Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
409 weergaven
18-5-2026
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Omdat als je als hartpatiënt corona krijgt het afgelopen kan zijn. Een ontsteking aan een hartspier of zakje is vele malen minder gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk, ik zal toegeven dat ik me bij mn reactie schuldig maakte aan een simpele denkfout, het klonk gewoon eng.

Maar goed, gisteren de afspraak gezet, ik haal 'm hoe dan ook wel.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
StraatPiraat zei:
Ik zal toegeven dat ik me bij mn reactie schuldig maakte aan een simpele denkfout, het klonk gewoon eng.

Maar goed, gisteren de afspraak gezet, ik haal 'm hoe dan ook wel.
Klik om te vergroten...

Jij had toch last van hoge hartslag of is dat voorbij. Nu mijn vriendin haar prik gezet heeft had ze net als ik op dag 3 een kleine verhoging hartslag en druk op de borst. Wil je hiermee geen angst aanjagen.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Jij had toch last van hoge hartslag of is dat voorbij. Nu mijn vriendin haar prik gezet heeft had ze net als ik op dag 3 een kleine verhoging hartslag en druk op de borst. Wil je hiermee geen angst aanjagen.
Klik om te vergroten...
Dat is dus mijn zorg, ik heb er nog steeds last van. Kan ook niks specifiek vinden qua advies voor AVNRT online wat betreft het vaccin.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
StraatPiraat zei:
Dat is dus mijn zorg, ik heb er nog steeds last van. Kan ook niks specifiek vinden qua advies voor AVNRT online wat betreft het vaccin.
Klik om te vergroten...

Uit eigen ervaring kan ik je dus wel vertellen met Moderna dat ik bij alle 2 de spuiten op dag 3 na vaccinatie lichte druk had langs de hartstreek, 2 enkele overslagen en even verhoging. Net alsof een lijntje te hard inkickt. Sinds laatste 3mmc gebruik had ik dat wel meer maar nu was het even over. Vrouwlief had het toch iets langer en is er even bij gaan liggen. Je kan je probleem wel melden als je jouw aanmeld in het vaccinatiecenter en dan komt er een dokter bij. Hier in Belgie toch. Weet niet hoe het in NL verloopt.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Uit eigen ervaring kan ik je dus wel vertellen met Moderna dat ik bij alle 2 de spuiten op dag 3 na vaccinatie lichte druk had langs de hartstreek, 2 enkele overslagen en even verhoging. Net alsof een lijntje te hard inkickt. Sinds laatste 3mmc gebruik had ik dat wel meer maar nu was het even over. Vrouwlief had het toch iets langer en is er even bij gaan liggen. Je kan je probleem wel melden als je jouw aanmeld in het vaccinatiecenter en dan komt er een dokter bij. Hier in Belgie toch. Weet niet hoe het in NL verloopt.
Klik om te vergroten...
Dat zijn min of meer de klachten waar ik al chronisch last van heb, ik ga het sowieso even aangeven wanneer ik naar de afspraak ga.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraatPiraat zei:
Je hebt gelijk, ik zal toegeven dat ik me bij mn reactie schuldig maakte aan een simpele denkfout, het klonk gewoon eng.

Maar goed, gisteren de afspraak gezet, ik haal 'm hoe dan ook wel.
Klik om te vergroten...
Je hoeft m niet te halen alleen als je zelf wil. Ik ken wel meer die m niet willen ondanks dat zij extra risico lopen. Ik ben geen risico geval en m wel genomen, althans, de 1e prik, 2e moet nog.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Even wat van me afschrijven...

Stond gewoon gezellig met onderbuurman (oudere man in de 70) te praten. Begint 'ie over vaccineren, of ik dat al gedaan heb. Ik zei nee en dat ga ik ook niet doen. Waarom dan niet? Omdat ik het vaccin niet vertrouw, omdat het een nieuwe techniek betreft die experimenteel is in het gebruik in vaccins.

Krijg ik een heel verhaal waarom ik het toch zou moeten doen, probeert 'ie me een schuldgevoel aan te praten aan de hand van voorbeelden over kinderen die hun opa en oma doodziek maakten. Ik heb het netjes gehouden maar ben heel duidelijk geweest dat dit mijn eigen afweging en keuze is. Voelde op het eind duidelijk dat hij op me neerkeek of zo, dat ik dit niet deed. Ik zei, jij hebt je gevaccineerd, wat is het probleem? Nee, ik zou me toch moeten vaccineren... Nou dan toch niet meer vriendelijk als buren hè.

Spuit je vol met dat experiment wat mij betreft, maar dring het een ander niet op.

Kutmensen...

