Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
461 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
Je China theorie vind ik vergezocht en tegelijkertijd heeft het een vrij stevige logische bodem.
Klik om te vergroten...
Vind ik ook! Maar daarnaast maakt het ook niet zo veel uit, ik handel er ook niet naar (ja duh, wat ga ik doen haha). Maar goed het is dus aannemelijker dat Rusland manipulatie uitoefent op andere landen, fair. China lijkt me ook duidelijk… Naast dat ze haast openlijk een genocide plegen en het maskeren met overduidelijk geforceerde YouTube en TikTok video’s die prijzen hoe vrij en tolerant Oeigoeren worden behandeld (wat ironisch en duidelijk bedoelt is voor buitenlands publiek, YouTube en TikTok zijn namelijk verboden in China), de situatie rondom China begint echt dreigend te worden. Ze hebben binnen no time Honk Kong van een goed functionerende democratische staat gereduceerd tot het publiekelijk ondermijnen van persvrijheid, vredige religieuze organisaties worden onder het mom van ‘terrorismebestrijding’ van de kaart geveegd omdat hun opvatting niet past bij die van de CCP. Gekke is nog, al deze informatie is makkelijk te vinden maar verbaas me hoe weinig mensen er ook echt waarde aan hechten…
Dat Amerika tal van complotten huisvest is in mijn ogen dan ook voor de hand liggend, en complotten die boven water kwamen bevestigen dat!

Hebben wij geluk zeg, dat we in Europa vrij van corruptie kunnen leven, zonder angst dat mensen geld willen verdienen over de rug van anderen! (S, maar goed ik weet het natuurlijk niet) De associaties die het woord ‘complot’ opwekt is aanwijzing genoeg voor een gesloten mindset 😕
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Proxima zei:
Inderdaad, een veruit de meeste daarvan komen uit het anti-vaccinatie kamp. Als je alleen al in deze thread kijkt hoeveel doom en gloom berichten daar van zijn, dan komen de overheden over als banale amateurs.

Dat zet je toch aan het denken? Wat willen die anti-vaccinatie groepen bereiken met als die smeuïge en out-of-context angstberichten?
Klik om te vergroten...
Dus je praat het goed ? Bijzonder
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Flualhamdulillam zei:
Ja als moderator (of gewoon als mens met ietwat andere hersenen 🤣) sta je misschien ook wat anders in je schoenen, ik weeg het namelijk niet zo zwaar. Er zullen altijd mensen zijn die alles met argwaan bekijken, of puur de ‘alternatieve’ zijde bij staan als woede. Altijd woedend op ‘de overheid’, weer andere mensen hebben gewoon een verschrikkelijk beoordelingsvermogen. Naïef en paranoia.
Klik om te vergroten...
In principe reageer ik meestal als mens en lid van deze community en niet als moderator. Het is wel zo dat ik me als moderator mede-verantwoordelijk voel voor wat er op dit forum staat. En dat maakt het voor mij lastig om zaken die bewezen onwaar zijn zomaar voorbij te laten gaan. We hebben gewoon een hoop kwetsbare en makkelijk beinvloedbare mensen die dit forum lezen en ik wil niet graag mede-verantwoordelijk zijn voor de verspreiding van desinformatie.

Flualhamdulillam zei:
Heb het niet zo duidelijk geformuleerd zie ik nu, maar ik vroeg me bij jou af waarom je ‘paranoia zaaien over angstcampagnes’ afdoet als iets beneden jouw waardigheid ofzo? Zo komt het bij mij over tenminste.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk wat te kortaf gereageerd. Excuses daarvoor. Zoals gezegd voel ik me soms verantwoordelijk te reageren en kritische kanttekeningen te plaatsen bij bepaalde teksten. Ook als ik daar eigenlijk geen tijd voor heb door werk of gezin.

