Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
412 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ik was er ook een beetje ingetrapt met de versoepelingen van 26 juni moet ik bekennen
Klik om te vergroten...
Ik dacht alleen maar... Ik moet naar zoveel mogelijk evenementen want alles gaat toch weer dicht. Het openen van de maatschappij ging zo snel dat ik het idee kreeg dat ze het volk even een sigaar uit eigen doos wilde geven om vervolgens alles weer dicht te gooien. (Wat nu ook gebeurt).

In de hele corona discussie is wybren van haga naar mijn idee, de enige politicus met een realistische en intelligente blik.

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Ik dacht alleen maar... Ik moet naar zoveel mogelijk evenementen want alles gaat toch weer dicht. Het openen van de maatschappij ging zo snel dat ik het idee kreeg dat ze het volk even een sigaar uit eigen doos wilde geven om vervolgens alles weer dicht te gooien. (Wat nu ook gebeurt).

In de hele corona discussie is wybren van haga naar mijn idee, de enige politicus met een realistische en intelligente blik.

Klik om te vergroten...
Ken je Gideon van Meijeren?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ken je Gideon van Meijeren?
Klik om te vergroten...
Nope :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Nope :)
Klik om te vergroten...
Aanrader om eens naar te luisteren.

Super scherp en volop gezond verstand (in mijn ogen dan).
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Is het eigenlijk niet enorm logisch dat de besmettingen sinds de versoepelingen fors zijn toegenomen? Doordat festivals en feesten weer mochten en doordat het de vakantieperiode is, zullen veel meer mensen zich hebben laten testen dan daarvoor. Er zijn zelfs gratis testen:



Meer testen = meer "besmettingen" Duh...
Klik om te vergroten...
Hier dacht ik in eerste instantie ook aan, maar je kan op de site van de rijksoverheid ook het percentage positieve testen zien, en dat percentage is ook omhoog gegaan.

IMG_20210710_125908.jpg
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Maar dat staat toch niet in verhouding met de vertienvoudiging van het aantal positieve coronatests?

www.rtlnieuws.nl

Aantal positieve coronatests in anderhalve week vertienvoudigd

Het aantal nieuwe coronagevallen schoot vandaag omhoog met 5475, maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu bekend. Op 27 juni, anderhalve week geleden, werden er nog 504 besmettingen gemeld. De coronacijfers zijn dus vertienvoudigd.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl
Klik om te vergroten...
Oh nee zeker niet, ik begrijp ook niet helemaal waarom ze het totaal aantal positieve tests gebruiken om de ernst aan te duiden. Met een percentage kan je het een stuk beter weergeven naar mijn idee.

Nou is van 9 naar 14% natuurlijk wel ongeveer 50% hoger, dat is best veel in een week tijd.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alakazam zei:
Nou is van 9 naar 14% natuurlijk wel ongeveer 50% hoger, dat is best veel in een week tijd.
Klik om te vergroten...
Wel in de week dat een hele grote groep mensen waarbij normaal de testbereidheid ontzettend laag is (maar waar naar schatting juist veel besmettingen plaatsvinden), massaal gingen testen om toegang tot een festival of club te krijgen. Ik vind het best aannemelijk dat de ernst in werkelijkheid bar weinig is veranderd afgelopen week.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Flualhamdulillam zei:
Wel in de week dat een hele grote groep mensen waarbij normaal de testbereidheid ontzettend laag is (maar waar naar schatting juist veel besmettingen plaatsvinden), massaal gingen testen om toegang tot een festival of club te krijgen. Ik vind het best aannemelijk dat de ernst in werkelijkheid bar weinig is veranderd afgelopen week.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Laat wel zien hoe moeilijk dat dan te meten is, want dat soort factoren zijn wel lastig bij te houden.

De enige echte objectieve meting die je dan kan doen blijven dan denk ik toch ziekenhuisopnames en ic-opnames. Die hebben niks met de bereidheid om te testen te maken en geven wel weer hoeveel rek er nog in zit.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi stukje van oa Duncan over de misselijkmakendheid van de overheid om kinderen in te zetten en te gebruiken/misbruiken voor perverse vaccinatie doeleinden.

M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoe denken jullie over de mind, en het manifesteren van ziekte door hoe je erover denkt? Nu met covid is er wereldwijd natuurlijk een boel angst voor, ikzelf had gelijk het idee dat het niet klopte hoe het werd gebracht, en ben zelf nooit ziek.

Stel je bent erg bang, dan word je sneller ziek. Vroeger als kind kon ik mezelf ook ziek maken als ik eraan bleef denken. (school skippen) Ook een onderzoek voorbij zien komen, helaas kan ik hen zo niet vinden, waarin een hypnotiseur een man onder hypnose bracht. Hij zei vervolgens: ik ga je met een sigaret branden. Hij raakte de man met zijn vinger een, en zijn lichaam ontwikkelde een blaar. De geest "wist" dat er een blaar moest komen om de "wond" te helpen herstellen.

Verklaart voor mij ook waarom ouderen nu minder ziek worden. Zij zijn vaak al zwakker, meer kwaaltjes, lagere immuniteit, minder gunstige hormoonspiegels, kijken het langst tv, geloven vaak meer in de media omdat ze deze kanalen langer gebruiken, ook voor er alternatieven waren. Hun angst wordt meer weggenomen omdat we horen dat vaccineren het enige helpende is.

