Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
393 weergaven
18-5-2026
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Nee... daar gaat dus het festivalseizoen, voor de tweede keer.
Grote kans ook dat daarmee de meeste festivalorganisaties en ondersteunende bedrijven failliet gaan.

Maarja, ik bekijk het voor mezelf nu nog voor het komende half jaar: dat blijft in ieder geval kut zoals het afgelopen jaar. Wel vind ik dat we veel vaker de vraag moeten stellen: wanneer houdt dit op? Welke veiligheidsgrenzen zijn we aan het nastreven?
Het lijkt erop dat het kabinet streeft naar totale annihilatie van het coronavirus. Maar is dat wel realistisch en wenselijk? Er zijn sowieso nogal wat mensen die überhaupt niet bereid zijn om zich te laten vaccineren. Nog even naast de vraag of het wel mogelijk is om mensen snel genoeg te vaccineren voordat het virus zodanig muteert dat het vaccin geen zin meer heeft. Stel dat zoiets gebeurt, gaan we het dan normaal vinden dat we op de huidige voet verder blijven leven?

Dat zijn nogal ingrijpende kwesties he! Dus dat debat moeten we nu al voeren: wat willen we straks bereiken en hoe gaan we dat toetsen? Maar vrijwel niemand heeft het daarover. Zeker de politici niet. Die hebben een vage wet geïnstalleerd die achteraf op basis van hun eigen ideeën steeds weer verlengd kan worden zonder dat we dus van te voren hebben afgesproken onder welke voorwaarden.
Klik om te vergroten...
Relevante vragen indd! Hier gaat het in mijn vriendenkring ook steeds vaker over. Hoe ver zijn we bereid te gaan en hoe lang nog, lastige kwestie. We doen het om de druk op de zorg te verminderen dus ergens zou je denken dat als de ziekenhuizen weer oké zijn dat het dan wat losser kan allemaal..
Als het kwetsbare deel vd bevolking is gevaccineerd zou je hopelijk ook wel kunnen versoepelen al en de terrassen enz weer opengooien in de lente (maar misschien is dat wishful thinking)
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Tuurlijk niet. Als de risicovolle groepen zijn gevaccineerd, dan kunnen de jongeren weer massaal samenkomen.

De Belgische overheid heeft al gezegd dst de kans groot is dat tomorrowland door kan gaan bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Laten we het hopen maar ik heb er nog geen vertrouwen in.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Hoe verklaar de veiligheid van de vaccinaties voor de Mexicaanse griep dan? En de pokken?
Klik om te vergroten...
Bij het coronavaccin zijn er mogelijk lange termijneffecten die nog niet ontdekt zijn, dat klopt. Ik heb ook nergens gezegd dat de vaccins compleet veilig zijn. Zoiets bestaat niet eens, absolute veiligheid.

Ik durf alleen wel te beweren dat die onbekende lange termijneffecten bij research chemicals zoals 3-MMC ook niet zijn vastgelegd. Zulke lange termijnrisico's zijn wel waarschijnlijk gezien het werkingsmechanisme als dopamine-agonist en neurotoxiciteit die daarmee geassocieerd wordt bij vergelijkbare middelen. Nog even naast mogelijke schade aan andere organen.

Sowieso moet je bij geneesmiddelen het risico van het geneesmiddel opwegen tegen het risico van niks doen. De pokken waren nogal dodelijk. Dus als er dan een risicootje is met vaccineren dan neem je dat al snel voor lief.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Sowieso moet je bij geneesmiddelen het risico van het geneesmiddel opwegen tegen het risico van niks doen. De pokken waren nogal dodelijk. Dus als er dan een risicootje is met vaccineren dan neem je dat al snel voor lief.
Klik om te vergroten...
Dat ben ik met je eens. En daarom moet vaccineren een keuze zijn. Mijn gezin loopt amper risico door corona. Mijn ouders en opa en oma dan weer wel.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Sowieso moet je bij geneesmiddelen het risico van het geneesmiddel opwegen tegen het risico van niks doen. De pokken waren nogal dodelijk. Dus als er dan een risicootje is met vaccineren dan neem je dat al snel voor lief.
Klik om te vergroten...
En dit is voor mij precies de reden waarom ik nog twijfel aan het coronavaccin. Als corona net zo dodelijk was als ebola of de pokken dan had ik me sowieso laten vaccineren. Bij corona is de kans dat ik er aan dood ga (of überhaupt ernstig ziek word) vrijwel nihil.

