Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
399 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet of dat statement wel waar is maar het zal in ieder geval niet bijdragen nee
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cerberus zei:
Ik weet niet of dat statement wel waar is maar het zal in ieder geval niet bijdragen nee
Klik om te vergroten...
Inderdaad niet helemaal letterlijk nemen, maar de media is echt verachtelijk bezig de laatste tijd.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Interessant filmpje @Mindless

Als ik het goed begrijp dan is haar hoofdpunt dat we teveel eenzijdig met onze ratio objectief naar zaken proberen te kijken. Hierbij onderwaarderen we als maatschappij het subjectieve en de menselijke intuitie. Gevolg hiervan:
Mindless zei:
Als maatschappij worden we meer en meer robotisch, minder menselijk.
Klik om te vergroten...

Als ik dit zo juist interpreteer dan ben ik het eens met haar algemene punt. Ik denk ook dat we als maatschappij doorschieten in het objectieve, het vastleggen van alles in regeltjes en het continu controleren. Volgens mij zou er vaak meer ruimte moeten zijn om experts bevoegd te maken op basis van kennis, ervaring en intuitie keuzes te maken. Maar hieruit volgt ook meteen dat ik denk dat het om een balans gaat. Alles doen op basis van "gevoel", "intuitie" en het subjectieve is volgens mij net zo verkeerd als alles doen op basis van "data" en het objectieve.

Kortom ik ben het eens met haar algemene betoog dat we als maatschappij wat doorschieten in het objectieve maar ik vind de link met het vaccinatiepaspoort vrij zwak. Volgens mij zouden we als maatschappij gebaat zijn bij een goede balans tussen subjectief (intuitie/gevoel) en objectief (ratio, data).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Interessant filmpje @Mindless

Als ik het goed begrijp dan is haar hoofdpunt dat we teveel eenzijdig met onze ratio objectief naar zaken proberen te kijken. Hierbij onderwaarderen we als maatschappij het subjectieve en de menselijke intuitie.
Klik om te vergroten...
Dat is haar hoofdpunt denk ik ja.

Eik zei:
Als ik dit zo juist interpreteer dan ben ik het eens met haar algemene punt. Ik denk ook dat we als maatschappij doorschieten in het objectieve, het vastleggen van alles in regeltjes en het continu controleren. Volgens mij zou er vaak meer ruimte moeten zijn om experts bevoegd te maken op basis van kennis, ervaring en intuitie keuzes te maken. Maar hieruit volgt ook meteen dat ik denk dat het om een balans gaat. Alles doen op basis van "gevoel", "intuitie" en het subjectieve is volgens mij net zo verkeerd als alles doen op basis van "data" en het objectieve.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook niet dat ze dat laatste beweert. Ze is notabene zelf arts en heeft te maken met objectieve data.

Eik zei:
Kortom ik ben het eens met haar algemene betoog dat we als maatschappij wat doorschieten in het objectieve maar ik vind de link met het vaccinatiepaspoort vrij zwak. Volgens mij zouden we als maatschappij gebaat zijn bij een goede balans tussen subjectief (intuitie/gevoel) en objectief (ratio, data).
Klik om te vergroten...
Nou ja, een vaccinatiepaspoort is natuurlijk een voortvloeisel van een maatschappij die intensief bezig is met data verzamelen en implementeren. Steeds meer moet vastgelegd worden, steeds meer moet inzichtelijk gemaakt worden. Maar toegegeven, de link is niet heel sterk en het ging vooral om het hoofdpunt dat jij ook benoemde hierboven.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vrijstelling voor school..

Screenshot_20210205_153313.jpg
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind zelf vaccinatie onnodig. Ik ben van de mening dat je de natuur het beste zijn ding kan laten doen. Dan komt er vanzelf balans.