Flualhamdulillam zei:
Vervolgens wordt je een stuk aangeboden waaruit blijkt dat zulke campagnes wel degelijk gevoerd zijn en het dus helemaal zo gek niet is om het te benoemen, en je reageert a la ‘maar anti vaxers verspreiden ook misinformation…’ Ik die niet in hoe dit een nuttige discussie bevordert, en vind het eigenlijk een typische opstelling van iemand die niet open-minded is voor ideeën die net iets te ver van het bed reiken.
Klik om te vergroten...
Terechte kritiek. Ik had beter wat uitgebreider op het andere filmpje ingegaan ipv zelf met een ander filmpje te komen. Ook hier blijkt mijn frustratie. Zoals je hopelijk hebt kunnen lezen de afgelopen maanden ga ik meestal wel gemotiveerd in op dit soort zaken en weerleg ik netjes de onjuistheden die hier vaak opgeschreven worden. Het is dan heel frustrerend om te zien dat er keer op keer niets mee gedaan wordt. Uiteraard is dit geen excuus om zelf het zelfde gedrag te vertonen. Maar het is wel de verklaring.

Flualhamdulillam zei:
Zonde, maar ik hoop dat ik het verkeerd begrijp want ik wil je open mindset best geloven.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik een behoorlijk open-mindset heb. Ik denk dat mensen die me wat beter kennen dat ook kunnen beamen. Dat wil niet zeggen dat ik af en toe niet allergisch kan reageren op echte onzin. Ook met een "open mindset" kun je best af en toe concluderen dat iets onzin is.

Flualhamdulillam zei:
Open minded zijn is ook niet altijd even wenselijk, maar goed. You get my point now?
Klik om te vergroten...
Open minded zijn is volgens mij wel degelijk (bijna) altijd wenselijk. Maar je moet open-mindedness niet verwarren met het accepteren van gevaarlijke fabeltjes.

Flualhamdulillam zei:
Door de beladenheid van het onderwerp komen gewoon extremen naar boven drijven, maar dat is tijdelijk gelukkig (ff afkloppen is wel op z’n plaats denk ik lol).
Klik om te vergroten...
Ik ga er ook vanuit dat het tijdelijk van aard is. Zou mooi zijn als we weer wat meer echt met elkaar in gesprek gaan. Zodra de Covid pandemie voorbij is zullen er sowieso weer meer mogelijkheden zijn om elkaar live te spreken. Ik denk dat dat al een matigend effect zal hebben op de meest radicale gedachtegangen.

Flualhamdulillam zei:
Hmm ahh ik lees het hier 😔 ‘Als je dan al in complotten wilt denken’ Ja want ik bedoel hallo, waarom zou je het bestaan van een complot überhaupt overwegen?
Klik om te vergroten...
De meeste complottheorieen worden weerlegd en blijken uiteindelijk vooral onzin te zijn. Dat neemt niet weg dat er een hoop mis is in deze wereld. Maar daaarvoor hoef je nog niet willekeurig welke complottheorie aan te hangen.

Flualhamdulillam zei:
en een kapitalisme wat niet helemaal lekker werkt… Geld is by far de grootste drijfveer in de huidige kapitalistische economie, is het voor jou dan toch zo ondenkbaar dat invloedrijke mensen onderling aan de touwtjes trekken, om allemaal elkaar voordelen te genieten?
Klik om te vergroten...
Zo jammer dat je als "niet-complot-denker" meteen het label krijgt dat je alles in de maatschappij maar prima vind. Ik ben uitermate kritisch op onze huidige samenleving. Ik vind dat ons kapitalistische systeem totaal doorgeschoten is, ik ben fel tegenstander van de huidige regering, van Rutte en van Hugo de Jonge. Als je pro-maatregelen en vaccinatie bent krijg je haast als vanzelf het stempel bedrukt dat je het wel eens zult zijn met alles wat deze regering of deze maatschappij doet. Dat is volgens mij onterecht. Je kunt ook verzet plegen tegen de huidige maatschappij en regering zonder dat je per se tegen zaken rebelleert die gewoon common-sense zijn (zoals afstand houden tijdens een pandemie).

Flualhamdulillam zei:
urlijk moet je een onderscheid maken tussen ‘Bewezen dodelijk 5G veroorzaakt een GENOCIDE op vogels’ en meer plausibele complotten… Duidelijk zijn er mensen die dit wat minder goed kunnen scheiden, is nou eenmaal zo.
Klik om te vergroten...
Precies dit!

