Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk blijf "vreemdgaan"

Ik blijf "vreemdgaan"

203 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Daar heeft @Dirkjan het toch ook niet over? Iemand aantrekkelijk vinden? Of bedoel je het anders?
Klik om te vergroten...
Ik vul @Dirkjan gewoon een beetje aan hier en daar.
Mindless zei:
Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat mensen, inclusief mijn mogelijke partner, andere mensen ook aantrekkelijk vinden. Zelf vind ik andere mensen ook aantrekkelijk. Dat is echter nog totaal iets anders dan je partner echt bedriegen met iemand.
Klik om te vergroten...

Dirkjan zei:
maar nee, fantasie en aantrekkingskracht tot anderen is volstrekt normaal. Ik heb niet de macht of positie om te oordelen over iemands fantasieën of lusten, het gaat om het handelen. Zelfs tijdens de climax mag ze aan iemand anders denken (liever niet, sure) maar het is gewoon niet anders. We zijn aapjes.
Klik om te vergroten...

Ik bedoelde vooral dat het ook een beetje een glijdende schaal is. Het begint bij anderen aantrekkelijk vinden, het loopt misschien wat op tot fantaseren, naar daadwerkelijk een romantische klik met iemand hebben, en het eindigt bij daar daadwerkelijk iets mee doen.

Dan wordt de vraag dus een beetje in hoeverre dat allemaal bespreekbaar en acceptabel is. Het zou fijn zijn als je dat gewoon allemaal kunt zeggen. Ik weet niet hoe andere mensen dat doen. Volgens mij is niet iedereen daar glashelder over hoe ze daarin staan. Het kan ook lastig zijn natuurlijk. Want waar leg je de grens? Dat is uiteindelijk een kwestie van kiezen en persoonlijke keuze. En juist daarom is het respectloos als je dat aangeeft aan je geliefde en dat die daar dan stiekem overheen gaat en verantwoordelijkheid daarover probeert te ontlopen.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Ik had het over dat áls je een monogamische relatie af hebt gesproken met je partner, dat zoenen (meer dan een kus op de wang) met een ander vreemdgaan is en volgens mij als zodanig ten alle tijden gezien zou moeten worden.
Klik om te vergroten...
Ben je van mening dat dit niet zo is dan? Volgens mij is vrijwel iedereen het hier mee eens
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
HuisbaasBob zei:
Ben je van mening dat dit niet zo is dan? Volgens mij is vrijwel iedereen het hier mee eens
Klik om te vergroten...
Ik heb serieus van mensen gehoord dat ze dachten van niet. En bij topics als deze verlies ik ook een stukje hoop in de mensheid. Wat @De Dunne zei: "ik ik ik ik..." De TS zielig lopen doen terwijl ze zelf herhalend haar partner bedriegt. Daar kan ik geen enkel begrip voor opbrengen. Die partner van haar verdient zoveel beter.

Maar goed, over het algemeen zullen de meesten het genoemde voorbeeld wel als vreemdgaan zien, ja. Gelukkig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Niks om ons zorgen over te maken, toch🤡



Okay great, ik doelde ook vooral dat juist vreemdgaan, jaloezie, bedrog van ander soort door de oude grieken besproken werd. Niet dat het per definitie werd goedgekeurd, maar het was wel bespreekbaar omdat het onderdeel is van de mens. Sterker nog, het was zelfs onderdeel van het goddelijke (Zeus was ook een frequent vreemdganger). En persoonlijk vind ik dat dus een mooier uitgangspunt. Nee, vreemdgaan is niet goed. Maar wel iets menselijks en kan heel veel (psychologische) oorzaken hebben, zelfs al is de relatie perfect.
Klik om te vergroten...
Zeus was echt een player, niet best :tearsofjoy:

Misschien érgens maar goed dat de Abrahamitische geloven het stokje over hebben genomen want die heidense goden... Ook onze eigen Wodan en Donar waren twijfelachtige mofo's. Wel veel cooler dan die boring Jezus, natuurlijk. Hoorde laatst: better a wolf of Odin, than a lamb of Jesus en vond hem wel cool klinken. :sunglasses:

Niet al te serieus nemen dit, imo moet alle religie met een korreltje zout genomen worden...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
"Van alle tijden" wassut sowieso al nie he. Voor de kerk en monotheisme was monogamie helemaal niet vanzelfsprekend in velen culturen... Zie bijvoorbeeld de oude grieken.

