Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
503 weergaven
18-5-2026
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mappie88 zei:
Wil hier graag meer over lezen maar kan dit nieuws helemaal niet terugvinden, weet je toevallig nog waar heb je het gehoord?
Klik om te vergroten...
WNL deze ochtend...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Hoe kan jij nu weten waar andere mensen het (niet) voor doen? Dit is jouw mening en gedachtengang over de zaak. Jij laat je niet met het oog op anderen vaccineren omdat je het onzin vindt. Daar denken dus een hoop mensen anders over dan jij, beetje flauw - ook van @Purplext - om de zaken nu zo te draaien dat mensen die zich laten vaccineren als de egoïsten neergezet worden, volgens mij loopt die redenatie een beetje scheef.
Klik om te vergroten...

Sure er zullen uitzonderingen zijn. Over het algemeen is dat "we doen het voor elkaar" imo een klucht. Om de redenen die @Purplext ook al gaf. Mensen die niet willen vaccineren worden trouwens ook voor egoïst uitgemaakt. Klopt ook niet per se.

Casaan zei:
Waar het in mijn ogen een beetje scheef gaat in de logica die je hanteert is dat de kans op verspreiding van het virus kleiner wordt bij een hogere vaccinatiegraad. Wanneer het virus minder kans heeft om zich te verspreiden zal ook de mogelijkheid tot muteren van het virus kleiner worden. Het is dus makkelijker om de race tegen mutaties te winnen wanneer meer mensen zich laten vaccineren.
Klik om te vergroten...

Wellicht. Er zijn ook experts die zeggen dat het altijd een achter de feiten aanlopen is en er helemaal niet is te "winnen" van een virus. Zie het door mij gelinkte artikel hierboven.

Casaan zei:
Vergelijk het met een regenbui op een festival, als niemand een paraplu heeft wordt iedereen nat van de regen. zodra mensen een paraplu beginnen op te steken zullen diegene minder snel nat worden, ook de mensen om hun heen hebben een marginale kans minder nat te worden, afhankelijk van de wind.
Zodra er voldoende paraplu's zijn opgestoken, worden ook mensen zonder een paraplu niet meer nat.
Klik om te vergroten...

Maar er zijn nu ook wolken waar zure regen uitvalt die dwars door jouw paraplu heengaat.

Je zult je vast veiliger voelen, maar echt veilig ben je ook gevaccineerd niet. Dat is dus een zekere schijnveiligheid die je kunt hebben. Al zul je inderdaad een bescherming hebben tegen bepaalde soorten.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#3
IMG-20210413-WA0002.jpg
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hiyou zei:
Net eerste spuitje gehad, uur geleden, wel hoofdpijn nu.
Klik om te vergroten...
En hoe is het nu met jou?Mijn man heeft geen enkele bijwerking.Ik hoop dat ik gauw aan de beurt ben.Trouwens de griepprik halen we ook ieder jaar.Niks geen last van
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nog een mooie.... Thuis gevangen zitten....

nos.nl

Kabinet wil boete voor schenden quarantaineplicht van 435 euro

Het kabinet wil de verplichte quarantaine invoeren "omdat onderzoek aantoont dat mensen zich slecht aan de regels houden".
nos.nl nos.nl
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hadden ze vorig jaar al moeten invoeren, dan waren we al een stuk verder geweest. Maar goed, dat krijg je er bij sommige toch niet in.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buu zei:
Hadden ze vorig jaar al moeten invoeren, dan waren we al een stuk verder geweest. Maar goed, dat krijg je er bij sommige toch niet in.
Klik om te vergroten...
Sarcastisch bedoelt neem ik aan...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Nog een mooie.... Thuis gevangen zitten....

nos.nl

Kabinet wil boete voor schenden quarantaineplicht van 435 euro

Het kabinet wil de verplichte quarantaine invoeren "omdat onderzoek aantoont dat mensen zich slecht aan de regels houden".
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...
Ja joh nog ff een je krijgt een enkelband als je corona hebt...

6232c4e6-04c4-11e6-b39c-45a44953b67f_web_scale_0.1139323_0.1139323__.jpg
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#9
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Sarcastisch bedoelt neem ik aan...
Klik om te vergroten...
Nee? De manier om het virus niet te laten verspreiden en muteren is zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen zijn. Als er op sommige regels nou daadwerkelijk gehandhaafd werd en boetes op stonden dan zou dat uiteraard resulteren in minder besmettingen, wat op zijn beurt weer zorgt voor het eerder opheffen van maatregelen en we sneller terug gaan naar het oude normaal.

