Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
509 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Daar heb je een punt. Alleen... als mensen er alleen maar permanente schade aan over houden zijn ze juist een last...
Klik om te vergroten...
Daarom is het ook wel wat erger dan alleen permanente schade denk ik.
blijf vragen houden bij: waarom als eerst de zwakke doelgroepen vaccineren.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Blyatman zei:
Daarom is het ook wel wat erger dan alleen permanente schade denk ik.
blijf vragen houden bij: waarom als eerst de zwakke doelgroepen vaccineren.
Klik om te vergroten...
Waarom niet? Voor hun is de kans op complicaties door corona het grootst, logisch dat ze die doelgroep als eerst willen vaccineren.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blaatschaap zei:
Waarom niet? Voor hun is de kans op complicaties door corona het grootst, logisch dat ze die doelgroep als eerst willen vaccineren.
Klik om te vergroten...
Heb je de complicaties gelezen die nu al ontstaan zijn door test vaccins? Een vaccin wat amper getest is en tegen alle farmaceutische wetten in door gegaan is terwijl als er doden vallen door het vaccin het testen gestopt moet worden: wat niet gebeurd. Dat is erger dan de mensen die corona krijgen zonder vaccin.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zover ik het heb bijgehouden zijn er twee vaccin producenten die beide hun trails hebben gestopt nadat iemand die meedeed aan de tests is overleden. Beide producenten hebben onderzoek gedaan en zijn na de conclusie dat het niet gerelateerd is aan het vaccin verder gegaan.

Dan heb je nog die twee mensen uit het bericht wat eerder in dit topic gepost werd die beide een geschiedenis hadden met ernstige allergische reacties en 1 persoon in Canada zonder geschiedenis van allergische reacties. Alle 3 leven ze nog.

Ondertussen zijn er al meer dan 130.000 mensen gevaccineerd in Engeland en nog nergens berichten over dat mensen met bosjes tegelijk dood neer vallen.

Nogmaals, geen enkel medicijn is 100% veilig, en als de kans op problemen met het vaccin kleiner is als de kans dat je dood gaat aan corona, dan lijkt het vaccin mij de juiste keus.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
www.ad.nl

‘Vreselijke dingen gebeurd met testen van vaccins in Afrika’

Het vaccin dat Nederlanders moet beschermen tegen corona wordt de komende maanden uitvoerig getest op vrijwilligers uit BraziliĂ« en Zuid-Afrika. Arme landen, waar de medische standaard aanzienlijk lager ligt dan in het rijke Westen. Fungeren inwoners daar nu als goedkope proefkonijnen voor ‘ons’...
www.ad.nl www.ad.nl

joop.bnnvara.nl

Singapore stopt met vaccineren na raadselachtige sterfgevallen - Joop - BNNVARA

Singapore heeft onmiddellijk het griepprik-programma stopgezet, nadat in Zuid-Korea enkele tientallen mensen zijn overleden nadat ze het vaccin toegediend hadden gekregen. Zuid-Korea bevestigt dat inderdaad sinds zaterdag 48 mensen die ingeënt waren zijn gestorven, maar zegt geen verband te hebbe...
joop.bnnvara.nl joop.bnnvara.nl

Veilig vaccin 10-15 jaar. https://www.ad.nl/binnenland/vaccin...5-jaar-wij-zijn-in-januari-begonnen~aedef313/

Geloof jij maar lekker dat het zo veilig is en mensen eerder sterven zonder dan met vaccin.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
www.gids.tv

De TV gids van vandaag - TVgids.nl

De TV gids met het meest complete overzicht van alle TV-zenders - Vandaag, morgen en overmorgen - Laat je inspireren door onze kijktips op TV.
www.gids.tv www.gids.tv

(Alleen is het testen niet officieel gestaakt)
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het testen is wel gestaakt en na onderzoek weer vrijgegeven:
nos.nl

AstraZeneca en universiteit Oxford hervatten vaccintest

Het testen van het vaccin werd op 6 september gestaakt, omdat een proefpersoon ernstige en onverklaarbare klachten had gekregen.
nos.nl nos.nl

In het artikel van AD wordt gesteld dat "Tien Ă  vijftien jaar is niet abnormaal voor het ontwikkelen van een vaccin, hĂš." niet dat 10-15 jaar een harde eis is voor het ontwikkelen van een veilig vaccin, alleen dat het niet raar is als het zolang duurt. Langer testen is uiteraard beter, maar die luxe heb je niet bij een pandemie.

