Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
417 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Empower Eachother zei:
Wat vinden we hier van?

nooit.nl

Contract Pfizer/BioNTech met Albanië is uitgelekt en het resultaat is stuitend

Op 26 juli 2021 publiceerde iemand op twitter het contract tussen Albanië en Pfizer/BioNTech. Pfizer heeft veel moeite gedaan om
nooit.nl nooit.nl
Klik om te vergroten...
Wat staat daarin dat we nog niet wisten dan?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Empower Eachother zei:
Wat vinden we hier van?

nooit.nl

Contract Pfizer/BioNTech met Albanië is uitgelekt en het resultaat is stuitend

Op 26 juli 2021 publiceerde iemand op twitter het contract tussen Albanië en Pfizer/BioNTech. Pfizer heeft veel moeite gedaan om
nooit.nl nooit.nl
Klik om te vergroten...
Niet echt nieuw, maar het blijft bizar dat hun middel letterlijk mensen vermoord en ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Niet echt nieuw, maar het blijft bizar dat hun middel letterlijk mensen vermoord en ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Dat vind ik fair. Je beslist zelf of je het risico wilt nemen een vaccin te laten zetten. De grote crimineel is, zoals bijna altijd, overheid, die bv concertorganisatoren tegen hun wil in forceert om hun bezoekers te controleren op vaccinatie of test. Als sommige concertorganisatoren dat uit eigen initiatief willen doen is dat ok, overheid die weer eens bemoeit en verplicht daarintegen...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
De vraag is; moeten mensen die geen risico lopen op de dood door het virus, wel hun leven potentieel offeren voor de zwakkeren door zichzelf te laten vaccineren? En mogen mensen van jou hier zelf een keuze in maken? Uit jouw posts maak ik op dat je vindt dat iedereen verplicht een prikje moet halen. Ook al zal een deel van de jeugd sterven.

Goed voorbeeld is de jonge jongen in Frankrijk die even een prikje haalde om op vakantie te kunnen.

404. That’s an error.
Klik om te vergroten...

Echt geen flauw idee waar je dit vandaan haalt. Ik ben namelijk helemaal niet voor verplicht vaccineren, nooit geweest ook.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Niet echt nieuw, maar het blijft bizar dat hun middel letterlijk mensen vermoord en ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Tal van medicijnen kunnen als bijwerking hebben dat je eraan overlijdt, omdat geen enkel mens precies hetzelfde is, is het onmogelijk om alle risico's 100% uit te bannen. Daarom zijn er bijsluiters waarin de risico's vermeld worden, je kan dan zelf de keus maken of je het neemt of niet.

Als je farmaceuten voor elke dode als gevolg van een medicijn aansprakelijk stelt dan blijft er geen farmaceut meer over. En wie gaat er dan medicijnen tegen ziektes ontwikkelen?

De woordkeus 'vermoord' vind ik ook totaal niet op zijn plaats. Of denk je echt dat bijvoorbeeld Pfizer het vaccin heeft ontwikkeld met de intentie om mensen te vermoorden?
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
Wat staat daarin dat we nog niet wisten dan?
Klik om te vergroten...
Verwacht je dat ik alles heb gelezen, en weet wat iedereen hier weet?..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Echt geen flauw idee waar je dit vandaan haalt. Ik ben namelijk helemaal niet voor verplicht vaccineren, nooit geweest ook.
Klik om te vergroten...
Dan verwar ik dingen door elkaar :) excuses.

Kan vertellen dat een burnout en geheugen niet snel (of helemaal niet) herstelt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Blaatschaap zei:
Tal van medicijnen kunnen als bijwerking hebben dat je eraan overlijdt, omdat geen enkel mens precies hetzelfde is, is het onmogelijk om alle risico's 100% uit te bannen. Daarom zijn er bijsluiters waarin de risico's vermeld worden, je kan dan zelf de keus maken of je het neemt of niet.

Als je farmaceuten voor elke dode als gevolg van een medicijn aansprakelijk stelt dan blijft er geen farmaceut meer over. En wie gaat er dan medicijnen tegen ziektes ontwikkelen?

De woordkeus 'vermoord' vind ik ook totaal niet op zijn plaats. Of denk je echt dat bijvoorbeeld Pfizer het vaccin heeft ontwikkeld met de intentie om mensen te vermoorden?
Klik om te vergroten...
Zeker niet de intentie, dus vermoord is inderdaad een foute woordkeuze. Juist daarom is keuze vrijheid essentieel.

