Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het is misschien geen troost, maar, hier iemand met een paniek en angststoornis, vaak benzos voorgeschreven gekregen. Druppeltjes alprazolam, pilletjes, altijd benzos maar gelukkig heb ik een kinesist die wat therapeut is voor mij en steeds opnieuw zei: NIET doen! Het is enorm verslavend + het komt alleen maar erger terug. Het onderdrukt jouw gevoel alleen maar. Ik moet zeggen dat ik het een plaats heb gegeven, het heeft 2 jaar geduurd voordat ik het soort van “aanvaarde” dat het paniek is, en ik heb die op een bepaalde manier onder controle nu. Ik heb in die 2 jaar tijd heel veel moeite gehad om het te geloven dat het angst was. Maar ja hoor, angst kan je alles wijsmaken! Het is nog steeds een dagelijkse strijd en ik heb veel moeilijke dagen waar ik het minder onder controle heb, maar ik erken het wel en probeer mezelf gerust te stellen. Meestal is het dan moeilijker op een moment dat ik vermoeid ben of gestresst of overprikkeld. Dan weet ik dat ook. Deze weg heeft me sterk gemaakt in bewustwording en ik heb vooral geleerd naar mezelf te luisteren. Angst is een HEEL vies beest maar alstublieft DF’ers, laat die benzos achterwege. Je hebt het niet nodig, echt niet, het is moeilijk maar moeilijk kan ook! Liever tegenkomen, erkennen en leren begrijpen wat je voelt dan er van weg te lopen of te onderdrukken met drugs/medicatie/… er zijn zoveel andere manieren, het is gewoon echt een zoektocht ❤️"
"Neo-Shulginist zei: Traumatische herinneringen kunnen de amandelkern, de amygdala, in het brein triggeren. Dat stuk van je hersenen is betrokken bij de 'fight, flight, freeze' respons. Het is de allereerste reactie die je vertoont als er iets totaal onverwachts gebeurd. De amygdala veroorzaakt een onwillekeurige respons van vluchten, vechten of bevriezen en je kunt daar verder weinig aan doen juist omdat je er geen rationele controle over hebt. Klik om te vergroten... Dat weet ik. Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Paniekaanvallen heb ik 2 jaar veel gehad, NU heb ik het onder controle en komt het niet zover meer tot een paniekaanval. Omdat het voor mij nu erg bekend is én omdat ik nu weet en aanvaard dat het de angst is."
"Ik wil ook altijd grijpen naar middelen als ik in een put zit, maar dat is niet nodig, je bent véél sterker dan dat je zelf denkt. Ik leef al jaren in een angststoornis, zonder medicatie. Nooit genomen omdat ik er niet aan wil toegeven en omdat ik er mee moet leren leven. Het is soms heel zwaar, maar zo word ik sterker."
"De Dunne zei: Wat is amitriptyline?Amitriptyline behoort tot de tricyclische antidepressiva, ook wel ‘klassieke antidepressiva’ genoemd. Amitriptyline remt de heropname van serotonine en noradrenaline in de hersenen. Dit zijn neurotransmitters die verantwoordelijk zijn voor de zenuwprikkels tussen zenuwen in de hersenen. Noradrenaline en serotonine spelen een rol bij emoties en stemmingen. Nadat noradrenaline en serotonine zijn vrijgekomen, worden ze heropgenomen in de zenuwcel. Amitriptyline remt deze heropname. Hierdoor zijn noradrenaline en serotonine langer werkzaam buiten de zenuwcel. Amitriptyline gaat hierdoor neerslachtige gevoelens tegen en vermindert angstgevoelens. Het medicijn werkt niet direct, maar heeft pas na een aantal weken effect. De bijwerkingen kunnen dan al wel optreden. Artsen schrijven amitriptyline voor bij verschillende aandoeningen. Amitriptyline - Medicijnen | Ziekenhuis.nl Vind hier meer informatie over het medicijn Amitriptyline en het werkzame bestandsdeel: Amitriptyline, zoals de werking en indicaties. www.ziekenhuis.nl Beter van niet dus. Klik om te vergroten... Wat zijn de risico’s volgens jou dan?"
"Hi guys, Ik moet dit weekend starten met redomex(soort antidepressiva) 10mg. Ik vroeg me af of dit kwaad kan in combinatie met andere middelen, iemand ervaring mee? (Bv 3mmc, mdma, coke) Ik moet het 3maanden nemen ongv. Dus vroeg me af of ik nu 3 maand clean moet blijven wegens risico. Zo ja blijf ik er af, maar liever niet 😀"
"🐺PsyTekz zei: Niets voelen van euforie of stimulatie bij een normale dosis met neiging tot bijnemen. Serotonine hoopt zich makkelijker op in de hersenen waardoor meer kans op serotoninesyndroom. Klik om te vergroten... het is een TCA, Lijkt me niet zó gevaarlijk vandaar mn twijfel..?"
"Ik ga gwn lekker een filmpje kijken en rustig gaan slapen."
"FredKroket zei: @Hiyou Heb je ook last van die klachten als je nuchter door een menigte loopt? Klik om te vergroten... Ja. En dit verdween steeds met xtc, dan had ik alle ongemakken die ik nuchter heb niet meer…toen ik lekker ging op xtc tenminste."
"Jesse Pinkvrouw zei: Hier hetzelfde maar dan met 3mmc. Kon niet aan die drukte wennen met Koningsdag en constant een opgejaagd en angstig gevoel. Komt omdat ik het gewoon niet meer gewend ben, die drukte en het socializen. Geef jezelf de tijd om er aan te wennen, voelt het goed zonder drugs, dan gaat het met drugs wss ook goed. Voel je je zonder drugs angstig/slecht, dan gaat drugs dat alleen maar versterken Klik om te vergroten... Klinkt logisch!! Bedankt voor je reactie, doe ik wat mee 😘"
"Kan iemand hier aub op antwoorden? ik neem nu een week redomex(Amitriptyline) 10mg (lage dosis dus) en ik wil vnv graag 3mmc of mdma doen. Mensen met ervaringen? Is dit gevaarlijk? have a nice weeknd"