Er zijn breed genomen twee groepen hier: mensen die zich om een reden hebben laten vaccineren en mensen die zich niet hebben laten vaccineren. En die vinden vaak wat van elkaar. Dat gaat waarschijnlijk niet stoppen. Het zijn namelijk over het algemeen steeds dezelfde leden die deze discussie voeren. Voor mij is het neerbuigende toontje dat vaak aangeslagen wordt een reden om niet graag mee te discussiëren in dit topic.
Ik mis dan alleen sterk de aanleiding mij hierbij te betrekken… Beredeneren vanuit zo’n perspectief is echt onproductief en schept precies de verdeling waarvan je zegt dat die zo jammer vind… Ik kan me ook totaal niet vinden in dit ‘neerbuigende toontje’, wat ik wel zou kunnen begrijpen bij sommige andere opmerkingen hier (maar zoals je zei, dit komt van meerdere kanten).
Nog een keer: ik had het handiger moeten formuleren en je zoekt veel teveel achter mijn woorden. Jammer dat je dan toch nog even de ‘schaap’-opmerking moet maken, totaal onnodig. Over polariserend gesproken.
Ik zal het maar zo zeggen..: jouw opmerking (hoe je ze dan ook bedoelde, want ik moet daar maar naar gissen?) over mijn schijnbaar negatieve/structuur-gebrekkige manier van discussie voeren zijn is gewoon volledig onterecht. Hoe had je het anders geformuleerd? 😐
En jij bent niet bekend met de term ‘schapen gedrag’ of volgens mij heet het eigenlijk kuddegedrag? Ik zal het uitleggen: het betekent dat je jouw eigen ingeving en denkwijze beperkt (in deze zin) puur omdat de rest ook op deze manier door het leven gaat. Die polarisatie verzin jij erbij, wederom jij die de plank misslaat… ‘Zo gaat het eenmaal hier op dit forum’ vind ik een waardeloos argument. Vind dat je uit een vreemde, onredelijke hoek komt voor iemand die niet op z’n pik getrapt kan worden…
Dat je direct mijn functie als moderator aanhaalt op het moment dat jij je persoonlijk beledigd voelt door iets wat ik zeg, slaat gewoon nergens op en is vrij respectloos. Wat ik als moderator wel of niet doe staat los van deze discussie.
Ik zal wel gek zijn, maar volgens mij is er niets respectloos aan het benoemen van jouw rol als moderator in een kwestie waar het omgangsnormen en wederzijds respect betreft… Dat jij een opmerking als ongepast en niet structureel beoordeelt, heeft door jouw functie een veel bredere invloed. Vond het niet zo gek om die even te benoemen…
Aja, ik vat het verkeerd op, ik sla de plank ‘wederom’ mis. En jij weet het allemaal heel goed. Prima joh. Laten we het daarop houden dan, trek ik me bij deze terug uit de discussie.
Goed idee, want je hebt totaal geen zolen aan de dijk gezet door jouw verdelende, onterechte kritiek en beschamende verdediging 🤨
Ik zei ook niet dat het ondenkbaar is maar dat ik het een overdreven en extreme gedachte vind.
Snap ik, de een denkt optimistischer dan de ander. Ik kan optimisme alleen maar waarderen, maar niet als je extreme gedachtes (waar echter al over gesproken wordt in het buitenland…) af doet als complete lariekoek, zoals Martinus deed. Dat vind ik respectloos.