Als jij sterft door een fout van McDonald's dan krijg je gewoon geld. Dit geld voor elk ander product of dienst, behalve medicatie of vaccinatie. Toch maken de farmaceutische bedrijven miljarden winst. Zouden zij geen fond moeten oprichten voor slachtoffers?

Stel ik kom te overlijden door een corona vaccin, dan heeft mijn gezin een enorm probleem. Huis zal oa verkocht worden worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Dan verwar ik dingen door elkaar :) excuses.

Kan vertellen dat een burnout en geheugen niet snel (of helemaal niet) herstelt.
Klik om te vergroten...

NP, en herkenbaar, maar dan na depressie. Volgens mijn psychiater zijn de cognitieve klachten vaak de klachten die zich het laatst (of inderdaad niet volledig) herstellen na burn-out en depressie. Geheugen, concentratie, planning. Als je dan zoiets als ADHD hebt is executief functioneren sowieso al meestal niet het sterkste punt. Irritant hè. :wink:

Maar goed, ik ben dus zeker niet voor verplicht vaccineren, dat gaat me te ver. Iedereen heeft het recht om hier een eigen afweging in te maken. Ik ben wel van mening dat mensen die de bewuste keuze maken zich niet te vaccineren, zich erbij neer moeten leggen dat dat bepaalde gevolgen heeft of kan hebben (zoals meer controles/testen, hoewel die extra testen dus nu gezien de omstandigheden ook nog steeds bij wel-gevaccineerden worden gedaan). Vervelend, maar dat is gewoon een begrijpelijke consequentie van die beslissing en daar moet dan geen scène van gemaakt worden vind ik. Maar dwang: nee.

(Zeker niet m’n bedoeling verder om weer een verhitte discussie te gaan voeren trouwens, denk dat we elkaars standpunten inmiddels kennen.)
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Zeker niet de intentie, dus vermoord is inderdaad een foute woordkeuze. Juist daarom is keuze vrijheid essentieel.

Als jij sterft door een fout van McDonald's dan krijg je gewoon geld. Dit geld voor elk ander product of dienst, behalve medicatie of vaccinatie. Toch maken de farmaceutische bedrijven miljarden winst. Zouden zij geen fond moeten oprichten voor slachtoffers?

Stel ik kom te overlijden door een corona vaccin, dan heeft mijn gezin een enorm probleem. Huis zal oa verkocht worden worden.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens met keuze vrijheid, dat vind ik zelf ook erg belangrijk. Ik ben dan wel (surprise:tongueout:) pro vaccinatie, maar ik ben zeker ook pro vrije keuze.

Als je doodgaat omdat Macdonalds een stuk glas in jouw Mcburger heeft gestopt dan moeten/zullen ze je nabestaanden zeker geld betalen. Zoiets ligt ook makkelijk binnen hun macht om te voorkomen middels strikte kwaliteitscontrole en eisen.

Maar als jij een McMilkshake drinkt en dood gaat door een melk allergie, dan krijg je niks. Er staat immers op het menu dat er melk in zit, dus zijn ze gedekt voor zoiets. Bovendien kunnen zij niet weten dat jij allergisch bent voor melk, dus Macdonalds kan jou verder ook niet behoeden van zo'n ongeval.

Het ontwikkelen van medicijnen/vaccins is zo complex, en ze moeten op miljoenen mensen werken, die allemaal een lichaam hebben wat net weer wat anders kan reageren. Het is onmogelijk om alle risico's in kaart te brengen en te voorkomen. dus het beste wat ze kunnen doen is de risico's zoveel mogelijk in kaart brengen en de kans daarop in een bijsluiter vermelden/mensen hier op wijzen, zodat mensen zelf de keuze kunnen maken.

Als zou blijken dat een farmaceut de kantjes eraf heeft gelopen en daardoor slachtoffers heeft gemaakt dan is een vergoeding daar 100% op z'n plaats, en dan hoop ik ook dat ze zo'n bedrijf goed aanpakken om te zorgen dat zoiets niet weer gebeurt. Ik heb bij de vaccins echter niet het gevoel dat de mensen die er wel aan overlijden een gevolg is van kantjes eraf lopen.

