Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
466 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
New Dawn zei:
Ik zou wel wat meer libertarisme in de politiek willen zien:
Klik om te vergroten...
Hoera! Een medestander
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
New Dawn zei:
Ik zou wel wat meer libertarisme in de politiek willen zien:

- Mensen zijn vrij om zich wel of niet te laten vaccineren
- Mensen zijn vrij om welke drug dan ook tot zich te nemen
Klik om te vergroten...
Ondanks dat ik je mening niet deel over het vaccineren, vind ik het prachtig om te zien dat je staat voor de vrijheid van een ieder om zelf te kunnen beslissen over wel/niet vaccineren!

Als iedereen nou gewoon zo dacht, dan konden we in vrijheid samenleven met elkaar, ondanks onze meningsverschillen.

Respect dus :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gewoon mond houden en spuitje nemen toch? Er zijn al verschillende Duitse deelstaten die de vaccins weigeren, wegens gevaar ivm te warme opslag.


www.bd.nl

Fout leidt tot overdosis vaccin: Duitse zorgverleners naar ziekenhuis

De Duitse coronavaccinatiecampagne wordt overschaduwd door een incident in het noorden van het land. Daar kregen acht verzorgers van een bejaardentehuis een overdosis van het vaccin toegediend.
www.bd.nl www.bd.nl
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
www.telegraaf.nl

Spanje gaat register bijhouden met ’vaccin-weigeraars’

De Spaanse autoriteiten gaan een register bijhouden van mensen die weigeren om zich tegen Covid-19 te laten vaccineren. De gegevens zullen niet publiek worden gemaakt, maar wel worden gedeeld met…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
www.telegraaf.nl

Spanje gaat register bijhouden met ’vaccin-weigeraars’

De Spaanse autoriteiten gaan een register bijhouden van mensen die weigeren om zich tegen Covid-19 te laten vaccineren. De gegevens zullen niet publiek worden gemaakt, maar wel worden gedeeld met…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Klik om te vergroten...
Misschien ben ik heel raar hoor, maar dat zit me toch niet helemaal goed...

Wat moeten andere landen met die gegevens? Ik vind het trouwens verre van respectvol om dat zomaar te delen. Dat is als een geheim dat je zou bewaren voor iemand toch doorvertellen aan iemand anders en dan tegen diegene waarvan je het geheim zou bewaren zeggen: maar ik heb je geheim wel respectvol gedeeld met die andere...

Wie kan hier garanderen dat dit uiteindelijk niet uitmondt in een soort klassensysteem van mensen die gehoorzamen en een tweede lagere klasse van mensen die niet zondermeer gehoorzamen en daarom minder rechten hebben.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Misschien ben ik heel raar hoor, maar dat zit me toch niet helemaal goed...

Wat moeten andere landen met die gegevens? Ik vind het trouwens verre van respectvol om dat zomaar te delen. Dat is als een geheim dat je zou bewaren voor iemand toch doorvertellen aan iemand anders en dan tegen diegene waarvan je het geheim zou bewaren zeggen: maar ik heb je geheim wel respectvol gedeeld met die andere...

Wie kan hier garanderen dat dit uiteindelijk niet uitmondt in een soort klassensysteem van mensen die gehoorzamen en een tweede lagere klasse van mensen die niet zondermeer gehoorzamen en daarom minder rechten hebben.
Klik om te vergroten...
Ik kan wel raden waarom zij dit doen....

Volgens een vriend in de politiek zijn dit europese afspraken en komt op dit moment alleen Spanje er voor uit. Klinkt ook wel logisch want waarom zou Spanje gegevens met Nederland delen en Nederland niet met Spanje.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
healthwatch.eu

Bill Gates: ”Vaccins moeten wereldbevolking uitdunnen”

Bill Gates: ”Vaccins moeten wereldbevolking uitdunnen”
healthwatch.eu

Hoe betrouwbaar deze bron is weet ik niet. Maar BG en zijn stoute mond. 😆
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
healthwatch.eu

Bill Gates: ”Vaccins moeten wereldbevolking uitdunnen”

Bill Gates: ”Vaccins moeten wereldbevolking uitdunnen”
healthwatch.eu

Hoe betrouwbaar deze bron is weet ik niet. Maar BG en zijn stoute mond. 😆
Klik om te vergroten...
Op klaarlichte dag, maar bijna niemand ziet het.

