Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
411 weergaven
18-5-2026
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Heb je de video's ook gezien? Dit zijn niet zomaar mensen die zich zorgen maken.

En ja, er zijn ook mensen die zeggen dat er geen reden is voor zorgen, maar de mensen hier zeggen dat er alle reden is om ons zorgen te maken en tonen ook aan waarom.

Is het soms ook een kwestie van niet wíllen weten dat mensen misschien de verkeerde keuze hebben gemaakt door deze vaccinatie? Dat er al "vast staat" dat het vaccin veilig is, mensen het genomen hebben en er cognitieve dissonantie optreedt wanneer er een ander geluid is te horen dat ze niet willen horen?

Het kan ook zijn dat wat jij linkt waar is, maar ik heb echt heel sterk het idee dat er een tunnelvisie heerst waarin mensen niet willen horen dat het misschien tóch een slecht idee was om zo gehaast de gehele wereldbevolking met een experimenteel vaccin in te enten.
Klik om te vergroten...

Je noemt dat dit zeer prominente mensen zijn in het vakgebied, en dat zal ongetwijfeld kloppen, maar daar tegenover heb je ook genoeg prominenten die de andere kant op redeneren en kunnen laten zien dat het niet schadelijk is. Bij gebrek aan een glazen bol hebt moet iedereen uiteindelijk de beslissing maken op basis van waar je het beste gevoel bij hebt.

De tunnelvisie die je noemt werkt natuurlijk ook de andere kant op. Inmiddels is er zó veel bewijs dat vaccins veilig zijn en werken dat men het niet wil horen als het niet zo is :wink: (beetje flauw gezegd zo, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel).
Kort gezegd ben ik het eens met wat @Eik zegt: We zullen niet met 100% zekerheid weten tot de toekomst zich aandient.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Dat is de interpretatie die zij eraan geven. Het is in de wetenschap gewoon vaak zo dat veel wetenschappers het ergens over eens zijn (de aarde is rond, de mens is ontstaan uit evolutie, corona-vaccins werken) en een aantal mensen hier kritische kanttekeningen bij zetten. Vaak heeft die wetenschappelijke meerderheid/consensus gelijk. Soms blijkt dat er iets wat voorheen werd aangenomen als 'waar' niet te kloppen en verschuift de consensus.
Klik om te vergroten...
Ja, dat is de interpretatie die zij eraan geven, maar we leven nu wel in een narratief waarin mensen hun baan verliezen als ze te kritisch zijn over deze vaccins. Dit heeft (misschien grote) invloed op de consensus, lijkt mij.




Lipidenanodeeltjes (soort van afleveringmechanisme voor het vaccin/spike eiwit) blijven zich ophopen in het beenmerg en in de eierstokken (de twee stijgende lijnen).

Er wordt overal gezegd dat het vaccin veilig is voor zwangere vrouwen, maar is het dat? En de ophoping in het beenmerg zou een indicatie kunnen zijn voor kanker op langere termijn. Niet dat ze zeggen dat dit gaat gebeuren, maar dat het kán gebeuren. En dat we het niet weten, omdat er geen lange termijn testen is geweest.

Mappie88 zei:
We zullen niet met 100% zekerheid weten tot de toekomst zich aandient.
Klik om te vergroten...

Precies, daarom is iedereen die nu vaccineert een proefpersoon voor deze vaccins. 100% zekerheid heb je ook niet als er wél een lange termijn testperiode is geweest, maar dan had misschien wel uitgesloten kunnen worden dat mensen wellicht op grote schaal complicaties in het beenmerg en/of de eierstokken krijgen na zoveel maanden/jaren.

Nogmaals, ik ben echt een leek op dit gebied, maar zijn veel van deze dingen niet gewoon gezond verstand?

"You can vaccinate yourself but you can never unvaccinate"
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ja, dat is de interpretatie die zij eraan geven, maar we leven nu wel in een narratief waarin mensen hun baan verliezen als ze te kritisch zijn over deze vaccins. Dit heeft (misschien grote) invloed op de consensus, lijkt mij.




