#1
Ik weet niet of dat statement wel waar is maar het zal in ieder geval niet bijdragen nee
Inderdaad niet helemaal letterlijk nemen, maar de media is echt verachtelijk bezig de laatste tijd.Ik weet niet of dat statement wel waar is maar het zal in ieder geval niet bijdragen nee
Als maatschappij worden we meer en meer robotisch, minder menselijk.
Dat is haar hoofdpunt denk ik ja.Interessant filmpje @Mindless
Als ik het goed begrijp dan is haar hoofdpunt dat we teveel eenzijdig met onze ratio objectief naar zaken proberen te kijken. Hierbij onderwaarderen we als maatschappij het subjectieve en de menselijke intuitie.
Ik denk ook niet dat ze dat laatste beweert. Ze is notabene zelf arts en heeft te maken met objectieve data.Als ik dit zo juist interpreteer dan ben ik het eens met haar algemene punt. Ik denk ook dat we als maatschappij doorschieten in het objectieve, het vastleggen van alles in regeltjes en het continu controleren. Volgens mij zou er vaak meer ruimte moeten zijn om experts bevoegd te maken op basis van kennis, ervaring en intuitie keuzes te maken. Maar hieruit volgt ook meteen dat ik denk dat het om een balans gaat. Alles doen op basis van "gevoel", "intuitie" en het subjectieve is volgens mij net zo verkeerd als alles doen op basis van "data" en het objectieve.
Nou ja, een vaccinatiepaspoort is natuurlijk een voortvloeisel van een maatschappij die intensief bezig is met data verzamelen en implementeren. Steeds meer moet vastgelegd worden, steeds meer moet inzichtelijk gemaakt worden. Maar toegegeven, de link is niet heel sterk en het ging vooral om het hoofdpunt dat jij ook benoemde hierboven.Kortom ik ben het eens met haar algemene betoog dat we als maatschappij wat doorschieten in het objectieve maar ik vind de link met het vaccinatiepaspoort vrij zwak. Volgens mij zouden we als maatschappij gebaat zijn bij een goede balans tussen subjectief (intuitie/gevoel) en objectief (ratio, data).
Super mooi nieuws. Maar er lijkt geen interesse te zijn in geneesmiddelen voor covid. Er moet en zal gevaccineerd worden. Er zijn ook al zoveel vaccins geproduceerd, waar Big Pharma natuurlijk geld voor terug wil zien.hopelijk is hier een hoop geld aan te verdienen door Big Pharma..
anders verdwijnt dit gewoon als sneeuw voor de zon.. om even in 's-lands sferen te blijven..
![]()
'Israëlisch ziekenhuis ontdekt medicijn tegen corona'
Van de dertig patiënten die het middel kregen, zouden 29 binnen vijf dagen helemaal zijn hersteld. Als volgende testen ook succesvol zijn, kan het 'een gamechanger' worden.fd.nl
Bekijk bijlage 17832
Hugo: "de problemen ontstaan ná het prikken en niet dóór het prikken'......
Dus: "ik werd dronken ná het zuipen, niet dóór het zuipen" ah ha! Die houd ik erin.
Had je direct erna geen reacties ....? Pfizer is wel beter vind ik .Ik heb morgen mijn 2e prik van Pfizer. Ik ben er toch wel enorm blij mee.
Gevoel van ergens licht aan de tunnel kwa maatregelen, en zodra beiden geprikt weer bij de eenzame oudjes op bezoek.
Natuurlijk alle respect voor alle keuzes in wel of geen vaccin. Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt lijkt mij.
🤔. 👍Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?
En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.
Bij zowel de 1e als 2e prik:Had je direct erna geen reacties ....? Pfizer is wel beter vind ik .
Beetje erg late reactie maar zag deze nu pas door een recent citaat.Wat jij 'zonder enige bewijs' noemt is gebaseerd op consensus binnen de medische wetenschap. Degenen die er jaren voor gestudeerd hebben. Ik heb niet de illusie dat mijn mening op dit gebied ook maar iets betekent tegenover die van hen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."