Flualhamdulillam zei:
Maar dat als reden gebruiken om bij voorbaat de credibility van alle complotten omlaag te halen vind ik laf en gewoon misleidend. Ik denk dat je het niet eens bewust doet?
Klik om te vergroten...
Er zijn inderdaad complotten die waar blijken te zijn. Maar er zijn er nog veel meer die onzin blijken te zijn. Het lijkt mij een gezonde houding om uiterst argwanend te zijn richting complottheorieen. Bekijk ze met een open mindset maar hou er rekening mee dat ze vaker niet , dan wel juist blijken te zijn.

Flualhamdulillam zei:
aat je niet zo opfokken door mensen die niet alleen geen functionele discussie kúnnen voeren, maar zelfs niet eens willen voeren. Op die manier ga je langzaam alles waar deze ‘lompe, Facebook anti-vaxers’ voor staan afkeuren, omdat het je verteld wordt door iemand die je vermoeid en frustreert. Dat is in mijn ogen niet terecht man.
Klik om te vergroten...
Wederom terechte kritiek. Maar er lopen hier genoeg 'lompe Facebook anti-vaxers' rond die inderdaad geen functionele discussie kunnen voeren dat het af en toe wel heel frustrerend kan worden. Ik zal desondanks proberen je advies ter harte te nemen. Als jij een keer met een goed onderbouwde complot theorie kunt komen die jij waarschijnlijk en/of bewezen acht beloof ik je bij deze er serieus en met een open mindset naar te kijken :sweatsmile:

Anyways bedankt voor je wel doordachte post en kritiek.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Als je het dan toch over opzettelijke beinvloeding hebt vind ik deze interessanter:

www.bbc.com

The YouTubers who blew the whistle on an anti-vax plot

A mysterious marketing agency secretly offered to pay social media stars to spread disinformation about Covid-19 vaccines
www.bbc.com www.bbc.com
Klik om te vergroten...
Het ene kwaad maakt het andere niet persee erger. Je zou ook gewoon kunnen toegeven dat wat er gebeurt fout is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Maar er lopen hier genoeg 'lompe Facebook anti-vaxers' rond die inderdaad geen functionele discussie kunnen voeren
Klik om te vergroten...
Ben oprecht benieuwd of jij mij onder deze groep zou scharen. Je mag het eerlijk zeggen.

Hoe kijk je naar de "lompe facebook pro-vaxers"?

Vraag mij tevens af hoe jij dergelijke opmerkingen ziet bijdragen aan een gezonde discussie. Misschien heb je dit al toegelicht... (Ik tik de meeste berichten op dit forum terwijl ik loop in winkels of ergens wacht met 2 kids....)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Terechte kritiek. Ik had beter wat uitgebreider op het andere filmpje ingegaan ipv zelf met een ander filmpje te komen.
Klik om te vergroten...
Dat kan nog steeds.

En het is nog steeds een feit dat er angstcampagnes worden gehouden. Zorgvuldig ingecalculeerde angstcampagnes om het volk een bepaalde richting in te duwen.

Jij zei dat het paranoïde wanen waren, ik kwam met voorbeelden en bewijs ervan, jij negeert dit en komt met iets anders.

Niet gewoon toegeven dat er inderdaad opgezette angstcampagnes zijn om het volk te sturen/manipuleren? Want die zijn er dus wel. En dit zijn nog maar een paar voorbeelden.

En nogmaals: natuurlijk, het bestaat aan de andere kant ook. Overal is er bangmakerij.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
De vraag is; moeten mensen die geen risico lopen op de dood door het virus, wel hun leven potentieel offeren voor de zwakkeren door zichzelf te laten vaccineren? En mogen mensen van jou hier zelf een keuze in maken? Uit jouw posts maak ik op dat je vindt dat iedereen verplicht een prikje moet halen. Ook al zal een deel van de jeugd sterven.

Goed voorbeeld is de jonge jongen in Frankrijk die even een prikje haalde om op vakantie te kunnen.

404. That’s an error.
Klik om te vergroten...

Echt geen flauw idee waar je dit vandaan haalt. Ik ben namelijk helemaal niet voor verplicht vaccineren, nooit geweest ook.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Niet echt nieuw, maar het blijft bizar dat hun middel letterlijk mensen vermoord en ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden.
Klik om te vergroten...

