Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
395 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hiyou zei:
Morgen mijn vaccin.. stress! Ik heb een vraagje daarrond: ik krijg morgen,15/04 dus mn eerste dosis en zou 8/05 een xtc pil nemen. Zou dit kwaad kunnen?
Klik om te vergroten...
Zou het voor de zekerheid maar niet doen! En doe je het wel neem wat minder x ajb. Gewoon zekere voor t onzekere weetjuwel mercii have a nice eve.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mappie88 zei:
Precies. Als ze astra zenica weer beschikbaar zouden stellen voor 60- ken ik heel veel mensen rond de 30 die heel graag willen, inc. ikzelf. Vind het ergens jammer dat die keuze is afgenomen is door Hugo en kameraden.
Klik om te vergroten...
Same here... zou direct in de rij gaan staan... maar helaas krijg ik die mogelijkheid nu niet meer. En dat voor een miniem risico op trombose. De kans dat je Trombose krijgt van een enkele vlucht naar Rome is 100 maal groter en de kans dat je trombose krijgt van de anticonceptiepil is 200 maal groter dan dat je het van AstraZeneca krijgt.

Ik de UK zitten ze weer lekker in de kroeg bier te drinken terwijl de ziekenhuizen weer leeg zijn dankzij AstraZeneca. Echt onbegrijpelijk dat ze daar nu mee stoppen vanwege zo’n miniem risico.

Het uitstellen van vaccineren kost uiteindelijk veel meer doden. Zowel direct door Corona als door uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag is mijn man geprikt
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cerberus zei:
Ik denk het niet, maar ik zou wel terughoudend zijn als je tweede dosis vlak daarna is.
Klik om te vergroten...
Mijn 2de dosis is 20mei, 12 dagen later dus. Lijkt dit oke?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#5
joetsie zei:
Vandaag is mijn man geprikt
Klik om te vergroten...
Hoe is het met hem?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heftig dat veel meer mensen oogproblemen (blind bijv)krijgen en een hartstilstand door pfizer en astrazeneca dan trombose.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Same here... zou direct in de rij gaan staan... maar helaas krijg ik die mogelijkheid nu niet meer. En dat voor een miniem risico op trombose. De kans dat je Trombose krijgt van een enkele vlucht naar Rome is 100 maal groter en de kans dat je trombose krijgt van de anticonceptiepil is 200 maal groter dan dat je het van AstraZeneca krijgt.

Ik de UK zitten ze weer lekker in de kroeg bier te drinken terwijl de ziekenhuizen weer leeg zijn dankzij AstraZeneca. Echt onbegrijpelijk dat ze daar nu mee stoppen vanwege zo’n miniem risico.

Het uitstellen van vaccineren kost uiteindelijk veel meer doden. Zowel direct door Corona als door uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen.
Klik om te vergroten...
Ze zal maar net die gezonde persoon zijn die geen risico loopt voor het virus maar vervolgens dood gaat door het vaccin....
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Heftig dat veel meer mensen oogproblemen (blind bijv)krijgen en een hartstilstand door pfizer en astrazeneca dan trombose.
Klik om te vergroten...
Waar haal je dat nou weer vandaan?

Rivalrie zei:
Ze zal maar net die gezonde persoon zijn die geen risico loopt voor het virus maar vervolgens dood gaat door het vaccin....
Klik om te vergroten...
Je zult maar net 1 van de veel meer mensen zijn die nu dood gaat aan Covid of aan uitgestelde zorg omdat de ziekenhuizen vol liggen. Ja natuurlijk is het enorm zuur als er een gezond iemand dood gaat aan een vaccin. Dat is moeilijk te verteren. Maar het gaat hier om een uitzonderlijk kleine kansen. Bij Astrazenica gaat het om circa 1 trombose op 100.000 gevallen en bij Jansen om 1 op de miljoen. Let wel dit zijn trombosegevallen, niet doden door trombose. Dat zijn er namelijk nog veel minder.

Laat dat eens tijdens de hele vaccinatiecampagne gaan om 5-10 dodelijke slachtoffers in de komende 4 maanden. Dat is zuur maar staat niet in vergelijking met de circa 20-30 directe Covid doden en een onberekenbaar indirecte doden door afgeschaalde zorgen die we nu per dag hebben. Ik was deze week nog bij een collega die een goede vriendin kwijt raakte vorige maand. Zij had een belangrijke operatie nodig maar de ziekenhuizen lagen te vol met covid patienten. Die vriendin van mijn collega is nu dood. Zij staat niet als "Covid-dode" in de statistieken omdat ze geen covid had.

