Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswaarom drinken mensen alcohol

waarom drinken mensen alcohol

47 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#1
azgaza zei:
Verbieden heeft geen zin, ze hebben het lang geleden in Amerika ooit geprobeerd en dat bleek een dom idee.
Klik om te vergroten...
precies, vrienden van mn ouders hebben een tijdje in Amerika gewoont en die vertelden laatst dat de jeugd daardoor echt niet minder drinkt enzo


sowieso als je jong bent wil je toch juist alles doen wat niet mag :grin:
M
Mokum3.33Lid
01-01-2024, 00:00
#2
waarom mensen alcohol drinken?
om net een andere dimensie aan t leven te geven, voor de een is dit dus als sociaal-glijmiddel voor de ander een probleem oplossen.
teven is het ook heel erg ingeburgerd.
heb je wat te vieren? dan neem je een drankje!
je bent relaxed met wat vrienden aan t chillen, je neemt een drankje.
je pakt een terrasje, je neemt een drankje.
het is vrijdag en school/werk is klaar, even een biertje pakken. ga zo maar door.

waarom het niet verboden word?
ze willen niet extra criminaliteit zoals je in amerika kreeg bij de drooglegging destijds. ook willen ze de inkomsten niet missen! en daar kunnen nederlanders best veel voor doen als je naar de geschiedenis kijkt. heb net het boek uit 'de handelsreiziger van de nederlandsche cocaine fabriek'. daar is in te lezen dat nederland destijds, toen al bekend was wat de gevaren waren van cocaine, alles eraan deed om de internationale regels tegen cocaine niet door te voeren omdat ze anders grote inkomsten misliep.
vond het wel een leuk feitje :)

en waarom zou je t willen verbieden? geef voorlichtingen en maak het minder spannend voor jongeren. problemen hou je toch, dan is het soms van alcohol en anders is het wel van iets anders.
denk je ook niet als je t verbied dat er dan meer problemen door alcohol komen?
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Omdat alcohol (net als morfine, cannabis, cocaine etc) op het mu-opioide systeem werkt. Dit zorgt voor verhoogde concentraties dopamine in onder andere de nucleus accumbens. Door alcohol te drinken beloon je jezelf en maak je je hersenen wijs dat het nuttig is voor je overleving. Net als nagenoeg alle drugs met recreationele waarde overigens.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zoals al veel gezegd is. Omdat het lekker is (om te drinken), omdat het effect lekker is, omdat het sociaal ten goede komt, de gezelligheid, sommige door problemen alhoewel iemand die nooit gedronken heeft niet denkt 'ik heb problemen dus ik ga drinken', die mensen dronken al natuurlijk. Zo zijn er vast nog wel meer redenen. Zoals: omdat het er een beetje bij hoort. Maar weinig ouders doen moeilijk over een biertje volgensmij.

Dan nog over dingen als dit:
Hellraiser_[NL] zei:
ja maar het is fout waarom verbied de overheid niet achol gebruik onder de 21
het in nu de dag niet normaal meer hoeveel jongeren er onder de 16 beginnen met drinken
de jeugd word erdoor verpest hersenschade en vroegtijdig stoppen met school
Klik om te vergroten...
Als mensen onder de 16 het kunnen krijgen, kunnen natuurlijk ook mensen onder de 21 zonder enkel probleem aan hun alcohol komen. Dat is dus bullshit. Als je wil drinken, blowen of wat voor drugs dan ook wil gebruiken, kan je er 9vande10x aan komen. Of je het zelf nou mag halen of niet. Willen de mensen die pas op hun 18e begonnen met blowen anders nu even hun hand opsteken?

En de jeugd wordt verpest door hersenschade? Kom op man, niet iedereen krijgt korsakof ofzo hoor. Het is niet gezond, dat is wat anders. Maar doe jij alleen dingen die gezond zijn dan? Zou ik zelfs een beetje saai vinden om eerlijk te zijn. Meestal is dat gewoon een periode. Uiteindelijk als ze wat ouder worden gaan de meeste gewoon normaler drinken hoor. En dat over school is natuurlijk ook bullshit. Je doet nou als 1 of andere Amerikaanse anti-drugs reclame. Ja als je onder de aangegeven leeftijd begint met drinken krijg je hersenschade en stop je automatisch met school :openmouth: Ik ken er zelf geen 1 die door alcohol gestopt is met school hoor.

