Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
462 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Ik hoorde van een vriend van mij dat zijn man en de andere collega’s van zijn man extra vrije dagen krijgen aangeboden als zij zich laten vaccineren.
De bedoeling was om die direct na vaccinatie op te nemen maar iedereen plakt ze aan hun vakantie vast.
Ik weet niet wat ik daar van vind.. Tis nog steeds vrije keuze maar wel een soort van omkoping.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik ook echt niet kunnen. Je kunt mensen als overheid proberen te motiveren of zelfs enigszins ‘pushen’ (zonder dwang) met campagnes om zich te laten vaccineren. Maar dat doe je dan door het verschaffen van correcte informatie en openheid van zaken. Het geven van dat soort privileges aan gevaccineerden die verder niks met het doel te maken hebben vind ik verwerpelijk, dat is gewoon pure discriminatie en dat gaat alleen maar meer olie op het vuur gooien. De groep mensen (de ongevaccineerden) die zich sowieso al benadeeld voelt zal nog extremer in gedrag en opvattingen worden. Op alle fronten een heel slecht idee.

Ik heb de vergelijking met Über- en Üntermenschen altijd compleet ridicuul en enorm ongepast gevonden als dat geroepen werd door ‘anti-vaxxers’ maar als dit soort dingen de norm zouden gaan worden, tja… nee, dit zou geen koosjere gang van zaken zijn.

Ik vind dat de werkgever hier had moeten verbieden die post-vaccinatie vrije dagen aan de vakantie vast te plakken. Opnemen na vaccinatie of niet.

Als je van je werk een dag rouwverlof krijgt aangeboden nadat een naaste is overleden zeg je ook niet ‘joe, thanks voor het medeleven jongens, helemaal top, maar bij deze wil ik het graag verplaatsen naar de derde maandag van de volgende maand want dan ga ik me een weekend helemaal naar de tering zuipen met vrienden dus dan komt het me net effe wat beter uit snap je.’ :’)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Dan kunnen een hoop mensen met hart en vaat ziektes, leververvetting, diabetes type 2 etc. McDonalds aansprakelijk houden 😅
Klik om te vergroten...
Dat dan weer niet :tongueout: daar communiceren ze duidelijk over. De voedingswaardes staan tevens op de placemats.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Dat dan weer niet :tongueout: daar communiceren ze duidelijk over. De voedingswaardes staan tevens op de placemats.
Klik om te vergroten...

Het is niet dat er gezwegen wordt over de mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Voor zover die bekend zijn, zijn die gewoon terug te vinden.

Zelfde geldt voor McDonald’s voer, voor zover ze geweten zijn meldt men de gevolgen en gevaren van obesitas, maar het volledige korte- en langetermijn risicoprofiel van obesitas is echter nog niet bekend en doorlopend aan onderzoek onderhevig. Misschien blijkt over een paar jaar wel dat wereldwijd een klein percentage mensen levenslang ondraaglijk jeukende anus-schimmel krijgt na het regelmatig eten van Big Macs. Maakt dat McDonald’s een brute barbaar?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Dit vind ik ook echt niet kunnen. Je kunt mensen als overheid proberen te motiveren of zelfs enigszins ‘pushen’ (zonder dwang) met campagnes om zich te laten vaccineren. Maar dat doe je dan door het verschaffen van correcte informatie en openheid van zaken. Het geven van dat soort privileges aan gevaccineerden die verder niks met het doel te maken hebben vind ik verwerpelijk, dat is gewoon pure discriminatie en dat gaat alleen maar meer olie op het vuur gooien. De groep mensen (de ongevaccineerden) die zich sowieso al benadeeld voelt zal nog extremer in gedrag en opvattingen worden. Op alle fronten een heel slecht idee.

Ik heb de vergelijking met Über- en Üntermenschen altijd compleet ridicuul en enorm ongepast gevonden als dat geroepen werd door ‘anti-vaxxers’ maar als dit soort dingen de norm zouden gaan worden, tja… nee, dit zou geen koosjere gang van zaken zijn.

Ik vind dat de werkgever hier had moeten verbieden die post-vaccinatie vrije dagen aan de vakantie vast te plakken. Opnemen na vaccinatie of niet.

Als je van je werk een dag rouwverlof krijgt aangeboden nadat een naaste is overleden zeg je ook niet ‘joe, thanks voor het medeleven jongens, helemaal top, maar bij deze wil ik het graag verplaatsen naar de derde maandag van de volgende maand want dan ga ik me een weekend helemaal naar de tering zuipen met vrienden dus dan komt het me net effe wat beter uit snap je.’ :’)
Klik om te vergroten...
Ben het helemaal met je eens! Van alle kanten stinkt dit…
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze Olifant zei:
Misschien blijkt over een paar jaar wel dat wereldwijd een klein percentage mensen levenslang ondraaglijk jeukende anus-schimmel krijgt na het regelmatig eten van Big Macs.
Klik om te vergroten...

