#1
WNL deze ochtend...Wil hier graag meer over lezen maar kan dit nieuws helemaal niet terugvinden, weet je toevallig nog waar heb je het gehoord?
WNL deze ochtend...Wil hier graag meer over lezen maar kan dit nieuws helemaal niet terugvinden, weet je toevallig nog waar heb je het gehoord?
Hoe kan jij nu weten waar andere mensen het (niet) voor doen? Dit is jouw mening en gedachtengang over de zaak. Jij laat je niet met het oog op anderen vaccineren omdat je het onzin vindt. Daar denken dus een hoop mensen anders over dan jij, beetje flauw - ook van @Purplext - om de zaken nu zo te draaien dat mensen die zich laten vaccineren als de egoïsten neergezet worden, volgens mij loopt die redenatie een beetje scheef.
Waar het in mijn ogen een beetje scheef gaat in de logica die je hanteert is dat de kans op verspreiding van het virus kleiner wordt bij een hogere vaccinatiegraad. Wanneer het virus minder kans heeft om zich te verspreiden zal ook de mogelijkheid tot muteren van het virus kleiner worden. Het is dus makkelijker om de race tegen mutaties te winnen wanneer meer mensen zich laten vaccineren.
Vergelijk het met een regenbui op een festival, als niemand een paraplu heeft wordt iedereen nat van de regen. zodra mensen een paraplu beginnen op te steken zullen diegene minder snel nat worden, ook de mensen om hun heen hebben een marginale kans minder nat te worden, afhankelijk van de wind.
Zodra er voldoende paraplu's zijn opgestoken, worden ook mensen zonder een paraplu niet meer nat.
En hoe is het nu met jou?Mijn man heeft geen enkele bijwerking.Ik hoop dat ik gauw aan de beurt ben.Trouwens de griepprik halen we ook ieder jaar.Niks geen last vanNet eerste spuitje gehad, uur geleden, wel hoofdpijn nu.
Sarcastisch bedoelt neem ik aan...Hadden ze vorig jaar al moeten invoeren, dan waren we al een stuk verder geweest. Maar goed, dat krijg je er bij sommige toch niet in.
Ja joh nog ff een je krijgt een enkelband als je corona hebt...Nog een mooie.... Thuis gevangen zitten....
![]()
Kabinet wil boete voor schenden quarantaineplicht van 435 euro
Het kabinet wil de verplichte quarantaine invoeren "omdat onderzoek aantoont dat mensen zich slecht aan de regels houden".nos.nl

Nee? De manier om het virus niet te laten verspreiden en muteren is zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen zijn. Als er op sommige regels nou daadwerkelijk gehandhaafd werd en boetes op stonden dan zou dat uiteraard resulteren in minder besmettingen, wat op zijn beurt weer zorgt voor het eerder opheffen van maatregelen en we sneller terug gaan naar het oude normaal.Sarcastisch bedoelt neem ik aan...
Prima, nu nog twee spuiten, en dan is het nog geen garantie voor een complete bescherming tegen het virus. Maar denk je nou echt dat binnen zitten je gaat beschermen tegen een virus wat zich verspreidt door de lucht? Ik heb er mijn vraagtekens bij.Nee? De manier om het virus niet te laten verspreiden en muteren is zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen zijn. Als er op sommige regels nou daadwerkelijk gehandhaafd werd en boetes op stonden dan zou dat uiteraard resulteren in minder besmettingen, wat op zijn beurt weer zorgt voor het eerder opheffen van maatregelen en we sneller terug gaan naar het oude normaal.
Ik begrijp volkomen dat mensen de regels niet strict naleven, af en toe wat meer bezoek dan mogelijk of toch nog even wat later thuis zijn dan "mag", dat is humaan. Maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en met z'n alle ons best doen om de besmettingen in te dammen dan profiteren we in the long run daar van. Ondanks dat mensen denken dat de overheid alleen maar tegen ons is en ons in bedwang wil houden hebben zij daar ook niks aan. Duizenden doden en de economie kapot zit niemand op te wachten, de top van de wereld ook niet. De top van de wereld bezit immers een groot deel van de aandelen markt en covid heeft ervoor gezorgd dat de aandelen gekelderd waren uiteraard. Maar goed, ik ga mensen die denken dat het allemaal een opgezet plan is om ons te treiteren en weet ik het allemaal toch niet overtuigen dat wij daadwerkelijk de verspreiding en maatregelen deels in onze hand hebben.
Ontopic: Mijn moeder die chronische kanker heeft heeft gister Pfizer opgehaald. Erg blij mee, ze heeft al niet zo lang meer door kanker maar het zou toch zuur zijn als ze eerder de pan uit zou gaan doordat ze het virus zou oplopen.
Er is genoeg data beschikbaar dat de vaccins uitstekend werken tegen zowel de besmetting als ziekenhuisopnames, dus ziekteverloop. Wat is dat nou weer voor een nonsense argument dat je niet 100% beschermt bent tegen het virus? Wat is er beter dan 0%, juist 60-90%, dus er is geen enkel reden om het vaccin over te slaan.Prima, nu nog twee spuiten, en dan is het nog geen garantie voor een complete bescherming tegen het virus. Maar denk je nou echt dat binnen zitten je gaat beschermen tegen een virus wat zich verspreidt door de lucht? Ik heb er mijn vraagtekens bij.
Daar heb jij gelijk in.Niemand durft het te zeggen, maar er zijn teveel mensen op de wereld. Willen we zo doorgaan, dan zullen onze kinderen mogelijk al ervaren hoe de aarde ten onder zal gaan.
Dat is dus precies mijn punt. De correctie is al begonnen met covid-19. Gaan we dit tegen, dan zullen er in de toekomst nog veel meer mensen sterven. De correctie van de natuur zal steeds heftiger worden.De natuur regelt zichzelf.
Teveel van iets?
Dan ontstaat er vanzelf een pestilentie, en verdwijnt er een ( groot) gedeelte...
Oei... Zorgverleners die nu zomaar prikken zetten, kunnen hier in de toekomst (wanneer de corona gekte over is gewaaid) weleens strafrechtelijk mee in de problemen komen. Aangezien het huidige vaccineren wel degelijk een medisch experiment betreft. Weten mensen dat ze door vaccineren meedoen aan dit experiment en geven ze daar hun schriftelijke toestemming voor?
Ik zou niet graag in de schoenen van zorgverleners willen staan die nu het bevel krijgen mee te werken aan dit experiment.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."