Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
407 weergaven
18-5-2026
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ja, dat is de interpretatie die zij eraan geven, maar we leven nu wel in een narratief waarin mensen hun baan verliezen als ze te kritisch zijn over deze vaccins. Dit heeft (misschien grote) invloed op de consensus, lijkt mij.




Lipidenanodeeltjes (soort van afleveringmechanisme voor het vaccin/spike eiwit) blijven zich ophopen in het beenmerg en in de eierstokken (de twee stijgende lijnen).

Er wordt overal gezegd dat het vaccin veilig is voor zwangere vrouwen, maar is het dat? En de ophoping in het beenmerg zou een indicatie kunnen zijn voor kanker op langere termijn. Niet dat ze zeggen dat dit gaat gebeuren, maar dat het kán gebeuren. En dat we het niet weten, omdat er geen lange termijn testen is geweest.



Precies, daarom is iedereen die nu vaccineert een proefpersoon voor deze vaccins. 100% zekerheid heb je ook niet als er wél een lange termijn testperiode is geweest, maar dan had misschien wel uitgesloten kunnen worden dat mensen wellicht op grote schaal complicaties in het beenmerg en/of de eierstokken krijgen na zoveel maanden/jaren.

Nogmaals, ik ben echt een leek op dit gebied, maar zijn veel van deze dingen niet gewoon gezond verstand?

"You can vaccinate yourself but you can never unvaccinate"
Klik om te vergroten...
Volgens mij valt het ontslag door niet vaccineren echt behoorlijk mee, heb het idee dat dat wat opgeblazen geraakt is. De werkgever mag er officieel niet eens naar vragen omdat het medische informatie betreft.
Zag er vandaag dit stuk over: https://nos.nl/artikel/2385985-werkgevers-en-werknemers-worstelen-met-vaccinatievragen

"Nogmaals, ik ben echt een leek op dit gebied, maar zijn veel van deze dingen niet gewoon gezond verstand?" Dan ga je er vanuit dat iedereen redeneert zoals jij :wink:.
Het ligt er aan hoe je het beredeneert vanuit gezond verstand, je kan het doen vanuit een angst op een mogelijke medische bijwerking in de toekomst , maargoed je kan van heel veel zaken op lange termijn risico ondervinden. Voor mij is gezond verstand meer dat ik me laat vaccineren om daarmee ook een hoop anderen te beschermen. Er zijn voor mij genoeg bewijzen dat het een prima vaccinatie betaamd. Het eventueel toekomstig individuele leed zie ik wel.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
To vaccinate or not to vaccinate, that's the question.De vraag zou vrijblijvend moeten zijn maar de geluiden in de maatschappij geven een andere waarheid weer.
Mensen die afzien van vaccinatie (ze weigeren niet maar zien af van) krijgen het verwijt dat ze egoistische zijn , een gevaar voor anderen, rechten ontzegd moeten worden, buiten gesloten moeten worden, etc. en krijgen dan te horen dat het niet verplicht is een vaccin te nemen en dat het een vrije keuze is. Als ze dan die die vrije keuze maken door af te zien van vaccinatie ,krijgen ze te horen dat hun eigen keuze is dat ze buiten gesloten gaan worden, etc.....,
En steevast de eerste vraag die men je stelt: en ben jij al gevaccineerd en met wat ?
Mijn antwoord is dan altijd : nee, ik heb 3x een uitnodiging afgewezen.Waarom? Welnu, ondanks dat ik 60 plus ben , aan hardlopen doe, en mij af en toe tracteer op wat narcotica, gevoelige luchtwegen heb ben ik zelden ziek. Griep? nooit, verkoudheden? oja zeker wel maar daar gebruik ik een middel uit de keuken van mama natuur voor dat wonderen doet, je zo bij de drogist kunt halen en waar heeel veel mensen baat bij hebben. Ik begrijp dat ik de naam niet mag noemen in het forum maar het is een plant met een zonnehoedje...
Er is recentelijk onderzoek gedaan naar de antivirale werking van dit middel en wat bleek uit lab studies: Covid wordt geïnactiveerd door dit middel.
Hoor je niets over terwijl het preventief werkt , immuunsysteem versterkend is.
Er is mij te veel gestuurd op vaccin, te veel propaganda, te vaak geroepen dat twijfelaars verleid moeten worden tot vaccinatie(pardon?)te vaak dezelfde deskundigen die keer op keer hun zelfde verhaal doen, te veel op angst gehamerd, en te vaak zijn andere zienswijzen van deskundigen die een andere invalshoek kozen belachelijk gemaakt en niet serieus genomen. Dan is er geen sprake van samen zoals geroepen wordt maar De weg zoals die opgelegd wordt of niet.....
En dan vertrouw ik het niet en kies mijn eigen weg in mijn eigen vrijheid zonder een ander te verwijten te maken voor de keuze die ze maken, maar ja ik ben een oude hippie met hippie ideeën. . Om met de woorden van The Scene te spreken: iedereen is van de Wereld( komt af en toe ook weleens voor maar dan met wat pretspul) en de wereld is van iedereen, of je nu gevaccineerd of niet gevaccineerd wilt zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Is het soms ook een kwestie van niet wíllen weten dat mensen misschien de verkeerde keuze hebben gemaakt door deze vaccinatie? Dat er al "vast staat" dat het vaccin veilig is, mensen het genomen hebben en er cognitieve dissonantie optreedt wanneer er een ander geluid is te horen dat ze niet willen horen?