😂😂😂😂

mijn god…
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Zelfde geldt voor McDonald’s voer, voor zover ze geweten zijn meldt men de gevolgen en gevaren van obesitas, maar het volledige korte- en langetermijn risicoprofiel van obesitas is echter nog niet bekend en doorlopend aan onderzoek onderhevig. Misschien blijkt over een paar jaar wel dat wereldwijd een klein percentage mensen levenslang ondraaglijk jeukende anus-schimmel krijgt na het regelmatig eten van Big Macs. Maakt dat McDonald’s een brute barbaar?
Klik om te vergroten...
Voor die anus-schimmel kan je ze niet verantwoordelijk houden nee, daar hadden ze geen weet over (mits dit zou blijken uit onderzoek natuurlijk, misschien wisten ze er namelijk wel van).
De effecten van toegevoegde suikers (met name een hoog fructose-gehalte) op de volksgezondheid is echter duidelijk. De voedingsindustrie staat er al decennia lang om bekend onderzoek wat duidt op de gevaren van toegevoegde voedingsmiddelen (denk suiker, transvetten, nitraten etc.) tegen te werken. Dat is goed te zien aan de nog altijd stuiterende publieke opinie over deze voedingsmiddelen. Die opinie wordt namelijk gevormd door wat de voedingsindustrie naar buiten brengt middels hun producten en advertenties en de onderzoeken die ze financieren.

McDonalds weet wat het verkoopt, en doet bewust mensen verslaafd maken aan hun producten. Ik vind dat onethisch en van mij mogen ze daar verantwoordelijk voor gesteld worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
😂😂😂😂

mijn god…
Klik om te vergroten...

Je weet het niet! Het is een groot experiment…

Nah, ik hou al op. :wink: Slecht geslapen dan ben ik altijd vervelend flauw.

Verder wil ik niet spotten met mensen die last hebben van anus-schimmel ofzo, want effe serieus, dat lijkt me best kut.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Dit vind ik ook echt niet kunnen. Je kunt mensen als overheid proberen te motiveren of zelfs enigszins ‘pushen’ (zonder dwang) met campagnes om zich te laten vaccineren. Maar dat doe je dan door het verschaffen van correcte informatie en openheid van zaken. Het geven van dat soort privileges aan gevaccineerden die verder niks met het doel te maken hebben vind ik verwerpelijk, dat is gewoon pure discriminatie en dat gaat alleen maar meer olie op het vuur gooien. De groep mensen (de ongevaccineerden) die zich sowieso al benadeeld voelt zal nog extremer in gedrag en opvattingen worden. Op alle fronten een heel slecht idee.

Ik heb de vergelijking met Über- en Üntermenschen altijd compleet ridicuul en enorm ongepast gevonden als dat geroepen werd door ‘anti-vaxxers’ maar als dit soort dingen de norm zouden gaan worden, tja… nee, dit zou geen koosjere gang van zaken zijn.

Ik vind dat de werkgever hier had moeten verbieden die post-vaccinatie vrije dagen aan de vakantie vast te plakken. Opnemen na vaccinatie of niet.

Als je van je werk een dag rouwverlof krijgt aangeboden nadat een naaste is overleden zeg je ook niet ‘joe, thanks voor het medeleven jongens, helemaal top, maar bij deze wil ik het graag verplaatsen naar de derde maandag van de volgende maand want dan ga ik me een weekend helemaal naar de tering zuipen met vrienden dus dan komt het me net effe wat beter uit snap je.’ :’)
Klik om te vergroten...
Ja dit is uitermate verdelend weer.

Heel dom als je niet meer verdeling wilt. Heel slim als je wel meer verdeling wilt. Omdat het zoveel gebeurd, neig ik soms naar dat laatste. Want mensen kunnen toch niet zo dom zijn om niet in te zien dat dit soort dingen toepassen mensen nog meer uit elkaar zal drijven...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Weten we uberhaupt wel over die werkgever overheid is? Kan net zo goed privé zijn.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blaatschaap zei:
Stel dat vaccinatie verplicht zou worden(en dat hoop ik zeker niet), dan vind ik dat de overheid(of de farmaceut, maar gezien een overheid zoiets zou verplichten lijkt het me logischer dat zij zoiets doen) ook moet voorzien in schadevergoedingen wanneer iemand overlijdt of blijvende schade overhoudt aan bij effecten van een vaccin.
Klik om te vergroten...
Hoe vergoed je de dood van een ouder, kind, broer of zus? Daar staat in mijn ogen geen geld bedrag tegenover. Ik zou het geld ook niet willen, maar gerechtigheid. En die gerechtigheid ligt écht alleen in keuzevrijheid.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sommigen zullen er nooit achter komen, anderen wisten het verleden jaar al...

F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oehoeboeroe zei:
Sommigen zullen er nooit achter komen, anderen wisten het verleden jaar al...

Klik om te vergroten...
Lijkt me sterk… Dat zal de bevolking niet zomaar slikken toch? En we zijn denk ik nog ver verwijderd van het scenario wat hier geschetst wordt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oehoeboeroe zei:
Sommigen zullen er nooit achter komen, anderen wisten het verleden jaar al...