Tal van medicijnen kunnen als bijwerking hebben dat je eraan overlijdt, omdat geen enkel mens precies hetzelfde is, is het onmogelijk om alle risico's 100% uit te bannen. Daarom zijn er bijsluiters waarin de risico's vermeld worden, je kan dan zelf de keus maken of je het neemt of niet.

Als je farmaceuten voor elke dode als gevolg van een medicijn aansprakelijk stelt dan blijft er geen farmaceut meer over. En wie gaat er dan medicijnen tegen ziektes ontwikkelen?

De woordkeus 'vermoord' vind ik ook totaal niet op zijn plaats. Of denk je echt dat bijvoorbeeld Pfizer het vaccin heeft ontwikkeld met de intentie om mensen te vermoorden?
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#9
Cerberus zei:
Wat staat daarin dat we nog niet wisten dan?
Klik om te vergroten...
Verwacht je dat ik alles heb gelezen, en weet wat iedereen hier weet?..
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Echt geen flauw idee waar je dit vandaan haalt. Ik ben namelijk helemaal niet voor verplicht vaccineren, nooit geweest ook.
Klik om te vergroten...
Dan verwar ik dingen door elkaar :) excuses.

Kan vertellen dat een burnout en geheugen niet snel (of helemaal niet) herstelt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blaatschaap zei:
Tal van medicijnen kunnen als bijwerking hebben dat je eraan overlijdt, omdat geen enkel mens precies hetzelfde is, is het onmogelijk om alle risico's 100% uit te bannen. Daarom zijn er bijsluiters waarin de risico's vermeld worden, je kan dan zelf de keus maken of je het neemt of niet.

Als je farmaceuten voor elke dode als gevolg van een medicijn aansprakelijk stelt dan blijft er geen farmaceut meer over. En wie gaat er dan medicijnen tegen ziektes ontwikkelen?

De woordkeus 'vermoord' vind ik ook totaal niet op zijn plaats. Of denk je echt dat bijvoorbeeld Pfizer het vaccin heeft ontwikkeld met de intentie om mensen te vermoorden?
Klik om te vergroten...
Zeker niet de intentie, dus vermoord is inderdaad een foute woordkeuze. Juist daarom is keuze vrijheid essentieel.

Als jij sterft door een fout van McDonald's dan krijg je gewoon geld. Dit geld voor elk ander product of dienst, behalve medicatie of vaccinatie. Toch maken de farmaceutische bedrijven miljarden winst. Zouden zij geen fond moeten oprichten voor slachtoffers?

Stel ik kom te overlijden door een corona vaccin, dan heeft mijn gezin een enorm probleem. Huis zal oa verkocht worden worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rivalrie zei:
Dan verwar ik dingen door elkaar :) excuses.

Kan vertellen dat een burnout en geheugen niet snel (of helemaal niet) herstelt.
Klik om te vergroten...

NP, en herkenbaar, maar dan na depressie. Volgens mijn psychiater zijn de cognitieve klachten vaak de klachten die zich het laatst (of inderdaad niet volledig) herstellen na burn-out en depressie. Geheugen, concentratie, planning. Als je dan zoiets als ADHD hebt is executief functioneren sowieso al meestal niet het sterkste punt. Irritant hè. :wink:

Maar goed, ik ben dus zeker niet voor verplicht vaccineren, dat gaat me te ver. Iedereen heeft het recht om hier een eigen afweging in te maken. Ik ben wel van mening dat mensen die de bewuste keuze maken zich niet te vaccineren, zich erbij neer moeten leggen dat dat bepaalde gevolgen heeft of kan hebben (zoals meer controles/testen, hoewel die extra testen dus nu gezien de omstandigheden ook nog steeds bij wel-gevaccineerden worden gedaan). Vervelend, maar dat is gewoon een begrijpelijke consequentie van die beslissing en daar moet dan geen scène van gemaakt worden vind ik. Maar dwang: nee.

(Zeker niet m’n bedoeling verder om weer een verhitte discussie te gaan voeren trouwens, denk dat we elkaars standpunten inmiddels kennen.)
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Zeker niet de intentie, dus vermoord is inderdaad een foute woordkeuze. Juist daarom is keuze vrijheid essentieel.