Het kan ook zijn dat wat jij linkt waar is, maar ik heb echt heel sterk het idee dat er een tunnelvisie heerst waarin mensen niet willen horen dat het misschien tóch een slecht idee was om zo gehaast de gehele wereldbevolking met een experimenteel vaccin in te enten.
Klik om te vergroten...

Ik denk eerder dat jij hier een beetje degene bent met een neiging tot tunnelvisie. In de filmpjes plaatsen drie mensen vraagtekens bij het vaccin, maar op verschillende plekken is ook weer commentaar daarop te lezen. Een heel snelle Google-search deed mij al kritiek op die uitspraken vinden. Een tunnelvisie houdt in dat je heel veel aandacht besteedt aan de kritische uitspraken van een paar personen die qua denkbeelden toevallig in jouw straatje passen. Die zullen er altijd zijn. Maar in dit geval zijn er gewoon immens veel meer wetenschappers met kennis van zaken die achter het vaccin staan. Een wetenschappelijke consensus wordt niet zomaar bereikt hoor. Daar is echt wel wat voor nodig.

Anyway, verder eens met wat hierboven al gezegd wordt: de toekomst zal het uitwijzen.

Ik vind het zelf wel enigszins bijzonder dat ik de anti-vaxxers die eerder riepen dat eenmaal verstrengd, de maatregelen nooit meer versoepeld zouden worden, nu op sociale media verdacht weinig hoor. Het eerste wat Nederland ongeveer doet als het enigszins kan is versoepelen. :wink: (i.m.o. dus wat voorbarig, maar goed)

