waarom mensen alcohol drinken?
om net een andere dimensie aan t leven te geven, voor de een is dit dus als sociaal-glijmiddel voor de ander een probleem oplossen.
teven is het ook heel erg ingeburgerd.
heb je wat te vieren? dan neem je een drankje!
je bent relaxed met wat vrienden aan t chillen, je neemt een drankje.
je pakt een terrasje, je neemt een drankje.
het is vrijdag en school/werk is klaar, even een biertje pakken. ga zo maar door.
waarom het niet verboden word?
ze willen niet extra criminaliteit zoals je in amerika kreeg bij de drooglegging destijds. ook willen ze de inkomsten niet missen! en daar kunnen nederlanders best veel voor doen als je naar de geschiedenis kijkt. heb net het boek uit 'de handelsreiziger van de nederlandsche cocaine fabriek'. daar is in te lezen dat nederland destijds, toen al bekend was wat de gevaren waren van cocaine, alles eraan deed om de internationale regels tegen cocaine niet door te voeren omdat ze anders grote inkomsten misliep.
vond het wel een leuk feitje
en waarom zou je t willen verbieden? geef voorlichtingen en maak het minder spannend voor jongeren. problemen hou je toch, dan is het soms van alcohol en anders is het wel van iets anders.
denk je ook niet als je t verbied dat er dan meer problemen door alcohol komen?