Er is ook een vaccin tegen de Mexicaanse griep op de markt gekomen dat later bij een significant aantal gevaccineerden tot narcolepsie heeft geleid. Later bleek er tijdens de ontwikkeling informatie achter te zijn gehouden door de farmaceut. Dit middel kwam dus op de markt terwijl het eigenlijk niet veilig was, en dat wist de farmaceut toen al. Het argument “het komt niet op de markt als het niet veilig is”, gaat dus in dit geval niet op.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zinnentuimel zei:
En dit is voor mij precies de reden waarom ik nog twijfel aan het coronavaccin. Als corona net zo dodelijk was als ebola of de pokken dan had ik me sowieso laten vaccineren. Bij corona is de kans dat ik er aan dood ga (of überhaupt ernstig ziek word) vrijwel nihil.

Er is ook een vaccin tegen de Mexicaanse griep op de markt gekomen dat later bij een significant aantal gevaccineerden tot narcolepsie heeft geleid. Later bleek er tijdens de ontwikkeling informatie achter te zijn gehouden door de farmaceut. Dit middel kwam dus op de markt terwijl het eigenlijk niet veilig was, en dat wist de farmaceut toen al. Het argument “het komt niet op de markt als het niet veilig is”, gaat dus in dit geval niet op.
Klik om te vergroten...
Exact
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#7
None taken. Dank voor rechtzetting. Ik weet ook hoe dat soms werkt, dat reflexief reageren op iets, hebben we allemaal.
Ik heb ook problemen met mensen die jouw persoonlijke keuzes niet aanvaarden en je uitmaken voor "meeloper, schaap, linkse doos". Da's net zo goed onderdrukking van jouw vrijheid waar ik tegen ben in het algemeen, niet enkel als het in mijn kraam past.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mappie88 zei:
Vind het sowieso frappant dat het elke keer zo gedraaid wordt dat als je er voor kiest het wel te nemen dat je dan niet geïnformeerd zou zijn of dom of een schaap.
Klik om te vergroten...
Precies. Dat soort figuren zijn zelf aan de domme kant. Zij vinden andermans beslissing dom. Dat twee kampen gedoe van voor en tegen stoort mij enorm.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Het vaccin van Pfizer is op bijna 44.000 mensen wetenschappelijk placebo-gecontroleerd dubbelblind getoetst. Dat betekent dus dat er allerlei verschillende soorten trials gedaan worden en dat er heel streng gekeken wordt naar bijwerkingen. Van 3-MMC worden lang niet alle gebruiksmomenten geregistreerd, en de gebruikers die wel een tripreport schrijven doen dat niet volgens een gestandaardiseerde methode, waardoor de ervaringen heel lastig met elkaar te vergelijken zijn. Ook ontbreekt veel fundamenteel onderzoek over het werkingsmechanisme wat bij geneesmiddelen wel moet worden vastgesteld. Daarnaast zou een middel zoals 3-MMC niet goedgekeurd worden volgens de standaarden die gelden voor de risico's van vaccins. De hoge bloeddruk en hartslag zijn een risico voor kwetsbaren, dus dat zou al een grond zijn om het als geneesmiddel af te keuren. Daarnaast komen nog bijwerkingen zoals perioden van depressiviteit, hallucinaties, psychotische episode, opwindingsdelier, etc.

Volgens de standaarden waarmee Pfizer werkt mogen er bij grote groepen mensen geen ernstige gezondheidsincidenten voorkomen. Die standaard is dus vele malen strenger dan waar drugs, met name stimulerende middelen, aan gaan kunnen voldoen. Daarnaast is het verplicht om constant eventuele bijwerkingen te blijven monitoren, iets wat helemaal niet gebeurt bij gebruik van drugs.
Het vaccin is daarom vele malen veiliger dan welke rc dan ook.
Klik om te vergroten...
Ik geloof jouw gerust dat 3mmc schadelijker KAN zijn maar daar gaat het niet om. Het is een risico-opbrengst afweging. Een goeie gok is er ene waar mogelijke opbrengst groter is dan mogelijk verlies maal de kans dat je dat verlies leidt. En voor mensen die niet meegaan in de coronahysterie is "mogelijke opbrengst" een getal dat enorm dicht bij nul ligt dus zal risico maal de kans dat de verlies leidt altijd groter zijn. Dat was mijn punt. Dat 3mmc een risico is voor mensen met hartproblemen en daarom afgekeurd zou zijn als het een coronavaccin was is compleet irrelevant in de vergelijking voor iedereen zonder hartproblemen.
Al die mogelijke gevolgen zoals depressies en psychoses zijn ook maar relevant voor mensen die het teveel doen, en/of al sowieso teveel mentale klachten hebben waardoor het risico verhoogd is. Het coronavaccin ga je maar 2 keer doen en als je het meer gaat moeten doen gaat het niet meer dan 1x in de 3 maand zijn zoals ook hoort bij 3mmc :wink: (of wat de exacte aangeraden max frequentie ook is, ik zeg nu 3 maand omdat het oa op je serotonine werkt)

Je antwoord is dus een beetje naast de kwestie want de ontkrachte stelling was "mensen die RC's doen maar geen vaccin nemen zijn 'motherfucking hypocriet'", niet "RC's zijn veiliger dan het coronavaccin".
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rivalrie zei:
Tuurlijk niet. Als de risicovolle groepen zijn gevaccineerd, dan kunnen de jongeren weer massaal samenkomen.