Maar ik maak me niet druk om vaccinatie. Ik vertrouw mezelf net zo goed dat die vaccinatie me ook niks kwaat doet. En als een prikje me vrijheid geeft dan whatever.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
hopelijk is hier een hoop geld aan te verdienen door Big Pharma..

anders verdwijnt dit gewoon als sneeuw voor de zon.. om even in 's-lands sferen te blijven..

fd.nl

'Israëlisch ziekenhuis ontdekt medicijn tegen corona'

Van de dertig patiënten die het middel kregen, zouden 29 binnen vijf dagen helemaal zijn hersteld. Als volgende testen ook succesvol zijn, kan het 'een gamechanger' worden.
fd.nl fd.nl
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8


Het zou fijn zijn als alle huisartsen zo kritisch op het vaccineren zouden zijn als deze.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gympie zei:
hopelijk is hier een hoop geld aan te verdienen door Big Pharma..

anders verdwijnt dit gewoon als sneeuw voor de zon.. om even in 's-lands sferen te blijven..

fd.nl

'Israëlisch ziekenhuis ontdekt medicijn tegen corona'

Van de dertig patiënten die het middel kregen, zouden 29 binnen vijf dagen helemaal zijn hersteld. Als volgende testen ook succesvol zijn, kan het 'een gamechanger' worden.
fd.nl fd.nl
Klik om te vergroten...
Super mooi nieuws. Maar er lijkt geen interesse te zijn in geneesmiddelen voor covid. Er moet en zal gevaccineerd worden. Er zijn ook al zoveel vaccins geproduceerd, waar Big Pharma natuurlijk geld voor terug wil zien.

Ik zie het niet gebeuren dus... Althans niet op massale schaal. Het gaat allemaal lang niet alleen om mensen te genezen maar bovenal om geld.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is niet echt vaccin, maar ik vond deze wel relevant hier:
www.hln.be

Wetenschappers ontwikkelen neusspray die 24 uur tegen corona werkt: “Oplossing voor reizen of concert”

Wetenschappers van onder meer de Harvard Medical School, Columbia University en het Rotterdamse Erasmus MC hebben een neusspray ontwikkeld die 24 uur lang tegen corona lijkt te werken. De virusremmer, die op fretten werd getest, voorkomt besmetting van het ene op het andere dier. “Dit middel zou...
www.hln.be www.hln.be
Wetenschappers ontwikkelen neusspray die 24 uur tegen corona werkt: “Oplossing voor reizen of concert”
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb morgen mijn 2e prik van Pfizer. Ik ben er toch wel enorm blij mee.
Gevoel van ergens licht aan de tunnel kwa maatregelen, en zodra beiden geprikt weer bij de eenzame oudjes op bezoek.

Natuurlijk alle respect voor alle keuzes in wel of geen vaccin. Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt lijkt mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12


Misschien toch eens kijken voordat je een prikje neemt (of zet bij een ander).
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#13
BraboF zei:
Bekijk bijlage 17832
Hugo: "de problemen ontstaan ná het prikken en niet dóór het prikken'......

Dus: "ik werd dronken ná het zuipen, niet dóór het zuipen" ah ha! Die houd ik erin.
Klik om te vergroten...
www.nu.nl

Nederland gebruikt uit voorzorg twee weken geen AstraZeneca-vaccins

Nederland zal uit voorzorg de komende twee weken het coronavaccin van AstraZeneca niet toedienen, laat het ministerie van Volksgezondheid zondagavond weten. Daartoe is besloten, omdat bij gevaccineerde mensen in andere landen bloedproppen zijn ontstaan. Of er daadwerkelijk een verband tussen de...
www.nu.nl www.nu.nl

Jaja Hugo, kijk eens wat je vorige week zei?!!!
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik schreef altijd en luidskeels verkondigend...die rommel niet in mijn lijf....nu weet ik het niet meer hoor. Ik ga toch proberen van zo vlug mogelijk er eentje te bekomen, teveel slechte berichten van mensen uit mijn omgeving die Covid al kregen en er nu slecht uitkomen. Is écht geen cado die Covid 🥺
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dansen in de kamer zei:
Ik heb morgen mijn 2e prik van Pfizer. Ik ben er toch wel enorm blij mee.
Gevoel van ergens licht aan de tunnel kwa maatregelen, en zodra beiden geprikt weer bij de eenzame oudjes op bezoek.