Lipidenanodeeltjes (soort van afleveringmechanisme voor het vaccin/spike eiwit) blijven zich ophopen in het beenmerg en in de eierstokken (de twee stijgende lijnen).

Er wordt overal gezegd dat het vaccin veilig is voor zwangere vrouwen, maar is het dat? En de ophoping in het beenmerg zou een indicatie kunnen zijn voor kanker op langere termijn. Niet dat ze zeggen dat dit gaat gebeuren, maar dat het kán gebeuren. En dat we het niet weten, omdat er geen lange termijn testen is geweest.



Precies, daarom is iedereen die nu vaccineert een proefpersoon voor deze vaccins. 100% zekerheid heb je ook niet als er wél een lange termijn testperiode is geweest, maar dan had misschien wel uitgesloten kunnen worden dat mensen wellicht op grote schaal complicaties in het beenmerg en/of de eierstokken krijgen na zoveel maanden/jaren.

Nogmaals, ik ben echt een leek op dit gebied, maar zijn veel van deze dingen niet gewoon gezond verstand?

"You can vaccinate yourself but you can never unvaccinate"
Klik om te vergroten...
Volgens mij valt het ontslag door niet vaccineren echt behoorlijk mee, heb het idee dat dat wat opgeblazen geraakt is. De werkgever mag er officieel niet eens naar vragen omdat het medische informatie betreft.
Zag er vandaag dit stuk over: https://nos.nl/artikel/2385985-werkgevers-en-werknemers-worstelen-met-vaccinatievragen

"Nogmaals, ik ben echt een leek op dit gebied, maar zijn veel van deze dingen niet gewoon gezond verstand?" Dan ga je er vanuit dat iedereen redeneert zoals jij :wink:.
Het ligt er aan hoe je het beredeneert vanuit gezond verstand, je kan het doen vanuit een angst op een mogelijke medische bijwerking in de toekomst , maargoed je kan van heel veel zaken op lange termijn risico ondervinden. Voor mij is gezond verstand meer dat ik me laat vaccineren om daarmee ook een hoop anderen te beschermen. Er zijn voor mij genoeg bewijzen dat het een prima vaccinatie betaamd. Het eventueel toekomstig individuele leed zie ik wel.
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
To vaccinate or not to vaccinate, that's the question.De vraag zou vrijblijvend moeten zijn maar de geluiden in de maatschappij geven een andere waarheid weer.
Mensen die afzien van vaccinatie (ze weigeren niet maar zien af van) krijgen het verwijt dat ze egoistische zijn , een gevaar voor anderen, rechten ontzegd moeten worden, buiten gesloten moeten worden, etc. en krijgen dan te horen dat het niet verplicht is een vaccin te nemen en dat het een vrije keuze is. Als ze dan die die vrije keuze maken door af te zien van vaccinatie ,krijgen ze te horen dat hun eigen keuze is dat ze buiten gesloten gaan worden, etc.....,
En steevast de eerste vraag die men je stelt: en ben jij al gevaccineerd en met wat ?
Mijn antwoord is dan altijd : nee, ik heb 3x een uitnodiging afgewezen.Waarom? Welnu, ondanks dat ik 60 plus ben , aan hardlopen doe, en mij af en toe tracteer op wat narcotica, gevoelige luchtwegen heb ben ik zelden ziek. Griep? nooit, verkoudheden? oja zeker wel maar daar gebruik ik een middel uit de keuken van mama natuur voor dat wonderen doet, je zo bij de drogist kunt halen en waar heeel veel mensen baat bij hebben. Ik begrijp dat ik de naam niet mag noemen in het forum maar het is een plant met een zonnehoedje...
Er is recentelijk onderzoek gedaan naar de antivirale werking van dit middel en wat bleek uit lab studies: Covid wordt geïnactiveerd door dit middel.
Hoor je niets over terwijl het preventief werkt , immuunsysteem versterkend is.
Er is mij te veel gestuurd op vaccin, te veel propaganda, te vaak geroepen dat twijfelaars verleid moeten worden tot vaccinatie(pardon?)te vaak dezelfde deskundigen die keer op keer hun zelfde verhaal doen, te veel op angst gehamerd, en te vaak zijn andere zienswijzen van deskundigen die een andere invalshoek kozen belachelijk gemaakt en niet serieus genomen. Dan is er geen sprake van samen zoals geroepen wordt maar De weg zoals die opgelegd wordt of niet.....
En dan vertrouw ik het niet en kies mijn eigen weg in mijn eigen vrijheid zonder een ander te verwijten te maken voor de keuze die ze maken, maar ja ik ben een oude hippie met hippie ideeën. . Om met de woorden van The Scene te spreken: iedereen is van de Wereld( komt af en toe ook weleens voor maar dan met wat pretspul) en de wereld is van iedereen, of je nu gevaccineerd of niet gevaccineerd wilt zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Is het soms ook een kwestie van niet wíllen weten dat mensen misschien de verkeerde keuze hebben gemaakt door deze vaccinatie? Dat er al "vast staat" dat het vaccin veilig is, mensen het genomen hebben en er cognitieve dissonantie optreedt wanneer er een ander geluid is te horen dat ze niet willen horen?