De Belgische overheid heeft al gezegd dst de kans groot is dat tomorrowland door kan gaan bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Ik help het je hopen maar ik geloof er niks van tot dat ik het echt zo is. Ze “verzinnen” vast wel iets dat het niet door gaat. Ik heb het gevoel dat deze zomer ook nog een soort lockdown blijft. Hoop van niet maar denk het helaas wel.
En mensen van bv mijn leeftijd? Ik behoor niet tot de jongeren maar ook niet tot een risicogroep. Ik krijg dus pas als een van de laatste een vaccin, op zijn vroegst in de zomer of nazomer, mag ik dan ook naar een feest?
Ik ben best klaar met die corona zooi...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
www.telegraaf.nl

Zuid-Afrikaanse virusvariant mogelijk resistent tegen vaccin

Het vaccin tegen corona werkt mogelijk niet tegen de Zuid-Afrikaanse variant, zo stellen Britse wetenschappers. Het nieuw was voor de Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock reden om…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zieke ouderen in noorwegen sterven massaal na vaccinatie.

legemiddelverket.no

Reported suspected adverse reactions of covid-19 vaccines

The Norwegian Medicines Agency publishes overviews of suspected adverse reactions associated with corona vaccination in Norway. From week 13 (2022) reports will only be published in Norwegian.
legemiddelverket.no legemiddelverket.no
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Zieke ouderen in noorwegen sterven massaal na vaccinatie.

legemiddelverket.no

Reported suspected adverse reactions of covid-19 vaccines

The Norwegian Medicines Agency publishes overviews of suspected adverse reactions associated with corona vaccination in Norway. From week 13 (2022) reports will only be published in Norwegian.
legemiddelverket.no legemiddelverket.no
Klik om te vergroten...
"The large studies on Comirnaty (BioNTec/Pfizer) did not include patients with unstable or acute illness - and included few participants over 85 years of age. In Norway we are now vaccinating the elderly and people in nursing homes with serious underlying diseases, therefore it is expected that deaths close to the time vaccination may occur."

Wat de fuck. Sorry hoor maar we vaccineren toch nooit mensen die zwak zijn of op zo'n hoge leeftijd zitten? Er staat dat het originele onderzoek hier ook haast niet naar heeft gekeken. Lijkt me common sense om die zwakke ouderen niet te vaccineren, laat staan met zo'n jong vaccin.
Bijzonder dit.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
straatpiraat zei:
"The large studies on Comirnaty (BioNTec/Pfizer) did not include patients with unstable or acute illness - and included few participants over 85 years of age. In Norway we are now vaccinating the elderly and people in nursing homes with serious underlying diseases, therefore it is expected that deaths close to the time vaccination may occur."

Wat de fuck. Sorry hoor maar we vaccineren toch nooit mensen die zwak zijn of op zo'n hoge leeftijd zitten? Er staat dat het originele onderzoek hier ook haast niet naar heeft gekeken. Lijkt me common sense om die zwakke ouderen niet te vaccineren, laat staan met zo'n jong vaccin.
Bijzonder dit.
Klik om te vergroten...
Ja beetje raar wel, want het vaccin was ontworpen om de zwakkere te beschermen dacht ik. Nu blijkt dat ze zwakkere juist overlijden en het virus door het vaccin muteert.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Je z
Rivalrie zei:
Zieke ouderen in noorwegen sterven massaal na vaccinatie.

legemiddelverket.no

Reported suspected adverse reactions of covid-19 vaccines

The Norwegian Medicines Agency publishes overviews of suspected adverse reactions associated with corona vaccination in Norway. From week 13 (2022) reports will only be published in Norwegian.
legemiddelverket.no legemiddelverket.no
Klik om te vergroten...
je zou zo voor de Telegraaf kunnen werken met dit soort koppen 😂
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Rivalrie zei:
Volgens mij begrijp je de essentie niet van de weerstand van de "wappies".
Klik om te vergroten...
Misschien ook wel.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mappie88 zei:
Je z

je zou zo voor de Telegraaf kunnen werken met dit soort koppen 😂
Klik om te vergroten...
Bied je een baan aan?
N
NlghtshlftLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hi,

Nieuw hier :)

Ik denk dat de discussie over wel of niet vaccineren niet zoveel nut heeft. Er is vrije keus om je te laten vaccineren en als ongeveer 60% dat wel laat doen zou het al een voldoende dekkingsgraad hebben om lockdowns te versoepelen. Er is natuurlijk ook een deel die antistoffen hebben omdat ze corona gehad hebben. Ik heb het vaccin al gehad en heb genoeg redenen om dat te doen.