Daarnaast, technologie blijft ook niet stil staan en als ik het goed heb begrepen is dit vaccin gebouwd op bestaande technologie. Ze hebben dus niet van niks op papier naar een compleet vaccin gerushed van januari tot nu.

Wat stel je zelf voor, 10-15 jaar beperkingen tot we zeker weten dat het veilig is? Dan is er geen economie meer over. Alle maatregelen loslaten is ook geen optie want dan stort de zorg in.

En ja, ik blijf lekker geloven dat het vaccin veilig is en dat mensen weerbaarder zijn tegen corona met een vaccin. Klinkt aannemelijker dan dat dit een complot van de deep state/New world order/vulmaarin is om alle zwakke mensen uit te moorden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Mindless en geĂŻnteresseerden: print van een artikel uit NRC over vaccinatie technologie.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Ben er wel benieuwd naar, want er kan natuurlijk een groot verschil zitten tussen mensen die zich niet willen laten vaccineren en de hele groep mensen die niet aangeeft zich wel te laten vaccineren.

In ieder geval: ik zou het fijn vinden als we vrij blijven in onze eigen keuze. Dat het niet wordt verplicht, niet direct én niet indirect.
Klik om te vergroten...
Laatste ben ik met je eens! Jouw lichaam, jouw keuze zou het moeten zijn.
Vind je trouwens een fijne manier hebben van reageren, we zijn het niet perse eens maar ik vind je zienswijze wel interessant.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blaatschaap zei:
Dan is er geen economie meer over.
Klik om te vergroten...

Blijft er hoe dan ook niet, daar zorgen wij als burgers voor dat we luisteren naar kapitalistische denkers en beïnvloedende. Oh wacht, nu ben ik vast een complot gekkie.. Dat de economie juist kapot wordt gemaakt om onbalans te implementeren en alleen de meest machtige overeind blijven staan na elke ‘crisis’ douw die de economie krijgt.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blaatschaap zei:
Ondertussen zijn er al meer dan 130.000 mensen gevaccineerd in Engeland en nog nergens berichten over dat mensen met bosjes tegelijk dood neer vallen.
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat iemand hier beweert dat mensen als de bosjes gaan neervallen, maar ik denk ook niet dat jij het concept "bijwerkingen op lange termijn" snapt.
Waarom denk je dat de CEO nog niet gevaccineerd is? Right, "niet voorsteken" he đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blaatschaap zei:
Wat stel je zelf voor, 10-15 jaar beperkingen tot we zeker weten dat het veilig is? Dan is er geen economie meer over. Alle maatregelen loslaten is ook geen optie want dan stort de zorg in.
Klik om te vergroten...

Je presenteert een vals dilemma. Er zijn nog opties. Wat dacht je van enkel de mensen die kwetsbaar zijn isoleren (en die dat zelf willen)? En alle gezonde, niet te oude mensen gewoon hun leven laten leiden? Dan heb je en geen economische en mentale en immuunsysteem crisis, en geen overbelasting van de zorg.

Gezonde mensen in lockdown steken is gewoon absurd. Je kunt ook gewoon zien hoe de grafieken en situaties gelijkaardig zijn tussen verschillende landen met een groot verschil in maatregelen die ze nemen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Kerel hou toch op... Het is niet covid die de maatschappelijke ontwrichting veroorzaakt, het zijn de absurd buitenproportionele maatregelen... Een heel land steeds weer lamleggen voor een virus... De onnoemelijke schade en leed dat dit met zich meebrengt. En mensen die denken dat dit straks voorbij is als we ons ingeënt hebben, get real... Door deze mensen die nu aan de macht zijn? Laat me niet lachen.
Klik om te vergroten...

Er worden hier bijna dagelijks discussies gevoerd met als hoofdonderwerp wantrouwige interpretaties van de situatie en complot-achtige gedachtengangen, maar als iemand zich dan nog eens inmengt door de andere (en m.i. logischere, maar goed, zo denk ik erover) kant te belichten, dan moet die ‘kerel’ ‘ophouden’. Om dan je bericht nog af te sluiten met ‘laat me niet lachen.’ Het hooghartige toontje dat in deze context opvallend vaak wordt aangeslagen zorgt bij mij voor een bepaalde irritatie en vermoeidheid, waardoor mijn interesse om de discussie actief te volgen meteen wegebt en dat vind ik jammer. Als je neerkijkt op mensen die zich niet kunnen vinden in jouw mening waar je kennelijk zelf nogal van overtuigd bent (‘get real...’), waarom vind je het zelf dan zo nodig om hier ĂŒberhaupt de hele tijd over in gesprek te gaan? Zoek je dan alleen bevestiging?