Maar laten we elkaar inderdaad allemaal een beetje in onze waarde laten, over sommige zaken worden we het toch niet eens blijkbaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mappie88 zei:
De werkgever mag er officieel niet eens naar vragen omdat het medische informatie betreft.
Klik om te vergroten...
Ik werk voor de gemeente en de corona prik is vrijblijvend maar de Hepatitis A en B en Tetanus zijn verplicht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Ik denk eerder dat jij hier een beetje degene bent met een neiging tot tunnelvisie. In de filmpjes plaatsen drie mensen vraagtekens bij het vaccin, maar op verschillende plekken is ook weer commentaar daarop te lezen. Een heel snelle Google-search deed mij al kritiek op die uitspraken vinden. Een tunnelvisie houdt in dat je heel veel aandacht besteedt aan de kritische uitspraken van een paar personen die qua denkbeelden toevallig in jouw straatje passen. Die zullen er altijd zijn. Maar in dit geval zijn er gewoon immens veel meer wetenschappers met kennis van zaken die achter het vaccin staan. Een wetenschappelijke consensus wordt niet zomaar bereikt hoor. Daar is echt wel wat voor nodig.
Klik om te vergroten...
Toegegeven, ik mag dan wat een tunnelvisie hebben. Ik heb een zeer sterk gevoel dat deze hele zaak stinkt en dan neig ik ernaar, naar mensen met een bepaalde visie te luisteren. Natuurlijk zijn het wel heel wat meer mensen dan deze drie die vraagtekens plaatsen bij het vaccin.

Maar daarnaast bestaat er ook wereldwijde tunnelvisie wat betreft het vaccin. Doktoren die bijvoorbeeld verboden wordt werkende geneesmiddelen te gebruiken, omdat er gevaccineerd móet worden. We zien het nu misschien nog niet goed, maar dit gaat misschien de geschiedenis in als 1 van de grootste schandalen ooit. Het opdringen van experimentele vaccins, terwijl er geneesmiddelen bestaan die vele tientallen jaren al probleemloos zijn gebruikt bij mensen (Ivermectine geloof ik bij 4 miljard) en volgens sommige doktoren ook werken bij covid.

Roze Olifant zei:
Anyway, verder eens met wat hierboven al gezegd wordt: de toekomst zal het uitwijzen.
Klik om te vergroten...
Exact. Dus niet: het vaccin is veilig, maar de toekomst zal uitwijzen of het veilig is. En daar sta ik liever als toeschouwer, dan als proefpersoon in.

Roze Olifant zei:
Ik vind het zelf wel enigszins bijzonder dat ik de anti-vaxxers die eerder riepen dat eenmaal verstrengd, de maatregelen nooit meer versoepeld zouden worden, nu op sociale media verdacht weinig hoor. Het eerste wat Nederland ongeveer doet als het enigszins kan is versoepelen. :wink: (i.m.o. dus wat voorbarig, maar goed)
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Ik denk wel dat dit alles nog niet voorbij is, maar ook dat zullen we zien. We zijn in ieder geval verre van de maatschappij die we waren vóór corona. Er zijn versoepelingen, maar ook permanente invoeringen en gedragsverandering bij grote groepen mensen. Gedragsverandering waar jij en anderen misschien achter staan, maar anderen weer niet.

Roze Olifant zei:
Maar laten we elkaar inderdaad allemaal een beetje in onze waarde laten, over sommige zaken worden we het toch niet eens blijkbaar.
Klik om te vergroten...
Sure :) Doen we toch ook?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan niet samenwerken als iedereen iets anders doet. Je heb niet de vrijheid om in nederland links te rijden. De regel is iedereen rechts, dan gebeuren er minder ongelukken.

Dan denk je vast. Wat een onzin, maar in landen zoals india houd niemand zich aan basis verkeersregels en daar is het 1 grote teringzooi.

Ik zie het nemen van de prik als goede wil om corona te stoppen. Als het werkt dan zijn we er van af. Als het niet werkt, nou jammer dan maar dan hebben we het in iedergeval geprobeerd.

Ik heb vertrouwen in mijn lijf, en alle redenen die ik kan bedenken om het niet te nemen zijn allemaal egocentrisch.

Mij maakt het niet uit wat andere mensen doen. Nederland zijn succes zit hem mede in goede samenwerking, dus ik ga er van uit dat een meerderheid uit zichzelf de prik toch al gaat halen. Anders waren we nu het land niet dat we zijn.