Stel dat vaccinatie verplicht zou worden(en dat hoop ik zeker niet), dan vind ik dat de overheid(of de farmaceut, maar gezien een overheid zoiets zou verplichten lijkt het me logischer dat zij zoiets doen) ook moet voorzien in schadevergoedingen wanneer iemand overlijdt of blijvende schade overhoudt aan bij effecten van een vaccin.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik hoorde van een vriend van mij dat zijn man en de andere collega’s van zijn man extra vrije dagen krijgen aangeboden als zij zich laten vaccineren.
De bedoeling was om die direct na vaccinatie op te nemen maar iedereen plakt ze aan hun vakantie vast.
Ik weet niet wat ik daar van vind.. Tis nog steeds vrije keuze maar wel een soort van omkoping.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Als jij sterft door een fout van McDonald's dan krijg je gewoon geld.
Klik om te vergroten...
Dan kunnen een hoop mensen met hart en vaat ziektes, leververvetting, diabetes type 2 etc. McDonalds aansprakelijk houden 😅
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flualhamdulillam zei:
Dan kunnen een hoop mensen met hart en vaat ziektes, leververvetting, diabetes type 2 etc. McDonalds aansprakelijk houden 😅
Klik om te vergroten...
Nee dat is dan je eigen schuld. Je weet hoe vet en ongezond het is voor dat je het eet. Eigen keuze is dat. Mocht de burger bv bedorven zijn en je word ziek krijg je wel geld.

(ik heb in een ander fastfood concern als manager gewerkt vroeger dus daarom weet ik dat.)
Ook als jij een allergische reactie krijg op een goed product krijg je ook niets.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Nee dat is dan je eigen schuld. Je weet hoe vet en ongezond het is voor dat jje het eet. Eigen keuze is dat. Mocht de burger bv bedorven zijn krijg je wel geld.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt helemaal, maar ik vind zelf dat je de wapenindustrie ook (deels) verantwoordelijk kan houden voor de vele doden die er jaarlijks door vallen.

‘Jullie kopen het toch?’ vind ik niet altijd een excuus. De producten die McDonalds verkoopt zijn verslavende troep vermomd als voedsel. Vorig jaar zaten we in een lockdown om de volksgezondheid te beschermen tegen een virus, maar gelukkig is de McDrive altijd tot 2 uur ‘s nachts open gebleven om zooi te verkopen… Ik heb er moeite mee gehad om sommige gasten dagelijks te zien en ze opnieuw hun Big Tasty menu te verkopen, die mensen zijn namelijk gewoon verslaafd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flualhamdulillam zei:
Ik snap je punt helemaal, maar ik vind zelf dat je de wapenindustrie ook (deels) verantwoordelijk kan houden voor de vele doden die er jaarlijks door vallen.

‘Jullie kopen het toch?’ vind ik niet altijd een excuus. De producten die McDonalds verkoopt zijn verslavende troep vermomd als voedsel. Vorig jaar zaten we in een lockdown om de volksgezondheid te beschermen tegen een virus, maar gelukkig is de McDrive altijd tot 2 uur ‘s nachts open gebleven om zooi te verkopen… Ik heb er moeite mee gehad om sommige gasten dagelijks te zien en ze opnieuw hun Big Tasty menu te verkopen, die mensen zijn namelijk gewoon verslaafd.
Klik om te vergroten...
Klopt wel hoor wat je zegt, tis ook krom. Maar alsnog kiezen die mensen er voor zelf dagelijks die Macdrive in te gaan ipv de supermarkt om groente te kopen.
Met wapens vind ik de schutter schuldig. Ik heb ook een (onklaargemaakt) flink vuurwapen in huis. Erfstuk maar als het nog klaar was en ik zou jou doodschieten is niet de fabrikant schuldig maar ik zelf.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Empower Eachother zei:
Verwacht je dat ik alles heb gelezen, en weet wat iedereen hier weet?..
Klik om te vergroten...
Je hebt natuurlijk volledig gelijk. Sorry voor mijn kortaf-reactie, ik was een beetje gefrustreerd over hoe telkens dezelfde discussiepunten passeren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ik hoorde van een vriend van mij dat zijn man en de andere collega’s van zijn man extra vrije dagen krijgen aangeboden als zij zich laten vaccineren.
De bedoeling was om die direct na vaccinatie op te nemen maar iedereen plakt ze aan hun vakantie vast.
Ik weet niet wat ik daar van vind.. Tis nog steeds vrije keuze maar wel een soort van omkoping.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik ook echt niet kunnen. Je kunt mensen als overheid proberen te motiveren of zelfs enigszins ‘pushen’ (zonder dwang) met campagnes om zich te laten vaccineren. Maar dat doe je dan door het verschaffen van correcte informatie en openheid van zaken. Het geven van dat soort privileges aan gevaccineerden die verder niks met het doel te maken hebben vind ik verwerpelijk, dat is gewoon pure discriminatie en dat gaat alleen maar meer olie op het vuur gooien. De groep mensen (de ongevaccineerden) die zich sowieso al benadeeld voelt zal nog extremer in gedrag en opvattingen worden. Op alle fronten een heel slecht idee.