/rant
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik heb me wel laten inenten{Pfizer} maar puur met de gedachten dat je straks als niet gevaccineerde uitgesloten wordt voor bepaalde activiteiten.
mijn grootste zorg was het afreizen naar het buitenland buiten Europa.
omdat ik naar het buitenland moet,heb ik het inenten wel als gedwongen ervaren...
mijn eerste keus was in het begin van de pandemie ook nee ik wil geen vaccine in me lichaam gespoten hebben.

als ik zo een beetje van bladzijde naar bladzijde ga op dit topic
valt me op dat sommige mensen een standpunt hebben die heel duidelijk is
vaccinatie ja of nee..
dat is alleen maar mooi .
iedereen bepaalt zelf wat die ingespoten wil hebben in zijn/haar lichaam..
anderen proberen hun overtuiging op te leggen aan de ander dat is weer een beetje jammer vindt ik,maar dat is mijn persoonlijke mening.

of de vaccinaties zullen helpen zal de toekomst uitwijzen..
groepsimmuniteit ,ach wij kunnen in Nederland misschien 80% halen met inentingen maar als de rest van de wereld op 10% blijft hebben we daar natuurlijk ook niks aan..

wat ook gelijk in me opkwam was een documentaire over een polio vaccine dat in België was ontwikkeld eind jaren 50 tig en op grootte schaal werd gebruikt in Belgisch Congo (Africa)
een bestandsdeel van dat vaccine werd uit de lever van 1 of andere aap gehaald.
mocht dat bestandsdeel net HIV bevatten.
dus half Congo besmet met HIV en de rest van de wereld volgde.

dus ja ,wat krijgen we nu ingespoten ?
een ieder voor zich...

mvg ricorieks
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
ricorieks zei:
ik heb me wel laten inenten{Pfizer} maar puur met de gedachten dat je straks als niet gevaccineerde uitgesloten wordt voor bepaalde activiteiten.
mijn grootste zorg was het afreizen naar het buitenland buiten Europa.
omdat ik naar het buitenland moet,heb ik het inenten wel als gedwongen ervaren...
mijn eerste keus was in het begin van de pandemie ook nee ik wil geen vaccine in me lichaam gespoten hebben.
Klik om te vergroten...
Je weet dat een testbewijs ook afdoende is?

Ik vind het echt heel erg hoe snel mensen het dan toch maar doen voor werk, reizen of vakantie bijvoorbeeld, terwijl ze het eigenlijk in principe liever niet willen. Er is een bepaalde indirecte dwang, maar tegelijk kun je overal toe met een testbewijs. Wat als er later tóch geen vaccinatieplicht komt. Dan heb je het gedaan, puur omdat je dacht dat het later nodig zou zijn. Maar goed, ieders eigen keuze inderdaad.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zal eerlijk zeggen dat ik nog steeds onzeker ben over mijn keuze. Mij is altijd geleerd, bij twijfel: niet doen.

Is er iemand hier die AVNRT of een andere hartritmestoornis heeft? Zo ja, wat denk jij er over?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
BraboF zei:
En hoelang duren deze trials normaal gesproken? We praten normaal over een duur van 6-10 jaar vanaf dierproeven tot de klinische fases en goedkeuring....
Klik om te vergroten...

Dit gebeurt versneld door hogere urgentie/prioriteit en meer financiële middelen. Dat is niet heel gek als er een pandemie gaande is met wereldwijd gigantische aantallen doden. Dat betekent niet dat de veiligheid daardoor in het geding is gekomen. Je kunt in deze omstandigheden simpelweg niet jarenlang gaan afwachten.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
ricorieks zei:
pfizer was 95% tegen het virus voor de delta variant
nu 70%
Klik om te vergroten...
Dat percentage gaat over de effectiviteit.

Een vaccin zorgt ervoor dat een virus een verlaagde load in je lichaam krijgt, vaak laag genoeg zodat je er niet ziek meer van wordt en als je dan toch ziek wordt dat dit minder ernstige gevolgen heeft. Ook ben je op deze manier dus minder besmettelijk voor anderen.

Minder besmettingen betekenen dat het virus minder kans krijgt om te muteren.

