Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
540 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
Ik krijg 12 mei de tweede. Astra zeneca...
Klik om te vergroten...
Mooi klote.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu blijkt dat een heel verzorgingshuis corona heeft terwijl ze gevaccineerd zijn, toont meteen aan dat gevaccineerden geen privileges zouden moeten krijgen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is kort door de bocht.
Ja, je kunt nog altijd ziek worden, maar je zult veel minder zwaar ziek zijn/worden, als je gevaccineerd bent.
De facto:
Er blijven in dat tehuis veel meer mensen in leven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Dat is kort door de bocht.
Ja, je kunt nog altijd ziek worden, maar je zult veel minder zwaar ziek zijn/worden, als je gevaccineerd bent.
De facto:
Er blijven in dat tehuis veel meer mensen in leven.
Klik om te vergroten...
Maar je kunt nog anderen besmetten, dus waarom gevaccineerden privileges geven.

Misschien is het mij, maar de samenleving polariseren op die manier lijkt mij sowieso geen goed idee, zeker niet in een tijd waarin er al zoveel verdeeldheid is. Een groep die wel allemaal dingen mag en een groep die niet allemaal dingen mag, is dat echt wat we willen?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Maar je kunt nog anderen besmetten, dus waarom gevaccineerden privileges geven.

Misschien is het mij, maar de samenleving polariseren op die manier lijkt mij sowieso geen goed idee, zeker niet in een tijd waarin er al zoveel verdeeldheid is. Een groep die wel allemaal dingen mag en een groep die niet allemaal dingen mag, is dat echt wat we willen?
Klik om te vergroten...
Moet je inderdaad niet willen.

Tegelijkertijd, die scheiding is er nu ook: een groep die allerlei dingen wel kan doen en een groep die allerlei dingen niet kan doen -> de verdeling die in stand gehouden wordt door bijvoorbeeld geld of macht of de plek van je wieg. Enfin, dat bevestig je eigenlijk al in je bericht dat die verdeling er is.
Ongelijkheid is er en dat jeukt. De oorzaken van die verschillen zijn legio.

Om te verduidelijken waar ik sta: een vaccinatie paspoort of testmaatschappij zie ik niet zitten, ik ben echter bang dat dat er wel gaat komen op de een of andere manier omdat de vaccinatiebereidheid onvoldoende lijkt te zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Wat lees ik nu weer....
De hele kwestie van vaccineren wordt toch wel zo langzamerhand een zaak, die naast kolderiek, sterk ruikt naar oplichterij, belangenverstrengeling, vestzak-broekzak flessentrekkerij, vriendjespolitiek en ons kent ons zwarte handel.
Er deugt gewoon geen flikker van.
Net zoals de wel heel doorzichtige handel en wandel door rutte.
Caesar zei 2000 jaren geleden al:
Geef het volk brood en spelen!
Dan kan ik heersen.
Deze formule hanteert rutte nu ook.
Er komen ineens versoepelingen, de terassen mogen open.
Dat leidt de aandacht van het plebs af, zodat hij kan blijven zitten.
Slim gehandeld!
En dan gisteravond weer een een of andere hotemetoot, die beweert dat de besmettingen minder in aantal zullen worden omdat het covid virus " niet zo goed tegen hitte en droogte kan.
Wat een quatsch van de bovenste plank!
Wie even iets verder kijkt, en naar Curaçao en Suriname kijkt, ziet dat daar een heuse ramp zich voltrekt in casu door....covid.
En laten die landen vrij hoge temperaturen hebben!
Niet te geloven dus wat er ons wordt voorgehouden.
Wie laat zich nu nog beduvelen?
Wie heeft er nog enig geloof in deze "goede voorspellingen"?

Ik niet.
De laatste gang van zaken daar in den haag maakten mij aardig kwaad. Waardoor ik de hele politiek mijn rug toe keer.
C'est ca!
Klik om te vergroten...

Dat corona-achtige virussen (verkoudheid, griep etc.) over het algemeen beter gedijen in de winter dan in de zomer is redelijk bekend. Heeft met verschillende factoren te maken, waaronder natuurlijke zoals wind en UV-straling (kunnen de krengen slecht tegen) maar ook simpel menselijk gedrag. In de winter zit iedereen uiteraard veel dichter op elkaar gepropt, in kleine slecht geventileerde ruimtes. Party voor de virussen. Daarom zie je gemiddeld wat meer griepbesmettingen in de winter dan in de zomer. Het is dus niet heel raar om te verwachten dat er ook een seizoenseffect zichtbaar zóu kunnen worden voor COVID, maar er wordt in de media - voor zover ik gezien heb - duidelijk bij vermeld dat je daar zeker niet van uit kan gaan, omdat er simpelweg nog te weinig bekend is over het specifieke virus.