Ik heb de vergelijking met Über- en Üntermenschen altijd compleet ridicuul en enorm ongepast gevonden als dat geroepen werd door ‘anti-vaxxers’ maar als dit soort dingen de norm zouden gaan worden, tja… nee, dit zou geen koosjere gang van zaken zijn.

Ik vind dat de werkgever hier had moeten verbieden die post-vaccinatie vrije dagen aan de vakantie vast te plakken. Opnemen na vaccinatie of niet.

Als je van je werk een dag rouwverlof krijgt aangeboden nadat een naaste is overleden zeg je ook niet ‘joe, thanks voor het medeleven jongens, helemaal top, maar bij deze wil ik het graag verplaatsen naar de derde maandag van de volgende maand want dan ga ik me een weekend helemaal naar de tering zuipen met vrienden dus dan komt het me net effe wat beter uit snap je.’ :’)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Dan kunnen een hoop mensen met hart en vaat ziektes, leververvetting, diabetes type 2 etc. McDonalds aansprakelijk houden 😅
Klik om te vergroten...
Dat dan weer niet :tongueout: daar communiceren ze duidelijk over. De voedingswaardes staan tevens op de placemats.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Dat dan weer niet :tongueout: daar communiceren ze duidelijk over. De voedingswaardes staan tevens op de placemats.
Klik om te vergroten...

Het is niet dat er gezwegen wordt over de mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Voor zover die bekend zijn, zijn die gewoon terug te vinden.

Zelfde geldt voor McDonald’s voer, voor zover ze geweten zijn meldt men de gevolgen en gevaren van obesitas, maar het volledige korte- en langetermijn risicoprofiel van obesitas is echter nog niet bekend en doorlopend aan onderzoek onderhevig. Misschien blijkt over een paar jaar wel dat wereldwijd een klein percentage mensen levenslang ondraaglijk jeukende anus-schimmel krijgt na het regelmatig eten van Big Macs. Maakt dat McDonald’s een brute barbaar?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
En ja, er zijn ook mensen die zeggen dat er geen reden is voor zorgen
Klik om te vergroten...
Er zijn veel meer mensen en wetenschappers die geloven dat de vaccins meer goed dan kwaad doen. De wetenschappelijke consensus is overduidelijk dat de vaccins overwegend veilig en effectief zijn. Er is ook een actieve minderheid die waarschuwt voor de gevaren. Ook de in de samenleving zie je dat het gros van de mensen vertrouwen heeft in de vaccins en een klein deel niet. Volgens mij hebben de meeste mensen hun keuze gemaakt en dat is ook prima. We leven uiteindelijk in een vrij land waar mensen zelf keuzes kunnen maken.

We hebben op dit forum bij de eerste coronagolf ook verschillende meningen gehad of het nuttig/nodig was om wc-papier en paracetamol te hamsteren en of de maatregelen versoepeld zouden worden nadat de vaccins hun werk hadden gedaan of dat de overheid ons voor altijd zou beperken in onze vrijheid. Achteraf gezien kun je volgens mij prima beoordelen welk inzicht de juiste was. Van te voren is dat gewoon een stuk lastiger.

Misschien blijkt uiteindelijk dat de vaccins toch meer bijwerkingen hebben dan verwacht. Misschien blijkt achteraf dat het niet nemen van het vaccin tot meer ziekte heeft geleid in die groep. Net zoals met de vorige discussies zal dat ook hier vanzelf duidelijk worden, Laten we voor nu gewoon ieders keuze respecteren. Ik ga in ieder geval geen mensen pushen een vaccin te nemen maar ik heb er wel begrip voor dat het niet nemen van een vaccin bepaalde consequenties kan hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2425262728...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."