Natuurlijk alle respect voor alle keuzes in wel of geen vaccin. Iedereen moet gewoon lekker doen waar hij zich goed bij voelt lijkt mij.
Klik om te vergroten...
Had je direct erna geen reacties ....? Pfizer is wel beter vind ik .
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#16
KlaasVaak zei:
Zo werkt het niet. As je gevaccineerd bent heb je nog steeds een kleine kans om het te krijgen. Pas als 80% of meer van de bevolking gevaccineerd is, is er sprake van groepsimmuniteit en kan het virus zich onmogelijk nog verspreiden. Dus als er teveel mensen zoals jij zijn die op basis van een 'gevoel' weigeren gevaccineerd te worden en zich alsnog vrolijk onder de mensen gaan mengen blijft het virus overleven en zullen er ook mensen blijven sterven. Maar jouw ongefundeerde mening is belangrijker, toch?

En als je de vergelijking zelf ook walgelijk vindt, maak hem dan niet.
Klik om te vergroten...
🤔. 👍
D
Dansen in de kamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hija de la luna 1 zei:
Had je direct erna geen reacties ....? Pfizer is wel beter vind ik .
Klik om te vergroten...
Bij zowel de 1e als 2e prik:

Zelfde dag: Niks.
Dag 1: Pijnlijke gevoelige schouder / lamme arm
Dag 2: Zelfde gevoel, maar minder.
Dag 3: ochtend lichte koorts.
Dag 4: nergens last van.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
KlaasVaak zei:
Wat jij 'zonder enige bewijs' noemt is gebaseerd op consensus binnen de medische wetenschap. Degenen die er jaren voor gestudeerd hebben. Ik heb niet de illusie dat mijn mening op dit gebied ook maar iets betekent tegenover die van hen.
Klik om te vergroten...
Beetje erg late reactie maar zag deze nu pas door een recent citaat.

Probleem is dat er ook vele mensen zijn die er jaren voor gestudeerd hebben en tegen het massaal vaccineren met een experimenteel vaccin zijn. Die consensus is er slechts binnen een bepaalde groep, ook al is dat misschien de grootste.

Iedereen maakt uiteindelijk een keuze gebaseerd op gevoel. Dat is menselijk. Je laat je leiden door je gevoel en gaat dan argumenten zoeken waarom dat gevoel juist is. Mensen zijn bovenal emotionele wezens. Je gaat dan bevestiging zoeken van de keuze die je eigenlijk al gemaakt had.

Zo maken velen nu een keuze uit angst. (Ook best begrijpelijk) Die angst bepaald de keuze. Vervolgens moet die keuze gerationaliseerd worden. En dan helpt het dat de consensus in de medische wetenschap is dat het verantwoord is massaal te vaccineren met experimentele vaccins en even te negeren dat er ook veel wetenschappers zijn die het daar totaal mee oneens zijn. En daarnaast om te vergeten dat er druk staat op wetenschappers en medisch personeel om mee te gaan in dit alles. Lonen en banen zijn er van afhankelijk.

Wat wel een feit is: dit is een experimenteel vaccin. Wat je ook beweerd, er is geen jarenlange testfase geweest. Die testfase is nu en eenieder die nu vaccineert is een van de test subjects. Om dan te stellen dat degenen die dit experimentele vaccin weigeren, anderen in gevaar brengen vind ik persoonlijk niet zo netjes. En zeker nu er verhalen zijn van complete uitbraken onder mensen die twee keer gevaccineerd zijn, moet dit vaccin in mijn ogen helemaal niet gepusht worden. Althans, dat is mijn mening erover.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het corona paspoort is er. Je kunt straks nergens meer naartoe als je niet meedoet met dit achterlijke spel.

www.kvk.nl

KVK Coronaloket | KVK

Wij snappen dat er nu veel op je afkomt. Bekijk hier wat je kunt doen en welke regelingen er zijn. Het KVK Coronaloket is telefonisch bereikbaar voor al je ondernemersvragen.
www.kvk.nl www.kvk.nl
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#20
School educatie suckt sowieso. Mijn hypothetische dochter moet naast school veel aan zelfstudie doen. Zelfstudie is veel leerzamer dan de rotzooi die in schoolboeken staat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."