Het kan ook zijn dat wat jij linkt waar is, maar ik heb echt heel sterk het idee dat er een tunnelvisie heerst waarin mensen niet willen horen dat het misschien tóch een slecht idee was om zo gehaast de gehele wereldbevolking met een experimenteel vaccin in te enten.
Klik om te vergroten...

Ik denk eerder dat jij hier een beetje degene bent met een neiging tot tunnelvisie. In de filmpjes plaatsen drie mensen vraagtekens bij het vaccin, maar op verschillende plekken is ook weer commentaar daarop te lezen. Een heel snelle Google-search deed mij al kritiek op die uitspraken vinden. Een tunnelvisie houdt in dat je heel veel aandacht besteedt aan de kritische uitspraken van een paar personen die qua denkbeelden toevallig in jouw straatje passen. Die zullen er altijd zijn. Maar in dit geval zijn er gewoon immens veel meer wetenschappers met kennis van zaken die achter het vaccin staan. Een wetenschappelijke consensus wordt niet zomaar bereikt hoor. Daar is echt wel wat voor nodig.

Anyway, verder eens met wat hierboven al gezegd wordt: de toekomst zal het uitwijzen.

Ik vind het zelf wel enigszins bijzonder dat ik de anti-vaxxers die eerder riepen dat eenmaal verstrengd, de maatregelen nooit meer versoepeld zouden worden, nu op sociale media verdacht weinig hoor. Het eerste wat Nederland ongeveer doet als het enigszins kan is versoepelen. :wink: (i.m.o. dus wat voorbarig, maar goed)

Maar laten we elkaar inderdaad allemaal een beetje in onze waarde laten, over sommige zaken worden we het toch niet eens blijkbaar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mappie88 zei:
De werkgever mag er officieel niet eens naar vragen omdat het medische informatie betreft.
Klik om te vergroten...
Ik werk voor de gemeente en de corona prik is vrijblijvend maar de Hepatitis A en B en Tetanus zijn verplicht.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Ik denk eerder dat jij hier een beetje degene bent met een neiging tot tunnelvisie. In de filmpjes plaatsen drie mensen vraagtekens bij het vaccin, maar op verschillende plekken is ook weer commentaar daarop te lezen. Een heel snelle Google-search deed mij al kritiek op die uitspraken vinden. Een tunnelvisie houdt in dat je heel veel aandacht besteedt aan de kritische uitspraken van een paar personen die qua denkbeelden toevallig in jouw straatje passen. Die zullen er altijd zijn. Maar in dit geval zijn er gewoon immens veel meer wetenschappers met kennis van zaken die achter het vaccin staan. Een wetenschappelijke consensus wordt niet zomaar bereikt hoor. Daar is echt wel wat voor nodig.
Klik om te vergroten...
Toegegeven, ik mag dan wat een tunnelvisie hebben. Ik heb een zeer sterk gevoel dat deze hele zaak stinkt en dan neig ik ernaar, naar mensen met een bepaalde visie te luisteren. Natuurlijk zijn het wel heel wat meer mensen dan deze drie die vraagtekens plaatsen bij het vaccin.

