Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
""
"Eik zei: Ik heb van de anti-vaccinatie kant amper wetenschappelijk onderbouwde argumenten gehoord op dit forum. Af en toe wordt er weliswaar verwezen naar wetenschappelijke artikelen maar die worden dan vaak verkeerd geinterpreteerd. Als er dan een discussie ontstaat en de anti-vaxer gewezen wordt op de onjuiste interpretatie, komen er meestal geen onderbouwde argumenten terug of wordt er uiteindelijk alsnog verwezen naar het gevoel of de intuitie dat er iets niet klopt. Klik om te vergroten... Volgens mij zijn de meeste mensen die zich niet willen laten vaccineren vooral bang voor de onvoorziene risico's toch? Daar kan je ook moeilijk wetenschappelijk bewijs voor leveren, want dan waren ze niet onvoorzien."
"En daarbij kan je natuurlijk ook het vaccin niet willen nemen uit politieke overwegingen, die vooral gebaseerd zijn op meningen over hoe de samenleving er uit zou moeten zien. Dat is ook moeilijk wetenschappelijk te onderbouwen."
"Eik zei: Die risico's zijn voor de lange termijn niet goed te voorzien. Daar staat tegenover dat de lange termijn risico's van een covid-besmetting ook niet goed te voorzien zijn. De korte termijn risico's zijn ondertussen bijzonder goed uitgezocht en die zijn overduidelijk kleiner dan die van een covid-besmetting. Er zijn heel veel mensen die op basis van gevoel of intuitie irrationele keuzes maken. Daar heb ik niet zo veel problemen mee. Maar geef dan gewoon toe dat het een irrationele keuze is en probeer niet je standpunt te legitimeren met het erbij halen van allerlei fake-news, complot-theorieen en andere zaken. Klik om te vergroten... Ik heb het niet per se over lichamelijke risico's. Ik kan me best voorstellen dat als je de samenleving voor een deel opnieuw inricht, en je het moeilijker maakt voor een bepaalde groep om aan dingen mee te doen dat dat ontwrichtende gevolgen kan hebben. Misschien wel een stuk ontwrichtender dan ook ik nu denk. Eik zei: Deze snap ik niet helemaal. Wil je zeggen dat mensen liever een covid besmetting oplopen vanuit een politiek ideaal? Klik om te vergroten... Dat zou goed kunnen ja. Zeker als men het idee heeft hier sowieso niet van af te komen omdat je dan hoogstwaarschijnlijk de gehele wereldbevolking moet inenten of landen meer van elkaar moet isoleren. Ook dat lijkt me niet geheel veilig... Het gaat er niet alleen maar om dat het vaccin veilig is. Ik ga er ook van uit dat het veilig is, daarom heb ik ook een afspraak gepland staan. Toch vind ik dat de politiek te weinig aandacht besteed aan potentiële neveneffecten van de vaccinaties en testsamenleving. Naar mijn idee doen politici alsof die er niet kunnen zijn. Het liefst zou ik gewoon zien dat zo veel mogelijk mensen zich vaccineren en er geen test samenleving nodig is."
"Mindless zei: Is het eigenlijk niet enorm logisch dat de besmettingen sinds de versoepelingen fors zijn toegenomen? Doordat festivals en feesten weer mochten en doordat het de vakantieperiode is, zullen veel meer mensen zich hebben laten testen dan daarvoor. Er zijn zelfs gratis testen: Meer testen = meer "besmettingen" Duh... Klik om te vergroten... Hier dacht ik in eerste instantie ook aan, maar je kan op de site van de rijksoverheid ook het percentage positieve testen zien, en dat percentage is ook omhoog gegaan."
"Mindless zei: Maar dat staat toch niet in verhouding met de vertienvoudiging van het aantal positieve coronatests? Aantal positieve coronatests in anderhalve week vertienvoudigd Het aantal nieuwe coronagevallen schoot vandaag omhoog met 5475, maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu bekend. Op 27 juni, anderhalve week geleden, werden er nog 504 besmettingen gemeld. De coronacijfers zijn dus vertienvoudigd. www.rtlnieuws.nl Klik om te vergroten... Oh nee zeker niet, ik begrijp ook niet helemaal waarom ze het totaal aantal positieve tests gebruiken om de ernst aan te duiden. Met een percentage kan je het een stuk beter weergeven naar mijn idee. Nou is van 9 naar 14% natuurlijk wel ongeveer 50% hoger, dat is best veel in een week tijd."
"Flualhamdulillam zei: Wel in de week dat een hele grote groep mensen waarbij normaal de testbereidheid ontzettend laag is (maar waar naar schatting juist veel besmettingen plaatsvinden), massaal gingen testen om toegang tot een festival of club te krijgen. Ik vind het best aannemelijk dat de ernst in werkelijkheid bar weinig is veranderd afgelopen week. Klik om te vergroten... Inderdaad, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Laat wel zien hoe moeilijk dat dan te meten is, want dat soort factoren zijn wel lastig bij te houden. De enige echte objectieve meting die je dan kan doen blijven dan denk ik toch ziekenhuisopnames en ic-opnames. Die hebben niks met de bereidheid om te testen te maken en geven wel weer hoeveel rek er nog in zit."
"Rivalrie zei: De gevaren van gevaccineerden blijven aanwezig. Geen verplichting tot testen en zelfs na positief testen kunnen zij gewoon overal naartoe. Ik pleit er nog steeds voor om dezelfde regels te hanteren voor gevaccineerden als niet gevaccineerden. Gevaccineerde die positief test houdt zijn groene vinkje Wie eenmaal zijn vaccinatiebewijs heeft opgevraagd in de CoronaCheck-app, houdt het groene vinkje, ook als hij positief is getest. Met die QR-code kan hij vervolgens op vakantie of een evenement bezoeken, terwijl hij besmet is met corona. www.volkskrant.nl Klik om te vergroten... Dat lijkt me wel zo logisch ja, gelukkig staat dit in hetzelfde artikel: Het ministerie van Volksgezondheid is op de hoogte van deze tekortkoming in het systeem en beraadt zich op maatregelen Klik om te vergroten..."
"Ik zou buiten het middel om vooral adviseren om het op een dinsdagochtend in een normale werkweek te doen. Er staan dan echt nergens rijen en dat het zo rustig is lijkt me voor je trip ook wel fijn. Mocht je je dan toch even niet lekker voelen kan je je veel makkelijker even terugtrekken naar een rustige plek."
"De Dunne zei: Nee hoor. Het westen is vol. De wereld nog lang niet. Neem bv Mongolië, 40x groter als Nederland en maar 3,2 miljoen inwoners. Grote delen van Afrika en zuid Amerika is nog leeg. We kiezen voor hutje mutje gaan wonen ipv verdelen. Klik om te vergroten... Of het nou goed zou zijn als ieder gebied van de aarde bevolkt zou zijn weet ik ook niet. Gelukkig zijn er nog wat gebieden waar de mens relatief weinig invloed heeft, hopelijk blijft dat ook zo..."