Wie verspreekt zichzelf nou op zo'n manier? En wie laat dan ook nog eens na om te corrigeren?

Die Bill Gates is een heel naar mannetje. Moet er niet aan denken waar hij helemaal blij van wordt...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Op klaarlichte dag, maar bijna niemand ziet het.

Wie verspreekt zichzelf nou op zo'n manier? En wie laat dan ook nog eens na om te corrigeren?

Die Bill Gates is een heel naar mannetje. Moet er niet aan denken waar hij helemaal blij van wordt...
Klik om te vergroten...
Of hij antwoordde eerlijk op de kwestie.
Misschien versprak hij zich helemaal niet?

Of het zou me verbazen dat iemand als Gates zich zo dom kan verspreken.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#10
*.exe2.0 zei:
Klik om te vergroten...

Logisch verhaal toch..? Geen reden tot paniek...

Er worden hier twee termen genoemd, dit is hoe ik ze zie:

1. Infectie: Virus treedt je lichaam binnen en vermenigvuldigt zich.
2. Symptomen: Je lichaam wordt in sommige gevallen (ernstig) ziek.

Het vaccin voorkomt infecties uiteraard niet, want:

- Het vaccin verandert het virus niet, deze bindt zich nog steeds aan elk slachtoffer.
- De cellen in je lichaam worden door het vaccin niet veranderd, je blijft ontvankelijk.

Je voorkomt infecties door ervoor te zorgen dat er minder virus rond gaat zwerven.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Cerberus zei:
Nee, want dan verlies je alle reden om zelf nog diensten en goederen te produceren voor anderen om knikkers te bemachtigen :wink: is bovendien niet logistiek haalbaar.
Klik om te vergroten...
Haha touché! maar was even om mee te gaan in de vergelijking dat iedereen evenveel knikkers zou moeten hebben :)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mappie88 zei:
Haha touché! maar was even om mee te gaan in de vergelijking dat iedereen evenveel knikkers zou moeten hebben :)
Klik om te vergroten...
Dat weet ik, mijn antwoord was dus ook niet per se naar jou, ookal citeere ik jou, ik wou je gewoon aanvullen want gek genoeg snapt niet iedereen dat :wink:
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Cerberus zei:
Dat weet ik, mijn antwoord was dus ook niet per se naar jou, ookal citeere ik jou, ik wou je gewoon aanvullen want gek genoeg snapt niet iedereen dat :wink:
Klik om te vergroten...
Oh oops, sorry 🤡
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#14
PsychedelicMagic zei:
DFers die zich niet laten vaccineren omdat ze bang zijn om daar iets verschrikkelijks aan over te houden, maar wel research chemicals gebruiken of hebben gebruikt; zijn motherfucking hypocriet.
Klik om te vergroten...
Ik was dit forum aan het uitpluizen, voordat ik eenzelfde soort argument zou plaatsen. Zoals ik verwachtte was iemand me voor: het is zo'n vanzelfsprekend argument.
Maar ik ben verbaasd hoe weinig RC-gebruikers / proefkonijnen (waartoe ik ook behoor) hierop ingaan.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is geen goede vergelijking omdat die RC gebruikers het effect van de RC willen, maar gerust zijn in het effect van een vaccinatie omdat ze doorgaans geen schrik hebben voor corona. De risk-reward ratio van een RC ligt dus beter voor hen dan dat van een vaccinatie, waar ze geen reward aan vinden. Daarbij heb je gradaties aan RC gebruikers. Diegene die echt het allerlaatste nieuwe tot zich nemen zijn nog een veel meer nichegroep dan zij die dingen zoals 3-mmc nemen die al in 2012 ofzo bestonden en dus al 8 jaar aan ervaringen heeft. Als het coronavaccin 8 jaar bestond, was de groep die bang was van het coronavaccin misschien ook veel kleiner? Zelf wil ik het coronavaccin ook niet maar ik ben wel ingeënt tegen vanalles en nog wat inclusief hepatitis A & B, gele koorts, ... allemaal intentingen die de meeste mensen niet hebben, maar wel al lang bestaan en ik geen schrik voor heb. Ik ben dan ook wel niet echt into RC's.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cerberus zei:
Het is geen goede vergelijking omdat die RC gebruikers het effect van de RC willen, maar gerust zijn in het effect van een vaccinatie omdat ze doorgaans geen schrik hebben voor corona. De risk-reward ratio van een RC ligt dus beter voor hen dan dat van een vaccinatie, waar ze geen reward aan vinden. Daarbij heb je gradaties aan RC gebruikers. Diegene die echt het allerlaatste nieuwe tot zich nemen zijn nog een veel meer nichegroep dan zij die dingen zoals 3-mmc nemen die al in 2012 ofzo bestonden en dus al 8 jaar aan ervaringen heeft. Als het coronavaccin 8 jaar bestond, was de groep die bang was van het coronavaccin misschien ook veel kleiner? Zelf wil ik het coronavaccin ook niet maar ik ben wel ingeënt tegen vanalles en nog wat inclusief hepatitis A & B, gele koorts, ... allemaal intentingen die de meeste mensen niet hebben, maar wel al lang bestaan en ik geen schrik voor heb. Ik ben dan ook wel niet echt into RC's.
Klik om te vergroten...
Exact! Scheve vergelijking. Als je het effect van een RC niet wou had je het nooit genomen nee.

