te heftaaaahg (astma) 🤣 mja komt wel goed, als iemand ideeën/suggesties heeft, graag!🤗.

Ik heb nu namelijk een heel goed doel om voor te sparen, wat mij hopelijk op de been gaat houden! Ben zoiezo klaar met dat hoesten en vertyft voelen elke keer...

TIPS ARE WELCOME!!!🤗❤
Klik om te vergroten...
Wat dat roken betreft zou ik iets strenger voor jezelf zijn. Als je een achterdeur open laat zit je er in no time weer aan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat ik net weer heel veel lekkere dingen heb gekregen bij de voedselbank. ☺️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."