Wat vooral lastig is imho, is dat de discussies niet meer 'fatsoenlijk' kunnen. Het 'Argee to disagree' is volledig van de aardkloot verdwenen. Waarom zijn mensen van beide partijen niet in staat om een mening van een ander te accepteren? En het daar dan op een normale manier over te hebben? Het is triest om de verdeeldheid zo te zien. De groep die het vaccin wel neemt is dan hypothetisch gezien bereid om de risico's te nemen wat voor de niet vaccineren groep als argument telt om het niet te doen, en de groep die niet vaccineert is bereid om de gevolgen van het niet vaccineren te accepteren. Waar is hier de discussie in?

Het vergaande controleren van mensen wat nog als argument wordt aangehaald is volgens mij theoretisch gezien onmogelijk, omdat er altijd een groep is die het tegenovergestelde doet. There is always a bias.

Ik hoop niet dat ik meteen afgeschoten wordt nu hier :') En ook al las ik regelmatig zonder account mee, forgive me voor n00bpraktijken <3
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nlghtshlft zei:
Ik denk dat de discussie over wel of niet vaccineren niet zoveel nut heeft. Er is vrije keus om je te laten vaccineren en als ongeveer 60% dat wel laat doen zou het al een voldoende dekkingsgraad hebben om lockdowns te versoepelen. Er is natuurlijk ook een deel die antistoffen hebben omdat ze corona gehad hebben. Ik heb het vaccin al gehad en heb genoeg redenen om dat te doen.

Wat vooral lastig is imho, is dat de discussies niet meer 'fatsoenlijk' kunnen. Het 'Argee to disagree' is volledig van de aardkloot verdwenen. Waarom zijn mensen van beide partijen niet in staat om een mening van een ander te accepteren? En het daar dan op een normale manier over te hebben? Het is triest om de verdeeldheid zo te zien. De groep die het vaccin wel neemt is dan hypothetisch gezien bereid om de risico's te nemen wat voor de niet vaccineren groep als argument telt om het niet te doen, en de groep die niet vaccineert is bereid om de gevolgen van het niet vaccineren te accepteren. Waar is hier de discussie in?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat onder andere is omdat het ene kamp wel aanvoelt dat het in de nabije toekomst niet een écht vrije keus meer zal zijn. Op zich is het een vrije keus ja, maar er zullen straks hoogstwaarschijnlijk restricties komen/blijven voor de groep niet-gevaccineerden. Er zal dan (nog meer) verdeling komen in de maatschappij: mensen die allemaal dingen wél mogen doen en mensen die deze dingen niet mogen doen. Dit is niet alleen maar speculatie, in de politiek wordt er al echt gepraat over het uitsluiten van niet-gevaccineerden van bepaalde plekken, activiteiten, etc. Hierdoor wordt dit voor deze mensen (die geen vaccine willen) natuurlijk een nogal beladen iets. Zij voelen zich (denk ik, zo voel ik het wel in ieder geval) aangetast in hun persoonlijke vrijheid, omdat het zo toch direct afgedwongen kan worden terwijl er vele persoonlijke redenen kunnen zijn waarom iemand niet gevaccineerd wil worden.

Aan de andere kant is er een groep die sterk gelooft dat we hier alleen uit komen door massale vaccinatie. Voor hen is het (denk ik) een egoïstisch iets dat die andere groep niet deze opoffering doet voor 'het grotere goed'. Ik denk dat het voor deze groep moeilijk is om dit allemaal als een persoonlijke keuze te zien omdat het hier (in hun ogen) juist om het collectieve gaat. Daarom zullen deze mensen soms zelfs willen dat vaccinatie verplicht zou worden. Zij rekenen het algemeen belang (wat in hun ogen geholpen zal worden door het vaccin) hoger dan persoonlijke vrije keuze. En daarom is het ook (om andere redenen) een beladen kwestie voor hen.

Dit is slechts mijn kijk hierop hoor. Ik denk dat er ook mensen zijn die niet per se in deze twee groepen vallen hoor, dus wil niemand in een hokje plaatsen. Maar het conflict is vaak te zien tussen deze twee groepen denk ik.

Zelf heb ik besloten om (zo goed als ik kan, soms wind ik me er nog wel over op) inhoudelijk niet meer met deze (inderdaad nutteloze) discussie mee te doen, maar ik vond je post wel interessant om even op te reageren. :)

Welkom trouwens :grin:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens mij is het een regelrechte psychopaat die weet hoe enigszins als mens over te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."