Dat het virus ook in warme landen fanatiek huishoudt lijkt me overduidelijk, dat wordt ook door niemand ontkend.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
zo ik heb mijn eerste prik gehad pfizer.En druk dat het daar was!Heb ook een paspoort of bewijs
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
joetsie zei:
zo ik heb mijn eerste prik gehad pfizer.En druk dat het daar was!Heb ook een paspoort of bewijs
Klik om te vergroten...
Die kun je gewoon downloaden op het darkweb
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Heb jij een paspoort gekregen, @ Joetsie?
Wat een verschillen in deze heikele materie!
Ik heb een kaartje meegekregen bij de eerste prik, waarop het soort vaccin vermeld staat, en ook de datum van vaccinatie.
Dit kaartje moet ik as woensdag meenemen, ik ben nu benieuwd, wat ermee gebeuren gaat...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
joetsie zei:
zo ik heb mijn eerste prik gehad pfizer.En druk dat het daar was!Heb ook een paspoort of bewijs
Klik om te vergroten...
Geen klachten gehad er na of nu Joets?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
Geen klachten gehad er na of nu Joets?
Klik om te vergroten...
nee
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Heb jij een paspoort gekregen, @ Joetsie?
Wat een verschillen in deze heikele materie!
Ik heb een kaartje meegekregen bij de eerste prik, waarop het soort vaccin vermeld staat, en ook de datum van vaccinatie.
Dit kaartje moet ik as woensdag meenemen, ik ben nu benieuwd, wat ermee gebeuren gaat...
Klik om te vergroten...
ja een registratiekaart.Heb jij die niet gehad dan?o ik lees het al ja hetzelfde.Bij mij staat regeistratiekaaart coronavaccinatie
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
joetsie zei:
nee
Klik om te vergroten...

Beter! Bijna alle mensen die ik ken die Pfizer hebben gehad hadden geen klachten, inclusief mijn vader. Sommige heel licht. Het lijkt er wel heel sterk op dat het wat bijwerkingen betreft milder is dan AstraZeneca al schijnt daarbij de tweede prik minder ‘blegh’ te zijn. De tijd zal het uitwijzen. 💪 Ik krijg de tweede prik (AZ dus) deze maand denk ik, geen idee wanneer, maar ‘ns naar gaan informeren. Wel handig dat je een bewijs kreeg, dat heb ik (nog) niet gehad. 💉🦠
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
ja een registratiekaart.Heb jij die niet gehad dan?o ik lees het al ja hetzelfde.Bij mij staat regeistratiekaaart coronavaccinatie
Klik om te vergroten...
Dat is dus ( nog) geen paspoort.
Eens zien wat er as woensdag gebeurt...
T
ThunderdomeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb nu ook een uitnodiging gekregen. Ik denk dat ik het toch ga doen. Heb astma, maar ben wel jong dus denk dat ik dat virus ook wel zelf aankan.

Toch neem ik het zekere voor het onzekere. Bedankt iedereen voor alle opmerkingen in dit topic, heb er in ieder geval goed over na kunnen denken!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Beter! Bijna alle mensen die ik ken die Pfizer hebben gehad hadden geen klachten, inclusief mijn vader. Sommige heel licht. Het lijkt er wel heel sterk op dat het wat bijwerkingen betreft milder is dan AstraZeneca al schijnt daarbij de tweede prik minder ‘blegh’ te zijn. De tijd zal het uitwijzen. 💪 Ik krijg de tweede prik (AZ dus) deze maand denk ik, geen idee wanneer, maar ‘ns naar gaan informeren. Wel handig dat je een bewijs kreeg, dat heb ik (nog) niet gehad. 💉🦠
Klik om te vergroten...
Wat raar dat jij die niet kreeg.Ja bij de tweede zal het wel een pasje zijn
p
pietpaalLid
01-01-2024, 00:00
#17
Beste vaccin tegen corona is dezelfde als tegen de griep: amphetamine
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
@WeAreThe99% Cool, over anderhalve week wordt ik aangesloten op 5G!
B
Bobbob206Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zijn er mensen hier die al Pfizer hebben gehad en 3mmc gebruiken?
W
WeAreThe99%Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Syl zei:
We gaan weer terug in de tijd..Bekijk bijlage 12659
Klik om te vergroten...
hehe dankjewel! eindelijk iemand die het snapt en wakker is!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8687888990...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."