Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaccin tegen het Coronavirus

Vaccin tegen het Coronavirus

3595 antwoorden
391 weergaven
18-5-2026
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
En toch hoor ik vaak het argument dat niet gevaccineerde mensen een gevaar blijven vormen, ook voor gevaccineerden.

Als dit niet zo is, waarom doen we dan zo moeilijk? Dan is het toch gewoon ieders eigen verantwoordelijkheid? Ben je gevaccineerd dan hoef je je geen zorgen meer te maken en ben je niet gevaccineerd dan is het jouw eigen verantwoordelijkheid. Of mis ik hier iets?
Klik om te vergroten...
Omdat je 70% moet inenten om dat gevaar zo laag mogelijk te houden voor de kwetsbaren. Hoe meer gevaccineerden, hoe minder gevaar zij lopen. Daarom wil je ook zo veel mogelijk kindjes vaccineren tegen allerlei ziekten enz.
Dus je zou je in principe zonder problemen bij de 30% kunnen scharen lijkt me :)
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zullen vast gevaccineerde mensen zijn met een verzwakt / ontregeld imuunsysteem.
Die mensen hebben dan moeite met het bestrijden van het virus ondanks hun vaccinatie.

Het kan zijn dat hun infectie van iemand komt die wel gevaccineerd is (relatief kleine kans)
Het kan zijn dat hun infectie van iemand komt die niet gevaccineerd is (relatief grote kans)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mappie88 zei:
Omdat je 70% moet inenten om dat gevaar zo laag mogelijk te houden voor de kwetsbaren. Hoe meer gevaccineerden, hoe minder gevaar zij lopen. Daarom wil je ook zo veel mogelijk kindjes vaccineren tegen allerlei ziekten enz.
Klik om te vergroten...

Alleen las ik hierboven dus dit:

New Dawn zei:
We gaan "binnenkort" alle kwetsbare groepen 2x inenten, ze zijn dan 100% beschermd tegen dit type virus, daarna maakt het voor hen geen jota meer uit of anderen zich dan wel of niet laten inenten. Sterker nog, het lijkt mij dat het voor hen zelfs beter is als het virus rond blijft gaan, je afweer systeem blijft dan alert op deze indringer doordat deze af en toe eens op bezoek komt...
Klik om te vergroten...

Als toch alle kwetsbare groepen gevaccineerd zijn, dan zijn we er toch ook? En is het inderdaad goed dat het afweersysteem gestimuleerd blijft door corona. Want corona is inderdaad 'here to stay'.

Mappie88 zei:
Dus je zou je in principe zonder problemen bij de 30% kunnen scharen lijkt me :)
Klik om te vergroten...
Hoe kom je tot deze conclusie? Je zei toch hoe meer gevaccineerden, hoe minder gevaar voor kwetsbare groepen?

Misschien zeg ik domme dingen hoor, maar ik begrijp de logica hier niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
New Dawn zei:
Er zullen vast gevaccineerde mensen zijn met een verzwakt / ontregeld imuunsysteem.
Die mensen hebben dan moeite met het bestrijden van het virus ondanks hun vaccinatie.

Het kan zijn dat hun infectie van iemand komt die wel gevaccineerd is (relatief kleine kans)
Het kan zijn dat hun infectie van iemand komt die niet gevaccineerd is (relatief grote kans)
Klik om te vergroten...
Je zei 100% dus daar baseerde ik mijn antwoord op.

Voor die groep met een verzwakt immuunsysteem vind ik het nogal wat om 70% van de bevolking te gaan vaccineren met een vaccin waarvan we de lange termijn bijwerkingen niet weten. Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil, daar niet van hoor. Toch wordt het dan weer een ethische kwestie bij kinderen, die hier niet zelf over kunnen beslissen. Kinderen die dus zelf heel weinig gevaar lopen voor covid.

Het blijft lastig allemaal...
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Voor die groep met een verzwakt immuunsysteem vind ik het nogal wat om 70% van de bevolking te gaan vaccineren ...
Klik om te vergroten...

Er zijn mensen die niet tegen zonlicht kunnen, heel erg vervelend voor hen, maar er is niets aan te doen, ze moeten zichzelf beschermen door de zon te vermijden.

Er zijn mensen die niet tegen corona beschermd kunnen worden, heel erg vervelend voor hen, maar er is niets aan te doen, ze moeten zichzelf beschermen door risico's te vermijden... Het lijkt mij ook dat Corona niet hun enige gevaar is, alles dat hen probeert te infecteren is in pricipe potentieel levensgevaarlijk...

Toevoeging: Ik doe het dan ook voor anderen EN voor mezelf, ik ben een altruĂŻstische egoĂŻst... :grin:

Mindless zei:
... een vaccin waarvan we de lange termijn bijwerkingen niet weten.
Klik om te vergroten...

