#1
Ik hoorde van een vriend van mij dat zijn man en de andere collega’s van zijn man extra vrije dagen krijgen aangeboden als zij zich laten vaccineren.
De bedoeling was om die direct na vaccinatie op te nemen maar iedereen plakt ze aan hun vakantie vast.
Ik weet niet wat ik daar van vind.. Tis nog steeds vrije keuze maar wel een soort van omkoping.
Dit vind ik ook echt niet kunnen. Je kunt mensen als overheid proberen te motiveren of zelfs enigszins ‘pushen’ (zonder dwang) met campagnes om zich te laten vaccineren. Maar dat doe je dan door het verschaffen van correcte informatie en openheid van zaken. Het geven van dat soort privileges aan gevaccineerden die verder niks met het doel te maken hebben vind ik verwerpelijk, dat is gewoon pure discriminatie en dat gaat alleen maar meer olie op het vuur gooien. De groep mensen (de ongevaccineerden) die zich sowieso al benadeeld voelt zal nog extremer in gedrag en opvattingen worden. Op alle fronten een heel slecht idee.
Ik heb de vergelijking met Über- en Üntermenschen altijd compleet ridicuul en enorm ongepast gevonden als dat geroepen werd door ‘anti-vaxxers’ maar als dit soort dingen de norm zouden gaan worden, tja… nee, dit zou geen koosjere gang van zaken zijn.
Ik vind dat de werkgever hier had moeten verbieden die post-vaccinatie vrije dagen aan de vakantie vast te plakken. Opnemen na vaccinatie of niet.
Als je van je werk een dag rouwverlof krijgt aangeboden nadat een naaste is overleden zeg je ook niet ‘joe, thanks voor het medeleven jongens, helemaal top, maar bij deze wil ik het graag verplaatsen naar de derde maandag van de volgende maand want dan ga ik me een weekend helemaal naar de tering zuipen met vrienden dus dan komt het me net effe wat beter uit snap je.’ :’)
