Zeker niet de intentie, dus vermoord is inderdaad een foute woordkeuze. Juist daarom is keuze vrijheid essentieel.
Als jij sterft door een fout van McDonald's dan krijg je gewoon geld. Dit geld voor elk ander product of dienst, behalve medicatie of vaccinatie. Toch maken de farmaceutische bedrijven miljarden winst. Zouden zij geen fond moeten oprichten voor slachtoffers?
Stel ik kom te overlijden door een corona vaccin, dan heeft mijn gezin een enorm probleem. Huis zal oa verkocht worden worden.
Helemaal eens met keuze vrijheid, dat vind ik zelf ook erg belangrijk. Ik ben dan wel (surprise
![:tongueout:]()
) pro vaccinatie, maar ik ben zeker ook pro vrije keuze.
Als je doodgaat omdat Macdonalds een stuk glas in jouw Mcburger heeft gestopt dan moeten/zullen ze je nabestaanden zeker geld betalen. Zoiets ligt ook makkelijk binnen hun macht om te voorkomen middels strikte kwaliteitscontrole en eisen.
Maar als jij een McMilkshake drinkt en dood gaat door een melk allergie, dan krijg je niks. Er staat immers op het menu dat er melk in zit, dus zijn ze gedekt voor zoiets. Bovendien kunnen zij niet weten dat jij allergisch bent voor melk, dus Macdonalds kan jou verder ook niet behoeden van zo'n ongeval.
Het ontwikkelen van medicijnen/vaccins is zo complex, en ze moeten op miljoenen mensen werken, die allemaal een lichaam hebben wat net weer wat anders kan reageren. Het is onmogelijk om alle risico's in kaart te brengen en te voorkomen. dus het beste wat ze kunnen doen is de risico's zoveel mogelijk in kaart brengen en de kans daarop in een bijsluiter vermelden/mensen hier op wijzen, zodat mensen zelf de keuze kunnen maken.
Als zou blijken dat een farmaceut de kantjes eraf heeft gelopen en daardoor slachtoffers heeft gemaakt dan is een vergoeding daar 100% op z'n plaats, en dan hoop ik ook dat ze zo'n bedrijf goed aanpakken om te zorgen dat zoiets niet weer gebeurt. Ik heb bij de vaccins echter niet het gevoel dat de mensen die er wel aan overlijden een gevolg is van kantjes eraf lopen.
Stel dat vaccinatie verplicht zou worden(en dat hoop ik zeker niet), dan vind ik dat de overheid(of de farmaceut, maar gezien een overheid zoiets zou verplichten lijkt het me logischer dat zij zoiets doen) ook moet voorzien in schadevergoedingen wanneer iemand overlijdt of blijvende schade overhoudt aan bij effecten van een vaccin.