Een land besturen betekent soms moeilijke keuzes maken. In dit geval was de juiste keuze, zoals het EMA ook aangeeft, om door te gaan met Astrazeneca en Jansen en het risico dat hierbij af en toe iemand ziek wordt/overlijd aan het vaccin te accepteren omdat je daar uiteindelijk heel veel levens mee redt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je met meer vaccineren ook sneller uit de lockdown bent wat enorme economische en sociaal-maatschappelijke gevolgen heeft.

Ik neem het deze regering bijzonder kwalijk dat ze de ballen niet hebben om een dergelijk noodzakelijk besluit te nemen.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Ze zal maar net die gezonde persoon zijn die geen risico loopt voor het virus maar vervolgens dood gaat door het vaccin....
Klik om te vergroten...

Ik vind zelf dat je altijd iets van risico loopt puur omdat je meedoet met het leven, we maken allemaal kans om geschept te worden door een bus morgen oid. Er is door Marion Koopmans gezegd dat de kans op sterven door het vaccin even groot is als geraakt worden door de bliksem. Zou net als Eik direct in de rij staan, we er meer zelf over konden beslissen.

Momenteel komt nog maar 1/5e van de 60+ers opdagen voor het vaccin. Hierdoor zitten we met z'n allen nog veel langer in lockdown.
Enige positieve voor mij persoonlijk is dat doordat zo weinig mensen komen opdagen, mijn beide ouders naar voren zijn geschoven op de wachtlijst en al geprikt zijn.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
PS en Als een vrolijkere noot... Mijn ouders hebben deze week een eerste prik gekregen. We zijn er allemaal dolgelukkig mee! Ik kijk er al naar uit om ze eindelijk weer een knuffel te kunnen geven na dit ellendige jaar!

Als ze blind worden zal ik het hier melden :upsidedown:
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
PS en Als een vrolijkere noot... Mijn ouders hebben deze week een eerste prik gekregen. We zijn er allemaal dolgelukkig mee! Ik kijk er al naar uit om ze eindelijk weer een knuffel te kunnen geven na dit ellendige jaar!

Als ze blind worden zal ik het hier melden :upsidedown:
Klik om te vergroten...

Same!! Ook echt blij dat op bezoek gaan zonder de angst dat je je ouders doodziek maakt weer een optie wordt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mappie88 zei:
Same!! Ook echt blij dat op bezoek gaan zonder de angst dat je je ouders doodziek maakt weer een optie wordt.
Klik om te vergroten...
Ja echt he?! We hebben afgesproken nog een paar weekjes te wachten zodat het immuunsysteem tijd heeft gehad om te reageren op het vaccin en dan elkaar weer eens een knuffel te geven. Ik verheug me er echt op. Voor mijn ouders is het einde van de Corona-ellende in zicht. Als die ellendelingen in Den-Haag (Hugo en Rutte) nu eindelijk eens die vaccinaties goed gaan regelen dan komen wij binnenkort ook aan de beurt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Heftig dat veel meer mensen oogproblemen (blind bijv)krijgen en een hartstilstand door pfizer en astrazeneca dan trombose.
Klik om te vergroten...
Bron?
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Net eerste spuitje gehad, uur geleden, wel hoofdpijn nu.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zat te denken: ik stop wel al die drugs in mij soms. Wat is een vaccin hier tegenover?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hiyou zei:
Ik zat te denken: ik stop wel al die drugs in mij soms. Wat is een vaccin hier tegenover?
Klik om te vergroten...
Die logica gebruik ik ook altijd als ik wat wil van de snackbar. Dan denk ik, is dit nou wel verstandig? Maar dan denk ik, ach ik stop ook weleens pizza's in me.

Zolang we onze keuzes maar voor onszelf kunnen verantwoorden. :wink:

Ja, ik weet dat de vergelijking niet helemaal opgaat, zit ook maar te grappen. :wink:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
PS en Als een vrolijkere noot... Mijn ouders hebben deze week een eerste prik gekregen. We zijn er allemaal dolgelukkig mee! Ik kijk er al naar uit om ze eindelijk weer een knuffel te kunnen geven na dit ellendige jaar!

Als ze blind worden zal ik het hier melden :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Hoop dat ze geen bijwerkingen hebben.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Bron?
Klik om te vergroten...
Corona Meldingen
Screenshot_20210415-161405_Chrome.jpg
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hiyou zei:
Ik zat te denken: ik stop wel al die drugs in mij soms. Wat is een vaccin hier tegenover?
Klik om te vergroten...

Met een vaccin doe je niet alleen jezelf een plezier maar indirect ook anderen. :wink: Dat is alvast een belangrijk verschil.

That being said, binnenkort mijn tweede vaccin, nom nom nom. :cheerpompom: Ik mag wel van geluk spreken dat ik nog kan zien, als ik het hier zo eens lees. :')
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij is het een regelrechte psychopaat die weet hoe enigszins als mens over te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."