Er is dus meer dan alleen wel/niet ziek worden, het vaccin beschermd op meer manieren dan alleen wel/niet ziek worden en dat lijkt men vaak in de discussie hierover te vergeten.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alakazam zei:
Het liefst zou ik gewoon zien dat zo veel mogelijk mensen zich vaccineren en er geen test samenleving nodig is.
Klik om te vergroten...
Dat zou ik ook het liefste zien.
Alakazam zei:
k kan me best voorstellen dat als je de samenleving voor een deel opnieuw inricht, en je het moeilijker maakt voor een bepaalde groep om aan dingen mee te doen dat dat ontwrichtende gevolgen kan hebben.
Klik om te vergroten...
Ik wil liefst ook zo min mogelijk ontwrichting. Volgens mij is de sleutel daarnaartoe dat we Corona verslaan. Daarvoor hebben we die vaccins dus. Het gaat mij allemaal veel te traag maar uiteindelijk zullen we ook de armere landen van vaccins kunnen voorzien. Hoe minder ongevaccineerden er zijn hoe minder ruimte het virus krijgt om te muteren. Je niet laten vaccineren draagt op die wijze dus bij aan het verder voortduren van de pandemie met alle doden, zieken, maatregelen en ontwrichting tot gevolg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Dat weten we inderdaad niet. Ik ben het er mee eens dat we daar eerlijk over moeten zijn. Volgens mij zijn de betrokken wetenschappers dat ook.
Klik om te vergroten...
Misschien moeten ze dan eens wat harder roepen, zodat dit ook gecommuniceerd wordt door media, overheid en zelfs medici. Ik zie en hoor veel dat het "veilig" zou zijn. Dat is nogal een statement als we 0 weten over de lange termijn effecten. Het mag van mij in ieder geval wat genuanceerder gebracht worden.

Eik zei:
Ik doe daar dus niet aan mee want ik heb al op meerdere plekken aangegeven dat de lange termijn risico's onbekend zijn. Ik maar dan meestal de vergelijking erbij dat de lange termijn risico's van Covid ook onbekend zijn. Een belangrijk feit dat de tegenstanders van vaccineren (kortweg de anti-vaxxers)steevast negeren. Iets eenzijdig belichten lijkt mij toch meer op propaganda lijken dan het integraal beoordelen van de voors-en tegens.
Klik om te vergroten...
Toch flauw dat je voelt dat je er dat label op moet plakken en zo een groep creëert uit mensen die wellicht helemaal niet antivax in het algemeen zijn en allemaal andere redenen kunnen hebben om kritisch te zijn over specifiek de corona vaccins. Ik zie hier nooit terugkomen dat mensen tegen alle vaccins zijn.

Maar fair enough, de lange termijn risico's van covid zijn inderdaad ook onbekend.

Eik zei:
Hij is wel toegepast als vaccin. Namelijk in de fase 1, 2 en 3 trials die zijn doorlopen. Dat is voldoende onderzoek om het niet meer experimenteel te noemen. Maar als jij dat wel wilt blijven doen ga ik je niet tegenhouden.
Klik om te vergroten...
En wat hebben mensen daar in de praktijk aan wanneer er lange termijn bijwerkingen kunnen optreden na een paar jaar? De praktijk is tijd. Alles testfases in een korte tijd proppen geeft mij in ieder geval geen vertrouwen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik zie en hoor veel dat het "veilig" zou zijn.
Klik om te vergroten...
Er wordt vooral aandacht gegeven aan het feit dat het veilig genoeg is. In ieder geval veiliger dan de risico's van een onbeschermde covid-besmetting. Als je de wetenschappelijke studies er op naar zou lezen dan zie je dat er echt ook over de risico's wordt gesproken. Het is volgens mij helemaal niet de bedoeling dat wetenschappers "harder gaan roepen". Volgens mij zou het beter zijn als andere mensen, met minder verstand van zaken, wat minder hard zouden roepen.

Mindless zei:
och flauw dat je voelt dat je er dat label op moet plakke
Klik om te vergroten...
Ik plak nergens een label op. Ik spreek gewoon over de mensen die in der terzake doende discussie (het corona vaccin) tegen de vaccinatie zijn. Het is jouw angst voor labels die je hier op mij projecteert.

Mindless zei:
En wat hebben mensen daar in de praktijk aan
Klik om te vergroten...
Wat mensen er in de praktijk aan hebben is dat de meeste acute risico's goed onderzocht zijn. Vandaar dat het vaccin als (grotendeels) veilig wordt aangeprezen. Veilig ten opzichte van de risico's van een covid besmetting zijn ze sowieso. En dat is uiteindelijk waar het om draait toch?!