Kan dat argument ook eens de prullenbak in. Sowieso, hoe irritant is het als iemand je vertelt dat je hypocriet bezig bent omdat je het ene wel in je lichaam wilt en het andere niet. Zelfs al zou er geen goede reden zijn, is dat helemaal aan de persoon zelf. Daar heeft een ander helemaal niets mee te maken.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
New Dawn zei:
Logisch verhaal toch..? Geen reden tot paniek...

Er worden hier twee termen genoemd, dit is hoe ik ze zie:

1. Infectie: Virus treedt je lichaam binnen en vermenigvuldigt zich.
2. Symptomen: Je lichaam wordt in sommige gevallen (ernstig) ziek.

Het vaccin voorkomt infecties uiteraard niet, want:

- Het vaccin verandert het virus niet, deze bindt zich nog steeds aan elk slachtoffer.
- De cellen in je lichaam worden door het vaccin niet veranderd, je blijft ontvankelijk.

Je voorkomt infecties door ervoor te zorgen dat er minder virus rond gaat zwerven.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is de algemene gedachte dat een vaccin voorkomt dat je geïnfecteerd raakt.
Dat zou ook duidelijk gecommuniceerd moeten worden.

Ik zou graag zien dat er getest kan worden of je covid gehad hebt. Dit is mogelijk dacht ik?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
*.exe2.0 zei:
Volgens mij is de algemene gedachte dat een vaccin voorkomt dat je geïnfecteerd raakt.
Dat zou ook duidelijk gecommuniceerd moeten worden.
Klik om te vergroten...
Nergens hoor je hierover. Alleen maar pushen om dat vaccin te nemen, inpraten op mensen hun schuldgevoel...

Zoveel mensen willen het ook nemen om geen gevaar te vormen voor kwetsbare groepen. Als ik het goed begrijp neemt het vaccin dat gevaar dus helemaal niet weg. Denken dat het dat wel doet, kan dan ironisch gezien meer gevaar opleveren...

Corrigeer me als ik dit fout zie.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
*.exe2.0 zei:
Volgens mij is de algemene gedachte dat een vaccin voorkomt dat je geïnfecteerd raakt.
Dat zou ook duidelijk gecommuniceerd moeten worden.

Ik zou graag zien dat er getest kan worden of je covid gehad hebt. Dit is mogelijk dacht ik?
Klik om te vergroten...
Dat is met elk vaccin zo. Het idee is dat je niet of minder ziek raakt. Doordat veel mensen het doen roei je hopelijk uiteindelijk een ziekte uit, zoals ziektes waar we vroeger mee te maken hadden en nu niet meer bestaan

Je kan het testen, maar je kan COVID dus meermaals krijgen. Bij dierproeven mbt tot corona wordt nu wel gezien dat ook met het vaccin er minder virus in het lichaam is, dus dan zou je anderen niet meer kunnen besmetten."

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...142143144145146...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."