Bedoel, van mij mogen jullie hoor, ik vind het helemaal prima dat er verschillende opvattingen bestaan en vaak zelfs wel interessant, maar bepaal niet voor anderen die zich niet scharen achter kamp Complot dat ze dan maar moeten ophouden.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig waar jij al die bange mensen die met grote ogen om elkaar heen lopen ziet. Ik zie zelf in de drukke openbare ruimte heel veel mensen die vooral níet voldoende om elkaar heen lopen waar dat wel zo goed mogelijk zou moeten gebeuren om verdere verspreiding te voorkomen, en de mensen die dit wél bewust doen komen op mij niet bang over maar gelaten. Omdat het voor mensen die zelf weinig kennis van zaken hebben namelijk wel eens verstandig zou kunnen zijn om naar de algemene consensus onder (wetenschappelijk) deskundigen te luisteren, ik noem maar wat. Ik kies in dat geval eieren voor mijn geld. We willen dit allemaal zo snel mogelijk achter ons laten, respecteer de meerderheid die om dat te bewerkstelligen een keuze maakt die de jouwe niet is maar die wel het meest inhoudelijk gestaafd is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
En weer een.

www.telegraaf.nl

’Tweede allergische reactie in ziekenhuis Alaska’

Een tweede zorgmedewerker van een ziekenhuis in Alaska heeft een allergische reactie ontwikkeld op het Pfizer-vaccin. Dat meldt de New York Times. De symptomen vallen mee. De eerste persoon

www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Er worden hier bijna dagelijks discussies gevoerd met als hoofdonderwerp wantrouwige interpretaties van de situatie en complot-achtige gedachtengangen, maar als iemand zich dan nog eens inmengt door de andere (en m.i. logischere, maar goed, zo denk ik erover) kant te belichten, dan moet die ‘kerel’ ‘ophouden’. Om dan je bericht nog af te sluiten met ‘laat me niet lachen.’ Het hooghartige toontje dat in deze context opvallend vaak wordt aangeslagen zorgt bij mij voor een bepaalde irritatie en vermoeidheid, waardoor mijn interesse om de discussie actief te volgen meteen wegebt en dat vind ik jammer. Als je neerkijkt op mensen die zich niet kunnen vinden in jouw mening waar je kennelijk zelf nogal van overtuigd bent (‘get real...’), waarom vind je het zelf dan zo nodig om hier ĂŒberhaupt de hele tijd over in gesprek te gaan? Zoek je dan alleen bevestiging?

Bedoel, van mij mogen jullie hoor, ik vind het helemaal prima dat er verschillende opvattingen bestaan en vaak zelfs wel interessant, maar bepaal niet voor anderen die zich niet scharen achter kamp Complot dat ze dan maar moeten ophouden.

Ik ben trouwens wel nieuwsgierig waar jij al die bange mensen die met grote ogen om elkaar heen lopen ziet. Ik zie zelf in de drukke openbare ruimte heel veel mensen die vooral níet voldoende om elkaar heen lopen waar dat wel zo goed mogelijk zou moeten gebeuren om verdere verspreiding te voorkomen, en de mensen die dit wél bewust doen komen op mij niet bang over maar gelaten. Omdat het voor mensen die zelf weinig kennis van zaken hebben namelijk wel eens verstandig zou kunnen zijn om naar de algemene consensus onder (wetenschappelijk) deskundigen te luisteren, ik noem maar wat. Ik kies in dat geval eieren voor mijn geld. We willen dit allemaal zo snel mogelijk achter ons laten, respecteer de meerderheid die om dat te bewerkstelligen een keuze maakt die de jouwe niet is maar die wel het meest inhoudelijk gestaafd is.
Klik om te vergroten...
Fair enough. Ik heb me wat teveel laten gaan op die punten die jij noemt. Het zit mij erg hoog en daarom schiet ik weleens uit en dat is niet netjes. Het lijkt me ook gewoon erg moeilijk hierover te discussiëren trouwens, omdat de meningen zó extreem verdeeld zijn. Er is enorme polarisatie gaande en ik realiseer me dat ik daaraan meewerk, maar tegelijk zie ik hoe we als maatschappij aan het afzakken zijn en dat is zó enorm frustrerend...