Mindless zei:
Alles testfases in een korte tijd proppen geeft mij in ieder geval geen vertrouwen.
Klik om te vergroten...
Dat het jou geen gevoel van vertrouwen geeft is duidelijk en je goed recht. Mijn punt was dat de argumentatie van de tegenstanders van dit vaccin meestal niet op wetenschappelijke argumenten maar op gevoel berusten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Er wordt vooral aandacht gegeven aan het feit dat het veilig genoeg is. In ieder geval veiliger dan de risico's van een onbeschermde covid-besmetting. Als je de wetenschappelijke studies er op naar zou lezen dan zie je dat er echt ook over de risico's wordt gesproken. Het is volgens mij helemaal niet de bedoeling dat wetenschappers "harder gaan roepen". Volgens mij zou het beter zijn als andere mensen, met minder verstand van zaken, wat minder hard zouden roepen.
Klik om te vergroten...
Nee? Jij vind niet dat als wetenschappers risico's zien, dat dit ook meegenomen moet worden in wat de bevolking via media en politiek te zien en horen krijgt?

Eik zei:
Ik plak nergens een label op. Ik spreek gewoon over de mensen die in der terzake doende discussie (het corona vaccin) tegen de vaccinatie zijn. Het is jouw angst voor labels die je hier op mij projecteert.
Klik om te vergroten...
Je plakt het label "antivaxer" hier op iedereen die kritisch is op de coronavaccins. Dat is niet mijn projectie, dat is feitelijk wat je hierboven zegt. Ik wil het wel voor je quoten, maar je kunt het zelf ook teruglezen. Je weet heel goed dat "antivaxer" een term is die wordt gebruikt voor mensen die tegen vaccins in het algemeen zijn. Ik heb er geen angst voor hoor, ik vond het gewoon flauw en onnodig van je.

Eik zei:
Wat mensen er in de praktijk aan hebben is dat de meeste acute risico's goed onderzocht zijn. Vandaar dat het vaccin als (grotendeels) veilig wordt aangeprezen. Veilig ten opzichte van de risico's van een covid besmetting zijn ze sowieso. En dat is uiteindelijk waar het om draait toch?!
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat ze gelijk hebben, maar we zullen het zien.

Eik zei:
Dat het jou geen gevoel van vertrouwen geeft is duidelijk en je goed recht. Mijn punt was dat de argumentatie van de tegenstanders van dit vaccin meestal niet op wetenschappelijke argumenten maar op gevoel berusten.
Klik om te vergroten...
Fair enough.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Nee? Jij vind niet dat als wetenschappers risico's zien, dat dit ook meegenomen moet worden in wat de bevolking via media en politiek te zien en horen krijgt?
Klik om te vergroten...
De beperkte risico’s worden openlijk besproken en eerder overdreven dan onderschat in de media en politiek. Nog meer Focus daarop is contraproductief omdat het afleid van het grotere risico, COVID.

Mindless zei:
Je plakt het label "antivaxer" hier op iedereen die kritisch is op de coronavaccins. Dat is niet mijn projectie, dat is feitelijk wat je hierboven zegt. Ik wil het wel voor je quoten, maar je kunt het zelf ook teruglezen. Je weet heel goed dat "antivaxer" een term is die wordt gebruikt voor mensen die tegen vaccins in het algemeen zijn. Ik heb er geen angst voor hoor, ik vond het gewoon flauw en onnodig van je.
Klik om te vergroten...
Ik plak geen labels. Ik gebruikte die term als afkorting voor de tegenstanders. of je alleen tegen dit vaccin of tegen alle vaccins bent is niet relevant hier. Als de term antivax beladen is zal ik voortaan “tegenstanders van het corona vaccin“ voluit schrijven 😌

Mindless zei:
maar we zullen het zien.
Klik om te vergroten...
Daar komen we meestal op uit.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Captagon is the answer.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#19
Proxima zei:
Dat percentage gaat over de effectiviteit.
Klik om te vergroten...
dat begrijp ik .
maar als straks alleen het rijke westen gevaccineerd is ,en 90 %van de rest in de wereld niet ,heeft het virus tog nog steeds vrijheid om te muteren en muteren .
ik bedoel daar mee te zeggen dat waar wij nu gevaccineerd mee worden op een gegeven moment 0% effectief is.
vanwege het feit dat in de armere landen het virus de tijd wordt gegeven om zich zelf te verbeteren en te muteren omdat daar niet snel genoeg gevaccineerd word
vandaar dat ik zei (Pfizer) 95% effectief ,ging de goede kant op
Delta variant opgedoken in India 70%effectief enz enz tot dat het uiteindelijk op 0% effectief uitkomt .
als niet de hele wereld bevolking wordt ingeent op dezelfde snelheid als wij in het westen .heeft inenten dan wel zin ?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#20
School educatie suckt sowieso. Mijn hypothetische dochter moet naast school veel aan zelfstudie doen. Zelfstudie is veel leerzamer dan de rotzooi die in schoolboeken staat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2021222324...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."