Heftig dat veel meer mensen oogproblemen (blind bijv)krijgen en een hartstilstand door pfizer en astrazeneca dan trombose.
Waar haal je dat nou weer vandaan?
Ze zal maar net die gezonde persoon zijn die geen risico loopt voor het virus maar vervolgens dood gaat door het vaccin....
Je zult maar net 1 van de veel meer mensen zijn die nu dood gaat aan Covid of aan uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen. Ja natuurlijk is het enorm zuur als er een gezond iemand dood gaat aan een vaccin. Dat is moeilijk te verteren. Maar het gaat hier om een uitzonderlijk kleine kansen. Bij Astrazenica gaat het om circa 1 trombose op 100.000 gevallen en bij Jansen om 1 op de miljoen. Let wel dit zijn trombosegevallen, niet doden door trombose. Dat zijn er namelijk nog veel minder.
Laat dat eens tijdens de hele vaccinatiecampagne gaan om 5-10 dodelijke slachtoffers in de komende
4 maanden. Dat is zuur maar staat niet in vergelijking met de circa 20-30 directe Covid doden en een onberekenbaar indirecte doden door afgeschaalde zorgen die we nu
per dag hebben. Ik was deze week nog bij een collega die een goede vriendin kwijt raakte vorige maand. Zij had een belangrijke operatie nodig maar de ziekenhuizen lagen te vol met covid patienten. Die vriendin van mijn collega is nu dood. Zij staat niet als "Covid-dode" in de statistieken omdat ze geen covid had.
Een land besturen betekent soms moeilijke keuzes maken. In dit geval was de juiste keuze, zoals het EMA ook aangeeft, om door te gaan met Astrazeneca en Jansen en het risico dat hierbij af en toe iemand ziek wordt/overlijd aan het vaccin te accepteren omdat je daar uiteindelijk heel veel levens mee redt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je met meer vaccineren ook sneller uit de lockdown bent wat enorme economische en sociaal-maatschappelijke gevolgen heeft.
Ik neem het deze regering bijzonder kwalijk dat ze de ballen niet hebben om een dergelijk noodzakelijk besluit te nemen.