Gewoon een interessante gedachte, ik beweer niet dat het onzin is, of dat ik begrijp hoe het werkt. Toch denk ik dat ons denken een boel doet in onze staat van gezondheid. Voor mij werkt het in elk geval goed😇
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Empower Eachother zei:
Hoe denken jullie over de mind, en het manifesteren van ziekte door hoe je erover denkt? Nu met covid is er wereldwijd natuurlijk een boel angst voor, ikzelf had gelijk het idee dat het niet klopte hoe het werd gebracht, en ben zelf nooit ziek.

Stel je bent erg bang, dan word je sneller ziek. Vroeger als kind kon ik mezelf ook ziek maken als ik eraan bleef denken. (school skippen) Ook een onderzoek voorbij zien komen, helaas kan ik hen zo niet vinden, waarin een hypnotiseur een man onder hypnose bracht. Hij zei vervolgens: ik ga je met een sigaret branden. Hij raakte de man met zijn vinger een, en zijn lichaam ontwikkelde een blaar. De geest "wist" dat er een blaar moest komen om de "wond" te helpen herstellen.

Verklaart voor mij ook waarom ouderen nu minder ziek worden. Zij zijn vaak al zwakker, meer kwaaltjes, lagere immuniteit, minder gunstige hormoonspiegels, kijken het langst tv, geloven vaak meer in de media omdat ze deze kanalen langer gebruiken, ook voor er alternatieven waren. Hun angst wordt meer weggenomen omdat we horen dat vaccineren het enige helpende is.

Gewoon een interessante gedachte, ik beweer niet dat het onzin is, of dat ik begrijp hoe het werkt. Toch denk ik dat ons denken een boel doet in onze staat van gezondheid. Voor mij werkt het in elk geval goed😇
Klik om te vergroten...
Als ik echt niet naar school wilde en dacht aan ziek ziek ziek, dan werd ik ook echt ziek. Ik denk dat angst zeker een slechte invloed heeft op je immuunsysteem. Weet eigenlijk niet of hier onderzoek naar gedaan is....
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Als ik echt niet naar school wilde en dacht aan ziek ziek ziek, dan werd ik ook echt ziek. Ik denk dat angst zeker een slechte invloed heeft op je immuunsysteem. Weet eigenlijk niet of hier onderzoek naar gedaan is....
Klik om te vergroten...
ik had vroeger ook welis dat ik ergens zo erg niet naar toe wouw dat ik die dag of iets eerder best ziek werd ook , raar
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Als ik echt niet naar school wilde en dacht aan ziek ziek ziek, dan werd ik ook echt ziek. Ik denk dat angst zeker een slechte invloed heeft op je immuunsysteem. Weet eigenlijk niet of hier onderzoek naar gedaan is....
Klik om te vergroten...
Precies, stress veroorzaakt zoveel ziekte. Nee ik vraag het me ook af! Ben het nooit tegengekomen. Zoektochtje waard...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Angst en stress kunnen enorm veel schade aanrichten.
Ik heb zelf ptss en eerste jaren zonder ad mee geleefd.
Had 24/7 angst, 24/7 alert, heel slecht slapen (hooguit 2 uurtjes per nacht).
Kreeg hevige spierkrampen in mijn benen, hartkloppingen, migraine aanvallen.
Ik stond echt op de automatische piloot.
Nu ik ad slik is dat alles beter onder controle.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Als ik echt niet naar school wilde en dacht aan ziek ziek ziek, dan werd ik ook echt ziek. Ik denk dat angst zeker een slechte invloed heeft op je immuunsysteem. Weet eigenlijk niet of hier onderzoek naar gedaan is....
Klik om te vergroten...

ik moest denken aan cortisol..

Wat is cortisol?​

Cortisol (of: hydrocortisone) wordt geproduceerd in de bijnierschors en is naast adrenaline het bekendste stresshormoon. Het activeert de katabole stofwisselingsprocessen, dit zijn de afbraakprocessen in je lichaam die energie leveren.

Cortisol heeft geen goede reputatie – ten onrechte: het hormoon is zelfs van levensbelang. Op korte termijn dient het als een belangrijk beschermend schild tegen stress en ontstekingen. Als het hormoon echter permanent vrijkomt, bijvoorbeeld bij chronische stress, kan cortisol negatieve effecten hebben, ook op je concentratievermogen en slaap.
f
fffffffffffffffLid
01-01-2024, 00:00
#16
wat is ad?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
transient zei:
wat is ad?
Klik om te vergroten...
Antidepressiva
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#19
Empower Eachother zei:
Precies, stress veroorzaakt zoveel ziekte. Nee ik vraag het me ook af! Ben het nooit tegengekomen. Zoektochtje waard...
Klik om te vergroten...
Daar is zeker onderzoek naar gedaan. Het effect dat je beschrijft heet het nocebo-effect. Het is het omgekeerde van het placebo-effect: als je gelooft dat iets slecht voor je is, is de kans groter dat je ergens last van krijgt. Je ziet het in de discussie over windmolens op land: tegenstanders beweren dat je van windmolens ziek wordt (wat niet zo is) --> mensen krijgen daardoor stress van windmolens en vervolgens slapen ze niet goed, krijgen ze hoofdpijn etc. Zo ontstaat een selffulfilling prophecy.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij is het een regelrechte psychopaat die weet hoe enigszins als mens over te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2223242526...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."