Hoe zij overigens over jaloezie schreven, dat vind ik pas echt een mooie discussie rondom polygamie. De menselijkheid: wonderschoon.

Heb even over Peterson nagedacht... Vgm kloppen er sowieso al een paar dingen niet.
- Conservatieve culturen, waarin monogamie de norm is, hebben vaak een veel geslotener gezinsleven. Juist hierin is huiselijk geweld veel meer voorkomend net als geweld naar vrouwen. Sociologisch gezien gaat de theorie iig niet op.
- Mannen worden agressief van bepaalde hormonen (ik dacht dopamine???). Na de seks, zeker na een lange tijd droogstaan, komt er een soort "release", toch? Niet van sperma, maar die hormonen krijgen weer een normalere verhouding? Dat zou ze dan juist minder agressieg moeten maken... Naja ik ben geen bioloog dus ik kan dit niet goed uitleggen maar als iemand dit naderderder kan schetsen, graag.


Ik ben hier overigens geen betoog VOOR vreemdgaan of polygamie aan het schrijven, maar wat Peterson zegt vind ik wel weer een heul andere kant. In het algemeen vind ik dat er in de reacties ook heel weinig begrip is voor de geheel menselijke kant van dit probleem. Ik geloof in de oprechtheid van de liefde van TS voor haar partner, en het probleem dat ze schetst kan heel veel meer zijn dan alleen "wat ben je een teringbitch dat je dit doet en dat je dit überhaupt durft te schrijven".

@ts ik hoop dat je eerlijk durft te blijven naar je partner en jezelf. Ik zou sowieso een tijd lang de situaties waarin dit vreemdgaan gebeurt ontwijken, tot jullie een oplossing hebben. Welke dat ook moge zijn... Een relatie doe je samen, dus ook dit kun je samen aanvliegen.
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Ik had het over dat áls je een monogamische relatie af hebt gesproken met je partner, dat zoenen (meer dan een kus op de wang) met een ander vreemdgaan is en volgens mij als zodanig ten alle tijden gezien zou moeten worden.

Niet dat monogamie van alle tijden is, dat weet ik ook wel. Ik vind persoonlijk dan weer wel - net als Jordan Peterson overigens - dat monogamie de béste optie is, niet de perfecte (zoals hij ook zegt).
Klik om te vergroten...

@ljuv , wat @Mindless schrijft.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
HuisbaasBob zei:
Peterson is sowieso flink in de war. Hij is best intellectueel en academisch maar echt de pedalen kwijt.
Spendeert zijn tijd met het verkondigen van nazi ideologie samenzwering en benzos in bulk weg werken. Een van de hoekstenen van de Alt-Right

Bekijk bijlage 49570
Klik om te vergroten...
Niks om ons zorgen over te maken, toch🤡


Mindless zei:
Ik had het over dat áls je een monogamische relatie af hebt gesproken met je partner, dat zoenen (meer dan een kus op de wang) met een ander vreemdgaan is en volgens mij als zodanig ten alle tijden gezien zou moeten worden.

Niet dat monogamie van alle tijden is, dat weet ik ook wel. Ik vind persoonlijk dan weer wel - net als Jordan Peterson overigens - dat monogamie de béste optie is, niet de perfecte (zoals hij ook zegt).
Klik om te vergroten...
Okay great, ik doelde ook vooral dat juist vreemdgaan, jaloezie, bedrog van ander soort door de oude grieken besproken werd. Niet dat het per definitie werd goedgekeurd, maar het was wel bespreekbaar omdat het onderdeel is van de mens. Sterker nog, het was zelfs onderdeel van het goddelijke (Zeus was ook een frequent vreemdganger). En persoonlijk vind ik dat dus een mooier uitgangspunt. Nee, vreemdgaan is niet goed. Maar wel iets menselijks en kan heel veel (psychologische) oorzaken hebben, zelfs al is de relatie perfect.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
HuisbaasBob zei:
Peterson is sowieso flink in de war. Hij is best intellectueel en academisch maar echt de pedalen kwijt.
Spendeert zijn tijd met het verkondigen van nazi ideologie samenzwering en benzos in bulk weg werken. Een van de hoekstenen van de Alt-Right