Er is weinig waarvan we de lange termijn goed kunnen voorspellen.

Ik heb geen glazen bol, maar ik zie geen lange termijn risico's in dit vaccin, wat we nu zien is een tijdelijke reactie van je lichaam op een vijandig eiwit. Zolang ons functioneren niet afhankelijk is van dit eiwit, lijkt dit mij geen probleem. Als dit wel problemen zou veroorzaken, hadden we dit inmiddels wel gezien..?

Wat we wel kunnen voorspellen is dat dit virus vrijwel zeker zal gaan muteren, des te meer mensen vol zitten met virusdeeltjes, des te groter deze kans wordt. Op de lange termijn zou dit een vaccinatie kat-en-muis spel kunnen worden, het is vanuit dat oogpunt belangrijk om weinig kans op mutaties te laten bestaan.

Mindless zei:
Toch wordt het dan weer een ethische kwestie bij kinderen, die hier niet zelf over kunnen beslissen.
Klik om te vergroten...

Tja, maar aan de andere kant is de kans om gezond volwassen te worden enorm toegenomen sinds dat we mensen op jonge leeftijd vaccineren...

Als je dit over geloof had gezegd had ik je 100% gelijk gegeven... :upsidedown:

Maar het is lastig inderdaad...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
New Dawn zei:
Er zijn mensen die niet tegen zonlicht kunnen, heel erg vervelend voor hen, maar er is niets aan te doen, ze moeten zichzelf beschermen door de zon te vermijden.

Er zijn mensen die niet tegen corona beschermd kunnen worden, heel erg vervelend voor hen, maar er is niets aan te doen, ze moeten zichzelf beschermen door risico's te vermijden... Het lijkt mij ook dat Corona niet hun enige gevaar is, alles dat hen probeert te infecteren is in pricipe potentieel levensgevaarlijk...
Klik om te vergroten...
Ja precies. Je kunt niet de hele wereld aanpassen aan degenen met een verzwakt immuunsysteem. Je kunt doen wat je kunt doen om hun immuunsysteem te verbeteren.

New Dawn zei:
Tja, maar aan de andere kant is de kans om gezond volwassen te worden enorm toegenomen sinds dat we mensen op jonge leeftijd vaccineren...
Klik om te vergroten...
Ja dat is zo. Ik ben ook niet per definitie tegen vaccinatie hoor.

Bij dit specifieke virus en deze specifieke ziekte gaat dit echter niet op. Kinderen lopen hier nauwelijks gevaar. En daarom vind ik het een ethische kwestie.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Bij dit specifieke virus en deze specifieke ziekte gaat dit echter niet op. Kinderen lopen hier nauwelijks gevaar. En daarom vind ik het een ethische kwestie.
Klik om te vergroten...

Klopt, maar we weten natuurlijk ook de lange termijn bijwerking van het niet-vaccineren niet... :yum:

Als blijkt dat kinderen rondrennende superverspreidende virusfabrieken zijn die extreem veel virus mutaties produceren zonder dat ze zelf gevaar lopen dan ga ik daar anders over denken...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
New Dawn zei:
Klopt, maar we weten natuurlijk ook de lange termijn bijwerking van het niet-vaccineren niet... :yum:

Als blijkt dat kinderen rondrennende superverspreidende virusfabrieken zijn die extreem veel virus mutaties produceren zonder dat ze zelf gevaar lopen dan ga ik daar anders over denken...
Klik om te vergroten...
Fair enough.

Ik denk wel dat we uit die mindset moeten van mensen zien als precies dat: virusfabrieken. Het ís ook zo dat we vol virussen zitten, dat is normaal. Maar om nou op die manier naar mensen te kijken, als broeinesten van besmetting... Wat een enorme aanslag op onze gezondheid zijn deze ideeën alleen al. Vertrouwen in ons ongelofelijke immuunsysteem, dát is waar we wel wat meer van kunnen gebruiken. Dat laat het namelijk veel beter werken.

Bovendien, waar is alle moeite om de populatie in goede gezondheid te houden/krijgen? Zoals een artikel in de AD laatst: gezondheid is meer dan de afwezigheid van corona. Waarom richten we ons als samenleving niet op een goede weerstand opbouwen? Waarom wordt niet eens de moeite genomen om vitamine D supplementen aan te raden? Waarom laten we mensen thuis zitten zonder goede opties om te sporten? Alles is nu zo gericht op alleen maar die vaccinatie, alsof dat alles op gaat lossen. Ik kan daar niet bij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ken toevallig persoonlijk iemand die over het algemeen gezond eet en ook in de zon komt, maar laatst haar bloed heeft onderzocht: vitamine D was te laag.