Natuurlijk zie ik niet alleen maar bange mensen, maar toch wel veel hoor. Dat zijn wel vooral oudere mensen die dan buiten in de frisse buitenlucht constant hun mondkapje dragen en in een grote boog om je heen lopen. Ik kom gelukkig ook nog wel veel mensen tegen die er niet bang uitzien. Mij persoonlijk maakt het niet uit als mensen dichtbij komen, al hou ik er wel rekening mee om afstand te nemen tot anderen, omdat zij daar mogelijk anders over denken.

Maar @Eik, excuses daarvoor...
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cerberus zei:
Ik denk niet dat iemand hier beweert dat mensen als de bosjes gaan neervallen, maar ik denk ook niet dat jij het concept "bijwerkingen op lange termijn" snapt.
Waarom denk je dat de CEO nog niet gevaccineerd is? Right, "niet voorsteken" he đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž
Klik om te vergroten...
Op pagina 3 wordt er anders nog gesproken over het uitmoorden van gehandicapten en ouderen.

Ik weet overigens prima wat "bijwerkingen op lange termijn" betekend.

Cerberus zei:
Je presenteert een vals dilemma. Er zijn nog opties. Wat dacht je van enkel de mensen die kwetsbaar zijn isoleren (en die dat zelf willen)? En alle gezonde, niet te oude mensen gewoon hun leven laten leiden? Dan heb je en geen economische en mentale en immuunsysteem crisis, en geen overbelasting van de zorg.

Gezonde mensen in lockdown steken is gewoon absurd. Je kunt ook gewoon zien hoe de grafieken en situaties gelijkaardig zijn tussen verschillende landen met een groot verschil in maatregelen die ze nemen.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens dat de huidige lockdown maatregelen ook een hoop nadelen kent, echt oplossingen heb ik daar niet voor.

Enkel de mensen die kwetsbaar zijn isoleren. Aan de hand van wat bepalen we wie kwetsbaar is? Hoe lang gaan we die mensen van de rest isoleren? Een paar maanden? Jaren? Zou je ook voor zo'n oplossing zijn als je zelf in de categorie kwetsbaar valt?

Een groep mensen voor maanden of jaren isoleren van de rest van de wereld terwijl de rest gewoon lekker zijn/haar ding kan blijven doen in vrijheid klinkt ook niet echt als een ethisch juiste oplossing.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blaatschaap zei:
Enkel de mensen die kwetsbaar zijn isoleren. Aan de hand van wat bepalen we wie kwetsbaar is? Hoe lang gaan we die mensen van de rest isoleren? Een paar maanden? Jaren? Zou je ook voor zo'n oplossing zijn als je zelf in de categorie kwetsbaar valt?
Klik om te vergroten...

Absoluut. En ik zou kiezen om mijn kansen te nemen in de gewone maatschappij en hopen dat ik het overleef.
Nu hebben mensen geen keuze en DAT is pas extreem onethisch.
Met mijn oplossing heb je een keuze dus dan is het niet onethisch om zij die dat willen af te zonderen.

En voor hoe lang. Tja, hoe lang wil je IEDEREEN afzonderen? Hetzelfde antwoord.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Er is enorme polarisatie gaande en ik realiseer me dat ik daaraan meewerk, maar tegelijk zie ik hoe we als maatschappij aan het afzakken zijn en dat is zĂł enorm frustrerend...
Klik om te vergroten...
Er is inderdaad een polarisatie gaande die volgens mij vooral veroorzaakt wordt door de algoritmes van de social media. Hierdoor komen mensen minder in contact met mensen die anders denken dan gebruikelijk is in hun eigen bubbel. Dat we dan ook nog te kampen hebben met een pandemie en de daarbijbehorende maatregelen maakt het er niet beter op, ongeacht of je nu voor- of tegenstander van deze maatregelen bent. Laten we op dit forum proberen te blijven luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, ook al zijn we het vaak niet eens.

Mindless zei:
Dat zijn wel vooral oudere mensen die dan buiten in de frisse buitenlucht constant hun mondkapje dragen en in een grote boog om je heen lopen.
Klik om te vergroten...
Volgens mij heeft dat mondkapje buiten echt weinig zin... maar ik begrijp wel dat ouderen ook buiten afstand willen houden. Als oudere loop je gewoon echt een serieus risico op ernstige ziekte of overlijden. Dat kunnen wij (het jongere deel van de samenleving) ons misschien niet altijd voorstellen...
Ik maak het ze meestal gemakkelijk door zelf in een boog om ze heen te lopen en even vriendelijk naar ze te lachen. Is een kleine moeite en levert me regelmatig een vriendelijke "dank u" op.