Bekijk bijlage 49570
Klik om te vergroten...
Nazi ideologie!?

Zou ik nooit achter hem zoeken. Hij komt juist erg goed bedoelend over op mij. Maar zoals gezegd ken ik hem niet heel goed.

Wel vind ik hem geregeld in de war overkomen, maar dat baseer ik meer op hoe vaak hij publiekelijk aan het huilen is en extreem depressief overkomt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Niet al te serieus nemen dit, imo moet alle religie met een korreltje zout genomen worden...
Klik om te vergroten...
Eensch haha
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Diamant, ik denk dat je ook bang bent om een keuze te maken.
Als je geen keuze maakt blijft alles gaan zoals nu en verandert er niets.
Dat wil je niet (althans dat zeg je).

Als je wel een keuze maakt kun je hooguit een verkeerde keuze maken, maar dan kies je wel.

Stel dat je de keuze maakt om de relatie te beëindigen. Dan kun je daarna ontdekken hoe jij je voelt, wat je wel of niet mist.
Dan kun je je gang gaan zonder verantwoording af te leggen.

En mocht blijken dat jij je ex dan ontzettend mist en hij jou ook, dan kom je er vanzelf achter.
Want echte liefde bestaat en als die liefde sterk genoeg is komt dat ook weer terug.

Ik hoop dat de vele reactie hier op het forum je wel duidelijk maken dat wat je nu doet ten opzichte van je vriend niet oké is.
Laat dat stoppen en de sleutel ligt bij jou.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mijn 2 centen:
Is je vriend in alles zo rechtlijnig? Ik heb niet alle posts in dit topic gelezen maar ik begin te vermoeden dat jullie niet helemaal bij elkaar passen. Je hoeft het hier niet te delen maar ik zou als ik jou was eens diep en goed bij mezelf nagaan wat je wél waardeert in jullie relatie. Voors en tegens afwegen is nogal onromantisch, maar heel veel mensen doen dit om te besluiten of ze wel of niet met hun partner verder willen. Een relatie die beide partners in álles volledig bevredigt, komt niet zo vaak voor. Dus de vraag is: welke (on)hebbelijkheden accepteer je van elkaar en welke niet? Hij accepteert jouw behoefte aan een beetje rondklooien (want zo klinkt het... het is niet netjes, maar je houdt er ook weer niet een minnaar op na, zeg maar) kennelijk niet. Ben je bereid dat stukje van jezelf te ontkennen om de relatie in stand te houden?

Je bent eind 20. Wonen jullie samen of apart? Willen jullie kinderen? Maken jullie samen toekomstplannen?
En: kan het misschien zo zijn dat je uitgaat, drugs en drank gebruikt en onder invloed gaat staan tongen omdat je in nuchtere toestand niet aan jezelf kunt toegeven dat de relatie je beklemt? Is het misschien (ook) een daad van heimelijk verzet?

Nog een andere manier om ernaar te kijken: hij heeft een duidelijke behoefte aan strikte monogamie. Jij hebt een duidelijke behoefte aan meer openheid. Jouw behoefte is niet minder valide dan de zijne in de relatie, en het is eigenlijk raar dat het in vrijwel alle relaties zo is dat degene die de meeste beperkingen aan de relatie stelt, mag bepalen hoe het gaat.

De antwoorden die ik van anderen las, gaven twee mogelijkheden: inbinden of uitmaken. Er is nog een derde optie: blijven vreemdgaan, met het risico dat hij erachter komt en met alle risico's voor je zelfbeeld op de koop toe. Je kunt dat ook kiezen, uiteindelijk is het jouw leven.