Ik begrijp volkomen dat mensen de regels niet strict naleven, af en toe wat meer bezoek dan mogelijk of toch nog even wat later thuis zijn dan "mag", dat is humaan. Maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en met z'n alle ons best doen om de besmettingen in te dammen dan profiteren we in the long run daar van. Ondanks dat mensen denken dat de overheid alleen maar tegen ons is en ons in bedwang wil houden hebben zij daar ook niks aan. Duizenden doden en de economie kapot zit niemand op te wachten, de top van de wereld ook niet. De top van de wereld bezit immers een groot deel van de aandelen markt en covid heeft ervoor gezorgd dat de aandelen gekelderd waren uiteraard. Maar goed, ik ga mensen die denken dat het allemaal een opgezet plan is om ons te treiteren en weet ik het allemaal toch niet overtuigen dat wij daadwerkelijk de verspreiding en maatregelen deels in onze hand hebben.

Ontopic: Mijn moeder die chronische kanker heeft heeft gister Pfizer opgehaald. Erg blij mee, ze heeft al niet zo lang meer door kanker maar het zou toch zuur zijn als ze eerder de pan uit zou gaan doordat ze het virus zou oplopen.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Buu zei:
Nee? De manier om het virus niet te laten verspreiden en muteren is zorgen dat er zo min mogelijk besmettingen zijn. Als er op sommige regels nou daadwerkelijk gehandhaafd werd en boetes op stonden dan zou dat uiteraard resulteren in minder besmettingen, wat op zijn beurt weer zorgt voor het eerder opheffen van maatregelen en we sneller terug gaan naar het oude normaal.

Ik begrijp volkomen dat mensen de regels niet strict naleven, af en toe wat meer bezoek dan mogelijk of toch nog even wat later thuis zijn dan "mag", dat is humaan. Maar als je gewoon je gezonde verstand gebruikt en met z'n alle ons best doen om de besmettingen in te dammen dan profiteren we in the long run daar van. Ondanks dat mensen denken dat de overheid alleen maar tegen ons is en ons in bedwang wil houden hebben zij daar ook niks aan. Duizenden doden en de economie kapot zit niemand op te wachten, de top van de wereld ook niet. De top van de wereld bezit immers een groot deel van de aandelen markt en covid heeft ervoor gezorgd dat de aandelen gekelderd waren uiteraard. Maar goed, ik ga mensen die denken dat het allemaal een opgezet plan is om ons te treiteren en weet ik het allemaal toch niet overtuigen dat wij daadwerkelijk de verspreiding en maatregelen deels in onze hand hebben.

Ontopic: Mijn moeder die chronische kanker heeft heeft gister Pfizer opgehaald. Erg blij mee, ze heeft al niet zo lang meer door kanker maar het zou toch zuur zijn als ze eerder de pan uit zou gaan doordat ze het virus zou oplopen.
Klik om te vergroten...
Prima, nu nog twee spuiten, en dan is het nog geen garantie voor een complete bescherming tegen het virus. Maar denk je nou echt dat binnen zitten je gaat beschermen tegen een virus wat zich verspreidt door de lucht? Ik heb er mijn vraagtekens bij.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Prima, nu nog twee spuiten, en dan is het nog geen garantie voor een complete bescherming tegen het virus. Maar denk je nou echt dat binnen zitten je gaat beschermen tegen een virus wat zich verspreidt door de lucht? Ik heb er mijn vraagtekens bij.
Klik om te vergroten...
Er is genoeg data beschikbaar dat de vaccins uitstekend werken tegen zowel de besmetting als ziekenhuisopnames, dus ziekteverloop. Wat is dat nou weer voor een nonsense argument dat je niet 100% beschermt bent tegen het virus? Wat is er beter dan 0%, juist 60-90%, dus er is geen enkel reden om het vaccin over te slaan.

Als je jezelf isoleert dan kan je het virus niet verspreiden, period. Zoals ik zei is het humaan om jezelf niet te isoleren. Maar je kan wel je best te doen om niet naar keetfeestjes te gaan, elke dag overal op de koffie en gewoon zorgen dat je de basis regels zoals afstand houden in acht neemt. Honderd procent voorkomen van infecties doe je niet, maar je kan wel je best doen. Dat jij en ik gezonde mensen zijn (hoop ik dan voor je) die waarschijnlijk niet zoveel van het virus voelen op wat griep verschijnselen na doet er niet zo toe. Je zou maar net diegene zijn die wel ernstige complicaties ervan overhoudt terwijl je het relatief simpel had kunnen voorkomen. Door A, de basis regels in acht te houden of B, gewoon je vaccin te nemen.