Maar daarnaast bestaat er ook wereldwijde tunnelvisie wat betreft het vaccin. Doktoren die bijvoorbeeld verboden wordt werkende geneesmiddelen te gebruiken, omdat er gevaccineerd móet worden. We zien het nu misschien nog niet goed, maar dit gaat misschien de geschiedenis in als 1 van de grootste schandalen ooit. Het opdringen van experimentele vaccins, terwijl er geneesmiddelen bestaan die vele tientallen jaren al probleemloos zijn gebruikt bij mensen (Ivermectine geloof ik bij 4 miljard) en volgens sommige doktoren ook werken bij covid.

Roze Olifant zei:
Anyway, verder eens met wat hierboven al gezegd wordt: de toekomst zal het uitwijzen.
Klik om te vergroten...
Exact. Dus niet: het vaccin is veilig, maar de toekomst zal uitwijzen of het veilig is. En daar sta ik liever als toeschouwer, dan als proefpersoon in.

Roze Olifant zei:
Ik vind het zelf wel enigszins bijzonder dat ik de anti-vaxxers die eerder riepen dat eenmaal verstrengd, de maatregelen nooit meer versoepeld zouden worden, nu op sociale media verdacht weinig hoor. Het eerste wat Nederland ongeveer doet als het enigszins kan is versoepelen. :wink: (i.m.o. dus wat voorbarig, maar goed)
Klik om te vergroten...
Dat is waar. Ik denk wel dat dit alles nog niet voorbij is, maar ook dat zullen we zien. We zijn in ieder geval verre van de maatschappij die we waren vóór corona. Er zijn versoepelingen, maar ook permanente invoeringen en gedragsverandering bij grote groepen mensen. Gedragsverandering waar jij en anderen misschien achter staan, maar anderen weer niet.

Roze Olifant zei:
Maar laten we elkaar inderdaad allemaal een beetje in onze waarde laten, over sommige zaken worden we het toch niet eens blijkbaar.
Klik om te vergroten...
Sure :) Doen we toch ook?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je kan niet samenwerken als iedereen iets anders doet. Je heb niet de vrijheid om in nederland links te rijden. De regel is iedereen rechts, dan gebeuren er minder ongelukken.

Dan denk je vast. Wat een onzin, maar in landen zoals india houd niemand zich aan basis verkeersregels en daar is het 1 grote teringzooi.

Ik zie het nemen van de prik als goede wil om corona te stoppen. Als het werkt dan zijn we er van af. Als het niet werkt, nou jammer dan maar dan hebben we het in iedergeval geprobeerd.

Ik heb vertrouwen in mijn lijf, en alle redenen die ik kan bedenken om het niet te nemen zijn allemaal egocentrisch.

Mij maakt het niet uit wat andere mensen doen. Nederland zijn succes zit hem mede in goede samenwerking, dus ik ga er van uit dat een meerderheid uit zichzelf de prik toch al gaat halen. Anders waren we nu het land niet dat we zijn.

😋
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Ik ben normaal niet zo van de filmpjes maar deze geeft wel een heldere uitleg. Het geeft een duidelijk beeld van zowel de voordelen als de risico’s van vaccineren. Het filmpje is van voor Corona en gaat dus ook niet over dit specifieke vaccin maar geeft wel een goed algemeen beeld en is volgens mij relevant voor de discussie.

Klik om te vergroten...

Kurzgesagt ♥️ Ik ben fan van ze, vaak heel heldere uitleg!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Klik om te vergroten...
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Ik heb de eerste paar minuten gekeken maar kan me er niet toe zetten het af te kijken. Wat is het punt van dit filmpje? Laten zien dat er af en toe een keer iets fout gaat na of door een vaccinatie? Dat is toch al lang bekend? Heeft toch ook geen zin om continu filmpjes te posten van mensen die dood gaan aan Covid?