Succes!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Ik ben meer iemand die dingetjes van allerlei mensen pakt. Jordan Peterson heeft twee of drie dingen gezegd die me echt inspireerde, verder Allen Carr, Buddha, Chopin, Hans Teeuwen, en zo nog vele anderen. Mensen gaan verafgoden zorgt meestal voor indoctrinatie en blindelings volgen van waanzin. Volg je morele kompas. Mensen zijn niet complete messiassen.
Klik om te vergroten...
Eens.

Dirkjan zei:
Wat zou het toch mooi zijn als alle mensen begrijpen dat religie voortkomt uit de angst voor de dood.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik niet. Het kan ook zingeving zijn. Dat kan op zijn beurt dan ook weer voortkomen uit angst voor de dood, maar ook uit een oprechte wens naar waarheid: wie ben ik, wat is dit bestaan, wat is mijn relatie tot deze wereld, is er iets diepers dan dit?

Maar goed, we gaan offtopic. :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Is dat zo? Dat hij zichzelf daarvan probeert te ontkleden? Ik ken hem niet zo heel goed. Bijvoorbeeld zijn nogal pro-Christelijke en pro-huwelijk houding stoot me namelijk vaak af.
Klik om te vergroten...

Er is altijd een rationalisering na rationalisering waardoor ideologische verkondigingen worden verkocht als een soort pseudowetenschappelijke psychologie die dan ook zou moeten werken voor groepen mensen.

Ik ben geen fan nee.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#13
FWIW: ook geen fan van Peterson. Hij vermengt levensadviezen die oprecht nuttig kunnen zijn om eens (uit zijn mond) te horen met een zeer conservatieve politieke bril. Voor persoonlijke groei en inzicht in relaties zijn mensen als Simon Sinek, Sam Harris en Esther Perel nuttigere bronnen. Bijkomend voordeel: hun fanbase is niet zo rabiaat als die van Peterson. Echt niet alle fans van Peterson zijn incels, maar vrijwel alle incels zijn wel fan van Peterson :upsidedown:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
HuisbaasBob zei:
Peterson is sowieso flink in de war. Hij is best intellectueel en academisch maar echt de pedalen kwijt.
Spendeert zijn tijd met het verkondigen van nazi ideologie samenzwering en benzos in bulk weg werken. Een van de hoekstenen van de Alt-Right
Klik om te vergroten...
Dat vond ik ook. Hij zegt af en toe oprecht mooie inspirerende dingen maar veel van wat hij zegt is ook onsamenhangende nonsens. Ik denk dat hij echt helemaal niet lekker gaat.
Mindless zei:
Nazi ideologie!?

Zou ik nooit achter hem zoeken. Hij komt juist erg goed bedoelend over op mij. Maar zoals gezegd ken ik hem niet heel goed.

Wel vind ik hem geregeld in de war overkomen, maar dat baseer ik meer op hoe vaak hij publiekelijk aan het huilen is en extreem depressief overkomt.
Klik om te vergroten...
Dat van de nazi ideologie is al walgelijk en nooit had ik dat verwacht, maar misschien komt het omdat hij aan het wanen is door zijn depressie. Mensen doen gekke dingen als ze in de put zitten. Hoe kan je nou met rassenzuivering komen als je duidelijk intellectueel en academisch onderlegt bent en een inspirerend figuur was met goede intenties. Dan ben je toch drie bruggen te ver gegaan?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
debkb zei:
FWIW: ook geen fan van Peterson. Hij vermengt levensadviezen die oprecht nuttig kunnen zijn om eens (uit zijn mond) te horen met een zeer conservatieve politieke bril. Voor persoonlijke groei en inzicht in relaties zijn mensen als Simon Sinek, Sam Harris en Esther Perel nuttigere bronnen. Bijkomend voordeel: hun fanbase is niet zo rabiaat als die van Peterson. Echt niet alle fans van Peterson zijn incels, maar vrijwel alle incels zijn wel fan van Peterson :upsidedown:
Klik om te vergroten...
Ik vind het weleens jammer dat mensen niet gewoon naar een idee op zichzelf kunnen of willen luisteren, zonder fan te moeten zijn van de persoon die het idee oppert.