Klik om te vergroten...

unnamed.jpg
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flualhamdulillam zei:
Lijkt me sterk… Dat zal de bevolking niet zomaar slikken toch? En we zijn denk ik nog ver verwijderd van het scenario wat hier geschetst wordt
Klik om te vergroten...
De bevolking slikt duizend keer meer dan ik ooit had durven denken.

En het scenario is in volle gang.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
De bevolking slikt duizend keer meer dan ik ooit had durven denken.
Klik om te vergroten...
😕 Het slikt wel veel ja. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat men machteloos wordt tegenover de overheid.

En met dat scenario, bedoel ik een deel van de bevolking wat slaaf is… Dat is nog wel eventjes in de toekomst, niet?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flualhamdulillam zei:
😕 Het slikt wel veel ja. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat men machteloos wordt tegenover de overheid.

En met dat scenario, bedoel ik een deel van de bevolking wat slaaf is… Dat is nog wel eventjes in de toekomst, niet?
Klik om te vergroten...
Heb je gezien hoe anders we collectief inmiddels denken over dingen ten opzichte van voor maart 2020? In korte tijd zijn mensen zo anders gaan denken. Hoe kan de wereld er over 1 jaar uitzien? 3 jaar, 5 jaar? Met deze bevolking? Ik hou mijn hart vast.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Dat ik de regels ook zo goed mogelijk naleefde met vrienden in die eerste tijden was vooral uit angst het zelf te krijgen zonder het heel erg duidelijk te merken en het dan onwetend aan iemand door te geven die ouder of kwetsbaarder is.
Klik om te vergroten...
Ja snap ik! Maar ik houd daar geen rekening mee wanneer ik in mijn privé sfeer ben. Het kost me te veel om rekening te houden met de oma van het neefje van een vriend, die al longklachten heeft door het roken (ik noem maar wat). Klinkt lullig, maar het gaat om het principe: je kan niet altijd iedereen redden. Twee jaar lang mentale, economische en fysieke achteruitgang voor dat beetje leven wat je ermee redt vind ik het niet waard. En niemand weet überhaupt hoelang het nog gaat duren!

Roze Olifant zei:
M.b.t. je laatste stuk, ik zou ook vroeger niet snel met griepklachten totaal onbevangen een drukke ruimte als een supermarkt ingegaan zijn. Of het OV. Zelfs met verkoudheid bleef ik als het even kon thuis werken om liever geen collega’s te besmetten.
Klik om te vergroten...
Aaah ik heb altijd gewoon naast snotterende klasgenoten en kuchende busreizigers moeten zitten! Het was bij mij niet meer dan normaal om eens een griep op te lopen. Niemand bij ons thuis heeft verder ooit heftige ziekte mee moeten maken, dus het immuunsysteemversterkende effect van blootstelling aan ziekteverwekkers loont zich gelukkig blijkbaar wel 🙂

En nee de tijd dat ik dacht: “waarom de fuck dragen die Chinese toeristen hiér een mondkapje??” Kan ik me ook herinneren hahaha
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#18
Roze Olifant zei:
Je bent ten gevolge van die eigen keuze nou eenmaal wat riskanter voor de gezondheid van anderen.
Klik om te vergroten...
Je wordt zeker wel benadeeld. Als wij allebei Corona-positief zijn maar ik ben niet gevaccineerd, dan mag jij gewoon je ding doen terwijl jij wellicht nog wel meer klachten heb dan ik (en dus ook besmettelijker bent)… Dat is gewoon krom in mijn ogen.
Maar oké we stellen testen verplicht voor ongevaccineerde mensen, want ze zouden een groter risico zijn voor mensen hun gezondheid. Dan moeten we ook voorzorgsmaatregelen kunnen nemen op andere vlakken waar men een hoger risico meebrengt. Zo zijn er talloze infectieziektes waarbij een verschil in risico zit tussen mannen en vrouwen. Mensen die roken, drugsgebruiken of ongezond veel junkfood eten zijn óók een groter risico voor de verspreiding van infectieziektes. Moet je op al die dingen dan ook onderscheid maken? Waarom dan wel op de keuze je niet te laten vaccineren?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Tenslotte kun je in theorie ook anderen benadelen als gevolg van de keuze je niet te laten vaccineren.
Klik om te vergroten...
In theorie kan je iedereen met alles benadelen. Hoe veel rekening moeten we met elkaar houden? Ik vind dat mensen wat meer rekening met hun eigen algehele gezondheid zouden moeten houden, in plaats van de verantwoordelijkheid en bewijsplicht puur schuiven op mensen die het niet eens zijn met het vaccinatieplan.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
Hoe vergoed je de dood van een ouder, kind, broer of zus? Daar staat in mijn ogen geen geld bedrag tegenover. Ik zou het geld ook niet willen, maar gerechtigheid. En die gerechtigheid ligt écht alleen in keuzevrijheid.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Zoiets vergoed je zeker niet met geld. Maar als de kostwinner van een familie overlijdt door een fout van een farmaceut of omdat het vereist werd door een overheid, dan is zorgen dat die familie niet in financiële problemen komt wel iets wat ik verwacht dat ze doen, daar ging het immers over in het bericht waar ik op reageerde.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...144145146147148...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."