Maar goed, het zal dus over het algemeen wat meevallen. Toch vind ik dat er teveel op het vaccin wordt gericht als soort van heilige graal die alles op gaat lossen. Zouden we ons niet meer moeten gaan richten op algehele gezondheid?
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Alleen las ik hierboven dus dit:



Als toch alle kwetsbare groepen gevaccineerd zijn, dan zijn we er toch ook? En is het inderdaad goed dat het afweersysteem gestimuleerd blijft door corona. Want corona is inderdaad 'here to stay'.


Hoe kom je tot deze conclusie? Je zei toch hoe meer gevaccineerden, hoe minder gevaar voor kwetsbare groepen?

Misschien zeg ik domme dingen hoor, maar ik begrijp de logica hier niet.
Klik om te vergroten...
Ja ze hebben dus een berekening gemaakt hoe veel procent van de mensen gevaccineerd zou moeten worden om iedereen veilig te laten zijn. Dat is die 70%. Dus we zijn er niet als alleen de kwetsbare groepen gevaccineerd worden. Op de site van de Rijksoverheid wordt het ook uitgelegd, bijv bij waarom kinderen gevaccineerd worden tegen van alles als ze klein zin.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Normaal gesproken zijn voedingssupplementen ook niet nodig:

De meeste mensen hebben geen voedingssupplementen nodig, want ze krijgen al voldoende vitamines en mineralen binnen door gevarieerd te eten. Alleen voor speciale groepen die extra vitamines of mineralen nodig hebben, geldt een suppletieadvies omdat ze van die stoffen meer nodig hebben dan ze via de gebruikelijk voeding binnen kunnen krijgen.
Klik om te vergroten...

Zie ook deze pagina van het voedingscentrum over vitamine D:

Veel mensen krijgen voldoende vitamine D binnen via de zon en voeding. Het advies is om in het voorjaar, de zomer en het najaar elke dag een kwartier tot een half uur tussen 11.00 uur en 15.00 uur met in ieder geval je hoofd en handen onbedekt in de zon te zijn. Wanneer een groter deel van het lichaam wordt blootgesteld, volstaat kortere tijd. Je lichaam maakt dan vitamine D aan en legt een voorraad aan. In de wintermaanden staat in de Nederland de zon te laag om vitamine D aan te maken. Je gebruikt dan de voorraad die je hebt aangelegd.
Klik om te vergroten...

Ouderen die wekenlang binnen zijn opgesloten uit angst voor Corona hebben er uiteraard wel wat aan.

Voedingssupplementen zijn big business en er wordt beweerd dat voedingssupplementen in het algemeen zinloos zijn.

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12


Capel over huidig vaccineren: "Dat is met de ogen dicht en hopen dat het goed gaat."
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#13
De overheid doet zijn best, lijkt het.
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#14
www.telegraaf.nl

’Zeer onwaarschijnlijk dat bejaarde Zwitser door vaccin stierf’

Het is „zeer onwaarschijnlijk” dat de dood van een bejaarde Zwitser die ingeënt was tegen het coronavirus verband houdt met die prik. Dat meldt de Zwitserse medicijnautoriteit Swissmedic na…
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
nu jullie weer Rutman.. en Hugin..

1609521107182.png


G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
www.vrijspreker.nl

Het dragen van een mondkapje is niet sociaal, maar juist gevaarlijk – voor jezelf, én voor je medemensen | Vrijspreker.nl

LONGREAD ALERT. Het volgende verhelderende en lezenswaardige artikel is overgenomen van Ademvrij: Het onderstaande verhaal over de werkelijke werking van mondkapjes is afkomstig uit een artikel van Roger W. Koops, The Year of Disguises, 16 oktober 2020. Het is een gedetailleerde uitleg die de...
www.vrijspreker.nl www.vrijspreker.nl
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Gympie zei:
nu jullie weer Rutman.. en Hugin..

Bekijk bijlage 13804


Klik om te vergroten...
Ugh ik kan die man zo niet serieus nemen, van temptation island deelnemer naar zelfbenoemd goeroe die comments delete die hem niet bevallen.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mappie88 zei:
Ugh ik kan die man zo niet serieus nemen, van temptation island deelnemer naar zelfbenoemd goeroe die comments delete die hem niet bevallen.
Klik om te vergroten...

oh, ik ken' em niet..
zag het voorbij komen op fb.. en in dit filmpje iig, slaat hij de spijker op de kop wat mij betreft.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#20
School educatie suckt sowieso. Mijn hypothetische dochter moet naast school veel aan zelfstudie doen. Zelfstudie is veel leerzamer dan de rotzooi die in schoolboeken staat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...180
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."