😋
F
Frl. FrlLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik wacht nog maar even af hoe en wat. Wil graag alles zoals "normaal" weer doen. Misschien over een jaar dat het hele testen en vaccineren niet meer noodzakelijk is, waarom zou ik dan als jong en gezond iemand een vaccin in mij laten spuiten waarvan niet bekend is wat het op lange termijn doet.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Had ook gehoord dat deskundigen zeggen dat gevaccineerden een soort luier afweersysteem krijgen door hun vaccinatie en vatbaarder kunnen zijn voor toekomstige varianten dan niet-gevaccineerden. En dat er hierdoor weleens een golf van corona zieken onder juist gevaccineerden kan ontstaan in het najaar.

Maar het is maar net naar wie je luistert. Er zijn er ook die zeggen dat dit niet zo is. Het is altijd twee kanten.
Klik om te vergroten...
time will tell...
soms denk ik wel eens dat de natuur een beetje klaar is met de mens ,tijd voor een grote schoonmaak en herstel van de natuur...
Frl. Frl zei:
Ik wacht nog maar even af hoe en wat. Wil graag alles zoals "normaal" weer doen. Misschien over een jaar dat het hele testen en vaccineren niet meer noodzakelijk is, waarom zou ik dan als jong en gezond iemand een vaccin in mij laten spuiten waarvan niet bekend is wat het op lange termijn doet.
Klik om te vergroten...
dit virus gaat niet weg zolang er geen 100% beschermend vaccine is en de hele wereld bevolking ingeënt is mens en dier(aangezien dieren ook gewoon covid oplopen)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
ricorieks zei:
dit virus gaat niet weg zolang er geen 100% beschermend vaccine is en de hele wereld bevolking ingeënt is mens en dier(aangezien dieren ook gewoon covid oplopen)
Klik om te vergroten...
Exact. Het zal nooit verdwijnen. We moeten accepteren dat mensen wellicht niet meer zo oud worden zoals we nu leven. Misschien worden we nu gedwongen om gezonder te eten en te leven. Misschien is covid wel het uitstel van het einde van de aarde zoals wij deze kennen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Misschien is covid wel het uitstel van het einde van de aarde zoals wij deze kennen.
Klik om te vergroten...
Doomscenario-verhaaltjes voor het slapengaan :sleeping::chickenhead:

Maar dan wordt het met Corona écht heel kut. Verschillende groeperingen en cults gaan volgen, mensen worden jaloers, eten wordt schaars. Weinig sociale interactie en geen scholen meer. Mens valt terug in zijn oerbrein.

Zou het niet een giller zijn als het niet het virus is dat ons kapotmaakt maar juist ons onvermogen om dit virus te verslaan? Niet dat ik lach om alle mensenlevens die dan kapot gaan maar het is een van de grootste middelvingers naar onze huidige maatschappij.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volgens verschillende bronnen krijgen 83% van de gevaccineerden vrouwen een miskraam in het eerste trimester.

www.brighteon.com

Dr. Peter McCullough warns: Covid vaccinations of pregnant women an "atrocity" and "shameful"

Brighteon.com is a leading online free platform that empowers free speech, allowing individuals to freely share videos and express their thoughts without any form of censorship. Join us today and be part of our community.
www.brighteon.com www.brighteon.com

www.ninefornews.nl

Toparts: 83% gevaccineerde zwangere vrouwen kreeg in eerste trimester miskraam

Health Ranger Mike Adams sprak onlangs met toparts Peter McCullough over de gevaren van vaccineren tijdens de zwangerschap.
www.ninefornews.nl
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Volgens verschillende bronnen krijgen 83% van de gevaccineerden vrouwen een miskraam in het eerste trimester.

www.brighteon.com

Dr. Peter McCullough warns: Covid vaccinations of pregnant women an "atrocity" and "shameful"