Dat gezegd hebbende stoor ik me ook aan die hardcore fanbase van JP, die hem bijna als een soort messias beschouwt. Waarom moeten zoveel mensen zulke volgers zijn... Wees je eigen leider, maar sta open voor ideeën die op zichzelf gezien waarde bevatten.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Ik vind het weleens jammer dat mensen niet gewoon naar een idee op zichzelf kunnen of willen luisteren, zonder fan te moeten zijn van de persoon die het idee oppert.

Dat gezegd hebbende stoor ik me ook aan die hardcore fanbase van JP, die hem bijna als een soort messias beschouwt. Waarom moeten zoveel mensen zulke volgers zijn... Wees je eigen leider, maar sta open voor ideeën die op zichzelf gezien waarde bevatten.
Klik om te vergroten...
Ik ben meer iemand die dingetjes van allerlei mensen pakt. Jordan Peterson heeft twee of drie dingen gezegd die me echt inspireerde, verder Allen Carr, Buddha, Chopin, Hans Teeuwen, en zo nog vele anderen. Mensen gaan verafgoden zorgt meestal voor indoctrinatie en blindelings volgen van waanzin. Volg je morele kompas. Mensen zijn niet complete messiassen.
Mindless zei:
imo moet alle religie met een korreltje zout genomen worden
Klik om te vergroten...
Wat zou het toch mooi zijn als alle mensen begrijpen dat religie voortkomt uit de angst voor de dood.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
debkb zei:
Is je vriend in alles zo rechtlijnig? Ik heb niet alle posts in dit topic gelezen maar ik begin te vermoeden dat jullie niet helemaal bij elkaar passen. Je hoeft het hier niet te delen maar ik zou als ik jou was eens diep en goed bij mezelf nagaan wat je wél waardeert in jullie relatie. Voors en tegens afwegen is nogal onromantisch, maar heel veel mensen doen dit om te besluiten of ze wel of niet met hun partner verder willen. Een relatie die beide partners in álles volledig bevredigt, komt niet zo vaak voor. Dus de vraag is: welke (on)hebbelijkheden accepteer je van elkaar en welke niet? Hij accepteert jouw behoefte aan een beetje rondklooien (want zo klinkt het... het is niet netjes, maar je houdt er ook weer niet een minnaar op na, zeg maar) kennelijk niet. Ben je bereid dat stukje van jezelf te ontkennen om de relatie in stand te houden?
Klik om te vergroten...
Ik vraag me ook vaak af of wel wel bij elkaar passen en voel me de laatste tijd ook vaak niet blij. Ik weet niet of dat door mijn relatie komt, doordat ik zelf niet lekker in mijn vel zit, doordat werk eigenlijk even te veel is of een combi van dit alles. Ik besef me heel goed dat de perfecte partner niet bestaat en dan komt hij wel het meest in de buurt.
debkb zei:
Je bent eind 20. Wonen jullie samen of apart? Willen jullie kinderen? Maken jullie samen toekomstplannen?
En: kan het misschien zo zijn dat je uitgaat, drugs en drank gebruikt en onder invloed gaat staan tongen omdat je in nuchtere toestand niet aan jezelf kunt toegeven dat de relatie je beklemt? Is het misschien (ook) een daad van heimelijk verzet?
Klik om te vergroten...
We wonen samen, bijna een jaar nu. Dat vond ik ook moeilijk in het begin. We maken wel toekomst plannen en dat is ook wat ons verbindt, ik wil heel graag kinderen, met hem, ooit. Ik denk dat hij een fantastische vader zal zijn en hij wil ook graag kinderen met mij, ooit.
debkb zei:
En: kan het misschien zo zijn dat je uitgaat, drugs en drank gebruikt en onder invloed gaat staan tongen omdat je in nuchtere toestand niet aan jezelf kunt toegeven dat de relatie je beklemt? Is het misschien (ook) een daad van heimelijk verzet?
Klik om te vergroten...