Ik ben ook helemaal niet bang dat mijn kinderen nu een soort angst of afkeer voor andere mensen krijgen. Ik leg ze heel duidelijk uit wat er aan de hand is en waarom we afstand moeten houden. Dan vertel ik ze dat er nu een pandemie aan de gang is maar dat mensen nog steeds leuk en lief zijn en dat ook papa het contact en knuffelen met anderen mist. Bovendien gaat ook dit weer voorbij. Niet meteen nadat het vaccin er is, maar wel over een iets langere periode.

Mindless zei:
Maar @Eik, excuses daarvoor...
Klik om te vergroten...
Uiteraard aanvaard oude zweefkees! :wink:
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cerberus zei:
Absoluut. En ik zou kiezen om mijn kansen te nemen in de gewone maatschappij en hopen dat ik het overleef.
Nu hebben mensen geen keuze en DAT is pas extreem onethisch.
Met mijn oplossing heb je een keuze dus dan is het niet onethisch om zij die dat willen af te zonderen.

En voor hoe lang. Tja, hoe lang wil je IEDEREEN afzonderen? Hetzelfde antwoord.
Klik om te vergroten...
Maar als iedereen de keus maakt om zijn kansen te nemen dan hebben we uiteindelijk alsnog een overbelaste zorg met alle nadelen die daarbij horen. Dat is dan toch geen oplossing voor het probleem?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Eik zei:
Er is inderdaad een polarisatie gaande die volgens mij vooral veroorzaakt wordt door de algoritmes van de social media. Hierdoor komen mensen minder in contact met mensen die anders denken dan gebruikelijk is in hun eigen bubbel. Dat we dan ook nog te kampen hebben met een pandemie en de daarbijbehorende maatregelen maakt het er niet beter op, ongeacht of je nu voor- of tegenstander van deze maatregelen bent. Laten we op dit forum proberen te blijven luisteren naar wat de ander te zeggen heeft, ook al zijn we het vaak niet eens.
Klik om te vergroten...
Social media heeft hier een grote rol in ja, denk ik ook. En eens met het laatste, al is dat weleens moeilijk...

Eik zei:
Volgens mij heeft dat mondkapje buiten echt weinig zin... maar ik begrijp wel dat ouderen ook buiten afstand willen houden. Als oudere loop je gewoon echt een serieus risico op ernstige ziekte of overlijden. Dat kunnen wij (het jongere deel van de samenleving) ons misschien niet altijd voorstellen...
Ik maak het ze meestal gemakkelijk door zelf in een boog om ze heen te lopen en even vriendelijk naar ze te lachen. Is een kleine moeite en levert me regelmatig een vriendelijke "dank u" op.
Klik om te vergroten...
Net nog een stuk wezen fietsen en steeds vriendelijk mensen gegroet. Sommigen groeten niet eens terug... Ik begrijp dat persoonlijk echt niet, hoe je iemand zo straal kunt negeren, maar dan denk ik maar dat het dan niet aan mij ligt. Je moet toch blijven proberen.

Met ouderen ligt het inderdaad wel net wat anders dan met ons, de jeugd. :wink::wink: Wat betreft risico op ziekte en overlijden ja.

Eik zei:
Ik ben ook helemaal niet bang dat mijn kinderen nu een soort angst of afkeer voor andere mensen krijgen. Ik leg ze heel duidelijk uit wat er aan de hand is en waarom we afstand moeten houden. Dan vertel ik ze dat er nu een pandemie aan de gang is maar dat mensen nog steeds leuk en lief zijn en dat ook papa het contact en knuffelen met anderen mist. Bovendien gaat ook dit weer voorbij. Niet meteen nadat het vaccin er is, maar wel over een iets langere periode.
Klik om te vergroten...
Ik ben er persoonlijk wel bang voor dat dit allemaal grote invloed heeft op kinderen, maar dat is in ieder geval een goede manier om ermee om te gaan. :)

Eik zei:
Uiteraard aanvaard oude zweefkees! :wink:
Klik om te vergroten...
:wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...120121122123124...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."