Brighteon.com is a leading online free platform that empowers free speech, allowing individuals to freely share videos and express their thoughts without any form of censorship. Join us today and be part of our community.
www.brighteon.com www.brighteon.com

www.ninefornews.nl

Toparts: 83% gevaccineerde zwangere vrouwen kreeg in eerste trimester miskraam

Health Ranger Mike Adams sprak onlangs met toparts Peter McCullough over de gevaren van vaccineren tijdens de zwangerschap.
www.ninefornews.nl
Klik om te vergroten...
Deze zogenaamde expert is al vaak door de mand gevallen door onzin en verzinsels. Nog erger als mainstream media…
Maar geloof wat je wil.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Volgens verschillende bronnen krijgen 83% van de gevaccineerden vrouwen een miskraam in het eerste trimester.

www.brighteon.com

Dr. Peter McCullough warns: Covid vaccinations of pregnant women an "atrocity" and "shameful"

Brighteon.com is a leading online free platform that empowers free speech, allowing individuals to freely share videos and express their thoughts without any form of censorship. Join us today and be part of our community.
www.brighteon.com www.brighteon.com

www.ninefornews.nl

Toparts: 83% gevaccineerde zwangere vrouwen kreeg in eerste trimester miskraam

Health Ranger Mike Adams sprak onlangs met toparts Peter McCullough over de gevaren van vaccineren tijdens de zwangerschap.
www.ninefornews.nl
Klik om te vergroten...
Fijn, troep van Peter McCullough herkouwen.

Dat is die gast die zijn eigen papers "peer reviewed". Totaal niet serieus te nemen dus.
M
MondmaskerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Rivalrie zei:
Volgens verschillende bronnen krijgen 83% van de gevaccineerden vrouwen een miskraam in het eerste trimester.

www.brighteon.com

Dr. Peter McCullough warns: Covid vaccinations of pregnant women an "atrocity" and "shameful"

Brighteon.com is a leading online free platform that empowers free speech, allowing individuals to freely share videos and express their thoughts without any form of censorship. Join us today and be part of our community.
www.brighteon.com www.brighteon.com

www.ninefornews.nl

Toparts: 83% gevaccineerde zwangere vrouwen kreeg in eerste trimester miskraam

Health Ranger Mike Adams sprak onlangs met toparts Peter McCullough over de gevaren van vaccineren tijdens de zwangerschap.
www.ninefornews.nl
Klik om te vergroten...
Als je dit gelooft, sorry hoor :tearsofjoy::nomouth:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mondmasker zei:
Als je dit gelooft, sorry hoor :tearsofjoy::nomouth:
Klik om te vergroten...
Is ook erg hoog.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Ik ken die vent niet :tongueout: heb ook geen onderzoek gedaan.
Klik om te vergroten...
Tja zo krijg je dus nepnieuws en oorlog
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Tja zo krijg je dus nepnieuws en oorlog
Klik om te vergroten...
Onder andere, maar de mainstream media heeft daar een veel groter aandeel in. Als die nou eens zonder ophitsing en verdraaien van informatie te werk gingen, zouden er ook veel minder extreme tegengeluiden te horen zijn.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Onder andere, maar de mainstream media heeft daar een veel groter aandeel in. Als die nou eens zonder ophitsing en verdraaien van informatie te werk gingen, zouden er ook veel minder extreme tegengeluiden te horen zijn.
Klik om te vergroten...
Dat iets anders erger is, maakt hetgeen we het hier over hebben niet minder erg.

Sterker nog, mainstream media neemt dit soort onzin maar al te vaak over. Dus onzin zoals van McCullough moeten we gewoon niet willen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Onder andere, maar de mainstream media heeft daar een veel groter aandeel in. Als die nou eens zonder ophitsing en verdraaien van informatie te werk gingen, zouden er ook veel minder extreme tegengeluiden te horen zijn.
Klik om te vergroten...
Eens hoor. Maar delen van onwaarheden schept imo nog meer afstand tussen mensen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#20
School educatie suckt sowieso. Mijn hypothetische dochter moet naast school veel aan zelfstudie doen. Zelfstudie is veel leerzamer dan de rotzooi die in schoolboeken staat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."