Dit is een hele goede vraag en nu ik erover nadenk is dit misschien wel precies wat er aan de hand is.. Ik ben eigenlijk nog niet klaar voor een serieuze relatie, maar ik zie mezelf wel met hem oud worden. En ik wil heel graag dat ik wel 'volwassen' genoeg ben om de verantwoordelijkheden die horen bij een serieuze relatie aan te kunnen. Al mijn vrienden kopen huizen, krijgen babies etc. etc, en ik wil niet de 'eeuwige' losbol zijn die maar niet kan settelen. En tegelijkertijd wil ik ook daadwerkelijk iets met hem opbouwen en uiteindelijk ook kinderen etc. Dus rationeel wil ik het huisje boompje beestje verhaal, maar onder invloed beklemt dat idee me inderdaad ontzettend.
debkb zei:
Nog een andere manier om ernaar te kijken: hij heeft een duidelijke behoefte aan strikte monogamie. Jij hebt een duidelijke behoefte aan meer openheid. Jouw behoefte is niet minder valide dan de zijne in de relatie, en het is eigenlijk raar dat het in vrijwel alle relaties zo is dat degene die de meeste beperkingen aan de relatie stelt, mag bepalen hoe het gaat.
Klik om te vergroten...
Het is niet zozeer dat ik er een duidelijke behoefte aan heb, ik hecht er gewoon geen waarde aan als het gebeurt. Vanuit dat perspectief, zou ik het ook makkelijk kunnen opgeven. Het levert me namelijk niets op door met een ander te gaan, ik hecht er geen waarde aan en ik voel me er alleen maar ontzettend klote over als het gebeurt. Daarnaast durf ik er (niet meer) eerlijk over te zijn tegenover mijn vriend dus ontstaat er een leugen die ineens tussen ons instaat, wat meer afstand creëert.
debkb zei:
De antwoorden die ik van anderen las, gaven twee mogelijkheden: inbinden of uitmaken. Er is nog een derde optie: blijven vreemdgaan, met het risico dat hij erachter komt en met alle risico's voor je zelfbeeld op de koop toe. Je kunt dat ook kiezen, uiteindelijk is het jouw leven.
Klik om te vergroten...
Samenvattend, moet ik er gewoon mee kappen want ik maak mezelf ongelukkig en ik doe hem onnodig pijn. Ik denk veel na over of we wel bij elkaar passen en of onze relatie op de lange termijn houdbaar is. Maar doordat ik er zoveel overna denk, komen de negatieve kanten van onze relatie voor mij onder een vergrootglas, waardoor alles heel zwaar en moeilijk wordt en ik overal aan ga twijfelen. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel, waarin ik de relatie voor mezelf 'beklemmend' maak... Daar moet ik dus eigenlijk mee stoppen, als ik de ongedwongenheid weer terug wil krijgen. Maar dat komt natuurlijk van twee kanten, want ik kan duizend dingen opnoemen die ik fantastisch vind aan mijn vriend, maar soms heb ik het idee dat we niet helemaal op dezelfde frequentie zitten. Juist daarom is het misschien soms beklemmend, hij draagt mij op handen en heeft een hart van goud. Ik ga nooit meer iemand vinden die zijn hart zo op de juiste plek heeft als hij. Maar daardoor voel ik me altijd wel 'minder' dan hij en heb ik het gevoel dat hij iemand verdient die beter is voor hem dan ik (wat op dit forum ook heel duidelijk bevestigd wordt).
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Diamant Ik weet het niet, maar is jullie drugsgebruik vergelijkbaar?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Ik weet het niet, maar is jullie drugsgebruik vergelijkbaar?
Klik om te vergroten...
Was het wel - nu niet meer. Hij gebruikt niet meer en ik wel
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stop met gebruiken voor een tijdje en ga eens in therapie, om erachter te komen waarom je zo vaak vreemd gaat.

Of stop met het hebben van een relatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."