Het gaat er uiteindelijk om wat gemiddeld beter is voor een individu en voor de maatschappij. Dit filmpje komt super eenzijdig over. Groot verschil met het filmpje van Kurzgesagt die beide kanten statistisch met elkaar vergelijkt op basis van goede data.
Klik om te vergroten...
Als je het filmpje wel echt had gezien, dan had je ook kunnen zien hoe ongeïnformeerd deze mensen waren over het vaccin en mogelijke complicaties. "Je vertrouwt erop dat het goed zou moeten zijn." Heel veel mensen staan er zo in. Heel veel mensen horen van overheid en media dat het veilig is, dat je misschien wat last van je arm zult hebben, etc. Het is daarom denk ik juist goed dat zoiets ook eens getoond wordt.

Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Zo'n statistische benadering van Kurzgesagt is ook heel goed, maar dit toont je even wat dit met een persoon en zijn/haar naasten kan doen. Ik zie daar wel waarde in.
Klik om te vergroten...
Kan je wellicht ook wat filmpjes laten zien van mensen die verminkt of dood zijn gegaan aan COVID? Nu krijgen we namelijk wel een heel eenzijdig beeld te zien.

Het is uiteraard lekker makkelijk om alleen maar filmpjes te posten van mensen die door de vaccinatie een probleem hebben gekregen, maar de kans is groot dat dezelfde mensen er veel ernstiger aan toe zouden zijn als ze COVID hadden gekregen. Je lichaam krijgt immers door de vaccinatie een afweer reactie tegen COVID.

Ik had al eerder aangegeven dat in de ziekenhuizen de gemiddelde leeftijd sterk omlaag was gegaan al voor het goede weer. Oorzaak: vaccinaties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
In het belang van een evenredige vertegenwoordiging van wat er kan gebeuren als je het vaccin neemt, lijkt het me goed als je ook een paar duizend filmpjes toont van mensen die nu niet dood zijn gegaan of ernstig ziek zijn geworden door het wel nemen van het vaccin. Anders lijkt het namelijk alsof je eenzijdig propaganda aan het voeren bent tegen het vaccin.
Klik om te vergroten...
Hebben we daar de MSM al niet voor, om ons 24/7 te vertellen wat een godsgeschenk dit vaccin is en dat we dit allemaal moeten nemen? Het bestaansrecht van dit filmpje lijkt mij duidelijk: om daar wat tegenwicht aan te geven.

Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.

Zelfde gaat op voor @Proxima
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik lees in nieuws artikelen ook dat je van corona net zo goed bloedstolsels kan krijgen. Dus of je nou corona krijgt of een inenting. de kans is er sowieso.
Maakt het dan uit? Als je kiest om het niet te nemen dan schuif je het risico op andere mensen af of niet?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Maar wij gaan hier niet uitkomen. En ik heb echt geen zin in een discussie hierover.
Klik om te vergroten...
Als je geen discussie wilt waarom post je het dan hier op een forum?

Ja, er zijn mensen die door de vaccinatie een ernstige reactie krijgen. Gebeurt met elk medicijn (er gaan zat mensen dood aan aspirine bijvoorbeeld).

Er zijn echter nog veel meer mensen die door de vaccinatie niet op de IC belanden en een lang traject in moeten gaan door de opgelopen longschade.

Heb je de filmpjes wel eens gezien van mensen die door COVID longschade hebben opgelopen en in een lang revalidatie traject zitten? En waarvan het niet eens zeker is dat die ooit zullen herstellen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Martinus zei:
Maakt het dan uit?
Klik om te vergroten...
Ja het maakt uit. De kans op ernstige trombose is bij Covid ongeveer 40 maal zo groot dan bij Astra Zeneca. Oh en dan hebben we het nog niet over de andere “bijwerkingen” van COVID zoals sterven….
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wie is er van plan om zich te laten vaccineren en wie niet? En waarom wel/niet? Ben je er bang voor? Vertrouw je het vaccin blindelings? Ben je ervoor/tegen? Schiet maar raak!

Geef jou mening hierover.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1920212223...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."