Als jij sterft door een fout van McDonald's dan krijg je gewoon geld. Dit geld voor elk ander product of dienst, behalve medicatie of vaccinatie. Toch maken de farmaceutische bedrijven miljarden winst. Zouden zij geen fond moeten oprichten voor slachtoffers?

Stel ik kom te overlijden door een corona vaccin, dan heeft mijn gezin een enorm probleem. Huis zal oa verkocht worden worden.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens met keuze vrijheid, dat vind ik zelf ook erg belangrijk. Ik ben dan wel (surprise:tongueout:) pro vaccinatie, maar ik ben zeker ook pro vrije keuze.

Als je doodgaat omdat Macdonalds een stuk glas in jouw Mcburger heeft gestopt dan moeten/zullen ze je nabestaanden zeker geld betalen. Zoiets ligt ook makkelijk binnen hun macht om te voorkomen middels strikte kwaliteitscontrole en eisen.

Maar als jij een McMilkshake drinkt en dood gaat door een melk allergie, dan krijg je niks. Er staat immers op het menu dat er melk in zit, dus zijn ze gedekt voor zoiets. Bovendien kunnen zij niet weten dat jij allergisch bent voor melk, dus Macdonalds kan jou verder ook niet behoeden van zo'n ongeval.

Het ontwikkelen van medicijnen/vaccins is zo complex, en ze moeten op miljoenen mensen werken, die allemaal een lichaam hebben wat net weer wat anders kan reageren. Het is onmogelijk om alle risico's in kaart te brengen en te voorkomen. dus het beste wat ze kunnen doen is de risico's zoveel mogelijk in kaart brengen en de kans daarop in een bijsluiter vermelden/mensen hier op wijzen, zodat mensen zelf de keuze kunnen maken.

Als zou blijken dat een farmaceut de kantjes eraf heeft gelopen en daardoor slachtoffers heeft gemaakt dan is een vergoeding daar 100% op z'n plaats, en dan hoop ik ook dat ze zo'n bedrijf goed aanpakken om te zorgen dat zoiets niet weer gebeurt. Ik heb bij de vaccins echter niet het gevoel dat de mensen die er wel aan overlijden een gevolg is van kantjes eraf lopen.

Stel dat vaccinatie verplicht zou worden(en dat hoop ik zeker niet), dan vind ik dat de overheid(of de farmaceut, maar gezien een overheid zoiets zou verplichten lijkt het me logischer dat zij zoiets doen) ook moet voorzien in schadevergoedingen wanneer iemand overlijdt of blijvende schade overhoudt aan bij effecten van een vaccin.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hoorde van een vriend van mij dat zijn man en de andere collega’s van zijn man extra vrije dagen krijgen aangeboden als zij zich laten vaccineren.
De bedoeling was om die direct na vaccinatie op te nemen maar iedereen plakt ze aan hun vakantie vast.
Ik weet niet wat ik daar van vind.. Tis nog steeds vrije keuze maar wel een soort van omkoping.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Als jij sterft door een fout van McDonald's dan krijg je gewoon geld.
Klik om te vergroten...
Dan kunnen een hoop mensen met hart en vaat ziektes, leververvetting, diabetes type 2 etc. McDonalds aansprakelijk houden 😅
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
Dan kunnen een hoop mensen met hart en vaat ziektes, leververvetting, diabetes type 2 etc. McDonalds aansprakelijk houden 😅
Klik om te vergroten...
Nee dat is dan je eigen schuld. Je weet hoe vet en ongezond het is voor dat je het eet. Eigen keuze is dat. Mocht de burger bv bedorven zijn en je word ziek krijg je wel geld.

(ik heb in een ander fastfood concern als manager gewerkt vroeger dus daarom weet ik dat.)
Ook als jij een allergische reactie krijg op een goed product krijg je ook niets.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Nee dat is dan je eigen schuld. Je weet hoe vet en ongezond het is voor dat jje het eet. Eigen keuze is dat. Mocht de burger bv bedorven zijn krijg je wel geld.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt helemaal, maar ik vind zelf dat je de wapenindustrie ook (deels) verantwoordelijk kan houden voor de vele doden die er jaarlijks door vallen.