De alcohol grens verleggen heeft allemaal geen zin meer joh. Jongeren komen toch wel aan hun drank. Ipv moeite steken in iets tegenhouden kan je beter moeite (en geld) steken in mensen zo verantwoordelijk mogelijk met hun keuzes om te laten gaan, vooral jongeren natuurlijk. Maar dat is mijn mening.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Winehouse zei:
Mensen drinken alcohol om het roeseffect, en niet omdat ze het lekker vinden. Geloof me.
Klik om te vergroten...
Voor beiden. Je kan toch niet spreken over een roes als je 2 biertjes achterover slaat...
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mensen drinken alcohol om het roeseffect, en niet omdat ze het lekker vinden. Geloof me.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#7
soms drink ik omdat ik t lekker vind, en meestal de combinatie dat het lekker is en dat ik bezopen wil worden
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voorlichten en verbieden helpt allemaal geen klote :) Bij voorlichten gaat het toch het ene oor in en de andere uit, boeit hun dat wat. :wave:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Omdat m'n vriendin sinds ze gestopt is , tegen drugs is :(
H
HotseflotsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Winehouse zei:
Mensen drinken alcohol om het roeseffect, en niet omdat ze het lekker vinden. Geloof me.
Klik om te vergroten...

Wat een domme reactie, ik drink bijna elke avond wel een biertje, soms 2, soms meer. maar als ik maar 1 of 2 flesjes jupiler drink is dit echt niet om in een roes te komen hoor.. dit is puur omdat ik het op dat moment lekkerder vind dan cola ofzo.

en als dit voor jou wel zo is, spreek dan voor jezelf wijnhuis en niet voor "mensen" :wave:
p
psychedelicchickLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat is echt een goeie vraag joh :openmouth:
maar weetje als de "overheid" alcohol zou verbieden verdienen ze bakken minder geld waar denk je dat dat geld heen gaat?:P ofc naar die stomme mensjes, tis idd echt zo dom eigenlijk alcohol is idd schadelijker dan sommige drugs whehe hier kan je overna blijven denken :rock:
M
Maddo17Lid
01-01-2024, 00:00
#12
[quote="Hellraiser_[NL]"]waarom drinken toch zoveel mensen alcohol terwijl het nog schadelijker is dan de meeste drugs . adolf hitler had het verboden als hij zelf aan de macht was gekomen


Veel weten het niet, en je kan er gewoon erg makkelijk aankomen. Het is DE internationale drug.

waneer zal de maadschapij eindelijk roken en alcohol verbieden ?

Nooit waarschijnlijk. Je kan niet zomaar iets afnemen dat duizenden jaren is toegestaan. En wat een goed voorbeeld dat Hitler het verboden zou hebben, hij wou zoveel goede dingen voor de mensheid doen toch?

Wat zal er met het nachtleven gebeuren? Alcohol wordt door velen gewoon normaal gebruikt, ik kan me niet voorstellen om zonder 1 druppel alcohol uit te gaan. Ik drink het vooral vanwege de energie die je ervan krijgt, meestal blijf ik nuchter. En het is wel chill dat je soms meteen in de sfeer kan komen, mensen worden toch wat losser&zelfverzekerder.

Heel jammer dat sommige mensen het onverstandig gebruiken maar daardoor kunnen we het niet verbieden. Het is zo dat alcohol heel erg onderschat wordt, het enige wat we kunnen doen is goede voorlichting geven: alcohol is een drug&brengt zeker schade toe! En strengere regels&straffen voor misbruik van alcohol.
P
PandaboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Omdat het (tijdelijk) de pijn verdooft en de zorgen wegneemt, alleen komt het de volgende dag dubbel zo hard terug :rolleyes:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Als ze niks anders hebben en echt wanhopig zijn.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maddo17 zei:
drug.

waneer zal de maadschapij eindelijk roken en alcohol verbieden ?
Klik om te vergroten...
:tearsofjoy: MaaTschappij dus.
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#16
omdat het goedkoper is als drugs.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik doe mijn best zei:
omdat het goedkoper is als drugs.
Klik om te vergroten...
Dat valt ook wel weer mee.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik doe mijn best zei:
omdat het goedkoper is als drugs.
Klik om te vergroten...
:confused: Nooit van pep gehoord ofzo...
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#19
dat kan,maar,..dat geld voor jouw ja,een ander nift alles in een paar uur weg.Het is allebei niks,.toch!! :wink:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik omdat 'k bezopen wil worden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."