En doe je het niet voor jezelf, dan doe je het voor mijn moeder bijvoorbeeld. Chemo zorgt ervoor dat de kanker al een jaar stabiel is, maar covid daar bovenop zou haar wel de das om doen. En dat terwijl zij midden 50 is, en zo zijn er nog genoeg voorbeelden.

Ik weet hoe kut het is, ik mis de sportschool vrezelijk, ik mis mijn geliefde festivals. Maar je doet er niks aan, het enige aandeel wat je hebt in te zorgen dat jij en ik onze hobby's en passies weer kunnen uitoefenen en weer een bruisend sociaal leven kunnen hebben is door te zorgen dat wij de kans op verspreiding van het virus indammen.

En dan kom ik weer bij de boete van quarantaineplicht. Als iedereen die mogelijk het virus verspreidt doordat ze geïnfecteerd is tijdens die periode nou in isolatie zouden gaan (of beboet worden, dan doen ze het vaak wel) dan zorg je er voor we eerder van deze shitshow af zijn. Maar helaas zijn mensen koppig en denken ze alleen aan hun zelf. Zo moeilijk is het niet om te zorgen dat je anderen niet infecteerd en een paar simpele regels naleven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Al die illegale feesten....tsja.
Ik doe er en zou er ook niet aan mee.
Hier ligt nu echt een dik probleem.
Ondanks alle regels van nu zien we, dat de dagelijkse besmettingen qua aantal, rond de 8000(!!) Blijven liggen.
Daaruit leid ik af, dat ergens anders er iets danig de mist in gaat.
Je zou kunnen zeggen, die regels die maken de economie kapot, en ze helpen bijna niet.
Dus moeten we het anders aanpakken, en het enige, wat dat zou kunnen zijn is: vaccineren. Of we dat nou leuk vinden, of niet.
En ja, je kunt het niet verplichten. Dat is waar.
Diegenen, die er tegen zijn, wat is een goed alternatief? Nou?
We kunnen zo iig niet doorgaan..
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik houd mij ook aan de regels,en laat mij vaccineren
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Niemand durft het te zeggen, maar er zijn teveel mensen op de wereld. Willen we zo doorgaan, dan zullen onze kinderen mogelijk al ervaren hoe de aarde ten onder zal gaan.
Klik om te vergroten...
Daar heb jij gelijk in.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
De natuur regelt zichzelf.
Teveel van iets?
Dan ontstaat er vanzelf een pestilentie, en verdwijnt er een ( groot) gedeelte...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er worden ook teveel babys geboren bv afrika
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
De natuur regelt zichzelf.
Teveel van iets?
Dan ontstaat er vanzelf een pestilentie, en verdwijnt er een ( groot) gedeelte...
Klik om te vergroten...
Dat is dus precies mijn punt. De correctie is al begonnen met covid-19. Gaan we dit tegen, dan zullen er in de toekomst nog veel meer mensen sterven. De correctie van de natuur zal steeds heftiger worden.

Dit is slechts in het kort een theorie waarvan ik verwacht dat we dit nog snel (binnen 50jaar) gaan meemaken.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vond deze wel geestig.

FenS.JPG
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oei... Zorgverleners die nu zomaar prikken zetten, kunnen hier in de toekomst (wanneer de corona gekte over is gewaaid) weleens strafrechtelijk mee in de problemen komen. Aangezien het huidige vaccineren wel degelijk een medisch experiment betreft. Weten mensen dat ze door vaccineren meedoen aan dit experiment en geven ze daar hun schriftelijke toestemming voor?



Ik zou niet graag in de schoenen van zorgverleners willen staan die nu het bevel krijgen mee te werken aan dit experiment.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Oei... Zorgverleners die nu zomaar prikken zetten, kunnen hier in de toekomst (wanneer de corona gekte over is gewaaid) weleens strafrechtelijk mee in de problemen komen. Aangezien het huidige vaccineren wel degelijk een medisch experiment betreft. Weten mensen dat ze door vaccineren meedoen aan dit experiment en geven ze daar hun schriftelijke toestemming voor?



Ik zou niet graag in de schoenen van zorgverleners willen staan die nu het bevel krijgen mee te werken aan dit experiment.
Klik om te vergroten...

Ik heb geweigerd te vaccineren (en gevaccineerd te worden) en dat vindt mijn werkgever helemaal prima gelukkig. Ik heb ook nooit een mondkapje hoeven dragen. Ben echt dankbaar dat ik zo'n fijne werkplek heb, met respect voor mijn keuzes 🙏🏻

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...6869707172...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."