‘Jullie kopen het toch?’ vind ik niet altijd een excuus. De producten die McDonalds verkoopt zijn verslavende troep vermomd als voedsel. Vorig jaar zaten we in een lockdown om de volksgezondheid te beschermen tegen een virus, maar gelukkig is de McDrive altijd tot 2 uur ‘s nachts open gebleven om zooi te verkopen… Ik heb er moeite mee gehad om sommige gasten dagelijks te zien en ze opnieuw hun Big Tasty menu te verkopen, die mensen zijn namelijk gewoon verslaafd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
Ik snap je punt helemaal, maar ik vind zelf dat je de wapenindustrie ook (deels) verantwoordelijk kan houden voor de vele doden die er jaarlijks door vallen.

‘Jullie kopen het toch?’ vind ik niet altijd een excuus. De producten die McDonalds verkoopt zijn verslavende troep vermomd als voedsel. Vorig jaar zaten we in een lockdown om de volksgezondheid te beschermen tegen een virus, maar gelukkig is de McDrive altijd tot 2 uur ‘s nachts open gebleven om zooi te verkopen… Ik heb er moeite mee gehad om sommige gasten dagelijks te zien en ze opnieuw hun Big Tasty menu te verkopen, die mensen zijn namelijk gewoon verslaafd.
Klik om te vergroten...
Klopt wel hoor wat je zegt, tis ook krom. Maar alsnog kiezen die mensen er voor zelf dagelijks die Macdrive in te gaan ipv de supermarkt om groente te kopen.
Met wapens vind ik de schutter schuldig. Ik heb ook een (onklaargemaakt) flink vuurwapen in huis. Erfstuk maar als het nog klaar was en ik zou jou doodschieten is niet de fabrikant schuldig maar ik zelf.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Empower Eachother zei:
Verwacht je dat ik alles heb gelezen, en weet wat iedereen hier weet?..
Klik om te vergroten...
Je hebt natuurlijk volledig gelijk. Sorry voor mijn kortaf-reactie, ik was een beetje gefrustreerd over hoe telkens dezelfde discussiepunten passeren.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Ik hoorde van een vriend van mij dat zijn man en de andere collega’s van zijn man extra vrije dagen krijgen aangeboden als zij zich laten vaccineren.
De bedoeling was om die direct na vaccinatie op te nemen maar iedereen plakt ze aan hun vakantie vast.
Ik weet niet wat ik daar van vind.. Tis nog steeds vrije keuze maar wel een soort van omkoping.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik ook echt niet kunnen. Je kunt mensen als overheid proberen te motiveren of zelfs enigszins ‘pushen’ (zonder dwang) met campagnes om zich te laten vaccineren. Maar dat doe je dan door het verschaffen van correcte informatie en openheid van zaken. Het geven van dat soort privileges aan gevaccineerden die verder niks met het doel te maken hebben vind ik verwerpelijk, dat is gewoon pure discriminatie en dat gaat alleen maar meer olie op het vuur gooien. De groep mensen (de ongevaccineerden) die zich sowieso al benadeeld voelt zal nog extremer in gedrag en opvattingen worden. Op alle fronten een heel slecht idee.

Ik heb de vergelijking met Über- en Üntermenschen altijd compleet ridicuul en enorm ongepast gevonden als dat geroepen werd door ‘anti-vaxxers’ maar als dit soort dingen de norm zouden gaan worden, tja… nee, dit zou geen koosjere gang van zaken zijn.

Ik vind dat de werkgever hier had moeten verbieden die post-vaccinatie vrije dagen aan de vakantie vast te plakken. Opnemen na vaccinatie of niet.

Als je van je werk een dag rouwverlof krijgt aangeboden nadat een naaste is overleden zeg je ook niet ‘joe, thanks voor het medeleven jongens, helemaal top, maar bij deze wil ik het graag verplaatsen naar de derde maandag van de volgende maand want dan ga ik me een weekend helemaal naar de tering zuipen met vrienden dus dan komt het me net effe wat beter uit snap je.’ :’)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...143144145146147...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."